Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:27

Ja. Dus mensen die een tattoo boven hun ellenboog hebben of achter hun oor of op een andere plek waar je hem zelf niet kan zien: waarom die plek? Ik ben nu ook wel benieuwd. :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:35

fleurtjeuh schreef:
Waarom laten mensen een kleine tattoo achterop hun bovenarm zetten, net boven de elleboog?
Je ziet het zelf nooit %)
Al 3 of 4 vandaag gezien, sommige kon ik niet zo snel lezen, maar 1 was een datum in romeinse tekens en een ander was een jaartal

Maar waarom?? En vooral, waarom daar???

Juist omdat je de tattoo daar moeilijk zelf kan zien. Als je dan oud bent en de tatto is lelijk ofzo zie je hem niet elke keer

Zelf ook verder echt geen idee. Vind het zelf ook niet mooi, nergens eigenlijk.

Urbanus

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:37

Ik denk dat ze het mooi vinden, ik vind het zelf ook tof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:40

marley93 schreef:
Ja. Dus mensen die een tattoo boven hun ellenboog hebben of achter hun oor of op een andere plek waar je hem zelf niet kan zien: waarom die plek? Ik ben nu ook wel benieuwd. :)
Ik wilde mijn tattoo in eerste instantie op m'n schouderblad (had ook een iets ronder ontwerp in gedachten, maar hij is langwerpig geworden en staat op m'n onderarm). Voor mij ging het er niet per se om dat ik er zelf de hele dag tegenaan zat te kijken, maar om de betekenis erachter en dus simpelweg de wetenschap dat ik hem bij me draag.

Sowieso zijn er maar weinig plekken die geschikt zijn voor een tattoo als je ze zelf goed wilt kunnen zien zonder spiegel of foto. Je onderarmen, handen, polsen en de binnenkant van je bovenarm, maar daar houdt het ook wel bij op. Tattoo's op benen, buik of teksttattoo's zie je eigenlijk altijd ondersteboven bij jezelf. (Die op mijn onderarm zie ik overigens ook ondersteboven.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:45

fleurtjeuh schreef:
Waarom laten mensen een kleine tattoo achterop hun bovenarm zetten, net boven de elleboog?
Je ziet het zelf nooit %)
Al 3 of 4 vandaag gezien, sommige kon ik niet zo snel lezen, maar 1 was een datum in romeinse tekens en een ander was een jaartal

Maar waarom?? En vooral, waarom daar???

Omdat je inderdaad niet wil dat het vol in zicht is, en daardoor een subtiele tattoo op een subtiele plek laat zetten. De achterkant van je bovenarm is nou ook niet zo een onmogelijke plek, arm beetje draaien en je hebt er perfect zicht op.

Daarnaast zijn heel veel dingen die we dragen omdat we het mooi vinden praktisch "onzichtbaar". Neuspiercing heb je zelf ook geen voortdurend zicht op. En mijn haarspeld zie ik ook alleen als ik in de spiegel kijk.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:55

Sorry, de warmte maakt me prikkelbaar. Misschien interpreteerde ik de vraag verkeerd door de enorme hoeveelheid vraagtekens (niet als nieuwsgierige vraag maar meer een verwijt 'Waarom je dat in godsnaam zou doen ')

Dingen die ik kan bedenken
- het vult je arm meer op als je andere tatoeages hebt
- iets wat niet altijd voor jezelf in zicht hoeft te zijn
- iets wat niet altijd voor anderen in zicht hoeft te zijn
- het maakt subtiel
- mooie plek
- misschien wel random gekozen :+

Net als inderdaad make up, je haar, een versielseltje of whatever. Neem aan dat je je uiterlijk ook voor jezelf doet (hoop ik) en niet alleen voor een ander. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:24

Ik heb mijn grote teen zelf getatoeëerd. Voor de lolz.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:39

Tatjanaa schreef:
Hoe smeer je je rug in als je alleen bent? (Even vanuit gaand dat je geen mensen in de buurt hebt aan wie je het kan vragen)

Ik vraag het voor een "vriendin" die vanochtend 2 uur in de moestuin heeft gewerkt met een spaghettietopje en niet heeft ingesmeerd :Y)

Mijn schoonzus doet dat met een verf rollertje

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:47

Tatjanaa schreef:
Hoe smeer je je rug in als je alleen bent? (Even vanuit gaand dat je geen mensen in de buurt hebt aan wie je het kan vragen)

Ik vraag het voor een "vriendin" die vanochtend 2 uur in de moestuin heeft gewerkt met een spaghettietopje en niet heeft ingesmeerd :Y)

Ik kan gewoon met mijn vingers bij mijn volledige rug :))

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:48

Een korte tekst zou ik best op de achterkant van m'n arm laten zetten. Ik heb geen tat ideën daarvoor maar dat is wat in mij opkomt.

-
Ik was bij de huisarts omdat ik last heb van m'n knieën. Beetje vluchtig gesprek dus helaas niet alles onthouden. Ze zei dat mijn knieschijf / kraakbeen geïrriteerd is, het 'rolt' niet meer soepel en m'n knieën knakken veel.
Ze zei dat het iets zou kunnen zijn wat veel bij jongere vrouwen voorkomt maar ze heeft de naam niet genoemd. Heeft iemand een idee wat ze bedoelde?
Met Google kom ik er ook niet op uit. (Enkel op iets wat niet bij mijn klachten past, misschien bedoelt ze dat alsnog maar daar krijg ik de naam nu ook niet van terug gevonden)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:53

Patellofemoraal pijnsyndroom vermoedelijk. Jonge meiden knie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:08

Of Osgood Schlatter. Komt ook veel bij jongeren voor.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:15

Patellofemorale klachten inderdaad. Dat is een soort verzamelterm voor een aantal klachten aan de voorkant van je knie als ik het goed onthouden heb.
Ik ben met ongeveer hetzelfde naar de fysio gegaan. Bij mij is het iets in de richting van een springersknie. De fysio kon er ook geen preciezere naam aan geven maar had het over de pees of de slijmbeurs. Maar de behandeling bleef hetzelfde. Doorgaan met dagelijkse activiteiten, de pijn niet actief opzoeken en gecontroleerde krachtoefeningen. Ik ben er nu bijna vanaf. Ook zonder precieze naam kan de fysio waarschijnlijk wel helpen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:46

Of meer mensen niet iets via Ideal kunnen betalen met ING.. of vind de ING dat ik genoeg bestel. :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:00

Meliaforever schreef:
Of meer mensen niet iets via Ideal kunnen betalen met ING.. of vind de ING dat ik genoeg bestel. :')

Ik had me voorgenomen om niks te kopen maar nu moet ik het toch proberen om antwoord te geven op je vraag. O:)
Moment. :D

Update: nope, het lukt mij ook niet. :(

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:18

Dank voor jullie reacties dames :)
Patellofemoraal pijnsyndroom had ze het over denk ik. Weer zo'n verzamelnaam, die had ik bij m'n schouder ook al te pakken >;)

Maar dat lijkt het niet te zijn. Alles doet zeer momenteel (kan de hond niet eens een kleine ronde uitlaten) maar vooral het strekken doet pijn, buigen minder. Verder onderzoek zie ik voorlopig nog niet gebeuren :=
Maar ik heb ook een onderliggende ziekte dus mogelijk komt het daardoor. Maar idk, m'n onderbuik gevoel vertrouwt het niet dus hopelijk is het snel beter of kan ik alsnog een scan oid krijgen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 22:27

marley93 schreef:

Ik kan wel antwoord geven... heb hem niet op die plek, maar wel een plek die ik niet kan zien.
Namelijk achter in mijn nek.
Waarom? Omdat ik het een mooie plek vindt. Lekker symmetrisch in het midden van mijn lijf :')
En ik zie hem wel, als ik foto's van mezelf zie :P en ben er nog steeds na al die jaren blij mee.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 06:28

Persoonlijk zou ik een tattoo graag willen zien, maar als het puur gaat om bijvoorbeeld het weten dat je een herinnering bij je draagt kan ik het me wel voorstellen dat het niet perse hoeft op een plek waar je het ziet

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 06:41

Ik heb er twee daar, mooie plek. <3

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:58

Kan het zijn dat je nooit een teek hebt?

Ik loop regelmatig door natuurgebieden en hoog gras etc, maar heb er nog nooit één bij mezelf ontdekt :?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 10:24

gerlindie schreef:
Kan het zijn dat je nooit een teek hebt?

Ik loop regelmatig door natuurgebieden en hoog gras etc, maar heb er nog nooit één bij mezelf ontdekt :?

Nou tel je zegeningen.
Maar blijf wel checken.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 10:46

Sinds een week of twee heb ik een rode jeukende plek aan de rand van m'n oksel. Ik dacht eerst dat het een insectenbeet was of misschien een wondje van het scheren. Maar daarvoor duurt het nu wel lang voor het weg is en aan de andere kant op precies dezelfde plek zit nu ook zo'n plekje, maar dan een stuk kleiner gelukkig. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 10:50

Kleding. BH. Waspoeder. Zweet. Ingegroeid haartje. Puistje.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:00

allergie?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:01

axel_1997 schreef:
allergie?

Voor kleding, waspoeder, deo, noem maar op