Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:03

Goof, dat is gevaarlijk zo iemand.

Bracht dinsdag de hond naar de trimsalon.
Is er een parkeerplaats, maar stond een kraan in de weg.
Dus ergens anders geparkeerd. Loop ik over het parkeerterrein staat aan de andere kant van de jngang een geel bord. Verboden te parkeren en een datum erbij.
Doe dat lekker bij de ingang.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 10:19

Wij hadden gisteren ook weer een lekker actie onderweg. Reden met de trailer op de rechter rijbaan van de snelweg, netjes op snelheid. Komt er een vrouw aan op de oprit van de snelweg die gewoon niet kijkt en zo de auto mijn baan op gooit waar ik rij in zoverre dat ik een correctie moet uitvoeren om niet geraakt te worden. Pas toen keek ze opzij en ging snel terug. Het excuus van de dode hoek gaat met de trailer écht niet op…
Zat ook iemand links van me, dus ik kon niet eens opzij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 10:53

Jeetje. Gelukkig zag ze het o tijd. Wat gevaarlijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:01

Ik heb dat een keer gehad met een man met een aanhanger. Ik zat op de rechterbaan in een rijtje met vrachtwagens. Achter mij echt ruimte zat.
Komt er 1 invoegen die, als die goed gekeken had, iets rustiger over de laaaaange invoegstrook was gereden, prima achter mij had kunnen invoegen. Daar had ik dan ook op gerekend. Nee, die vent gooit zijn bus met aanhanger in het gat ertussen, waar die dus niet paste en ik ook geen extra ruimte had gelaten, omdat er achter mij echt meer dan ruimte genoeg was en de invoegstrook ook.
Ik kon dus met paard in de trailer vol in de ankers voor die eikel.

En als het nu idd achter mij ook nog super vol was met vrachtwagens, dan had ik wel geanticipeerd en zelf van mijn gas gegaan en ruimte gelaten, maar in dit geval was het zo onwijs onnodig, dat ik het ook echt niet verwacht had dat die dat zou gaan doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 18:06

Manadisc en Marije wat kansloos zulke bestuurders.
Zeker meteen trailer is abrupt remmen onverstandig.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 00:16

Ja, had echt heel verkeerd kunnen gaan. Ik moest namelijk een snelle stuurbeweging naar links maken, als de trailer was gaan slingeren was het écht fout gegaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 00:45

Laaaaaaaaang geleden moest ik ook een noodstop maken met de trailer. Kon gelukkig het fietspad op. Meneer vond het nodig om mij in te halen en vervolgens zag hij zijn bestemming en ging vol op de rem. Ik gooide in 1 beweging de auto naar rechts en vol op de rem en kwam naast hem tot stilstand. Vervolgens gooide ik de deur zo hard open om bij mijn paard te komen dat hij een beste deuk in zijn portier had zitten. Hij maakte zich direct uit de voeten en mijn paard krabbelde weer op de been want die was gevallen. Gelukkig geen schade zelf en paard was okay.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 08:35

Jeetje Anne! Wat heftig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 13:32

Anne wat heftig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 14:51

Net iets weggebracht naar iemand die bij de voedelbank werkt.
Tussen haar huis en mijn huis 35 verkeersdrempels geteld.
Waarvan 7 in mijn dorp.

Ik moest nog vol remmen en auto op stoep sturen omdat tegemoetkomend busje van gemeentewerken tehard en te krap door de bocht kwam.
De 2 mannen die buiten stonden waren ook geschrokken, net als ik.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 00:03

Ik hoop dat er weer eens echt veel sneeuw komt en ze met sneeuwschuivers de busroutes schoon moeten maken. Dan schuiven ze er gelijk een boel drempels uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 12:30

2 rijstroken die rechtdoor aangeven, een die rechtsaf een afslag aangeven en een vrachtwagen die op het laatste moment erachter komt dat ie de verkeerde afslag heeft genomen.
Dus vervolgens maar even zijn vrachtwagen de andere kant de weg op zet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 12:47

luuntje schreef:
Net iets weggebracht naar iemand die bij de voedelbank werkt.
Tussen haar huis en mijn huis 35 verkeersdrempels geteld.
Waarvan 7 in mijn dorp.

Ik moest nog vol remmen en auto op stoep sturen omdat tegemoetkomend busje van gemeentewerken tehard en te krap door de bocht kwam.
De 2 mannen die buiten stonden waren ook geschrokken, net als ik.

Van het ‘centrum’ van mijn dorp tot mijn oprit is 900 meter. En 11 (ELF) drempels….. :roll:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:42

Cowboy dat is ook veel.

Ik snap drempels wel. Maar iets minder zou fijn zijn.
Zijn wel speciale busbanen.
Hopelijk mag politie/brandweer/ambulance daar ook overheen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:14

Mensen die met mist zonder lampen aanrijden.
Zag geen achterlichten aanstaan dus dan ga ik er van uit dat ze helemaal geen lampen aan hadden staan

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:22

purny schreef:
Mensen die met mist zonder lampen aanrijden.
Zag geen achterlichten aanstaan dus dan ga ik er van uit dat ze helemaal geen lampen aan hadden staan

Dat zag ik in Frankrijk ook regelmatig en verbaasde me.

We hebben de afgelopen dagen 1150 km gereden. De mensen waren erg beleefd. Dus geen ergenis incidenten gehad.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:26

Dat is die verdomde dagrijverlichting |o Ik heb me wat af geseind gister en vandaag. Mensen die zonder licht rijden, mensen die dus alleen voor maar achter geen licht aan hebben, mensen die onnodig hun achter mistlamp aan hebben, mensen die zowel voor als achter mislicht onnodig aanhebben… hoezo kunnen we ineens allemaal niet meer nadenken, opletten, en gewoon autorijden als het mistig is.

Oja. Had ik al gevraagd of we die domme dag verlichting kunnen afschaffen, dat is nog het aller ergste. Echt. Grootste ergernis gister en vandaag.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:27

Die mistlichten ook echt ja. Doe gewoon niet.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:29

Vooral als je gewoon ruim meer dan 300 meter zicht hebt. Op de autoweg staan van die handige hectometerpaaltjes, kunnen ze precies zien hoe ver zicht er is :)* Maar nee, zelfs als er echt gewoon best weer goed en redelijk ‘normaal’ zicht is gewoon die felle lamp aan laten staan. Voor het geval mensen je niet zien kachelen op die middenbaan _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:49

En nog een ergernis vandaag. Dat mijn rijhulp systeem er 5 keer uit heeft gelegen van de randstad naar Brabant.
Maar weer de dealer bellen maandag.
En gelukkig kon ik nog zonder die snufjes verder rijden :+
ik heb standaard mijn licht aanstaan op de snelweg maar dat er dan van die heldere lichten zijn die daglicht aan hebben staan snap ik niet. En zeker niet met het beperkte zicht van vandaag.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:35

Heel veel mensen (in moderne auto's) hebben hun verlichting op "automatisch" staan en denken zelf verder niet na over wat er dan wel of niet brandt als het mist.
De "automaat" kijkt naar hoeveelheid licht, niet hoeveelheid zicht en ik heb dus idd ook auto's gezien met helemaal niks, ook geen lampen voor aan.

Ik heb in mijn ene auto de lichten altijd aan, die gaan automatisch uit met het afsluiten van de auto. Dus ik zit nooit aan die knop (in de garage zetten ze hem wel eens uit en dan moet ik ook goed opletten om niet zonder verlichting te gaan rijden).

In onze andere auto moet ik handmatig de knop omdraaien, maar in die auto moet ik ook nog echt se sleutel omdraaien om te starten ipv op de startknop te drukken, dus ook dat is een automatisme, sleutel in contact, voorgloeien, motor starten en daarna direct met de andere hand de knop omdraaien naar dimlicht.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:26

Die verlichtingsergernis deel ik volledig. De automatische verlichting verschilt ook heel erg per fabrikant. Die van BMW werkt prima op tegenliggers. Die gaan op tijd uit zonder dat je verblind wordt. Vrijwel alle andere merken zijn te laat en zetten de sterretjes in je ogen.

Heb er een beetje een studie van gemaakt de laatste tijd en dit is mijn conclusie.

Mooi om te zien hoe een BMW met groot licht een bocht doorkomt en net voordat je de volle straal in je bakkkes verwacht gaan ze veranderen naar een stand die nog steeds de hele berm aan beide kanten pakt maar de aangenaam verraste buschauffeur niet verblind. Bonus is dat de reeën blijven staan en je ze goed ziet.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 15:42

Hier nog iemand die zich groen, geel en paars ergert aan die dagrijverlichting...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:57

Ik erger mij er ook aan.

Let bij mist/slecht zicht even extra op hoe je verlichting aan staat.

Hier een fietskoplamp die steeds stuk ging.
Nu een oplaadbare fietslamp die je in houder kan steken.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:51

Ik denk dat mensen het soms ook niet weten. Mijn nieuwe tweedehandse auto heeft ook een automatische stand. Hoewel ik bij deze wel kan zien welke verlichting hij kiest, vind ik dat hij niet goed reageert op grijs weer, schemer en langzaam invallende duisternis. Dus ik heb de lichten ook op 'altijd aan' gezet, ze gaan toch uit als ik de motor afzet.

Verder totaal eens met de verlichtingsergernissen. Het lijkt wel alsof de helft van de mensen nooit theorie-examen heeft gedaan. Of hun hersens uitzetten zodra ze de auto instappen.