Maar toch mag je weer alles overboord gooien na de booster en zonder booster ben je „gevaarlijk“.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Precies, maar heel veel mensen blijven erbij dat je met vaccin niet besmet wordt. Ik merk het nu ook, 'maar je bent toch gevaccineerd?' Ja en daarom nu amper ziek![]()
Ik ben nu echt nog meer voorstander van 2G en bepaalde evenementen 2G+.. Dan kan de boel weer open. Dan hebben we misschien wel veel besmettingen, maar hopelijk minder in de ziekenhuizen. Maar ja, dan moet er wel gehandhaafd worden en een betrouwbare app zijn
Karl66 schreef:Maar dit is ook het VK: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/door-cor ... hartaanval
Mensen met een hartaanval, die geadviseerd wordt met de auto naar het ziekenhuis te komen, omdat er geen ambulances beschikbaar zijn. Ziekenhuizen die uitpuilen en onderbemensd zijn. Maar er is echt niks aan de hand.
Needje schreef:Maar Relaxed. Hoe weet je nou dat je door je vaccinatie nu minder ziek bent?
Er waren voor vaccins ook zat mensen die niet zo ziek er van waren.
Ik blijf het lastig vinden.
Iedereen doet alsof de vaccins heilig zijn.
Maar imo speelt je dna een grotere rol dan die hele prik.
Sizzle schreef:Ja maar het domme met 2G+ is dat men dan weer dezelfde fout maakt om mensen met booster als een soort superman te behandelen en 2G als parias terwijl een 2G jongere waarschijnlijk veel meer antistoffen heeft dan een 2G+ 60er.
Maar toch mag je weer alles overboord gooien na de booster en zonder booster ben je „gevaarlijk“.
Sizzle schreef:Verootje, 2G+ (In Duitsland en ook in Zwitserland) is 2G met test of 2G met booster (zonder test).
Ofwel dezelfde domme fout weer.
Sizzle schreef:Ik las net dat de inentingsplicht in Oostenrijk op losse schroeven staat. De organisatie die de registraties moet doen is mogenlijk niet op tijd klaar. Daarnaast twijfelen juristen vanwege Omicron aan de wettelijke houdbaarheid. Omdat een inenting nauwelijks tegen besmetting beschermt is daarmee het principe dat je een ander beschermt niet meer perse waar.
Ben benieuwd.
Alle Bundeslanden in DE hebben zich recent uitgesproken dat ze achter een inentingsplicht staan. Binnenkort is de horeca in DE 2G+.
Dagahra schreef:Sizzle schreef:Ik neem aan dat de basis inenting wel gewoon een bepaald aantal maanden geldig is (?) en daarna de booster gehaald moet worden (of een test) voor toegang.
Geen idee, kan dat nergens vinden zo snel.
Zebrastreep schreef:Ik ken juist dan weer verhalen van mensen met vaccinaties die inderdaad niet zo ziek zijn geworden. Ook mensen met een heel zwaar risico.
Daarbij ken ik helaas van dichtbij wel gevallen waarbij mensen bijna overleden zijn ook mensen in mijn eigen familie. En dat heeft er flink ingehakt. Ik ben heel blij dat mijn opa en oma er nog zijn. Mijn oma wordt door reuma ook flink ziek van het vaccin maar ze wil het nooit weer zo meemaken als toen. Mijn oma was compleet van de kaart toen ze corona had. Mijn opa zonder vaccinatie toen kwam er zoals met alles weer goed door ( mijn opa heeft dit met haast elke ziekte tot nu toe). Ik ben bijna al mijn grootouders verloren in 3 maanden tijd dus toen zonder te zeuren zeker de tweede gehaald.
En ik geloof zeker dat het beschermd voor ernstig ziek worden. Ik heb alleen het idee dat er gewoon een best grote groep is waarbij het vaccin niet werkt of niks heeft gedaan. En die mensen worden ook nog ernstig ziek.
Neem nu de doelgroep met down syndroom. Waarschijnlijk pakt hun lichaam het vaccin niet goed op. En dat is gewoon hele erge pech.
Needje schreef:Maar Relaxed. Hoe weet je nou dat je door je vaccinatie nu minder ziek bent?
Er waren voor vaccins ook zat mensen die niet zo ziek er van waren.
Ik blijf het lastig vinden.
Iedereen doet alsof de vaccins heilig zijn.
Maar imo speelt je dna een grotere rol dan die hele prik.
Needje schreef:Maar we hebben een heel jaar waarin er nog geen vaccins waren waarin we zagen dat de een wel erg ziek werd en de ander gewoon niet. Zelfs al lagen ze in 1 bed.
Daar is imo weinig aan veranderd sinds de vaccins.
Ja misschien iets grotere kans op opname zonder vaccin. Maar dat verschil lijkt ook langzaam weg te ebben.
Anna79 schreef:Zebrastreep schreef:Ik ken juist dan weer verhalen van mensen met vaccinaties die inderdaad niet zo ziek zijn geworden. Ook mensen met een heel zwaar risico.
Daarbij ken ik helaas van dichtbij wel gevallen waarbij mensen bijna overleden zijn ook mensen in mijn eigen familie. En dat heeft er flink ingehakt. Ik ben heel blij dat mijn opa en oma er nog zijn. Mijn oma wordt door reuma ook flink ziek van het vaccin maar ze wil het nooit weer zo meemaken als toen. Mijn oma was compleet van de kaart toen ze corona had. Mijn opa zonder vaccinatie toen kwam er zoals met alles weer goed door ( mijn opa heeft dit met haast elke ziekte tot nu toe). Ik ben bijna al mijn grootouders verloren in 3 maanden tijd dus toen zonder te zeuren zeker de tweede gehaald.
En ik geloof zeker dat het beschermd voor ernstig ziek worden. Ik heb alleen het idee dat er gewoon een best grote groep is waarbij het vaccin niet werkt of niks heeft gedaan. En die mensen worden ook nog ernstig ziek.
Neem nu de doelgroep met down syndroom. Waarschijnlijk pakt hun lichaam het vaccin niet goed op. En dat is gewoon hele erge pech.
Mijn nichtje heeft Down (begin 20). Zij was degene die het minst last had van haar coronabesmetting van het hele gezin, allemaal gevaccineerd.
Mizora schreef:sureido schreef:Ja, maar de ic’s dalen in de uk, zie bericht wat ik gisteren gedeeld heb. Dus…….
Je hebt een klein stukje van een liveblog gedeeld, als ik naar de cijfers van de UK zelf kijk, zie ik die dalende cijfers in ieder geval niet op de mechanical ventilated beds terug. Daar zijn ze de afgelopen 2 weken een paar procent opgelopen, wat eigenlijk gelijk gebleven is maar ook niet gedaald. De verpleegafdeling is wel sterk gestegen sinds 1e kerstdag. Van 8.400 bezetting naar 18.500 bezetting.
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare