Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Xandyandme schreef:Lang verhaal...sorry![]()
Ben 9 weken geleden geopereerd aan mijn schouderen dus ook al zo lang thuis in ziekte.
Ik werk in een klein team van 7, mezelf meegerekend. We zijn niet superhecht als in na de uren dingen samen doen maar zullen altijd berichtje sturen naar collega als deze ziek/geopereerd is en zo.
Tenzij dat ik diegene ben die geopereerd is blijkbaar.
Nu weet ik dat de 2 collega's die al 9 weken niets gestuurd hebben mij niet zo'n toffe vinden en dat is ok voor mij want dat gevoel is wederzijds. Maar ondanks het feit dat zij ook niet mijn favorieten zijn, zal ik altijd effe iets sturen als zij ziek/geopereerd zijn. Vind ik ook niet meer dan beleefd als je samenwerkt.En ik vind het zo triest dat dat andersom niet zo werkt...vooral om dat ik van andere collega hoor dat ze achter mijn rug wel veel te vertellen hebben over mijn operatie/revalidatie.
Het was voor mij een grote stap uit mijn comfortzone om het aanbod op vaste plek in dat team aan te nemen want ik ben van nature iemand die liever "alleen" werkt en slecht om kan met dat gedoe onderling in een team. En het gedrag van mijn 2 collega's bevestigt voor mij alleen maar mijn gevoel en maakt dat ik eigenlijk twijfel om mijn plekje daar binnenkort terug in te nemen. En dat terwijl ik dat werk zo graag doe
Xandyandme schreef:Nu weet ik dat de 2 collega's die al 9 weken niets gestuurd hebben mij niet zo'n toffe vinden en dat is ok voor mij want dat gevoel is wederzijds. Maar ondanks het feit dat zij ook niet mijn favorieten zijn, zal ik altijd effe iets sturen als zij ziek/geopereerd zijn. Vind ik ook niet meer dan beleefd als je samenwerkt.En ik vind het zo triest dat dat andersom niet zo werkt...vooral om dat ik van andere collega hoor dat ze achter mijn rug wel veel te vertellen hebben over mijn operatie/revalidatie….
…En het gedrag van mijn 2 collega's bevestigt voor mij alleen maar mijn gevoel en maakt dat ik eigenlijk twijfel om mijn plekje daar binnenkort terug in te nemen. En dat terwijl ik dat werk zo graag doe
paars schreef:Xandyandme schreef:Nu weet ik dat de 2 collega's die al 9 weken niets gestuurd hebben mij niet zo'n toffe vinden en dat is ok voor mij want dat gevoel is wederzijds. Maar ondanks het feit dat zij ook niet mijn favorieten zijn, zal ik altijd effe iets sturen als zij ziek/geopereerd zijn. Vind ik ook niet meer dan beleefd als je samenwerkt.En ik vind het zo triest dat dat andersom niet zo werkt...vooral om dat ik van andere collega hoor dat ze achter mijn rug wel veel te vertellen hebben over mijn operatie/revalidatie….
…En het gedrag van mijn 2 collega's bevestigt voor mij alleen maar mijn gevoel en maakt dat ik eigenlijk twijfel om mijn plekje daar binnenkort terug in te nemen. En dat terwijl ik dat werk zo graag doe
Vervelend dat je al zo lang eruit ligt door je operatie. Dus als eerst: beterschap!
Daarnaast zou ik dit gaan omdenken. Je vindt je werk leuk en er zijn 4 collega’s die wél hebben gereageerd. Focus je daarop. En blijf doen wat jij altijd doet als iemand ziek ik. Blijf jezelf. Maak er geen oog om oog van daar wordt je niet gelukkiger van. En laat je zeker niet wegjagen. Het werk gaat voor hun door en de ene is nu eenmaal minder attent dan de ander. Misschien speelt er bij hun thuis wel iets. Laat het los zou ik denken, hou contact met de andere 4 en focus op je herstel.
Ps: hier mag je over klagen hoor en balen. Zou ik ook doen. Heb ook zo’n collega gehad. Bah. Schrijf dus het lekker van je af