Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:10

nynke55 schreef:
En op het nieuws nu zeggen ze dat de cijfers stijgen.... Ik snap er niks meer van.

Omdat de huidige lockdown eenvoudigweg niet meer vol te houden en uit te leggen is. Denk ook niet dat de versoepelingen die er nu komen stijging in de cijfers zullen laten zien. Dat zal eerder komen door de opening van BSO en scholen, maar die zijn ook noodzakelijk.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 20-04-21 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:11

Morrie schreef:
mijn oud collega's zitten allemaal op de rand van overspannenheid, wat Femke_tweety al zei: alles is anders geworden sinds corona, ik heb ook nog een half jaar thuis gewerkt voor de stekker eruit ging, dus ik weet wat het is. Ik wil die mensen niet onnodig lastig vallen.
Ik heb geen mensen van mijn werk op social media, dat was ongewenst bij ons op het werk. Ik heb nog hetzelfde telefoonnummer, dus indien er nog iemand contact wil, kunnen ze me zo appen of bellen, maar daar heeft niemand blijkbaar meer behoefte aan.
Ik zal eraan moeten wennen.
Zodra ik de deur weer uit kan, wil ik iets gaan doen met paarden van een kennis, helaas andere paarden dan voor corona, want ze wisselt snel van paarden. Hopelijk zit er eentje tussen waar ik een klik mee heb. Ik heb ze alleen op foto's gezien.
Nog 3 maanden uitzitten hier in huis dus.

Waarom 3 mnd?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:12

Bloodymary schreef:
Pandora2 schreef:
En wit geld :D
Ik las iets van een vrouw die gehoord had over strafrente bij ING in NL als je meer dan 100.000 op je spaarrekening staan had.
Ze ging niet wachten tot dit hier ook ingevoerd werd en is dan maar een 2e woning gaan kopen in Spanje. :Y)

En die is in NL vrij van belasting in Box 3! Omdat onroerend goed belast is waar het gelegen is.

Hier in België ook. Tenminste voor de landen waar we een dubbelbelastingverdrag mee hebben, maar dat zijn er zo'n 80 ofzo :D

Je kan ook nog anoniem kopen. Zoals veel britten in Spanje en Portugal kopen met een buitenlandse offshore vennootschap. In Frankrijk bestaat ook zoiets.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:12

MoniqueT schreef:
Daar betaal je hier wel over hoor, ook als niet-resident. Andersom betaal ik als Spaans resident wél Box 3 in Nederland over de waarde van ons appartement daar.

En Pandora: hier alleen quarantaine voor wie van bepaalde hoogrisico-landen komt. Niet Nederland of België...

Dat is ook precies wat ik zeg. Onroerend Goed is belast daar waar het gelegen is. Maar bij mijn klanten zie ik dat die heffing in Spanje wel een stuk minder is als in NL.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:16

Bloodymary schreef:
nynke55 schreef:
En op het nieuws nu zeggen ze dat de cijfers stijgen.... Ik snap er niks meer van.

Omdat de huidige lockdown eenvoudigweg niet meer vol te houden en uit te leggen is. Denk ook niet dat de versoepelingen die er nu komen stijging in de cijfers zullen laten zien. Dat zal eerder komen door de opening van BSO en scholen, maar die zij ook noodzakelijk.

Ik denk er precies zo over. Ik denk zelfs dat wat versoepelingen helpen om mensen nog even vol te laten houden. Als er weer geen versoepelingen zouden komen, denk ik dat er meer mensen zijn die denken van “zoek het maar uit” en dan meer regels overboord gaan gooien dan wanneer er wel wat versoepelingen zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:16

MoniqueT schreef:
En Pandora: hier alleen quarantaine voor wie van bepaalde hoogrisico-landen komt. Niet Nederland of België...

Oh echt ? Voor ons kleurt heel Europa donkerrood, behalve Portugal ( oranje )en Ijsland ( groen ) dacht ik.
Het is nu niet dat de cijfers hier in België zo goed zijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:19

Bloodymary schreef:
MoniqueT schreef:
Daar betaal je hier wel over hoor, ook als niet-resident. Andersom betaal ik als Spaans resident wél Box 3 in Nederland over de waarde van ons appartement daar.

Dat is ook precies wat ik zeg. Onroerend Goed is belast daar waar het gelegen is. Maar bij mijn klanten zie ik dat die heffing in Spanje wel een stuk minder is als in NL.

Dat kan, ik betaal in NL ook fors meer ...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:21

Pandora2 schreef:
MoniqueT schreef:

Oh echt ? Voor ons kleurt heel Europa donkerrood, behalve Portugal ( oranje )en Ijsland ( groen ) dacht ik.
Het is nu niet dat de cijfers hier in België zo goed zijn.

Klopt ... toerisme is nu eenmaal een bron van inkomsten. Officieel alleen voor noodzakelijke reizen, maar alleen voor vluchten uit de UK wordt daar streng op gecontroleerd.

MoniqueT

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:26

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:27

Bloodymary schreef:
nynke55 schreef:

Omdat de huidige lockdown eenvoudigweg niet meer vol te houden en uit te leggen is. Denk ook niet dat de versoepelingen die er nu komen stijging in de cijfers zullen laten zien. Dat zal eerder komen door de opening van BSO en scholen, maar die zijn ook noodzakelijk.

Nou nee, ik denk niet dat nos 2 tegengestelde berichten verspreidt met het oog op de versoepelingen. Ergens hebben ze gewoon verkeerde cijfers doorgekregen en ik vraag me af: "hoe dan? ".

Ah, ik zie het al, https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... art%3D6325 is van 2020, we zijn een jaar verder. Lenaatje, je houd me voor de gek! :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:32

nynke55 schreef:
Nou nee, ik denk niet dat nos 2 tegengestelde berichten verspreidt met het oog op de versoepelingen. Ergens hebben ze gewoon verkeerde cijfers doorgekregen en ik vraag me af: "hoe dan? ".

Ah, ik zie het al, https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... art%3D6325 is van 2020, we zijn een jaar verder. Lenaatje, je houd me voor de gek! :+

Vorig jaar is er geloof ik een piek geweest met over de 1400 IC patiënten met corona.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:45

MoniqueT schreef:
ement daar.

Staat NL in Spanje niet op de lijst?
Bij ons wel, al gevoeld eeuwig -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:57

Vayo schreef:
nynke55 schreef:

Vorig jaar is er geloof ik een piek geweest met over de 1400 IC patiënten met corona.

Ja het ging om de vergelijking. Er werd geschreven meer dan vorig jaar maar dat zag ik dus niet zo. Ik vroeg mij af waar die cijfers vandaan kwamen.
Niet omdat ik vind dat het goed gaat maar gewoon omdat ik dus een hoop verhalen heb gelezen over die 1100 vorig jaar. En ook met de besmettingen dit jaar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:58

nynke55 schreef:

Dat was vorige keer ook toen versoepelingen aangekondigd werden. Diezelfde dag savonds Gommers, Kuipers etc op tv dat het niet o.k was. Toen werden die versoepelingen rap ingetrokken.

Heel eerlijk, ik zie juist veel mensen gewoon weer leven zoals voorheen wat gezellige visites betreft. Op insta ook veel verhalen met beelden van groepjes mensen die thuis dineren al dan niet met prive kok/catering. Supermarkten worden ook steeds ,gezelliger, daar is enkel nog de mondkap hetgeen je aan covid herinnerd. Tenminste, dat is hier in het dorp.

Gister zat ik in de wachtruimte bij een kliniek (paarden) want moest fles Regumate ophalen. Ik was de enigste met mondkap. Zaten allen (5 man/vreemden en personeel) zonder! Ik voelde me lichtelijk voor banketstaaf zitten met die kap op mn bek..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:03

Popstra schreef:
nynke55 schreef:

Dat was vorige keer ook toen versoepelingen aangekondigd werden. Diezelfde dag savonds Gommers, Kuipers etc op tv dat het niet o.k was. Toen werden die versoepelingen rap ingetrokken.

Heel eerlijk, ik zie juist veel mensen gewoon weer leven zoals voorheen wat gezellige visites betreft. Op insta ook veel verhalen met beelden van groepjes mensen die thuis dineren al dan niet met prive kok/catering. Supermarkten worden ook steeds ,gezelliger, daar is enkel nog de mondkap hetgeen je aan covid herinnerd. Tenminste, dat is hier in het dorp.

Gister zat ik in de wachtruimte bij een kliniek (paarden) want moest fles Regumate ophalen. Ik was de enigste met mondkap. Zaten allen (5 man/vreemden en personeel) zonder! Ik voelde me lichtelijk voor banketstaaf zitten met die kap op mn bek..

Is ook wel een beetje zo natuurlijk. Maar ja, als je je daarmee veilig voelt, gewoon doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:09

Sizzle schreef:

Zwitserland is geen EU.
NL en Spanje beiden wel.
Dat compliceert beperkingen enigzins.
UK is ook non-EU; maakt verschil.
NL valt onder binnen RU reizen, UK staat gelijk aan ... Colombia.

Wat het ´bekijk het maar´ sloeg bij mij de stop door bij de Russische kanoërs met pech in Antequera onderweg van Portugal naar Rusland. Ik mag niet naar buurdorp de ene kant op want het ligt over de provinciegrens in Granada :roll:

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:13

Popstra schreef:
nynke55 schreef:

Die ervaring heb ik nu helemaal niet. Men heeft overal een mondkapje op en probeert echt wel afstand te houden. Ik zie wel dat het allemaal wat gemakkelijker gaat, het afstand houden en zo, het gaat niet meer zo onwennig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:20

Ik denk dat de huidige versoepelingen weinig uitmaken wat betreft besmettingen. Waarom? Omdat ik denk dat veel mensen net iets te soepel omgaan met de maatregelen en, zoals al vaker bleek, de helft van de mensen met klachten gaat niet eens testen. Ik hoop, in ieder geval voor de zorg en voor al die mensen die in sommige gevallen al meer dan een jaar op een operatie wachten, dat het snel weer redelijk normaal word in de ziekenhuizen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:58

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Zwitserland is geen EU.
NL en Spanje beiden wel.

Nee hoor dat gaat zo niet op. Ik mag gewoon heen en weer naar Spanje. Staat niet op de lijst :D
Dat heet Schengen ;)

NL is gewoon nog altijd verrekt hoog met de besmettingen -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:32

Sizzle schreef:
Huertecilla schreef:

Zwitserland is geen EU.
NL en Spanje beiden wel.

Nee hoor dat gaat zo niet op. Ik mag gewoon heen en weer naar Spanje. Staat niet op de lijst :D
Dat heet Schengen ;)

NL is gewoon nog altijd verrekt hoog met de besmettingen -O-

Schengen is óók een ding ja. UK is nooit Schengen geweest, ook niet binnen de EU.

Blijft dat zowel EU- als Schengen-zone anders liggen dan mbt de landen die daar buiten vallen. Zelfs niet Schengen binnen de EU zoals UK was.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:03

bigone schreef:
Ik denk dat de huidige versoepelingen weinig uitmaken wat betreft besmettingen. Waarom? Omdat ik denk dat veel mensen net iets te soepel omgaan met de maatregelen en, zoals al vaker bleek, de helft van de mensen met klachten gaat niet eens testen. Ik hoop, in ieder geval voor de zorg en voor al die mensen die in sommige gevallen al meer dan een jaar op een operatie wachten, dat het snel weer redelijk normaal word in de ziekenhuizen.

Ik hoop trouwens dat er een iets prettigere manier komt van testen. Dat je bijv. als volwassene ook de keuze kan maken om een ondiepe test (net als bij kinderen) te krijgen. Ik heb laatst getest en vond het in mijn neus echt heel erg naar. Om eerlijk te zijn is dat wel een drempeltje nu.
Ik denk dat er meer mensen zijn die om die reden minder makkelijk laten testen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:12

HC, onze lijst kijkt enkel naar besmettingen, niets meer, niets minder. Daar doet Schengen niets aan, het principe is doodsimpel.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:03

Waar is die Zwitserse lijst te vinden?
Weet jij toevallig wat er nodig is om Zwitserland te mogen doorrijden?
Ik vind het heel moeilijk om alle info van verschillende landen bij elkaar te zoeken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:33

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:53

Sizzle schreef:
HC, onze lijst kijkt enkel naar besmettingen, niets meer, niets minder. Daar doet Schengen niets aan, het principe is doodsimpel.

Zoals ik schreef; het is EU bureaucracie.