Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:02

topsylover schreef:
SavannahNx schreef:
De man van middelbare leeftijd die van alle lege plekjes in de bus naast mij op de lange achterbank gaat zitten en ook echt naast me. Het zijn 5 stoelen en steeds schuift hij iets meer naar mij. Lekker overdreven tegen me aanhangen als de bus een bocht maakt.. En dan giechelen en “oeps” zeggen. Ugh man hou toch op... nog een kwartiertje uitzitten :+

Wat denkt die vent wel niet. {:)-:(
Die vindt het vast gewoon heel gezellig.

SavannahNx

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:03

Gezellig ja :r

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:12

SavannahNx schreef:
Ben er bijna uit, straks volgt ie me nog naar huis ofzo :+ Na een tijdje heb ik gevraagd of ie ergens anders wilt gaan zitten en toen is ie verontwaardigd opgestaan en helemaal voorin gaan zitten.

Goed dat je voor jezelf opgekomen bent! *\o/* Veel te weinig vrouwen doen dit in mijn ogen. Hij zal je vast niet achtervolgen en als hij er uit gaat bij jouw halte spring je gewoon de bus weer in!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:17

topsylover schreef:
SavannahNx schreef:
Ben er bijna uit, straks volgt ie me nog naar huis ofzo :+ Na een tijdje heb ik gevraagd of ie ergens anders wilt gaan zitten en toen is ie verontwaardigd opgestaan en helemaal voorin gaan zitten.

Goed dat je voor jezelf opgekomen bent! *\o/* Veel te weinig vrouwen doen dit in mijn ogen. Hij zal je vast niet achtervolgen en als hij er uit gaat bij jouw halte spring je gewoon de bus weer in!

Ja ik ben er gewoon echt echt niet van gediend. Doe maar lekker bij een ander maar niet bij mij. Snap ook sowieso niet dat je het doet? Waarom? Laat mij gewoon met rust en ga zelf ook lekker rustig zitten. Gelukkig is ie in de bus gebleven :+

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:25

badeendje schreef:
Ik vind het altijd komisch dat, op overduidelijk zeer drukke tijdstippen, mensen toch denken dat ze een tweezits voor zichzelf kunnen claimen met een tas. Vooral als ze dan zelf aan de gangpadkant gaan zitten en hun tas aan het raam zetten, als een soort waakhond. Kijk, dat je dat ‘s middags om 1u doet wanneer er toch verder amper iemand in de trein zit: je doet maar. Maar serieus mensen, in de spits? Wat een grap :’).

Ik gebruik niet super vaak het ov, maar ik snap dit ook echt totaal niet. Als ik dat zou doen zou ik me onder andere heel ongemakkelijk en bezwaard voelen :') .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:42

Even een kleine terug sprong naar de opstaan discussie:

Ik ben een keer heel duizelig geworden op school en ziek naar huis gegaan. Bus zat vol, alleen op de ‘gehandicapten’ plek was nog een plaatsje, achter mij moest iedereen staan. Was een rit van maximaal 5 minuten naar cs. Komt er een oude man binnen, gaat ie meteen tegen mij snauwen dat ik op moest staan. Ik negeerde het maar een beetje - had zelf moeite met uberhaupt zelf recht te blijven - en toen ik uitstapte begon ie te schreeuwen dat ik maar op moest staan en dat ik het recht niet had.

Toen heb ik toch gezegd dat ik zelf hartstikke duizelig was en anders wel was opgestaan. Zulke mensen. {:)-:( ja je bent oud maar je hebt niet meer recht in dat geval.

Verder zit ik meestal achterin een bus dus zit nooit zo met het probleem opstaan of niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:47

Ik had woensdag met de eerste trein die ik nam (12.05u) de pech dat er een stroomstoring was tussen Raalte en Heino waardoor de trein een stukje niet harder dan 40km/u reed, vervolgens miste ik de volgende trein net aan omdat de conducteur floot toen ik eraan kwam en daardoor niet meer mocht instappen (wel gevraagd omdat ze recht voor me stond maar helaas).
Toen ik een half uur later in de trein zat was daar ook weer iets mee bij Wezep waardoor ook die trein vertraging opliep en ten slotte mocht ik in Putten bijna een half uur op de bus wachten.

Op de terugweg ging het een stuk beter, moest wel zwartreizen want had 's morgens per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt en daardoor mijn voordeelurenabbo gewist waardoor ik niet meer met minimaal €10,- saldo kon reizen en daardoor mijn ov-chipkaart (met saldo van ong €15,-) geweigerd werd en uiteraard had ik geen saldo meer op mijn pinpas. :+
Uiteraard kreeg ik controle, maar die man zag dat ik normaal altijd netjes in- en uitcheck en liet me met een waarschuwing gaan, supertof. +:)+

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:37

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:50

Citaat:
Zelfs dit simpele tekstje klopt niet. Het moet zijn: Kedeng kedeng we moeten langzamer rijden want er is een overwegstoring kedeng kedeng we rijden achter een sprinter dus we kunnen even niet zo hard kedeng kedeng er staat een sein op rood kedeng kedeng er is iemand voor de trein gesprongen je zit nog wel twee uur in deze trein oehoe.

:')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:17

Fantastisch _O-

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:35

Dan kijk je je ap erop na en moet je op leiden, nadat je uit de trein stap richting Den haag horen dat er geen rechtstreekse trein naar Rotterdam centraal rijdt vanwege werkzaamheden. En of je de ap wil raadplegen om om te rijden _-:( zo moe van het is iedere keer weer wat anders. Ik denk dat ik maar een parkeerplek bij mijn werk ga aanvragen

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:18

Ergernisje weer hier. Vrouw wil instappen, maar er moeten nog heel wat mensen uit. Dus ja, ze krijgt een duw. Vrouw helemaal over de rooie.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:25

Net in Breda:
Trein van Breda naar Eindhoven is vertraagd (19:09 +12)
Trein van Breda naar Zwolle is op tijd (19:20)
Beide komen langs Tilburg. In de trein naar Zwolle zaten dus ook de mensen die het eerste in Tilburg wilden zijn. Er word in de trein naar Zwolle omgeroepen dat de andere trein die vertraagd is op het spoor er naast nù binnen komt en dat die als eerste zal vertrekken. Hele bups mensen stapt uit om eerder in Tilburg te zijn.
Een minuut later sluiten de deuren van onze trein en rijden wij toch als eerste weg :') _O-

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:31

Steeph schreef:
Net in Breda:
Trein van Breda naar Eindhoven is vertraagd (19:09 +12)
Trein van Breda naar Zwolle is op tijd (19:20)
Beide komen langs Tilburg. In de trein naar Zwolle zaten dus ook de mensen die het eerste in Tilburg wilden zijn. Er word in de trein naar Zwolle omgeroepen dat de andere trein die vertraagd is op het spoor er naast nù binnen komt en dat die als eerste zal vertrekken. Hele bups mensen stapt uit om eerder in Tilburg te zijn.
Een minuut later sluiten de deuren van onze trein en rijden wij toch als eerste weg :') _O-

:’) :evaw:

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:35

Flying_Angel schreef:
Nou echt he. En dan stoïcijns naar buiten blijven kijken. Als je het vraagt chagrijnig en zuchtend ruimte maken. Heeft jouw tas meer recht op de stoel dan wij?

Inderdaad :'). Als een tas aan het gangpad staat dan pak ik hem zelf gewoon op en zet ik hem onder die persoon z'n voeten neer, of indien niet mogelijk wel bovenin de rekken, (als je toch zo brutaal bent om je plek te claimen in de spits dan ben ik ook wel zo brutaal om je tas te verplaatsen) maar dat lukt niet als de tas aan het raam staat, of het wordt wel heel awkward :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:49

badeendje schreef:
Flying_Angel schreef:
Nou echt he. En dan stoïcijns naar buiten blijven kijken. Als je het vraagt chagrijnig en zuchtend ruimte maken. Heeft jouw tas meer recht op de stoel dan wij?

Inderdaad :'). Als een tas aan het gangpad staat dan pak ik hem zelf gewoon op en zet ik hem onder die persoon z'n voeten neer, of indien niet mogelijk wel bovenin de rekken, (als je toch zo brutaal bent om je plek te claimen in de spits dan ben ik ook wel zo brutaal om je tas te verplaatsen) maar dat lukt niet als de tas aan het raam staat, of het wordt wel heel awkward :')

Oh nou je zou niet zomaar mijn tas te hoeven verplaatsen hoor. Van mn spullen blijf je gewoon af. Vragen kan ook :)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:52

Dat er geen week is dat ik gewoon zonder vertraging naar school kan.

Normaal valt een sprinter met meer dan 4 minuten vertraging uit, maar vanmorgen blijft deze wel rijden. Ik zit in de sprinter die nog op de 'goede' tijd rijdt (ook al 5 minuten vertraging) en de sprinter die hier voor had moeten rijden, rijdt met vertraging achter ons.
Deze trein zit hutje-mutje vol en nog proberen mensen zich er in te wurmen, terwijl als ze nu nog 5 minuten wachten er een bijna lege trein achteraan komt.
Dat is mijn ergenis van vandaag...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:42

Een heel kleintje: ze hebben hier nu zo'n automatische tijdenpaal geplaatst... en daarop een papiertje geplakt met de mededeling dat die tijden binnenkort volgen. Nu zijn die tijden er maar hangt het papiertje nog over de tekst heen. :+

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:17

Haal het papiertje eraf :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:27

Kannernietbij! :oo Die palen zijn denk ik ruim 3 meter hoog, misschien meer.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:53

Hahaha, zoek een ladder, of leer vliegen :')
Ik voel je frustratie

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:47

Femek2902 schreef:
Hahaha, zoek een ladder, of leer vliegen :')
Ik voel je frustratie

Redbull geeft je vleugels _/-\o_

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:27

1e verhaal:
De reis naar Gent (waar ik studeerde) bestond uit 2 treinritten met 5minuten tussen aankomst van trein 1 en vertrek van trein 2. Als er dus nog maar een klein beetje vertraging was miste ik (en alle andere studenten) onze verbinding. Op een dag was het weer zover en zei de conducteur dat we vertraging hadden opgelopen maar hij contact had gehad met trein 2 en die ging op ons wachten.
Uiteindelijk kwamen we aan, spurtten we als gekken naar het volgende perron om daar net te horen te krijgen dat niemand meer mocht instappen.

2e verhaal:
Deze keer op weg naar huis van Gent. Treinrit 1 ging perfect tot ik aankwam op het perron voor trein 2. De vorige trein richting huis was afgeschaft waardoor de helft van de spits nog op het perron stond te wachten om dan met de volgende trein (mijn trein) naar huis te gaan. Toen die trein dan aankwam bleek het eentje te zijn met maar 2 wagons. :( Toen die uiteindelijk meer leek op een blik sardientjes en zo'n 70 mensen (inclusief mezelf) niet op de trein zaten is hij vertrokken. De volgende trein kwam een uur later.

3e verhaal:
Vieze oude man op de bus die iets bleef mompelen naar me. Nuja goed hij leek niet kwaad dus ik glimlachte en las verder in mijn boek. Bij het uitstappen herhaalde hij nog steeds mompelend hetgeen hij al had gezegd. Pas toen ik uit de bus was realiseerde ik mij dat hij zei "mijn pietje is stijf" :r

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:17

ElsieC schreef:
1e verhaal:
De reis naar Gent (waar ik studeerde) bestond uit 2 treinritten met 5minuten tussen aankomst van trein 1 en vertrek van trein 2. Als er dus nog maar een klein beetje vertraging was miste ik (en alle andere studenten) onze verbinding. Op een dag was het weer zover en zei de conducteur dat we vertraging hadden opgelopen maar hij contact had gehad met trein 2 en die ging op ons wachten.
Uiteindelijk kwamen we aan, spurtten we als gekken naar het volgende perron om daar net te horen te krijgen dat niemand meer mocht instappen.

2e verhaal:
Deze keer op weg naar huis van Gent. Treinrit 1 ging perfect tot ik aankwam op het perron voor trein 2. De vorige trein richting huis was afgeschaft waardoor de helft van de spits nog op het perron stond te wachten om dan met de volgende trein (mijn trein) naar huis te gaan. Toen die trein dan aankwam bleek het eentje te zijn met maar 2 wagons. :( Toen die uiteindelijk meer leek op een blik sardientjes en zo'n 70 mensen (inclusief mezelf) niet op de trein zaten is hij vertrokken. De volgende trein kwam een uur later.

3e verhaal:
Vieze oude man op de bus die iets bleef mompelen naar me. Nuja goed hij leek niet kwaad dus ik glimlachte en las verder in mijn boek. Bij het uitstappen herhaalde hij nog steeds mompelend hetgeen hij al had gezegd. Pas toen ik uit de bus was realiseerde ik mij dat hij zei "mijn pietje is stijf" :r

:r Vreemde mensen heb je soms..

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:32

Zat in de trein naar schagen om 16:00 en vervolgens werd iedereen er op zaandam uitgezet met de mededeling dat er een grote vechtpartij was ontstaan tussen ns medewerkers en reizigers en dat de trein onmiddellijk terug moest naar amsterdam.. Snap nog steeds niet wat er aan de hand was.