[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:46

Hier wikkel ik de poes gewoon in een handdoek en dan ga ik erop zitten. Kan ik van boven haar hoofd omhoog houden en de pil erin duwen

De katers zijn een stuk makkelijker gelukkig

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:59

Wat hebben jullie een stel hellevegen van katten zeg. :wow:
Hier werkte het bij zo'n beetje alle katten die ik gehad heb om ze in het nekvel te pakken, achterover te trekken tot ze op hun kont zaten en evt met de vrije vingers van die hand de voorpoten vast te houden.
Dan met de vrije hand de pil tussen duim en wijsvinger houden, bekje openwrikken met de middelvinger, pil zover mogelijk achterin de keel mikken en over het keeltje aaien.
De enige kat waar dat niet mee lukte was degene die gigantisch uitflipte wanneer je haar nekvel beetpakte, die kreeg gewoon langdurig werkende medicatie via een injectie bij de dierenarts en ging desnoods een tijdje daar logeren, wisten ze ook meteen waarom ze niet te pillen was. :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:12

Mijn katten zijn niet zo heel moeilijk met medicatie gelukkig.
De kat die mijn vriend had was echt extreem makkelijk, die begreep op een of andere manier dat medicijnen haar hielpen als ze ziek was. Ze pakte pillen altijd zelf uit je hand en at ze zonder problemen op, tot ze zich aan het eind van de kuur weer beter begon te voelen, dan had ze enige aansporing nodig.
Ze gaf ook altijd zelf aan dat er iets aan de hand was en het tijd was voor een dierenartsbezoekje door op een bepaalde plek in huis te plassen.
Bijzonder beest was dat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:17

Poes eet haar artrosepilletjes gewoon zelf :+ Vloeibare pijnstilling likt ze uit de spuit. Het is een diva, een zeur en een tuttebel maar daar is ze zo makkelijk in :+:

In ruil daarvoor wil ze wel samen onder het dekbed liggen :)) <3
Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:29

Amber_anne schreef:
Hier wikkel ik de poes gewoon in een handdoek en dan ga ik erop zitten. Kan ik van boven haar hoofd omhoog houden en de pil erin duwen

De katers zijn een stuk makkelijker gelukkig

Dit bericht, die eerste zin, dat is echt zo raar als dat het eerste is wat je leest als je dit topic opent :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 07:51

Bij mijn honden begin ik gewoon koekjes te gooien naar alletwee. Dan worden ze zo happig om te vangen dat als ik er een pil tussengooi deze gewoon doorgeslikt wordt.

Alleen bij de chihuahua moet ik inderdaad vasthouden, bekje openwrikken en pil erin. Dan vooral wachten tot die slikt want die kleine rotzak tuft hem anders gewoon achter de bank uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 08:17

Hier is het een fleece dekentje dubbelvouwen, om de kat heen wikkelen, tussen de knieën op de grond en dan zo snel mogelijk de pil erin werken alvorens mijn handen en armen gefileerd worden.

Goddank nog maar 2x moeten doen, de kerels zijn intussen 14 en 19 jaar oud.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:06

ik had een poes die ik gewoon neusdruppels kon geven... de twee mormels die ik nu heb zijn ook niet moeilijk met pillen gelukkig maar mijn vorige grand dame spande echt de kroon wat dat betreft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:08

Onze honden vreten eerst en denken dan pas na. Best handig met medicatie. Minder leuk met andere dingen :').

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:09

Herinnert u zich deze nog...?
Citaat:
Hoe geef ik mijn kat een pil?

1. Pak uw kat en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het snoetje van uw kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u intussen de pil in de andere hand gereed houdt. Zodra de kat het bekje opendoet, pil naar binnen gooien en de kat de gelegenheid geven te slikken.

2. Zoek de pil van de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg de kat weer in de ronding van uw arm en herhaal het proces.

3. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de vochtige vieze pil weg.

4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken open en duw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt kat's bekje een tel of tien dicht.

5. Haal de pil uit de goudviskom en de kat van de bovenkant van uw kledingkast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.

6. Kniel op de vloer en dwing de kat tussen uw knieën, neem al zijn poten in een ferme greep. Negeer de lage grommen. Laat uw echtgenoot kat's kopje stevig vasthouden en dwing met een liniaal zijn bekje open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren.

7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje. Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te repareren. Veeg uw kapotte beeldjes en vazen aan de kant om later op te ruimen en eventueel te lijmen.

8. Draai de kat in een grote handdoek en laat uw echtgenoot op de kat liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder uw echtgenoot's oksel. Zuig de pil op met een rietje, forceer de bek open en blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.

9. Controleer de bijsluiter om er zeker van te zijn dat de pil niet schadelijk is voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te krijgen. Ontsmet uw echtgenoot's arm, en doe er een verband om. Verwijder de bloedvlekken van de vloerbedekking.

10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak nog een pil. Neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje en doe het deurtje dicht, zodanig dat de kop er net uit steekt. Forceer de bek open met een lepel en schiet de pil in de kattenkeel met een elastiekje.

11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een flinke teug whisky en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten. Controleer of uw tetanusinjectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en doe een nieuwe aan.

12. Bel de brandweer om de kl....kat uit de bomen te halen. Maak uw verontschuldigingen bij de buurman die, terwijl hij de kat ontweek, dwars door zijn eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.

13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in, en bindt hem stevig vast aan een poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en trek ze aan. Duw de pil naar binnen en duw er een stuk vlees achteraan. Wees niet te voorzichtig. Pak vervolgens een glas water, doe de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te gaan slikken.

14. Neem het laatste restje whisky en vraag uw echtgenoot u naar de eerstehulppost van het ziekenhuis te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten, en de pilrestanten uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis een meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.

15. Bel het dierenasiel of ze ook een gemuteerde hellekat op willen halen en informeer bij de dierenwinkel of ze ook hamsters hebben

:D *terug naar de meeleesmodus

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:10

Honden zijn wat dat betreft een stuk makkelijker :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:20

Mijn katten zijn ook niet moeilijk. Ik neem ze op schoot open het bekje, mik de pil erin, bekje dichthouden en aaien tot ze slikken. Geen gevecht.

Maar de vitaminepillen die dat kind laatst moest eten. OMG! Zagen eruit als snoepjes (beertjes), smaakten ook zo (yup I tried). Maar gillen als een speenvarken. Nee! Wilikniet! Neeeeee! Huilen, huilen huilen huilen. Kind vrat huilend dat ding op. Mag ik nog even spelen? En toen was het klaar. Wat een freaking poppenkast.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:20

Heb ooit iemand zijn kat in een kussensloop ziet proppen. Kop eruit, opening dichthouden en pil erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:49

Haha spotless :')

Mijn kat is gelukkig echt een sukkel daarin, nooit strijd daarmee :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:36

Die van ons zijn ook niet moeilijk. Nekvel, bek open en pil/vloeistof erin.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:46

Onze hond kon een pil wel een meter wegtuffen. Vond dat echt knap. :=

Maar ze moest aan het einde best veel medicatie en dat deden ze dan fijn malen en over haar geweekte brokjes.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:48

spotless _O- Hij blijft leuk ja :')

Ik heb 2 katten, de Noorman laat zich op zich goed pillen alleen die vertikt het om door te slikken, dus daar hadden ze zelfs bij de dierenarts nog wel een leuke aan.
Een paar jaar geleden is hij heel erg ziek geweest en moest 2-3 p.dag medicijnen, dus sindsdien lukt het mij ook zelf: in de gootsteen, een hand in het nekvel, bek open en pil erin, hou de bek dicht en aai over de keel, blokkeer het friemelende lijf met je eigen lichaam. Wacht tot hij slikt.... En bij alles: ontwijk de flink ontwikkelde voorklauwen. Hij klauwt niet echt maar "aait"/"veegt" er wel mee om je handen weg te krijgen, en dan zijn die nagels ook nog steeds heeeeel erg scherp #) .

Kat nr. 2 is een boerenkorthaar. Toen ik haar in huis nam was ze half wild en nu is ze half tam :+ :Y) . Iedere avond ligt ze heerlijk op schoot te snurken, kruipt helemaal tegen mij aan en laat zich lekker kroelen. Maar probeer haar vast te pakken en ze verandert gelijk in een kruising tussen een gremlin en een poema. Nekvel geprobeerd, toen sprong ze acuut 1 meter hoog. Afgelopen zomer moest ze geopereerd worden, toen ben ik midden in de nacht opgestaan om haar gabapentine op een dot slagroom op te voeren. In de ochtend was ze zo stoned als een garnaal O:) en kon ik haar veilig in het mandje proppen. Daarna nog paar uur onder narcose geweest in de kliniek. De daarop volgende ochtend was ze zelfs nog relaxed genoeg om de antibiotica met een spuitje in haar bekje te krijgen, maar in de avond lukte dat dus al niet meer.

Mijn vorige kat was voor haar soortgenoten een heuse vechtkat, maar voor mij echt super makkelijk. Die kon ik ook gewoon in de gootsteen zetten en met een vochtig watje met betadineshampoo haar krassen en abcessen uitwassen als ze weer eens met een soortgenoot had gevochten. Die hoefde ik ook niet vast te houden ofzo, die wist precies dat ik haar hielp. Bijzondere kat was dat <3.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:56

Mars schreef:
Heb ooit iemand zijn kat in een kussensloop ziet proppen. Kop eruit, opening dichthouden en pil erin.

Da's ongeveer hoe ik het met mijn konijnen doe ja :+

Noodvoeding aan een konijn geven is ook echt een kunst. Of eentje met zalf onder zijn kin smeren. Doe mij maar liever een kat, als mij lieve bunsies toevallig een keertje bijten dan ben ik een vinger kwijt :')

Honden zijn lekker makkelijk, ze vreten alles op wat je in hun bek stopt. En sommige vreten sowieso alles op, met plezier ook nog :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:00

Konijnen vind ik dan weer makkelijker als een kat. Maar die van ons zijn dan ook lief en bijten niet, ook niet met dwangvoeren

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:26

Deze bijten niet totdat ze wel gebeten hebben ;) zomaar in dagelijkse omgang nooit, maar met medicijnen is het een ander verhaal. En omdat ze zo groot zijn kunnen ze toch wel aardig wat schade aanrichten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:53

Bij de hond gooi ik het naar hem toe alsof het een koekje is, hij proeft toch niks dus gelooft het ook nog.
Bij mijn paard houd ik de medicatie voor totdat ze er zelf voor kiest het op te eten. Meestal kijkt ze wel eerst een paar keer weg en stampt een keer, maar ze weet dat ik irritant veel geduld heb :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:08

Bij mijn honden heb ik 2 methodes:
De kortsnuit leg ik een hand om zijn nek en met de andere is het pil tussen duim en wijsvinger, met de middelvinger bekkie openen en pil achterin de keel.
Anders tuft hij zijn pil gewoon uit. :+
Gelijk erachteraan een koekje en hij associeert medicatie nu met koekjes en aangezien hij een rupsjenooitgenoeg is is dat een groot feest. :))

De andere hond leg ik mijn hand om de snuit, open de bek en mik met de andere hand de pil achterin de bek.
Koekie erna, even dweilen want spannend en dan verliest ze wat urine, klaar!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:10

En om alvast in de kerstsfeer te komen }>

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:27

Ik heb hier te hard om gelachen :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 21:15

Geweldig :')