En bloed kruipt waar het niet gaan kan... 1 + 1 gratis momenteel waardoor de aardbeien aan €0,30 komen per stuk bv.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moestuin schreef:Dus, je zorgt 4 kippen bij voor meer eieren en jou oude kippen beslissen per direct een andere legplek te zoeken. Enkel spijtig dat ik hem nog niet heb gevonden![]()
En bloed kruipt waar het niet gaan kan... 1 + 1 gratis momenteel waardoor de aardbeien aan €0,30 komen per stuk bv.
[ [url=m/oyjohD.png]Afbeelding[/url] ]
Mizora schreef:Ik fok ze voor de particuliere verkoop. Dan leveren de dames zo'n 20 euro per stuk op. De heren zijn lastig te verkopen, al raken de meeste mensen ze voor 5-10 euro per cavia toch wel kwijt.
De groothandel geeft er zeer weinig voor. Reken eerder op 2.50 tot max 5.00, maar ik denk niet dat je het laatste er voor krijgt.
Bonte cavia's verkopen beter, us Teddy doen het wat beter dan gladharen vaak, maar beide verkopen goed. Langharen raad ik af. Je hebt minimaal 3 groepen nodig: 1 fokgroep, 1 guste zeugengroep en 1 groep opfokberen (tot 4 maanden gaat meerdere beren bij elkaar vaak goed, daarna moeten ze in koppels).
Ik raad je aan om stamboomcavias te kopen. Ze zijn gemiddeld 5 euro duurder, maar een gedeelte van de kopers heeft er voorkeur toe.
Cavia's eten 40g brokjes en 80g hooi per cavia per dag. Strooiselgebruik is sterk afhankelijk van hoe je het doet en het weer. Verder is groente voeren fijn voor ze, maar niet noodzakelijk. Ze moeten wel vitamine c krijgen, dit kan via het voer (bij goedkoop voer minimaal 2000mg vit c per kg en ongeacht prijsklasse voer binnen 3 maanden opvoeren), groenten, iedere dag een pilletje of vit.c druppels in het water dat je dagelijks ververst. In de brokken is het makkelijkste. Maar ik vind dat ze het erg goed doen op pavo condition en geef ze hun vitamine c nu maar via groenten en druppeltjes. Zodra de druppels op zijn stap ik over op een halve 1000mg bruistablet per dag voor 13 cavia's. Een cavia heeft 15-25mg vitamine c per dag nodig.