Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:58

Getver!!!! :') Nog nooit van gehoord.. maar verrot ei :r

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:34

Ik heb van snot smaak en kots smaak ook echt moeten braken :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:17

Knert schreef:
Nou ik grap ook vaak dat voetballers achter een dooie koe aanrennen.

:') :') :')

ik zeg altijd:

Ik snap helemaal niets van voetbal,
lopen 20 man achter een bal aan te rennen,
hebben ze m eindelijk, geven ze er een rotschop tegenaan
en begint het hele gehol weer opnieuw.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:22

linnnh schreef:
Ik heb vd week dat Bean Boozled spelletje gedaan met vieze en lekkere Jelly Beans. Ik vraag me echt af hoe die vieze smaken in zo'n snoepje worden gestopt... :')

daar was een aflevering over bij 'dirty jobs'
volgens mij: dirty boot bean' of zoiets.

waarbij ze de smaak van de stank van Mike's laars in een jelly bean hebben gestoken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:44

Kun je decemberzegels van 2011 nog gebruiken? En hoeveel moet ik er dan op plakken?

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:50

Wat ik me altijd al heb afgevraagt is of kale mannen, wanneer het hagelt, dan een echo of pok pok pok in hun hoofd horen..

Geen idee hoe ik daar ooit op gekomen ben, maar heb er nog steeds geen antwoord op |(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:54

Geen van beiden, ze klagen alleen dat het zo enorm zeer doet :)) Ja mijn vader is kaal :P

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:07

Ghostattack schreef:
Geen van beiden, ze klagen alleen dat het zo enorm zeer doet :)) Ja mijn vader is kaal :P

YES, eindelijk een antwoord!
Nu kan ik vredig sterven. :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:12

fjordjes schreef:
Kun je decemberzegels van 2011 nog gebruiken? En hoeveel moet ik er dan op plakken?

Jups, vanaf 2010 kan je ze gewoon gebruiken, je hoeft niks bij te plakken. (ik verkoop ze :D)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:17

EskeGirl schreef:
fjordjes schreef:

Jups, vanaf 2010 kan je ze gewoon gebruiken, je hoeft niks bij te plakken. (ik verkoop ze :D)

Mooi, dank je!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:34

Ik vraag me af wat de dieren in het wild voelen als ze ten prooi vallen. Ik ga er van uit dat het belachelijk veel zeer moet doen maar ik vraag mezelf af of moeder natuur daar iets voor bedacht heeft. Een bepaald pijnstillend hormoon wat vrij komt, of dat het jagende dier het prooidier meteen dood ipv eerst op eet? Ik kan er op tv niet naar kijken en via Google word ik niet veel wijzer..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:35

Mallow schreef:
Ik vraag me af wat de dieren in het wild voelen als ze ten prooi vallen. Ik ga er van uit dat het belachelijk veel zeer moet doen maar ik vraag mezelf af of moeder natuur daar iets voor bedacht heeft. Een bepaald pijnstillend hormoon wat vrij komt, of dat het jagende dier het prooidier meteen dood ipv eerst op eet? Ik kan er op tv niet naar kijken en via Google word ik niet veel wijzer..

Roofdieren bijten toch vaak de halsslagader door?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:46

De meeste wel. Die pakken het prooidier bij de nek. Vrijwel elk lichaam maakt onder die omstandigheden een stofje vrij waar ze verdoofd van raken. Dat krijgen mensen ook in bepaalde omstandigheden (die bekende tunnel)..

Niet elk roofdier is echter zo galant.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:55

Waarom is het geluid op de t.v. later op de avond harder dan overdag/vroeg in de avond?
Vroeg in de avond moet het geluid op 13 tot 15 staan,wil je het goed horen.Later op de avond hoor je het nog keigoed als die op 7 staat.
Hoe ken dit?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:07

Is dat zo Gohya? Nooit opgevallen.. Wel is het geluid in de reclame altijd harder dan het geluid van hetgene wat je aan het kijken bent. >;)

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:22

Over dat geluid van de TV heb ik wel een theorie. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat bij reclames het geluid harder is omdat mensen tijdens de reclame vaak opstaan en bijvoorbeeld naar de keuken of het toilet lopen. Reclamemakers willen dat mensen horen hoe geweldig hun product is en op deze manier spelen ze daar op in.

Misschien is dit hetzelfde met het volume 's morgens en 's avonds? Overdag zijn mensen misschien aan het strijken en schoonmaken e.d. met de TV aan. 's avonds gaan mensen toch vaak bewust voor de TV zitten.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:35

Of misschien omdat er overdag en vroeg in de avond meer geluiden van buiten ook komen, verkeer etc, dat je 's avonds laat de tv beter hoort omdat die geluiden er niet/minder zijn?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:39

Ik denk inderdaad dat het volume van de tv niet perse harder is, maar dat de omgeving geluiden 's avonds gewoon minder of zachter zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:45

Nee dat is het allemaal niet. De huizen hier zijn potdicht gemaakt,nieuwe dubbele ramen,dubbele buitenmuren,er komt totaal geen geluid van buitenaf binnen.In huis is het overdag net zo rustig als s'avonds.
Misschien omdat de tv later in de avond langer aan staat?

óf me oren gaan later op de avond verder open? :D :D
Dat van de reclame klopt,die gaat áltijd harder ongeacht op welk tijdstip v.d. dag.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:13

Mallow schreef:

Ach wat schattig.
Moeder natuur bestaat niet. Het is evolutie en dat is gruwelijk, wreed en random. Roofdieren interesseert het niets of hun prooi lijdt of niet, hoofdzaak is dood en eetbaar aan het einde van het proces.
Er zijn genoeg schokkende voorbeelden waarin het betreffende dier levend wordt geconsumeerd als dat de predator of parasiet beter uitkomt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:38

Kuggur schreef:
Mallow schreef:

Ach wat schattig.
Moeder natuur bestaat niet. Het is evolutie en dat is gruwelijk, wreed en random. Roofdieren interesseert het niets of hun prooi lijdt of niet, hoofdzaak is dood en eetbaar aan het einde van het proces.
Er zijn genoeg schokkende voorbeelden waarin het betreffende dier levend wordt geconsumeerd als dat de predator of parasiet beter uitkomt.

Moeder Natuur bestaat niet? Het zwarte gat in het Heelal bestaat echt hoor,en dát is Moeder Natuur.
Dat is zeer waarschijnlijk de schepper,volgens de deskundigen. ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:53

Het zwarte gat? Welk zwart gat bedoel je, die in het centrum van onze melkweg of een van die biljoenen andere?
En dat is "de schepper" oftewel "moeder natuur", volgens "deskundigen"...
Ehm, aan welke deskundigen refereer je hier?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:00

Smee__ schreef:
Ik vraag me af waarom mensen in hemelsnaam hun hond meenemen naar de supermarkt en die vervolgens ervoor aan een paal oid vastknopen. Negen van de tien keer dat ik ze zie zitten bij de AH vlakbij dan zitten ze te janken/blaffen en/of de boel onder te pissen en te poepen. Waarom je hond niet heel even thuis laten, desnoods in de tuin ofzo? :?

Kwam dit artikel tegen. Ik neem de hond nooit mee als hij niet mee mag de winkel in. Of hij blijft in de auto, maar dat kan in de zomer uiteraard niet. Als ik naar de bouwmarkten wil ga ik dus altijd naar de formido, daar mag de hond in, praxis en karwei niet

http://112vandaag.nl/2015/12/hond-doodg ... ijn-armen/

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:43

Moeder Natuur bestaat net zo als dat vadertje Tijd bestaat. Gewoon een benaming voor iets, maar gohya je laatste opmerking snap ik eigenlijk ook niet zo goed. Moeder natuur (en vader tijd) hebben geen bewustzijn. Het is gewoon een menselijke aanduiding voor iets. Ik snap dan ook niet wat je met je laatste zin bedoeld?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:59

Er zijn idd. vele zwarte gaten Kuggur.Valt allemaal onder Moeder Natuur.Ook al is het maar een naam of aanduiding,het bestaat.
Sammie,astronomen hebben heel veel ontdekt in het heelal.De zwarte gaten waren er eerder dan het sterrenstelsel,en ze denken dat de zwarte gaten ons geschapen hebben.
Dat zal nooit erkend worden [ook als er bewijs is],want dan valt het hele God heeft ons geschapen verhaal in duigen.