Citaat:Wij zien hier al weken de cijfers dalen - in heel Frankrijk, maar zeker in deze regio - tot geruststellend lage waarden. En toch verandert er maar niets aan die irritante code oranje die zoveel mensen - heel begrijpelijk - tegenhoudt. Wij snapten er helemaal NIETS van.
Maar we hebben gezocht en het antwoord gevonden: het zit in de rekenmethode. Franse besmettingscijfers worden per week gepubliceerd; het RIVM baseert zijn reisadviezen op de cijfers van de laatste TWEE weken bij elkaar.
En dat is goed nieuws. Want dan ligt het geheel in de lijn der verwachting dat Frankrijk volgende week ook code geel krijgt. Eindelijk.
Op zich best een plausibele verklaring. Mijn ouders (beiden volledig gevaccineerd) wachten daar niet op, die vertrekken eind volgende week met de caravan naar Frankrijk.
Dit is ook wel fijn nieuws: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... uarantaine
Is ook mede de reden dat ik me laat vaccineren, dat maakt er (eindelijk!) weer even op uit wel net zo makkelijk en daardoor prettig.