Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:01

idd waarom niet verzenden?
vooral dekens en dekjes, die kunnen niet stuk onderweg, zijn makkelijk te verpakken in een tas of vuilniszak.
En wen er maar aan dat mensen eerst bieden en dan pas lezen, en zelfs dan lezen ze nog niet eens altijd.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:28

janineskolla schreef:
Ik lees al een tijdje mee in het topic, naar alle ervaringen. Nu laat ik zelf ook maar eens een berichtje plaatsen.
Ik koop en verkoop al geruime tijd wat via marktplaats. Tot nu toe gaat dat altijd naar wens. Op af en toe de onzinbieders na, maar die hou je altijd.
Verleden week nog een positieve ervaring op MP, minipaardje te koop gezet, zelfde dag als reactie en 2 dagen later is het paardje opgehaald door nette mensen. Zo heb ik het graag.

Ook via boktmarkt koop en verkoop ik weleens wat. Nog nooit geen problemen tot nu. Ik heb van een bokker EZ endurance beugels gekocht, prijs overeen gekomen. Dit heb ik op 16 augustus betaald en tot op heden nog niets ontvangen. Mevrouw reageert ook niet meer op pb's, zijn nog niet eens geopend. Hier baal ik ontzettend van. En sta nu eigenlijk op het punt om aangifte wegens oplichting te gaan doen.
Ik hoop maar dat ze de endurancebeugels nog opstuurd, maar begin er een hard hoofd in te krijgen.

Het is opgelost :) met de betreffende bokker. Ik was al achter haar telefoonnummer en een adres en een bedrijfje van haar gekomen.
Na het stellen van een ultimatum en anders aangifte wegens oplichting bij de politie. Heeft goed resultaat gehad. Ze heeft me het aankoopbedrag teruggestort. Ben nu helemaal happy :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:25

Hmm, de meneer die gisteren niet op is komen dagen stuurde een berichtje dat hij onverwachts naar het ziekenhuis moest. Ik heb hem sterkte gewenst en gevraagd of hij het item alsnog wilde hebben.

Uiteraard hoor ik niks meer.. :') Zeg dan gewoon dat je het niet red of er vanaf ziet. Ziekenhuis is altijd een bekende smoes, die heb ik nu al zo vaak gehoord..

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:53

grrrrrrrr, zp heel langzaam wordt ik echt pissig. Dat ze voor n dubbeltje op de eerste rang willen zitten, ok. Die onzin biedingen kan ik gewoon negeren...maar had nu "koper" nr 10... duizend vragen, voor de duizendste keet extra foto's gemaakt, weer opgemeten ( voor formaten van die ik niets van wist) en ja hoor... stukje bij paaltje haken ze naar 10 mails af wegens de vraagprijs. Sorry hoor, maar wil je kwaliteit of niet?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:15

Ik ben al vanaf dinsdag op geld aan het wachten wat van dezelfde bank moet komen als die ik zelf ook heb.. Meisje heeft naar de bank gebeld en volgens de bank gebeurd het vaker..
Tja wat moet je daar nu weer mee :(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:29

Is het gebruikelijk dat mensen alleen maar op een advertentie reageren om je telefoonnummer te krijgen?

Heb een laptop op MP staan en deze meneer/mevrouw vraagt uitsluitend naar mijn telefoonnummer. Dat vind ik altijd een beetje raar.. :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:35

Ik begrijp het wel!
Dat doe ik ook wel eens bij zadels ed.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:36

Ja, uiteraard, ik heb ook gezegd dat hij mijn nummer krijgt zodra er een principe akkoord is. Ik heb namelijk geen idee of hij mijn prijs wil bieden of niet.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:18

Bij artikelen zoals een laptop, zadel, tv oid zou ik ook liever telefonisch contact willen hebben (eventuele informatie inwinnen, prijs bespreken.) bevestiging van afspraak en adres dan nog even per mail..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:24

Ah, ok, ik heb geen idee wat gebruikelijk is, haha! :D

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:13

*verwijderd*
Laatst bijgewerkt door maysancho op 08-09-14 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:21

maysancho schreef:
Hoi!
Ik kom hier even binnenvallen.
Op marktplaats staan 2 advertenties met beide aangeboden een kep italia. Maar de foto's die deze personen gebruikt staan ook bij andere advertenties. De 2 accounts zijn allebei maar een paar dagen actief en beide in Lelystad. Kan toch niet anders dat dit oplichting is?

Dan val ik je direct weer even buiten: dit topic is expliciet niet bedoeld om (mogelijke) oplichters te bespreken. Daarvoor is het topic zelfs al eens gesloten geweest.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:30

Alja schreef:
Ik ben al vanaf dinsdag op geld aan het wachten wat van dezelfde bank moet komen als die ik zelf ook heb.. Meisje heeft naar de bank gebeld en volgens de bank gebeurd het vaker..
Tja wat moet je daar nu weer mee :(

Niets. Zolang jij geen geldbedrag hebt ontvangen, verstuur jij ook niets. Gewoon reageren op volgende bieders. Mocht het bedrag van het meisje alsnog binnenkomen en het artikel heb je ondertussen al verkocht, gewoon het bedrag terugstorten. Dit ook aan haar mededelen. Als het bedrag er voor die en die datum niet is, ga je verder met verkopen. Mocht het geldbedrag alsnog aankomen en het artikel is er nog, kun je het opsturen. Is het al verkocht, bedrag gewoon terugstorten.. Maar ik zou het niet opsturen als het geld er (nog) niet is... Maar ik zou ook niet te lang op haar wachten, want tja, je hebt niets voor niets iets in de verkoop staan.

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:48

Sorry dat was niet de bedoeling! Heb het aangepast.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 00:26

aaah, heerlijke dag op marktplaats :D
Ik ben al een hele tijd het pennetje van mijn tekentablet kwijt. Exact dezelfde tablet gezien, in de buurt, voor een tientje (normaal gesproken 20 of 30 euro). Ik heb erheen gemaild of ze de tablet nog had liggen, en ik had al gezien dat mensen meer geboden hadden (iemand bood 11 euro :')). Ze zei dat ik hem voor 12 mocht hebben, en wanneer ik hem dan kon komen halen. Nouja, morgen kon dat meteen al. Al met al 3 mailtjes heen en weer, de vierde komt nog voor het adres en we zijn al klaar met hoe en wat en ik kan morgen eindelijk weer gebruik maken van een tekentablet *\o/* Zulke dagen mogen er vaker komen :j

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:56

Ik heb weer een goede ervaring erbij :)
Was nog steeds op zoek naar een karretje voor mijn pony.
En zaterdag stond er ineens 1 hier in de buurt te koop, dus ik gister gemaild of ik lang kon komen, en mocht gelijk vanochtend langs.
Trailer direct maar meegenomen, want als ik hem wou hebben wou ik hem ook gelijk dat niet iemand anders ermee vandoor zou gaan }:)

Ik kwam een half uur te laat -O- maar gelukkig was ze er nog, kon ook niet even bellen dat ik wat later was want had geen nummer, en kon het adres niet vinden.
Toen ik er was gekeken, en ze zei gelijk dat die voor 50 euro minder weg mocht dan op MP stond, en hij was al goedkoop.
Dus ik vond het prima.
Zag er goed uit, ga er wel wat aan knutselen / slopen maar voor dat geld kon ik hem niet laten staan.
Was echt wat ik zocht, en kreeg er het tuig ook nog gratis bij, want ze hadden het toch niet meer nodig :)

Dus eindelijk mijn concourswagentje gevonden, voor nog veel minder dan ik maximaal wou uitgeven *\%/*
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:03

Wat een leuk ding! veel plezier ermee :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:14

Leuk karretje! Zag hem op fb al voorbijkomen.

Hier is de laatste paar dagen stil rond mp. Op wat complete onzin biedingen, maar daar geeft ik geen reactie op.

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:25

Ik meld me hier ook, lees al een tijdje mee maar heb echt zoiets raars gehad!
We hebben thuis een grote schoonmaak gehouden en dus veel dingen gevonden die ik kan verkopen. Onder andere de racehelm van mijn vriend die hij maar 1x heeft gebruikt. Het staat er nu 2 weken op, zondagavond om 22:00 werd ik gebeld (ik heb mijn nummer bij de advertentie staan).

Een man aan de telefoon die de helm graag wilde kopen, hij zei nog "sorry dat ik zo laat bel" dus op zich klonk hij allemaal heel normaal. Hij woonde zelf niet in de buurt maar een kennis van hem wel dus afgesproken dat hij die kennis langs zou sturen om de helm te komen halen. Ik zou mijn adres smsen en dan zouden we een afspraak maken. Ik had hem meteen maar gesmst, met nog de opmerking erbij "laat maar weten hoe laat je zou kunnen langskomen."

Je raadt het al: een paar uur later (23:45) werd er aangebeld. We lagen al in bed (ik moet gewoon werken op maandag) en eerst dachten we dat het belletjetrekkers waren. Maar ze bleven maar aanbellen, en toen werd ik ook nog heel vaak gebeld door dat nummer van die man van de helm. Ik heb maar niet opgenomen, want dat leek me alleen maar moeilijker om uit te leggen dat ik de deur niet open deed, maar toen kreeg ik ook nog allemaal smsjes:
"hallo? ze staan bij u voor de deur hoor! Waarmo doet u nou niet open?"
"Ja doe open dan wil je de helm houden dan ^%^%%$%^%"
En nog tips waar ik de helm donker kon opslaan als ik hem toch niet wilde verkopen :D

Uiteindelijk (00:30!) hielden ze op met aanbellen, gelukkig woon ik in een appartementencomplex dus stonden ze niet direct voor de deur, en gelukkig was mijn vriend thuis, anders was ik wel heel bang geweest (dat was ik nu ook al ;( )
De volgende ochtend heb ik hem een net smsje gestuurd:
"vervelend dat ze voor niets voor de deur stonden, eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ze dezelfde avond op zo'n tijdstip nog zouden komen. We lagen dus al te slapen. Als ze bereid zijn nog een poging te doen om de helm te halen, dan is het misschien handig een afspraak te maken, ik kan bijvoorbeeld ..." (en dan voorstellen voor data/tijden)

Niets meer van gehoord natuurlijk :P

Maar blijkbaar een belangrijke tip: als iemand iets wil komen halen, specifiek vermelden dat het niet onaangekondigd midden in de nacht mag. |o

Verder alleen maar goede ervaringen gehad, maar deze wilde ik jullie niet onthouden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:29

tineke8889 schreef:
Maar blijkbaar een belangrijke tip: als iemand iets wil komen halen, specifiek vermelden dat het niet onaangekondigd midden in de nacht mag. |o

_O- _O- _O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:52

:') wat een heldere lichten joh! :')

Ik ben een blij mens! Via MP een gave verzorgfries gevonden! :D kan nu 1x per week paardje hobbelen! :)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:02

Ben ik dan de enige die denkt dat ze je hadden willen overmeesteren ofzo als je de deur open had gedaan := ?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:43

Nee hoor, dat was ook mijn gedachte! Vreemd volk

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:49

Naja wat een figuren joh! Had dus ook mooi niet open gedaan hè.

Ik heb binnen een paar mailtje eindelijk mijn bureau verkocht. Mevrouw bood 20,00 vraagprijs was 25,00 dus ik stelde voor 22,50 te doen beide de helft. En toen stuurde ze terug nee joh dan doen we gewoon 25,00 anders moeten we zo wisselen enzo :) nu hopen dat ze het ook echt morgen op komen halen ;)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:45

Zo bureau is opgehaald! Eindelijk weer eens wat verkocht.