Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:10

Ja maar het domme met 2G+ is dat men dan weer dezelfde fout maakt om mensen met booster als een soort superman te behandelen en 2G als parias terwijl een 2G jongere waarschijnlijk veel meer antistoffen heeft dan een 2G+ 60er.
Maar toch mag je weer alles overboord gooien na de booster en zonder booster ben je „gevaarlijk“.
8)7

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:14

Relaxed schreef:
Precies, maar heel veel mensen blijven erbij dat je met vaccin niet besmet wordt. Ik merk het nu ook, 'maar je bent toch gevaccineerd?' Ja en daarom nu amper ziek ;)

Ik ben nu echt nog meer voorstander van 2G en bepaalde evenementen 2G+.. Dan kan de boel weer open. Dan hebben we misschien wel veel besmettingen, maar hopelijk minder in de ziekenhuizen. Maar ja, dan moet er wel gehandhaafd worden en een betrouwbare app zijn :+

Bedoel je 2G+booster, of 2G+test?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:17

Heel eerlijk? Ik heb dat vaccin met name voor mijzelf genomen vanaf het begin al. Ik wil voorkomen om long covid op te lopen. Ik heb niet echt een heel handig contract dus zo kort mogelijk ziek er van zijn is voor mij wel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:18

Nou ik ben het eens met Sizzle dat je de booster nu niet meteen weer als heilig moet zien. Dus 2g+ wat mij betreft gevaccineerd of genezen én getest.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:19

Karl66 schreef:
Maar dit is ook het VK: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/door-cor ... hartaanval

Mensen met een hartaanval, die geadviseerd wordt met de auto naar het ziekenhuis te komen, omdat er geen ambulances beschikbaar zijn. Ziekenhuizen die uitpuilen en onderbemensd zijn. Maar er is echt niks aan de hand.

Nooit in GB gewoond zeker?
Dat is al zo lang ik mij kan heugen het geval daar. Met of zonder corona.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:23

Maar Relaxed. Hoe weet je nou dat je door je vaccinatie nu minder ziek bent?
Er waren voor vaccins ook zat mensen die niet zo ziek er van waren.
Ik blijf het lastig vinden.
Iedereen doet alsof de vaccins heilig zijn.
Maar imo speelt je dna een grotere rol dan die hele prik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:28

Needje schreef:

Dat weet je niet per individu, voor de gehele bevolking zal echter gelden dat er minder mensen ernstig ziek worden als ze gevaccineerd zijn.
Dus de kans dat je in het ziekenhuis moet worden opgenomen is een stuk lager met vaccinatie.
Maar je kan dus nog wel ernstig ziek worden. En je kan ook niet ernstig ziek worden zonder vaccin. Maar de kansen zijn anders.

Sizzle schreef:
Ja maar het domme met 2G+ is dat men dan weer dezelfde fout maakt om mensen met booster als een soort superman te behandelen en 2G als parias terwijl een 2G jongere waarschijnlijk veel meer antistoffen heeft dan een 2G+ 60er.
Maar toch mag je weer alles overboord gooien na de booster en zonder booster ben je „gevaarlijk“.
8)7

Ik dacht dat 2G+ betekent dat je +test moet voor bepaalde evenementen
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 07-01-22 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:29

Ik ken juist dan weer verhalen van mensen met vaccinaties die inderdaad niet zo ziek zijn geworden. Ook mensen met een heel zwaar risico.

Daarbij ken ik helaas van dichtbij wel gevallen waarbij mensen bijna overleden zijn ook mensen in mijn eigen familie. En dat heeft er flink ingehakt. Ik ben heel blij dat mijn opa en oma er nog zijn. Mijn oma wordt door reuma ook flink ziek van het vaccin maar ze wil het nooit weer zo meemaken als toen. Mijn oma was compleet van de kaart toen ze corona had. Mijn opa zonder vaccinatie toen kwam er zoals met alles weer goed door ( mijn opa heeft dit met haast elke ziekte tot nu toe). Ik ben bijna al mijn grootouders verloren in 3 maanden tijd dus toen zonder te zeuren zeker de tweede gehaald.

En ik geloof zeker dat het beschermd voor ernstig ziek worden. Ik heb alleen het idee dat er gewoon een best grote groep is waarbij het vaccin niet werkt of niks heeft gedaan. En die mensen worden ook nog ernstig ziek.

Neem nu de doelgroep met down syndroom. Waarschijnlijk pakt hun lichaam het vaccin niet goed op. En dat is gewoon hele erge pech.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:32

Verootje, 2G+ (In Duitsland en ook in Zwitserland) is 2G met test of 2G met booster (zonder test).

Ofwel dezelfde domme fout weer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:36

Sizzle schreef:
Verootje, 2G+ (In Duitsland en ook in Zwitserland) is 2G met test of 2G met booster (zonder test).

Ofwel dezelfde domme fout weer.

Oh dat is niet erg snugger nee. Ik dacht dat de G van gevaccineerd stond voor alle voorgeschreven vaccinaties :=
En dan voor grotere evenementen nog een test leek me wel logisch dat daar die + voor was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:44

Voor de sportclubs betekend dit voor ons op het moment dat de jeugd de keus heeft tussen 2G met een masker trainen of boosten. Als ze boosten hoeven ze geen masker te dragen want dan zijn ze natuurlijk niet besmettelijk :roll:

Zwemmen mag enkel met test of met booster. Waarbij dus de meeste geboosterde op dit moment bejaard zijn en de geteste jonge mensen. Ik snap er niets van.

Edit: bejaard, niet behaart :+
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 07-01-22 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:45

Sizzle schreef:
Ik las net dat de inentingsplicht in Oostenrijk op losse schroeven staat. De organisatie die de registraties moet doen is mogenlijk niet op tijd klaar. Daarnaast twijfelen juristen vanwege Omicron aan de wettelijke houdbaarheid. Omdat een inenting nauwelijks tegen besmetting beschermt is daarmee het principe dat je een ander beschermt niet meer perse waar.
Ben benieuwd.

Alle Bundeslanden in DE hebben zich recent uitgesproken dat ze achter een inentingsplicht staan. Binnenkort is de horeca in DE 2G+.

Heeft mijn vriend van de week uiteindelijk toch besloten vaccin te halen, zodat we weer overal heen kunnen straks. Heeft ie geen booster :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:48

Ik neem aan dat de basis inenting wel gewoon een bepaald aantal maanden geldig is (?) en daarna de booster gehaald moet worden (of een test) voor toegang.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:51

Sizzle schreef:
Ik neem aan dat de basis inenting wel gewoon een bepaald aantal maanden geldig is (?) en daarna de booster gehaald moet worden (of een test) voor toegang.

Geen idee, kan dat nergens vinden zo snel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:59

Dagahra schreef:
Sizzle schreef:

Geen idee, kan dat nergens vinden zo snel.

„Personen mit einer Boosterimpfung und Personen, deren Grundimmunisierung oder Genesung maximal drei Monate her ist, sind von der zusätzlichen Testpflicht bei 2G-Plus ausgenommen.“

https://www.baden-wuerttemberg.de/de/se ... 2g-plus-1/

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:17

Zebrastreep schreef:
Ik ken juist dan weer verhalen van mensen met vaccinaties die inderdaad niet zo ziek zijn geworden. Ook mensen met een heel zwaar risico.

Daarbij ken ik helaas van dichtbij wel gevallen waarbij mensen bijna overleden zijn ook mensen in mijn eigen familie. En dat heeft er flink ingehakt. Ik ben heel blij dat mijn opa en oma er nog zijn. Mijn oma wordt door reuma ook flink ziek van het vaccin maar ze wil het nooit weer zo meemaken als toen. Mijn oma was compleet van de kaart toen ze corona had. Mijn opa zonder vaccinatie toen kwam er zoals met alles weer goed door ( mijn opa heeft dit met haast elke ziekte tot nu toe). Ik ben bijna al mijn grootouders verloren in 3 maanden tijd dus toen zonder te zeuren zeker de tweede gehaald.

En ik geloof zeker dat het beschermd voor ernstig ziek worden. Ik heb alleen het idee dat er gewoon een best grote groep is waarbij het vaccin niet werkt of niks heeft gedaan. En die mensen worden ook nog ernstig ziek.

Neem nu de doelgroep met down syndroom. Waarschijnlijk pakt hun lichaam het vaccin niet goed op. En dat is gewoon hele erge pech.

Mijn nichtje heeft Down (begin 20). Zij was degene die het minst last had van haar coronabesmetting van het hele gezin, allemaal gevaccineerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:24

Het heeft niet veel nut om naar het idividu te kijken, dan vind je vooral de uitzonderingen.
Een kennis uit ons vorige dorp werkt in een instelling voor mensen met zware verstandelijke beperking. Voor de inenting kwam is het hele tehuis geinfecteerd geraakt, maar niemand had serieuze symptomen. Aleen een zeer oude inwoner met down (70) had last van hoesten.

Echter is dat gewoon een te kleine steekproef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:33

Needje schreef:

Ik weet het niet, vind dat ook lastig.. Net als dat jij niet weet of dna een grotere rol speelt en toch zeg je het :+

Wat dat betreft jammer dat ik mijn zusje niet heb besmet (vindt ze zelf vooral jammer) ik was oprecht benieuwd of er verschil zou zijn. Beide hebben we goede weerstand, zelden ziek.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:36

Maar we hebben een heel jaar waarin er nog geen vaccins waren waarin we zagen dat de een wel erg ziek werd en de ander gewoon niet. Zelfs al lagen ze in 1 bed.
Daar is imo weinig aan veranderd sinds de vaccins.
Ja misschien iets grotere kans op opname zonder vaccin. Maar dat verschil lijkt ook langzaam weg te ebben.

Dus ja. IMO heeft het een oorzaak. En waar kan deze anders liggen als in het dna?
Als gezonde mensen er dood aan gaan en risico patiënten er fluitend doorheen fietsen.
Zeg het me maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:39

Needje schreef:
Maar we hebben een heel jaar waarin er nog geen vaccins waren waarin we zagen dat de een wel erg ziek werd en de ander gewoon niet. Zelfs al lagen ze in 1 bed.
Daar is imo weinig aan veranderd sinds de vaccins.
Ja misschien iets grotere kans op opname zonder vaccin. Maar dat verschil lijkt ook langzaam weg te ebben.

Nou dan moet je denk ik nog even kijken naar de besmettingen vs ziekenhuisopnames van de afgelopen 2 jaar.. Verhoudingsgewijs zijn er veel minder ziekenhuisopnames sinds het vaccineren. En ook onder de nieuwste besmettingen zie je dat de ouderen minder hard stijgen dan de nog niet geboosterde jongeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:40

Op je aanvulling.. Hoe lang en hoeveel je aan het virus bent blootgesteld wellicht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:42

De preventieparadox, je weet het niet..

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:04

Anna79 schreef:
Zebrastreep schreef:

Mijn nichtje heeft Down (begin 20). Zij was degene die het minst last had van haar coronabesmetting van het hele gezin, allemaal gevaccineerd.

Gelukkig ook maar :j Liever zo er doorheen dan ernstig ziek.

Maar goed ze weten gewoon nog simpel weg niet of het nu goed werkt bij die doelgroep. Ik weet nog vlak nadat ze op een locatie waar ik werk er gebeld werd of de GGD om de zoveel tijd bloed kon komen prikken om te kijken of het vaccin wel aansloeg. Is toen afgewezen omdat we niet steeds wouden dat ze daardoor in de stress kwamen of dagen last hadden van spanning.

Ben wel benieuwd naar een studie erna moet ik zeggen. Nu zeg ik ook niet dat ze allemaal een slecht immuunsysteem hebben. Die ik ken met downsyndroom vallen bijvoorbeeld verkoudheidjes en griep ook wel heel erg mee.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 02:08

Mizora schreef:
sureido schreef:
Ja, maar de ic’s dalen in de uk, zie bericht wat ik gisteren gedeeld heb. Dus…….

Je hebt een klein stukje van een liveblog gedeeld, als ik naar de cijfers van de UK zelf kijk, zie ik die dalende cijfers in ieder geval niet op de mechanical ventilated beds terug. Daar zijn ze de afgelopen 2 weken een paar procent opgelopen, wat eigenlijk gelijk gebleven is maar ook niet gedaald. De verpleegafdeling is wel sterk gestegen sinds 1e kerstdag. Van 8.400 bezetting naar 18.500 bezetting.

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Ah we kunnen zelfs: Marcel Levi, voormalig ziekenhuisdirecteur in Londen en hoogleraar geneeskunde niet meer vertrouwen.

Nu weet ik écht niet meer wat een goede bron is hier op bokt. :D

Maar… je hebt het over verpleeg afdelingen?

Ik heb het over de IC.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 08:54

Die prik schijnt bij ouderen maar 3 maanden te werken tegen ziekenhuisopname? Jeetje, waar zijn we mee bezig eigenlijk?