Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:46

Daenerys schreef:
hagelslag schreef:
Idd. Ik bedoel de ouderen moeten gewoon kunnen douchen.
Is toch heel sneu voor ze dat ze in hun eigen zweet nonstop moeten zitten.
Ja prima het is warm maar de ouderen zijn zorg nodig

Het is zowel voor het personeel als de bewoners onverantwoord om met deze temperaturen te douchen. De meeste mensen in een verpleeghuis stappen niet zomaar even onder de douche, maar zijn afhankelijk van 1 of meerdere verzorgers, tilliften etc. Het kost veel inspanning en energie, die de bewoners beter kunnen bewaren om zich te weren tegen de warmte.
Daarbij zitten de bewoners zitten heus niet ‘nonstop in hun eigen zweet’ hoor. Mensen worden gewoon met washandjes gewassen, daar is niks mis mee.

Hierop inhakend... Ik werk in de gehandicaptenzorg, wij douchen toch echt elke avond onze cliënten / bewoners... Ze wonen hier in een huis met platdak, vandaag was 't bijna 28graden in huis (geen airco officieel, nu wel 1 neer gezet van cliënt die 'm niet meer nodig heeft) maar toch 2 cliënten van de 4 gedoucht (nr 3 had in zwembad gezeten en nr 4 wordt morgenochtend uitgebreid gedoucht, anders moesten die ook nog..)
Dus onverantwoord weet ik niet eigenlijk... Wij zweten behoorlijk maar zelf vind je het ook prettig om fris je bed in te gaan...
Ook toen ik in ouderenzorg werkte deden wij gewoon douchen met warme dagen... Tenzij de bewoner niet wilde oid..

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 02:52

Aan die poedersuiker jongeren met van die slagroom patronen.... Ik ben in staat om een knuppel te pakken en ze fatsoen te leren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:14

CharIsabella schreef:
Aan die poedersuiker jongeren met van die slagroom patronen.... Ik ben in staat om een knuppel te pakken en ze fatsoen te leren.

Dat gaat niet werken. Belangrijk effect van dat spul is dat ze die knuppel nauwelijks voelen.

Jessica_1998

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:15

Nog steeds de pijn in m'n nek...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:46

De bus die gewoon doorreed. En bedankt!

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:16

mens die zich gaan bemoeien hoe je je paard moet houden terwijl ze ons nieteens kennen..

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:44

oomens schreef:
CharIsabella schreef:

Dat gaat niet werken. Belangrijk effect van dat spul is dat ze die knuppel nauwelijks voelen.

Dat is echt heel jammer maar de politie maar even gebeld en namen doorgegeven met huisnummers :') denk dat die zich wel weer even rustig houden

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:15

CharIsabella schreef:
Dat is echt heel jammer maar de politie maar even gebeld en namen doorgegeven met huisnummers :') denk dat die zich wel weer even rustig houden

Heel vervelend, maar wat mag/kan de politie doen? Rondhangen is op de meeste plaatsen niet verboden en lachgas valt niet onder de opiumwet.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:37

Net wakker, ben geen ochtend persoon en ik heb echt even de tijd nodig om wakker te worden.
Hond komt met speeltje, nou prima, ik wil dat ding wel weggooien, bijt dat beest mij in de knokkel van mijn duim.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:58

Aan de huisarts. Ik had vanmiddag een afspraak, maar wat daarvoor nodig is hadden ze niet meer, maar mijn telefoonnummer hadden ze niet dus ze belden m'n moeder. Toen hebben ze ook gelijk gezegd waarvoor ik kwam, vind t echt niet leuk. Als ik het had willen zeggen had ik het zelf wel gedaan

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:02

Amira_ schreef:
Aan de huisarts. Ik had vanmiddag een afspraak, maar wat daarvoor nodig is hadden ze niet meer, maar mijn telefoonnummer hadden ze niet dus ze belden m'n moeder. Toen hebben ze ook gelijk gezegd waarvoor ik kwam, vind t echt niet leuk. Als ik het had willen zeggen had ik het zelf wel gedaan

Wow, dit is echt wel kwalijk hoor. Ik zie dat je 21 bent, hier kun je best een AVG-melding voor doen!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:05

Sowieso Amira!
Als je >18 bent, mogen ze dit echt niet vertellen.
Uiteindelijk geldt voor de wet geen verschil tussen je moeder of een wildvreemde, jouw medische gegevens mogen aan niemand doorgegeven worden zonder uitdrukkelijke toestemming.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:06

Amira dat is heel kwalijk.
Huisarts hier zeker op aanspreken.

Moet je bij inschrijven je telefoonnummer niet doorgeven?

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:27

oomens schreef:
CharIsabella schreef:

Heel vervelend, maar wat mag/kan de politie doen? Rondhangen is op de meeste plaatsen niet verboden en lachgas valt niet onder de opiumwet.

Nou hun zorgden voor veel overlast ( ik slaap normaal overal doorheen) en voor milieu vervuiling echter woon ik in een probleem buurt waar de politie gewoon komt, degene die het doen houden ze ook in de gaten wegens drugsdealen en andere problemen

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:45

Ik wil truien weer *\%/*

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:55

Amira_ schreef:

Dit is oprecht schending van de geheimhoudingsplicht, dus daar mag je zeker wat mee doen als je wil. Al is het enkel de praktijk erop aanspreken, jij staat volledig in je recht.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:55

Amira, wat slordig zeg! Jeetje.. :n

Hier zijn de oudste 2 kinderen van mijn vriend ineens overgegaan naar een andere huisarts zonder overleg (moeder heeft ze gewoon om laten zetten van huisarts). Dit had ook niet gemogen, want hij heeft gewoon gezag en moest hiervoor toestemming geven (om gegevens uit te wisselen ed), niet gevraagd door moeder of huisarts.. Wel zonder zijn toestemming alles doorgestuurd naar hun nieuwe huisarts..

Slordige fouten van huisartsen :n

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 11:54

Dat blijkt dat ik 2 boeken heb gekocht voor mijn opleiding die wel in de lijst van mijn academie stonden, maar voor mijn opleiding niet nodig waren en ik daar dus overheen gelezen heb. Nu zit ik met twee boeken voor Bedrijfseconomie opgescheept waar ik niks mee kan -O-

Heb het vak wel maar dat gaat blijkbaar via een digitale licentie.

Hopelijk krijg ik ze nog verkocht via Bookmatch ofzo..

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:22

Wanneer je op zoek bent naar een nieuwe baan maar een hekel hebt aan sollicitatiegesprekken. Wordt ik uitgenodigd, ene kant denk ik jaaa! En de andere kant neeeee ik wil niet! :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:47

Onze dochter gaf een feestje.Dit was het resultaat
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:48

Een splinter op een rotplek!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:50

Er moet een heel nieuw raam in.En een groot raam.Gelukkig zijn we verzekerd.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 13:02

Koortslip in mijn eerste week op mijn opleiding.

Weet iemand of de koortslip pleisters van Kruidvat huismerk net zo goed werken als die van Compeed?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:03

Britta31 schreef:
Onze dochter gaf een feestje.Dit was het resultaat
[ [url=m/aUw6lz.jpg]Afbeelding[/url] ]

M'n ouders hadden me vermoord (niet letterlijk) :')

Mijn ouders blij dat mijn broer en ik niet van feestjes houden.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:23

Jeetje Britta, er is altijd wel iets na de feestjes van je dochter :=