Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:30

elnienjo schreef:
Tja, dat krijg je als er nergens serieuze boetes worden uitgedeeld. Hoe groter het illegaal feest, hoe makkelijker men er mee wegkomt. Ik las gisteren dat er 'n huisfeest van 9 man wel beboet is. Dan durven ze wel, maar bij grotere groepen beginnen ze er niet eens meer aan. Dat is zo'n fout signaal wat de politie afgeeft. Er is geen respect voor gezag meer, er wordt niet eens 'n poging gedaan om gezag te tonen.

Het is ook makkelijk om niet beboet te worden in zo'n park. Ze schieten als ratten alle kanten op. De enige die nog een tik krijgt is de gene met geluidsapparatuur. Maar voor de rest niks aan de hand.

In een dorp iets verderop, 5 gezinnen in 1 straat besmet. Hun tiener kinderen gingen naar de zelfde (zuip)keet... Tja en daar was iemand besmet... Je laat als ouders je kind daar toch niet heengaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:32

imaudy schreef:
Zouden mensen gewoon ongevoelig worden omdat ze al zo vaak een verhaal van een coronapatient hebben gehoord. Dat het je niet meer zoveel doet, beetje afgestompt raakt voor coronanieuws en dan gewoon gaat feesten..

Ja misschien wel. Misschien omdat de symptomen voor veel mensen niet zo heftig zijn maakt het blijkbaar niet zo veel indruk. Het is voor veel mensen misschien ook gewoon niet zo zichtbaar, nog niet zo dichtbij gekomen.

Maar dan nog, als je het niet doet om besmetting tegen te gaan doe het dan om nog strengere regels te voorkomen. Ik neem aan dat men wel ziet dat het steeds meer richting lockdown gaat op deze manier. Liever tot 10 uur in de kroeg dan helemaal niet meer, zou je dan denken...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:32

Ik denk dat Gommers bedoeld twee weken alles op slot. En ergens kan ik me goed voorstellen dat een arts zoiets zegt, hij wil ook de andere zorg blijven geven en dat lukt nu al bijna nergens meer . Dus om de stijging te doorbreken is het misschien geen verkeerd idee, tot nu toe is het allemaal aai aai, pas op , houd je er aan, ga testen, werk thuis, draag een mondkapje en helaas , blijkbaar is er een steeds grotere groep die dit allemaal vertikt . En soms niet eens bewust. Vandaag toevallig een voorbeeld gehad en laat ik het zo zeggen, blij dat wij een heel groot huis hebben waar ik de komende dagen flink afstand van manlief kan houden. Hij durft ook niet in de buurt te komen want heeft de wind flink van voren gehad , stoom komt nog uit mijn oren.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 00:44

bigone schreef:
Ik denk dat Gommers bedoeld twee weken alles op slot. En ergens kan ik me goed voorstellen dat een arts zoiets zegt, hij wil ook de andere zorg blijven geven en dat lukt nu al bijna nergens meer . Dus om de stijging te doorbreken is het misschien geen verkeerd idee, tot nu toe is het allemaal aai aai, pas op , houd je er aan, ga testen, werk thuis, draag een mondkapje en helaas , blijkbaar is er een steeds grotere groep die dit allemaal vertikt . En soms niet eens bewust. Vandaag toevallig een voorbeeld gehad en laat ik het zo zeggen, blij dat wij een heel groot huis hebben waar ik de komende dagen flink afstand van manlief kan houden. Hij durft ook niet in de buurt te komen want heeft de wind flink van voren gehad , stoom komt nog uit mijn oren.

Ben stiekem wel nieuwsgierig wat manlief op zijn corona kerfstok heeft :+

Ik vind 2 of 3 weken alles op slot wel een goed idee!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:12

Inaudy, ik durfde het niet te vragen. Mijn man zijn plekje is naast mij, en daar zijn we alletwee zielsgelukkig mee. Dus ik vond het ook een pittige uitspraak. _O-

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:31

Mijn familie van moederskant gaat er allemaal heel soepeltjes mee om zoals gewoon je 6 kleinkinderen meenemen op een uitje. Het is echter geen onwil, ik heb meer het idee dat ze geen gevaar zien omdat het familie is.
Zo wil mijn moeder haar verjaardag vieren maar omdat je er maar 3 mag dus over meerdere dagen uitspreiden. Dat schiet dus allemaal niets op.
Ik hoor ook al maanden dat er bij hun in de omgeving niet veel besmettingen zijn maar toen ik dat vorige week eens opzocht staan ze dik in de hoge alert cijfers.
Het helpt waarschijnlijk ook niet dat mijn moeder welliswaar twee 90+ mensen kent die corona gekregen hebben maar dat ze er allebij zonder noemenswaardige problemen door gekomen zijn.
Mijn schoonouders zijn voorzichtiger. Daar in het dorp was laatst een uitbraak doordat er een feestje was van iemand die ruim de pensioenleeftijd bereikt had en een van de aanwezigen dames thuis haar man aanstak die vervolgens het virus mee naar de biljardclub genomen heeft etc.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:35

Bigone .... ik brand ook van nieuwsgierigheid :-)

Sizzle, dat herken ik, ouderen die familie niet als gevaar zien. Mijn buurvrouw stapt rustig bij haar zoon of een nichtje in de auto om mee ergens op bezoek te gaan. Als ik haar wijs op het risico, zie je haar schrikken, maar een paar dagen later gebeurt het gewoon weer. Het besef lijkt er niet te zijn.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:42

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:48

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:10

Effe de grafieken van Belgie erbij genomen qua ziekenhuisopnames

Afbeelding

Afbeelding

8 okt
1110 ingenomen ziekehuisbedden door Covid 19

213 op ic
Waarvan 96 aan beademing
En 9 ecmo

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:11

Eleeke schreef:
Lolaliza schreef:

Dat is een artikel uit Maart. Toen waren er inderdaad nog minder Corona doden dan tijdens die griep. Helaas is dat een beetje anders nu.

Gaat over de griep van 2018 ..die blijft ongewijzigd

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:11

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:16

@lolalize maar de Corona doden zijn wel nogal in beweging hé ... helaas.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:16

Dan even een vraagje betreffende de griep.
Waarom zijn we nu zo poepie voorzichtig en waren we dat met een gewone griepgolf nooit.
Dat is toch ook gevaarlijk voor ouderen en zwakkeren.

Krijgen we nu pas het besef?
Waarom dus in Aziatische landen wel mondkapjes op met gewone griep en hier niets.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:20

Het verschil is wel dat er voor griep de griepprik is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:23

lenaa_tje schreef:

Ondanks dat toch grote golven
Misschien in de toekomst ook daar voorzichtiger mee worden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:25

lenaa_tje schreef:

Als de corona inenting werkt op het niveau griepprik dan lopen we over 5 jaar nog op 1,5 meter.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:25

Echwel schreef:
lenaa_tje schreef:

Ondanks dat toch grote golven
Misschien in de toekomst ook daar voorzichtiger mee worden

Tja.. hier gaat de economie toch voorop.
Terecht geen idee?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:26

Sizzle schreef:
lenaa_tje schreef:

Als de corona inenting werkt op het niveau griepprik dan lopen we over 5 jaar nog op 1,5 meter.

De opmerking ging alleen heel specifiek over de griep :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:28

Ninette schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus

Eindelijk walibi verstandig vond al raar dat het gewoon doorging dit jaar.

Het enge van fright nights is ook juist dat de acteurs zo dicht bij komen, ook in de spookhuizen. Zat al te denken hoe je dat op 1,5 meter (met mondkapjes) wil realiseren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:32

Sizzle schreef:
lenaa_tje schreef:

Precies, er wordt imo veelste veel waarde aan de griepprik gehecht. Met mijn ouders ook ieder jaar discussie over. Ze zijn kerngezond, ik heb ze nog nooit geveld door de griep meegemaakt en toch gaan ze braaf die prik halen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:32

pien_2010 schreef:
Inaudy, ik durfde het niet te vragen. Mijn man zijn plekje is naast mij, en daar zijn we alletwee zielsgelukkig mee. Dus ik vond het ook een pittige uitspraak. _O-

Mogen jullie weten hoor. We hebben dit hele jaar één samenkomst buiten met familie gehad, ging prima , afstand zat er goed in. Dit was eind juli . Man lief houd zich ook netjes aan de regels dus blij mee alhoewel ik merk dat hij het wel moeilijk vind. Gister hadden we van een buurman en goede vriend een uitnodiging om twee uurtjes buiten te borrelen voor zijn verjaardag. Man of acht aanwezig, allemaal een plu mee. En die kerels, vier stuks op de vierkante meter dus had al een keer opmerking gemaakt en ze schoven zo weer na elkaar toe.
Toen we thuis waren even flink de waarheid gezegd en wat hij niet begreep over anderhalve meter.
Sullige blik, ja met biljarten doen we het ook zo . Waarop ik zei dat hij in vervolg maar vijf dagen uit mijn buurt moet blijven wanneer hij weg was geweest! Hij heeft er nu bijna één dag opzitten en geloof dat de boodschap is overgekomen }> wie niet horen wil moet maar voelen.
Verder nog steeds heel gelukkig met elkaar hoor Pien.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:34

Ik ben toch blij met de griepprik. Dat jaar dat die griepprik niet goed werkte lag ik gevloerd en ben ik bijna opgenomen.
Is het een redmiddel, nee dat denk ik niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:35

Gevalletje wel beeld, geen geluid in huize bigone

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:41

Gaan jullie eigenlijk nog op visite? Binnenkort is een van m'n ouders jarig en ze nodigen alleen mijn man en mij uit en het gezin van mijn broer, maar ook niet op hetzelfde moment de ene de ene dag de ander de andere dag, maar toch voelt het een beetje of het niet verstandig is. Maar nu het weer slechter word is buiten afspreken ook niet echt meer een optie, dit heb ik het afgelopen half jaar steeds gedaan in plaats van binnen afspreken.

Misschien overdrijf ik er zelfs wel in? Komen mensen gewoon nog bij familieleden over de vloer zonder erover na te denken? Of nou ja wel op afstand maar niet twijfelen of ze zullen gaan.