Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:35

Janine1990 schreef:
SavannahNx schreef:
Waarom word mn voet ineens uit het niks ijskoud en daarna voel ik hem niet meer, zit nu te wrijven, maar het gebeurd zo vaak. Zomaar uit het niks is ie bevroren, heb gewoon al heel de dag van die knuffelsokken aan..

Wordt hij ook wit?
Dan moet je even het syndroom van raynaud googlen...

Ja word vaak ook wit. Ik ga ff kijken. Is toch niet heel eng mag ik hopen :')

Macs

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:37

Waar koop je cat 3 dan? Scheelt een hoop geld in de maand denk ik :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:38

Ja wil ik ook wel weten.
Vorm interesseer Me ook niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:40

Geen idee, via de fouragehandel. En hier in het noorden rijdt iemand met een koelwagen, wat die kost weet ik niet hoor. Je koopt ze dan wel per 25 kilo... :P

Savannah, is niet eng of gevaarlijk, wel vervelend.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:46

Janine1990 schreef:
Geen idee, via de fouragehandel. En hier in het noorden rijdt iemand met een koelwagen, wat die kost weet ik niet hoor. Je koopt ze dan wel per 25 kilo... :P

Savannah, is niet eng of gevaarlijk, wel vervelend.

Aaah. Ik heb t ook wel is bij t puntje van mn neus idd dus het kan dit zijn. Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:52

Kiezebrink heeft het fruit, wel alleen per 10 kg. En wil je het gratis thuisbezorgd hebben dan moet je voor minimaal €275 bestellen. Dus voor alleen het fruit is het niet zo aantrekkelijk om daar te bestellen.

Edit: Ik heb het Raynaud syndroom, gekregen door medicijnen en dan heb je wel iets meer last dan een doof gevoel. Mijn handen worden bij erge kou bijv. blauw/wit, mijn voeten ook en als ik vervolgens onder de douche stap kan ik die niet meteen op de normale temperatuur zetten omdat dat pijn doet en ze dan knalrood worden. Verkeerd zitten lijkt mij dan logischer als de enige klacht een doof gevoel is..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:28

dees_daan schreef:
Kiezebrink heeft het fruit, wel alleen per 10 kg. En wil je het gratis thuisbezorgd hebben dan moet je voor minimaal €275 bestellen. Dus voor alleen het fruit is het niet zo aantrekkelijk om daar te bestellen.

Edit: Ik heb het Raynaud syndroom, gekregen door medicijnen en dan heb je wel iets meer last dan een doof gevoel. Mijn handen worden bij erge kou bijv. blauw/wit, mijn voeten ook en als ik vervolgens onder de douche stap kan ik die niet meteen op de normale temperatuur zetten omdat dat pijn doet en ze dan knalrood worden. Verkeerd zitten lijkt mij dan logischer als de enige klacht een doof gevoel is..

Nee. Mijn tenen of vinger soms is het ook gewoon 1 vinger, die word dan eerst wit, vervolgens donkerblauw beetje zwart-achtig. En dus ook doof en gevoelloos. Ik kan dan ook niet meteen in de douche want dat doet idd zeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:34

Als het zwart wordt kunnen het ook wintervoeten zijn. Het wordt nu wel een ander verhaal dan je eerst vertelde.
Enige mogelijkheid om het zeker te weten is naar de huisarts gaan.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:25

dees_daan schreef:
Als het zwart wordt kunnen het ook wintervoeten zijn. Het wordt nu wel een ander verhaal dan je eerst vertelde.
Enige mogelijkheid om het zeker te weten is naar de huisarts gaan.

Ja met me tenen heb ik dat regelmatig. Best eng ook.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:57

Is er iemand die wel direct met zijn voeten onder de douche kan staan in de winter dan? :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:59

Geen enkel probleem. Maar ik draag ook binnenshuis altijd schoenen. En 's nachts draag ik bedsokken.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:00

Damned schreef:
Is er iemand die wel direct met zijn voeten onder de douche kan staan in de winter dan? :+

Ik vind dat heerlijk, gaat zo lekker tintelen :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:01

Mijn voeten zijn nooit een probleem, ik heb eigenlijk nooit koude voeten.

Bovenbenen moeten wel eerst eventjes opwarmen, ter voorkoming van vreselijke jeukbulten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:13

Damned schreef:

Voordat ik Raynaud kreeg kon ik het wel.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:20

Janine1990 schreef:
Oh is dat tegenwoordig met 18? Wist ik niet, dacht dat het nog op 21 was..

Volgens mij is het nog gewoon 21 hoor. Hoe dan ook zijn er ook pillen die daaronder niet vergoed worden. Ik moest op m'n 16e ook gewoon betalen voor m'n pil maar dat was een hele zware die niet zo gauw gegeven werd ofzo :P

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:47

Smee__ schreef:
Janine1990 schreef:
Oh is dat tegenwoordig met 18? Wist ik niet, dacht dat het nog op 21 was..

Volgens mij is het nog gewoon 21 hoor. Hoe dan ook zijn er ook pillen die daaronder niet vergoed worden. Ik moest op m'n 16e ook gewoon betalen voor m'n pil maar dat was een hele zware die niet zo gauw gegeven werd ofzo :P

Ja hele zware moest ik toen ook voor betalen maar deze zit erbij in en is ook minder zwaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:54

Ik heb graag geurtjes in huis en heb daarvoor zo'n geurbrander waar je dan van die blokjes in doet of olie. Nu ben ik van de blokjes en normaal van bolsius. Als die afkoelen is het goedje gewoon glad. Nu heb ik laatst die van scent chips gehaald en als die afkoelen zitten er allemaal hobbels en bobbels in. Hoe kan dat?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 01:09

Mss een andere samenstelling. :)
Ik gebruik waxmelts van diverse merken in een oud waxinetinnetje en het wordt altijd weer zo'n blokje na het afkoelen.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 09:11

Groeien de oren van honden hun hele leven door?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:20

_Anke schreef:
Groeien de oren van honden hun hele leven door?

Hoop het niet die van onze hond zijn al zo lang.
Afbeelding
Bij dit ras is het eigenlijk andersom ze worden met enorm lange oren geboren waar ze bijna over struikelen op een gegeven moment. Ze groeien wel mee maar eigenlijk minder hard dan de rechts. Denk dat oren dus ook stoppen met groeien.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:16

.... bij oudere mensen groeien de oren weer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:58

lor1_1984 schreef:
Mss een andere samenstelling. :)
Ik gebruik waxmelts van diverse merken in een oud waxinetinnetje en het wordt altijd weer zo'n blokje na het afkoelen.

Zelfde vorm??? :wow:

Bij mij wordt het ook wel weer hard, maar soms glad en vaak met ribbels. Ik heb nu kennelijk een geur van Scent chips die weer glad wordt. De andere geuren werden ribbelig.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:31

Haha nee niet precies dezelfde vorm maar die van het waxinetinnetje zegmaar. :+
En altijd glad, vandaar dat ik opperde dat de chips mss een andere samenstelling hebben dan de blokjes, al verschilt dat per merk ook behoorlijk omdat de een bijv parafinewas gebruikt en de ander sojawas.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:34

lor1_1984 schreef:
Haha nee niet precies dezelfde vorm maar die van het waxinetinnetje zegmaar. :+
En altijd glad, vandaar dat ik opperde dat de chips mss een andere samenstelling hebben dan de blokjes, al verschilt dat per merk ook behoorlijk omdat de een bijv parafinewas gebruikt en de ander sojawas.

Nou, ik kon me dat per merk wel voorstellen.
Maar gisteravond had ik van hetzelfde merk ineens een glad blokje :+

Ik gebruik trouwens geen tinnetje, maar gewoon een stenen (geglazuurd) ding, van de action. Weet niet of dat nog verschil maakt...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:46

Hm vreemd...
Verschil tussen een melt (of chips) in een waxinetinnetje of rechtstreeks in het bakje is de geur (sterker in het bakje) en het schoonmaken nadien.
Als de melt 'op' is gooi ik hem gewoon met tinnetje en al weg en gebruik het tinnetje wat onderin de brander zit voor de volgende melt.