Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:19

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:21

Amandavd schreef:
_San87_ schreef:
Ja, ze heeft er een leuk spelletje bij, me dunkt. Geef dr een keer een por, zou ik zeggen.

Dat werkt dus al helemaal niet, laat het advies geven alsjeblieft over aan de mensen die wel verstand hebben van honden. :)

Susanne, San heeft wel gelijk dat dit gedrag echt te ver gaat. Duwen etc. gaat niks oplossen want dan wordt het een spelletje en dat fokt de hond verder op.

Je hond doet nooit zomaar iets uit het niets en zeker een pup niet. Het klinkt als een hond die of compleet overprikkeld is of een hond die inderprikkeld is. Ik vermoed het eerste maar zonder joyw en je hond in het echt gezien te hebben durf ik daar geen oordeel over te vellen.

Dingen kapotmaken komt vaak voort uit frustratie, overprikkeling, stress.

De mensen met verstand vinden het blijkbaar normaal gedrag.

[***] schreef:
_San87_ schreef:
Ja, ze heeft er een leuk spelletje bij, me dunkt. Geef dr een keer een por, zou ik zeggen.

Als je een duw bedoelt, dat heb ik al geprobeerd.
Hardhandig mag niet, ik ben een contract getekend bij de hulphondenschool. Ga ik hardhandig met haar om dan worden we uit het traject gezet (en terecht want hardhandig heeft geen enkele zin).
Optillen en naar de bench brengen doe ik nu maar dan gaat nog steeds alles stuk wat ze te pakken kan krijgen.

Amandavd schreef:
Dat werkt dus al helemaal niet, laat het advies geven alsjeblieft over aan de mensen die wel verstand hebben van honden. :)

Susanne, San heeft wel gelijk dat dit gedrag echt te ver gaat. Duwen etc. gaat niks oplossen want dan wordt het een spelletje en dat fokt de hond verder op.

Je hond doet nooit zomaar iets uit het niets en zeker een pup niet. Het klinkt als een hond die of compleet overprikkeld is of een hond die inderprikkeld is. Ik vermoed het eerste maar zonder joyw en je hond in het echt gezien te hebben durf ik daar geen oordeel over te vellen.

Dingen kapotmaken komt vaak voort uit frustratie, overprikkeling, stress.

Daar hebben mijn trainers al naar gekeken. Meer met haar doen (trainen of fysieke beweging) versterkt het gedrag extreem, dan raakt ze overprikkeld. Onderprikkeling is het ook overduidelijk niet, want het gebeurt direct als ze uit de bench komt. Ik laat haar voldoende snuffelen en kauwen en slapen.

Volgens mijn trainers is het gewoon een pup die onderzoekt met haar tandjes en ze is daarin wat extremer dan sommige andere pups.

Ik bedoel geen duw, meer zo'n 'tssst' als Ceasar Millan ook doet met z'n vingers, als je me snapt.

Maar volgens Amanda mag ik geen advies geven, dus ik zeg maar niks meer. Ik wil je wel succes wensen, het lijkt me frustrerend, eentje die zo sloopt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:22

[***] schreef:
Amandavd schreef:
Ik heb al heel wat pups in de puppy cursus voorbij zien komen in de 3 jaar dat ik lesgeef maar dit klinkt heel extreem. Wat voor hond is het?

Australian shepherd. En nee, ze is echt niet onderprikkeld, voordat hetzelfde commentaar komt als ik afgelopen maanden al iedere keer krijg.

Ik zeg niet dat ze onderprikkeld is. Ik denk dat je pup OVERprikkelt is.
En dat verbaast mij niks als het een Aussie is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:23

_San87_ schreef:
Ik bedoel geen duw, meer zo'n 'tssst' als Ceasar Millan ook doet met z'n vingers, als je me snapt.

Maar volgens Amanda mag ik geen advies geven, dus ik zeg maar niks meer. Ik wil je wel succes wensen, het lijkt me frustrerend, eentje die zo sloopt.

Het feit dat je over Cesar Milan begint zegt mij dat ik gelijk had toen ik zei dat je geen advies moet geven. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:24

Amandavd schreef:
_San87_ schreef:

Het feit dat je over Cesar Milan begint zegt mij dat ik gelijk had toen ik zei dat je geen advies moet geven. :')

+:)+.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:27

Wat Amanda zegt kan ik me wel in vinden. En, hoe ik het bij onze hond deed, is altijd, maar dan ook altijd, iets bij me dragen zodat ik direct iets kan aanbieden waar ze wél op mag kauwen. Want ik vermoed dat tanden wisselen er ook mee te maken heeft? En voldoende verplichte rust geven. Heb zelf een hond die soms moeilijk rust kan pakken, dus gaat ze de bench in (dus niet als straf) om zo haar rust te pakken. Inmiddels doet ze dit ook uit haarzelf. :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:32

Susanne luistert naar professionele hondentrainers en heeft nu een hond die regelmatig spullen sloopt zelfs als die spullen om haar lijf hangen. Je moet niet onterecht hardhandig zijn om een hond te laten verstaan dat die nu toch echt wel een grens aan het overschrijden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:34

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:35

.

Gini

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:38

Wat versta jij onder hardhandig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:40

.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:45

Amandavd schreef:
_San87_ schreef:

Wat een toon weer, verder gaat het goed met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:48

Dat zal, maar ze kan ook gewoon normaal reageren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:52

Nou ik zie liever Cesar Milan dat dat gesop van tegenwoordig met kinderen en dieren.
Hoe krijg je gefrustreerde wezens om je heen, nou zo dus.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:53

Het is vooral het toontje 'jij moet zwijgen want je weet van niks' dat niet zo heel netjes is.
Even een por of duw geven aan een hond die je trui aan het ruïneren is, is niks ergs aan. Maar mensen zien dan blijkbaar meteen een door de kamer vliegende hond die slag na slag na slag krijgt. Nuance verdwijnt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:56

Gini schreef:
Het is vooral het toontje 'jij moet zwijgen want je weet van niks' dat niet zo heel netjes is.
Even een por of duw geven aan een hond die je trui aan het ruïneren is, is niks ergs aan. Maar mensen zien dan blijkbaar meteen een door de kamer vliegende hond die slag na slag na slag krijgt. Nuance verdwijnt.

Nou dat laatste was op zeker niet mijn instelling met een por geven, anders had ik er wel vliegles neergezet :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:00

[***] schreef:
__Sannne schreef:

Wat een toon weer, verder gaat het goed met je?

Ze heeft wel gelijk, Cesar past absoluut niet binnen positieve opvoeding.

Die positieve opvoeding heeft je inmiddels wel ruim 1500 euro aan spullen gekost... Je zegt zelf ook dat je dr wegduwt, waarom gaat een por dan te ver? Ze mag toch best een keer wat duidelijker voelen dat iets niet de bedoeling is? En dan heb ik het dus niet over slaan, bij het nekvel pakken, door elkaar schudden, weggooien of wat, gewoon een por. Een duw met één of twee vingers in dr zij, een por.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:02

Samen met stemcommando dat je standaard gebruikt om stout gedrag te kenmerken. Heel erg duidelijk voor de hond. Honden houden van duidelijkheid. Dit mag, dit mag niet. Grenzen. Vinden ze fijn, worden ze rustig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:03

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:05

Kan hier anders een apart topic voor geopend worden? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:06

[***] schreef:
_San87_ schreef:
Die positieve opvoeding heeft je inmiddels wel ruim 1500 euro aan spullen gekost... Je zegt zelf ook dat je dr wegduwt, waarom gaat een por dan te ver? Ze mag toch best een keer wat duidelijker voelen dat iets niet de bedoeling is? En dan heb ik het dus niet over slaan, bij het nekvel pakken, door elkaar schudden, weggooien of wat, gewoon een por. Een duw met één of twee vingers in dr zij, een por.

En als ik uit het hulphondtraject gezet word ben ik €20.000 kwijt en heb ik nog steeds geen hulphond. Dat is toch echt vele malen duurder, want het maakt ook het verschil tussen een baan straks en bijstand.

Gini schreef:
Samen met stemcommando dat je standaard gebruikt om stout gedrag te kenmerken. Heel erg duidelijk voor de hond. Honden houden van duidelijkheid. Dit mag, dit mag niet. Grenzen. Vinden ze fijn, worden ze rustig van.

Dan heb ik vast een rare hond, want dat werkt tot nu toe helemaal niet.

Ik kan me niet voorstellen dat je eruit gezet wordt omdat je een por geeft. Maar jij zal dat wel beter weten. Ik hoop iig voor je dat het snel betert.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:07

[***] schreef:
Gini schreef:

Dan heb ik vast een rare hond, want dat werkt tot nu toe helemaal niet.

Wat moet je dan doen van de hondentrainers? Zo gaat het toch niet verder? Eerder in dit topic zei je al dat je bijna geen kleren meer hebt omdat je puppy die allemaal sloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:07

Ga maar gewoon over op een andere ergernis, ik wilde alleen maar mijn ergernis delen en niet voor de honderdduizendste keer een hoop commentaar krijgen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:08

Dat kan je verwachten als je iets deelt Susanne!
Wens je succes +:)+