Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:20

Niobe schreef:
0091 schreef:
Op olifanten rijden is zielig. Misvormingen etc.. We kennen de verhalen.

Maar.. als de t-rex nog bestond, zouden we er dan wel op kunnen rijden?

Ik denk de T-Rex specifiek niet, aangezien die nogal vals geweest zou zijn

Beetje natural dinosaurmanship ertegenaan gooien, komt vast goed. Maar niet handig als het er zo een is die op het bit kauwt :=

Britta31

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:37

Met groentensoep moet het rijden toch lukken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:39

Britta31 schreef:
Met groentensoep moet het rijden toch lukken?

Groentesoep met ballen moet wel lukken denk ik.. :D zou hij ook vega ballen lusten?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:11

Is het bij een bamboe stoommandje nodig om hem 'in te stomen', of kan ik hem gewoon afwassen en gebruiken? Y)(^)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:10

Ik heb een buikkastje met 3 lades. Kan ik van de bovenste lade ook een klep maken?
Dus zoals op dit plaatje, maar dan alleen met de voorkant van de bovenste lade.

Afbeelding

Zoals ik het zie hoef ik alleen maar de voorkant van de lade af te halen en met een pianoscharnier en twee klepscharnieren vast te schroeven, maar is het wel zo makkelijk als het lijkt? Ik ben een beetje bang dat de voorkant van de lade te hoog is om als klep te gebruiken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:55

Met welke app kan ik een route plannen.

En dan bedoel ik dus niet dat ik zeg ik wil van adres a naar adres b en hoe.

Dan bedoel ik dat ik een beginpunt heb. (Hardlopen) En vanaf dat punt een pad volg, een puntje op de kaart zet (tig km), een ander pad insla, weer een puntje zet, en zo een hele ronde vol verzin aan de hand van de paden op de kaart, tot ik weer bij mijn beginpunt ben.

En dat de app me dan nog even verteld hoeveel KM en hoogremeters mijn ronde is.

Vraag ik nu teveel? :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:57

Endomondo kun je via de website zelf routes maken, alleen geen idee of die ook hoogtemeters aangeeft :+

Edit: Via de app kun je de route dan aanzetten, dan registreert ie sowieso wel hoogtemeters.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:59

Serieus endomondo? Ik heb de betaalversie zelfs, maar nog nooit de site bekeken, alleen maar de app. :')

Goed, ik meld me later of het gelukt is.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:04

Afstandmeten.nl

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:13

Goed, Endomondo heeft de meest incomplete kaart die ik ooit heb gezien. Kleine wandelpaden (officiele!) staan er niet op.

Afstandmeten staan ze wél op! Maar ik mag er van hun niet komen, ze vertikken het een punt te zetten op zo'n pad en klakken hem neer op de dichtsbijzijnde "normale" straat.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:20

Google maps heeft die functie ook gewoon, dat je stipjes zet voor een route en dan de totale afstand ziet staan ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:24

_Mirjam schreef:
Google maps heeft die functie ook gewoon, dat je stipjes zet voor een route en dan de totale afstand ziet staan ;)

Dan ben ik daar echt te dom voor, maar ik zie echt niet hoe dat moet. :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:27

Palmera schreef:
Goed, Endomondo heeft de meest incomplete kaart die ik ooit heb gezien. Kleine wandelpaden (officiele!) staan er niet op.

Afstandmeten staan ze wél op! Maar ik mag er van hun niet komen, ze vertikken het een punt te zetten op zo'n pad en klakken hem neer op de dichtsbijzijnde "normale" straat.

Dan moet je 'snap to road' (of de NL bewoording daarvoor) even uitzetten :j

Gpsies.com of hoe dat nu ook heet moet het ook kunnen denk ik.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:40

Palmera schreef:
_Mirjam schreef:

Dan ben ik daar echt te dom voor, maar ik zie echt niet hoe dat moet. :+

Als je random op de kaart klikt (even ingedrukt houden) , krijg je onderaan de informatie van die plek te zien. Dan kan je die informatie aanklikken en dan staat er iets als 'meet afstand' (mijn app is in het Deens, dus ik weet niet precies hoe het er in het Nederlands staat) en dan kan je je kaart verschuiven en punten toevoegen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:27

Mijn pony's hebben helaas bloed- en lintwormen. Ik heb ze vrijdagavond ontwormt, na hoelang moet ik ze nu op een nieuw stuk wei zetten?
En na hoelang mogen ze weer terug op de wei waar ze nu op lopen? Is kort gras wat helaas niet zo snel groeit. Kalken zou wel moeten kunnen maar er kunnen geen koeien oid op en omploegen / nieuw inzaaien doe ik liever niet want het is ook m'n rijbak :+

Heb uiteraard rond gezocht maar krijg niet echt een duidelijk antwoord gevonden.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:49

Weet iemand wat het plots hebben van zeer levendige dromen veroorzaakt?

Sinds een week of 2/3 heb ik elke nacht zulke realistische dromen dat ik helemaal niet uitgerust wakker word. Er is niks veranderd qua medicijnen of eetgewoonten en ik heb juist sinds die 2/3 weken veel minder stress omdat het vakantie is.

Ik ben er echt een beetje klaar mee zeg maar, ik weet alleen niet wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:00

Lestrange01 schreef:

Sinds een week of 2/3 heb ik elke nacht zulke realistische dromen dat ik helemaal niet uitgerust wakker word. Er is niks veranderd qua medicijnen of eetgewoonten en ik heb juist sinds die 2/3 weken veel minder stress omdat het vakantie is.

Ik ben er echt een beetje klaar mee zeg maar, ik weet alleen niet wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Bij mij komen die levendige dromen tijdens zwangerschap extreem veel voor :=

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:08

Anoniem schreef:
Lestrange01 schreef:

Bij mij komen die levendige dromen tijdens zwangerschap extreem veel voor :=

Dat lijkt me in mijn geval zeer zéér sterk :+

Al heb ik wel veel dromen dat ik zwanger ben :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:11

Ik droom dd laatste weken ook veel en realistisch (en vervelende dingen). Bij mij komt het door de warmte. Als het weer lekker koud is ‘s nachts, slaap ik veel rustiger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:13

Nou, dan klopt er toch nog iets aan mijn antwoord _O-

Edit: warmte triggert het bij mij idd ook, maar (in combinatie) met zwangerschap is er geen houden aan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:28

Ik heb die dromen vaak als de stress al voorbij is. Komt er nog zo’n golf na haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:29

Ja, ik heb het ook vooral bij warm weer en/of na een drukke periode. Wel vervelend dat jij er al zo lang last van hebt!

Ik vraag me af of de huisjesslak op mijn plafond nog leeft. Die zit er al sinds de winter. Ik kan er niet bij (>4m hoog) en dingen gooien durf ik niet; zo goed zit het rolgordijn niet vast :o Hij zit er zeker sinds december; zou hij nog leven?

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:03

Bindingsangst wordt meestal beschreven als de angst om afgewezen te worden en dat je je daarom niet kan openstellen. Maar wat als je bang bent om je te binden omdat je jezelf niet vertrouwt/bang bent dat je zelf een einde maakt aan de relatie. Is dat dan een aparte vorm van bindingsangst of is dat dan een verkapte vorm van bang zijn om afgewezen te worden (en dus zelf het als eerste uitmaken)? Of zou je dan gewoon nog niet aan een relatie toe zijn?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:11

Kan je ook mensen melden adv hun kenteken als ze op de dodelijkste weg van Overijssel zowat in je kofferbak hangen en dan ook nog inhalen over de doorgetrokken streep?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:19

ClaudiaHS schreef:
Kan je ook mensen melden adv hun kenteken als ze op de dodelijkste weg van Overijssel zowat in je kofferbak hangen en dan ook nog inhalen over de doorgetrokken streep?

Alleen als je 2 getuigen en beeldmateriaal hebt als ik het goed heb.