Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:39

Wat betreft code oranje voor Frankrijk, 'onze' B&B in Normandië plaatste daar dit over:
Citaat:
Wij zien hier al weken de cijfers dalen - in heel Frankrijk, maar zeker in deze regio - tot geruststellend lage waarden. En toch verandert er maar niets aan die irritante code oranje die zoveel mensen - heel begrijpelijk - tegenhoudt. Wij snapten er helemaal NIETS van.
Maar we hebben gezocht en het antwoord gevonden: het zit in de rekenmethode. Franse besmettingscijfers worden per week gepubliceerd; het RIVM baseert zijn reisadviezen op de cijfers van de laatste TWEE weken bij elkaar.
En dat is goed nieuws. Want dan ligt het geheel in de lijn der verwachting dat Frankrijk volgende week ook code geel krijgt. Eindelijk.

Op zich best een plausibele verklaring. Mijn ouders (beiden volledig gevaccineerd) wachten daar niet op, die vertrekken eind volgende week met de caravan naar Frankrijk.

Dit is ook wel fijn nieuws: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... uarantaine

Is ook mede de reden dat ik me laat vaccineren, dat maakt er (eindelijk!) weer even op uit wel net zo makkelijk en daardoor prettig.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:40

karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2384580-gevaccin ... -binnen-eu

Goed nieuws. Nu die app nog kunnen downloaden ergens

Dit is toch een beetje gek? Het kan namelijk nu alweer bijna overal. Ook zonder enting. Met test, of bewijs van genezen (antistoffen) of enting. Dat gaan ze toch in heel Europa doorvoeren?

Hier in Oostenrijk is iedereen welkom met die 3 G (genezen, getest of gevaccineerd) en er is geloof ik geen Europees land meer waarvandaan je eerst in quarantaine moet. We hebben nu nog mondkapjes, maar dat is (meen ik) in juli ook weer weg.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:49

Beetje jammer dat ik pas in september volledig gevaccineerd ben, ben die stokjes in mijn neus inmiddels wel een beetje beu :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:59

Berdien schreef:
Wat betreft code oranje voor Frankrijk, 'onze' B&B in Normandië plaatste daar dit over:
Citaat:
Wij zien hier al weken de cijfers dalen - in heel Frankrijk, maar zeker in deze regio - tot geruststellend lage waarden. En toch verandert er maar niets aan die irritante code oranje die zoveel mensen - heel begrijpelijk - tegenhoudt. Wij snapten er helemaal NIETS van.
Maar we hebben gezocht en het antwoord gevonden: het zit in de rekenmethode. Franse besmettingscijfers worden per week gepubliceerd; het RIVM baseert zijn reisadviezen op de cijfers van de laatste TWEE weken bij elkaar.
En dat is goed nieuws. Want dan ligt het geheel in de lijn der verwachting dat Frankrijk volgende week ook code geel krijgt. Eindelijk.

Op zich best een plausibele verklaring. Mijn ouders (beiden volledig gevaccineerd) wachten daar niet op, die vertrekken eind volgende week met de caravan naar Frankrijk.

Dit is ook wel fijn nieuws: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... uarantaine

Is ook mede de reden dat ik me laat vaccineren, dat maakt er (eindelijk!) weer even op uit wel net zo makkelijk en daardoor prettig.

Je ouders kunnen gerust vertrekken. Maskertje mee want dat is verplicht. Deze mensen wonende in Frankrijk hebben de situatie goed geschetst. Zo is het hier ook. Het gaat gewoon heel goed met de cijfers. Ik zal hieronder wat gegevens delen en omdat ik mobiel zit moet ik daarvoor meerdere keren bericht wijzigen.

https://linksharing.samsungcloud.com/nE2uif4rrypC

https://linksharing.samsungcloud.com/trxMVDQ9sbxy

https://linksharing.samsungcloud.com/wVy2ujo0Jwo8

Ik vind het jammer dat Nl zolang doet over de covid app waar je allerlei test en vaccinatie bewijzen in kunt opslaan. Wij hebben die hier al enkele weken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:13

Ik had gelukkig mazzel tijdens onze Nederland vakantie. Eerste week wel slecht weer maar toch tussen de buien door kunnen fietsen en kanoën. Daarna een week rond huis en een dagje Zeeland. Heerlijk weer gehad. Vervolgens een weekje aan de kust. Elke dag heerlijk van s morgens vroeg tot s avonds laat. Temperatuur kon niet beter. Ik ben niet zo van het warme weer maar doe wel graag een kleurtje op. Ook al was het de bedoeling dat we in Noorwegen zouden zitten net als dat dit vorig jaar de bedoeling was, heb ik niks gemist.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:10

Paps en mams nemen zeker masker mee :j Daarnaast gaan ze vooral fietsen, fietsen en voor de verandering wellicht een keer wandelen. Of zwemmen in het meer bij de camping :D Ze zoeken geen drukte op, gaan niet naar restaurants (want caravan en hondje mee). Daarom durven ze het wel aan, ook voor NL Frankrijk van code oranje af haalt. En net wat je zegt, de cijfers in grote delen van Frankrijk zijn prima!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:19

Berdien overal in alle supermarkten kun je voor weinig geld goede maskertjes kopen en gelletjes.
Komt dus helemaal goed.
Het enige waar ze erg in moeten hebben dat ze op de toilets onderweg niet de blazers gebruiken om handen te drogen. Laat maar drogen ad lucht.. Na wc gebruik handen desinfecteren en dat ben ik, ik raak nergens klinken aan met mijn blote handen. Alleen als wij in gemeenschappelijke ruimtes zijn geweest, wordt er handen gedesinfecteerd en zijn we eventjes heel streng voordat we thuis van alles aanraken.
Maar op het platteland kan echt geen kwaad, net als strand, kleine stadjes . Lekker buiten uit eten gaan, dat kan echt allemaal. En gewoon genieten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:24

Oh ze hebben maskers etc genoeg hoor :j Mams is medisch analist geweest, die weet prima hoe ze met ontsmetten etc om moet gaan. En paps luistert daar -meestal :D - naar.

Mijn vriend en ik zijn afgelopen najaar in Normandië geweest, toen was alles al meer dan prima voor elkaar :j Hopelijk kunnen wij dit najaar ook nog afzakken naar Frankrijk. Mijn cider is namelijk op ;( :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:39

+:)+ komt helemaal goed. En hopelijk jij ook in het najaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:43

Ja ik hoop het zo! We hebben al twee jaar Schotland op het programma staan, maar ik ben liever niet afhankelijk van vliegtuig of boot als ik op vakantie ga. Frankrijk is wat dat betreft ideaal: écht even weg, ik spreek de taal... enigszins :') en we kunnen mooi met de auto.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:51

Berdien schreef:
Mijn vriend en ik zijn afgelopen najaar in Normandië geweest, toen was alles al meer dan prima voor elkaar :j Hopelijk kunnen wij dit najaar ook nog afzakken naar Frankrijk. Mijn cider is namelijk op ;( :D

Ja maar dat is gewoon een noodzakelijke reis dus :Y)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:08

Verrek. Als je het zo bekijkt.. :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:22

Ik zit op dit moment in Zakynthos, het is bizar stil.
Echt triest voor de bevolking daar.
80% van de toeristen daar zijn Engelsen en die mogen niet komen.
Er zijn nog veel hotels en restaurants dicht, maar komende week gaan meer zaken open.

Personeel draagt overal een mondkapje en er wordt afstand gehouden.
Avondklok gaat morgen van 00.30 naar 01.30 uur.
Ik voel me heel veilig hier en ik ben blij dat we gegaan zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:25

Veel plezier Electra. Klinkt goed.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:47

Weet iemand heel toevallig hoe het zit als je gevaccineerd bent, en straks in juli wil gaan reizen naar een nu nog oranje land. Gezien er vandaag natuurlijk in het nieuws was dat mensen die gevaccineerd zijn vrij mogen reizen in Europa, maar kan nergens vinden hoe dat werkt mocht een land nog oranje zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:49

Fenneeee schreef:
Weet iemand heel toevallig hoe het zit als je gevaccineerd bent, en straks in juli wil gaan reizen naar een nu nog oranje land. Gezien er vandaag natuurlijk in het nieuws was dat mensen die gevaccineerd zijn vrij mogen reizen in Europa, maar kan nergens vinden hoe dat werkt mocht een land nog oranje zijn.

Als een land oranje is dan word reizen afgeraden.
Je bent dan volgens mij niet eens verzekerd met je reisverzekering

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:49

Electra63 schreef:
Ik zit op dit moment in Zakynthos, het is bizar stil.
Echt triest voor de bevolking daar.
80% van de toeristen daar zijn Engelsen en die mogen niet komen.
Er zijn nog veel hotels en restaurants dicht, maar komende week gaan meer zaken open.

Personeel draagt overal een mondkapje en er wordt afstand gehouden.
Avondklok gaat morgen van 00.30 naar 01.30 uur.
Ik voel me heel veilig hier en ik ben blij dat we gegaan zijn.

Veel plezier

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:03

purny schreef:
Fenneeee schreef:

Oke, dan heb ik dus toch gelijk en mijn moeder in Spanje niet :’) dan hopen dat Spanje naar geel gaat, dan kan ik ze eindelijk weer zien na 1,5 jaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:29

purny schreef:
Fenneeee schreef:

Dat ligt ad verzekering. Maar je hebt gelijk dat dit mogelijk is, due even van te voren uitzoeken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:32

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:33

Ik kan zo genieten van alle extra restricties en regels die het VK krijgt omdat ze zonodig uit de EU wilden. Hoop dat dit daar ook een gevolg van is. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:40

MarlindeRooz schreef:
Ik kan zo genieten van alle extra restricties en regels die het VK krijgt omdat ze zonodig uit de EU wilden. Hoop dat dit daar ook een gevolg van is. :')

Dit komt puur door de delta variant.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:57

Fenneeee schreef:

Medio juni/juli komt er een Europees Green Certificate. Hier in Ierland is dat aangekondigd voor midden juli. Dan mag je, als je dat certificaat hebt (dus óf een recente negatieve test, óf volledig gevaccineerd óf recent covid gehad), vrij reizen binnen de EU.
Ik verwacht ook dat Frankrijk & Spanje sowieso binnenkort ok bevonden gaan worden.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:01

Goedemorgen.. wij gaan begin juli naar Oostenrijk. Beiden 1 x pfizer gehad. Hopelijk is dan de regel dat deze 3 maanden geldig is, nog van toepassing.

Mijn schoonouders reizen met de trein die kant op, dus door Duitsland. Zij zijn volledig gevaccineerd maar oudjes en apps gaan niet zo goed samen.. hoe kunnen ze de onderneming zo goed en veilig mogelijk uitvoeren?
De treinreis is al geboekt en ze hebben 2 x een overstap in Duitsland. Mondkapjes gaan uiteraard mee..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:20

Wat zijn oudjes 80+