Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:56

Ik las vorig jaar ooit dat wintertenen een symptoom konden zijn van Corona maar denk dat daar dit mee wordt bedoeld :') Ik heb standaard wintertenen dus dacht toen ook van uh heb ik dan Corona hoe werkt dit?

Symptomen zijn wel aardig hetzelfde , schoenen dragen is met gewone wintertenen soms al verschrikkelijk! En de jeuk en brandend gevoel is niet prettig.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:59

Ik heb alleen hele koude voeten...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:39

Boeiend. Ik heb dat niet in het nieuws gezien eigenlijk? Tof dat zoiets hier gedeeld word.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:44

Volgens tweet van minister de jonge kan de laatste 14 procent van de bevolking nu ingeënt worden zonder afspraak. Ook de 2e keer prikken kan zonder afspraak.

Dat zou betekenen dat 84 procent van de bevolking geënt is en logischerwijs niet/nauwelijks in het ziekenhuis komt.

Nu zal de overgebleven 14 procent heus niet allemaal morgen Corona hebben en zullen ze heus niet allemaal in het ziekenhuis komen. Ze hebben immers al bijna 2 jaar de tijd gehad om ergens met Corona in aanraking te komen. Waarom we dan nog lopen te klooien met QR codes is mij een raadsel. Helemaal toen er vandaag een expert opperde om het ook in te voeren voor bezoeken aan winkels.

In Canada gaan ze verplicht stellen dat je volledig gevaccineerd moet gaan reizen vanaf 12 jaar en ouder. Overheidspersoneel MOET zich verplicht laten enten. Het begint allemaal wel wat eng te worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:49

Wanneer er zo’n lage vaccinatiebereidheid is zoals in sommige landen krijg je onorthodoxe maatregelen zoals verplichte vaccinatie. Gaat hier imo niet gebeuren.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 00:17

bigone schreef:
Wanneer er zo’n lage vaccinatiebereidheid is zoals in sommige landen krijg je onorthodoxe maatregelen zoals verplichte vaccinatie. Gaat hier imo niet gebeuren.

70 procent volledig gevaccineerd is niet weinig te noemen. Daar komen de mensen nog bij de een enkele dosis gehad hebben. Alle risicogroepen heb je dan zeker afgedekt.

Dan zijn dit soort vergaande maatregelen absurd en een regelrechte inbreuk op je rechten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 00:26

robert45 schreef:
70 procent volledig gevaccineerd is niet weinig te noemen. Daar komen de mensen nog bij de een enkele dosis gehad hebben. Alle risicogroepen heb je dan zeker afgedekt.

Dan zijn dit soort vergaande maatregelen absurd en een regelrechte inbreuk op je rechten.

Om de R duurzaam onder de 1 te krijgen, heb je - als je niet daarnaast nog maatregelen als lockdowns en social distancing behoudt - met de huidige varianten hogere percentages nodig.
Dat betekent dat ook niet-risicogroepen grotendeels gevaccineerd moeten zijn om overal percentages te halen waarbij een uitbraak spontaan uitdooft.

Je kunt dat stom vinden, maar het alternatief, delen van het land opnieuw voor langere tijd opsluiten, is voor veel mensen nog minder aantrekkelijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 07:27

Vooral dat laatste. Ik ben echt klaar met die mensen die weigeren te vaccineren. Ik laat me daar niet meer voor opsluiten.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 07:33

Er bestaan toch testen die aantonen of je antistoffen in je lijf hebt?

Met antistoffen in je lijf zorg je er toch voor dat je niet ziek wordt?

Waarom worden die testen niet gebruikt voor toegang? Ook voor gevaccineerde mensen? Je kunt immers gevaccineerd zijn maar geen antistoffen hebben aangemaakt.

https://www.rivm.nl/pienter-corona-studie/antistoffen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 07:51

LuckyLuna schreef:

Waarom worden die testen niet gebruikt voor toegang? Ook voor gevaccineerde mensen? Je kunt immers gevaccineerd zijn maar geen antistoffen hebben aangemaakt.

Dat is pas sociale uitsluiting. En niet nodig als de vaccinatiegraad hoog genoeg is.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:01

verootjoo schreef:
LuckyLuna schreef:

Dat is pas sociale uitsluiting. En niet nodig als de vaccinatiegraad hoog genoeg is.

Ik ben er sowieso geen voorstander van de qr code.

Maar ik begrijp niet dat als het gaat om veiligheid en laag r getal, geen verspreiding. Waarom er dan niet getest wordt op antistoffen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:04

Het gaat om vaccinatiegraad verhogen, niet zozeer om veiligheid. Met een antistoffen test verhoog je de vaccinatiegraad/bereidheid niet. Dat is ietwat bijzonder, dat klopt, maar het doel van de QR is nou eenmaal primair om mensen aan het vaccineren te krijgen, ook als je al eens besmet geweest bent.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:09

Sizzle schreef:
Het gaat om vaccinatiegraad verhogen, niet zozeer om veiligheid. Met een antistoffen test verhoog je de vaccinatiegraad/bereidheid niet. Dat is ietwat bijzonder, dat klopt, maar het doel van de QR is nou eenmaal primair om mensen aan het vaccineren te krijgen, ook als je al eens besmet geweest bent.

Ben ik dan te kort door de bocht om te zeggen dat het een krom beleid is?

Het gaat er toch eigenlijk om dat mensen niet meer besmet raken.
Ziekenhuis opnames minder worden. En we uiteindelijk allemaal weer veilig zijn?

De werking van en vaccin wordt minder over een x periode.

Als we checken wie antistoffen heeft en dus niet ziek worden geef je die mensen de "vrijheid". Mensen waarbij antistoffen minder worden bied je nog een vacinatie aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:17

Ja maar zolang er nog een heleboel roeptoeters niet willen enten is het niet veilig en is die druk niet van de zorg.

De meeste gevaccineerde die ik ken zijn er ook wel klaar mee die laten zich niet meer opsluiten omdat een stel nog steeds weigert te enten. Want dat is wel het gevolg als het straks wel weer mis gaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:21

robert45 schreef:
Volgens tweet van minister de jonge kan de laatste 14 procent van de bevolking nu ingeënt worden zonder afspraak. Ook de 2e keer prikken kan zonder afspraak.

Dat zou betekenen dat 84 procent van de bevolking geënt is en logischerwijs niet/nauwelijks in het ziekenhuis komt.

Nu zal de overgebleven 14 procent heus niet allemaal morgen Corona hebben en zullen ze heus niet allemaal in het ziekenhuis komen. Ze hebben immers al bijna 2 jaar de tijd gehad om ergens met Corona in aanraking te komen. Waarom we dan nog lopen te klooien met QR codes is mij een raadsel. Helemaal toen er vandaag een expert opperde om het ook in te voeren voor bezoeken aan winkels.

In Canada gaan ze verplicht stellen dat je volledig gevaccineerd moet gaan reizen vanaf 12 jaar en ouder. Overheidspersoneel MOET zich verplicht laten enten. Het begint allemaal wel wat eng te worden.

Dat met reizen vind ik ook een enorm goede zaak. Mag van mij in elk vliegtuig, want hoe is die ellende de wereld over gegaan? En ook in OV, daar moet iedereen zo veilig mogelijk gebruik van kunnen maken.
Elke medewerker die zich moet vaccineren sta ik niet achter als verplichting.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:23

Spenk schreef:
Ja maar zolang er nog een heleboel roeptoeters niet willen enten is het niet veilig en is die druk niet van de zorg.

De meeste gevaccineerde die ik ken zijn er ook wel klaar mee die laten zich niet meer opsluiten omdat een stel nog steeds weigert te enten. Want dat is wel het gevolg als het straks wel weer mis gaat.

In de praktijk gaat het toch ook niet om enten maar om beschermd te zijn. Als zo als jij ze noemt die "roeptoeters" nu wel beschermd zijn. Dan is daar toch helemaal geen probleem?

Er moet voor gezorgd worden dat het virus zich niet verspreid.

Mensen met een hoge graad antistoffen verspreiden het virus niet. Terwel geteste mensen of gevaccineerd mensen die geen antistoffen hebben aangemaakt dat wel doen.

Dat is toch krom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:26

De mensen die ze berekend hebben die het probleem zijn hebben géén antistoffen daar is rekening mee gehouden. Bovendien zijn je antistoffen na een half jaar enorm verminderd daarom kun je ook maar voor een half jaar een herstelbewijs krijgen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:30

Spenk schreef:

We hebben het in NL nog slechts over 14 procent, waarvan een gedeelte al Corona gehad hebben. Een gedeelte zal het nooit krijgen. Een gedeelte zal er nauwelijks last van hebben. Een gedeelte komt in het ziekenhuis.

Die 14 procent kan de zorg niet zo zwaar belasten. Niet zoals de 100 procent van de bevolking niet geent was afgelopen winter en vorig jaar.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:34

Spenk schreef:
De mensen die ze berekend hebben die het probleem zijn hebben géén antistoffen daar is rekening mee gehouden. Bovendien zijn je antistoffen na een half jaar enorm verminderd daarom kun je ook maar voor een half jaar een herstelbewijs krijgen.

Dat is toch prima test je na een half jaar weer. Ben je er in ieder zeker van dat de groep mensen met qr code niet ziek kan worden of het kan verspreiden.

Zo als dat nu niet is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:37

Je vergeet dat we toen zeer zware maatregelen hadden en lockdowns. Dat is allemaal niet meer. Het is kansberekening en die zijn tot nu toe allemaal aardig kloppend geweest. Toen is alle normale zorg niet doorgegaan en was het volle bak corona. Dat gaan ze nu niet meer doen want de zorg loopt gewoon 1,5 jaar achter dus de druk is er nog steeds want er liggen en nog te veel mensen met corona en de normale zorg moet ingehaald worden + doorgaan.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:37

robert45 schreef:
Spenk schreef:

We hebben het in NL nog slechts over 14 procent, waarvan een gedeelte al Corona gehad hebben. Een gedeelte zal het nooit krijgen. Een gedeelte zal er nauwelijks last van hebben. Een gedeelte komt in het ziekenhuis.

Die 14 procent kan de zorg niet zo zwaar belasten. Niet zoals de 100 procent van de bevolking niet geent was afgelopen winter en vorig jaar.

Wat robert45 zegt klopt.

Het verhogen van de vacinatie graad zal geen significant verschil meer maken in onze veiligheid.

Dus als het nu niet al veilig is moet het beleid aangepast worden. Misschien alle gevaccineerde mensen ook testen? Immers kunnen zij het virus ook bij zich dragen.

*edit typo

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:49

Om even terug te komen op het vaccineren op de bible belt. Hier in Scherpenzeel stond een inloop prik locatie pal voor de Jumbo op een drukke plek in het centrum.
Ze proberen het echt makkelijk te maken voor de mensen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:55

Spenk schreef:

Hetzelfde geldt na vaccinatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:57

Je bent na vaccinatie beter beschermd dan na een coronabesmettingen er is uitgebreid onderzoek gaan naar antistoffen. Die van het vaccin blijven langer.

Je bent wel beter beschermt na een coronabesmetting + 1 prik. Die combinatie is het hoogste.

Maar daarom is het geen rare gedachte dat de prik jaarlijks herhaald gaat worden net als een griepprik.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:00

Spenk schreef:
Je bent na vaccinatie beter beschermd dan na een coronabesmettingen er is uitgebreid onderzoek gaan naar antistoffen. Die van het vaccin blijven langer.

Je bent wel beter beschermt na een coronabesmetting + 1 prik. Die combinatie is het hoogste.

Maar daarom is het geen rare gedachte dat de prik jaarlijks herhaald gaat worden net als een griepprik.

Tegen ziekenhuis opname ja. Tegen besmetting? Mwa.

Citaat:
Zes maanden na de tweede coronavaccinatie met Pfizer neemt de kans op besmetting met Covid-19 fors toe. Waar de vaccins twee maanden na de laatste prik nog voor 88 procent beschermen tegen besmetting, daalt dat percentage zes maanden erna tot 47 procent. Wel zijn gevaccineerden dan nog goed beschermd tegen ernstige klachten veroorzaakt door het virus. Dit meldt Algemeen Dagblad.