Daenerys schreef:hagelslag schreef:Idd. Ik bedoel de ouderen moeten gewoon kunnen douchen.
Is toch heel sneu voor ze dat ze in hun eigen zweet nonstop moeten zitten.
Ja prima het is warm maar de ouderen zijn zorg nodig
Het is zowel voor het personeel als de bewoners onverantwoord om met deze temperaturen te douchen. De meeste mensen in een verpleeghuis stappen niet zomaar even onder de douche, maar zijn afhankelijk van 1 of meerdere verzorgers, tilliften etc. Het kost veel inspanning en energie, die de bewoners beter kunnen bewaren om zich te weren tegen de warmte.
Daarbij zitten de bewoners zitten heus niet ‘nonstop in hun eigen zweet’ hoor. Mensen worden gewoon met washandjes gewassen, daar is niks mis mee.
Hierop inhakend... Ik werk in de gehandicaptenzorg, wij douchen toch echt elke avond onze cliënten / bewoners... Ze wonen hier in een huis met platdak, vandaag was 't bijna 28graden in huis (geen airco officieel, nu wel 1 neer gezet van cliënt die 'm niet meer nodig heeft) maar toch 2 cliënten van de 4 gedoucht (nr 3 had in zwembad gezeten en nr 4 wordt morgenochtend uitgebreid gedoucht, anders moesten die ook nog..)
Dus onverantwoord weet ik niet eigenlijk... Wij zweten behoorlijk maar zelf vind je het ook prettig om fris je bed in te gaan...
Ook toen ik in ouderenzorg werkte deden wij gewoon douchen met warme dagen... Tenzij de bewoner niet wilde oid..