Sheran schreef:Blue_Eyes schreef:Tja. En dan zijn er mensen als mijn zus, die alleen maar afvallen als ze maandenlang letterlijk (!) op shakes en sla leven. Ja, dan valt ze wel af, op 500 kcal per dag. Gaat ze vervolgens weer normaal eten (en dan bedoel ik al minder dan voor mij normaal is, ze leeft dan op 1200 kcal per dag) dan weegt ze net zo snel weer 90 kilo. Ze werkt in de zorg, heeft twee jonge kinderen en doet ook nog aan duursport.
Vertel mij dan maar eens hoe dat haar eigen schuld is, terwijl er niets medisch aan te vinden is.
Dit is nu natuurlijk een voorbeeld maar zo zijn er écht meer mensen.
Je zus zul je inderdaad wel goed kennen. Maar ik ken er ook genoeg die dan denken dat ze op 1200 kcal leven, maar van nemen ze voor het gemak het handje nootjes niet mee, of rekenen ze de geraspte kaas niet mee, of die ene koffie bij Starbucks...
Inderdaad. En neem voor het gemak boterhammen, in 3 boterhammen zit al gauw 300 calorieën en dan heb je je nog niet over je beleg wat je er op doet. Een gezondere optie is dan kwark/yoghurt met fruit of gepofte spelt en lijnzaad, zit je ook nog eens langer vol van. Ik track nu een tijd calorieën en val echt stijl achterover hoeveel calorieën ogenschijnlijk 'gezonde' en 'normale' producten bevatten. Denk dat heel veel mensen die zeggen 1200 calorieën te eten daar echt zwaar boven zitten, maar dat is misschien een unpopulair opinion

Nog een unpopulair opinion: ik vind het raar dat de regering zó ver gaat in het bestrijden van een virus onder het mom van volksgezondheid, aan verregaande vrijheidsbeperkingen doet 'om de gezondheidszorg te ontlasten' maar dit kwartje niet de andere kant op valt met beperkingen opleggen in roken/fastfood. M.a.w. op een andere manier de volksgezondheid verbeteren, want laten we wel wezen: ik kan me niet voorstellen dat alle mensen die ziektes ontwikkelen op het gebied van hart en vaatziekten/longziekten en noem het op door overgewicht, langdurige stress, roken en meer, een kleinere groep is dan de mensen die ziek worden door corona. En toch doet de overheid daar dan niks aan...