Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:49

MyWishMax schreef:
65 plus wordt op dit moment gewoon door geënt hoor, met Pfizer. Ze zijn alleen nog niet bij 65, maar bij 70 ongeveer qua leeftijd en oproepen. Dat gaat nog niet sneller, ze roepen 2 of 3 jaartallen tegelijk op. Maar dat gaat gewoon door.

60 tot 65 is weer een andere groep waar ze ook al mee bezig waren.
Met de andere vaccins gaat het inderdaad gewoon (tergend langzaam) door, maar als iedereen dwars gaat liggen over AstraZeneca, loopt de hele vaccinatiecampagne wel vertraging op op een gegeven moment.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:51

Van mijn luchtweg puffer kan je hartklopping krijgen en mag dus al basis 4x per dag puffen. En veel meer wil het gewoon niet weten. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:57

Is ook vanwege de voorraad en hoe die afspraken gemaakt worden. Mijn oom is veel ouder, heeft begin maart een afspraak gemaakt en was vorige week pas aan de beurt. Mijn tante is wat jonger, mocht dus later een afspraak maken en was vorige week ook aan de beurt, nog eerder als haar man.
Mijn vader mocht vorige week afspraak maken, zaterdag zelfs en is vandaag geënt.

Als je dan al ruim een maand moet wachten op 1e prik en andere die later zijn qua afspraak maken eerder aan de beurt zijn gaat er ook wel wat mis ja :=

Maar medicatie kunnen veel mensen niet zonder. Dan heb je weinig keuze. Behalve eens van merk wisselen wat veel mensen ook doen met bijwerkingen. Hier kunnen mensen dat niet. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen het ook echt afslaan zodra ze een afspraak mogen maken. Nu is het ook wel een hoop geschreeuw van mensen die nog niet aan de beurt zijn, ook hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:01

“Huisartsen in Rotterdam lieten al weten dat zij zich grote zorgen maken over het grote aantal afzeggingen van prikafspraken waarmee zij te maken hebben.”
Genoeg dus. :=

Het overheidsbeleid faalt, maar dwarsliggende mensen dragen daar ook niet aan bij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:03

Gefeliciteerd Marcella en Theodora **\O/**

Kom maar door met AZ vaccin. Als het helpt om sneller door naar “ normaal “ te kunnen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:05

Oh de hoog risico groepen en 60 tot 64. Maar die hoog risico he? Als je nu onder de 60 bent? Hoe zit dat nu dan met az? Het wordt aangeraden voor mensen geboren in 1960 of ouder, dus die hoog risico vallen er ook al een stel af

(Hier zijn ze pas vorige week begonnen met de huisarts met enten en dus al meteen problemen met wie wat waar, dus uitnodigen zijn alweer niet kloppend)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:07

Heb zelf vorig jaar gemerkt met het eigen overweging het minderen van medicatie voor gevolgen kan hebben was in 4 weken tijd 10% minder (financiële overweging). En dat was alleen halveren. :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:09

Ik ben van 1960 :=

Bij onze HA roepen ze nu de 63 en 62 jarigen op.

Edit, Theodora ook gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 13-04-21 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:13

Dat mijn langverwachte bestelling eindelijk binnen is en niet compleet blijkt te zijn -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:38

Afbeelding
Dat dit dus al veel ruimte in neem en nu verzinnen hoe ik nog meer kwijt kan voor straks (multivrucht, appel, peer, appel/peer sap, moes appel, peer of combi, aardappelen, kippen bouillon). Verwacht zo wie zo veel sap ook van de druiven, appels, peren, pruimen, bramen, frambozen, aardbeien, japanse wijnbessen, roze en blauwe bosbessen, rode en witte aalbessen. := :+

Wil ook nog runder bouillon maken zodat ik gewoon even een snelle lekkere soep kan maken. :roll:

Froukje_J

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:42

Van harte gefeliciteerd jarigen!

Ik had niet door dat het zo hard waaide vandaag maar toch weer 15 km gefietst :+ nu alleen last van mn bekken

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:49

Gefeliciteerd, Marcella! Y)(^)

Ik moet nog wat documenten bij elkaar zoeken voor de financiering van de woning, maar ik krijg mezelf er niet toe. Kan iemand me even een schop onder mijn reet geven?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:50

Ik wil hier niet per se over klagen, maar klagen werkt vaak, dus wie weet helpt het:

Ik heb een open sollicitatie gestuurd twee weken geleden en heb nog niks gehoord ^) -O-

Gefeliciteerd Marcella!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:39

Mkango schreef:
Het overheidsbeleid faalt, maar dwarsliggende mensen dragen daar ook niet aan bij.

Off topic, maar om mensen die zich nu (nog) niet willen laten vaccineren ‘dwarsliggers’ te noemen, vind ik respectloos. En nee, ik ben geen anti-vaxxer en ga mij ook gewoon laten prikken, zodra ik aan de beurt ben. Maar mensen zijn bang en dit kun je ze vanwege de recente berichtgevingen niet kwalijk nemen. Dus een beetje respect alsjeblieft voor de vrije keuze van de mens. Dank.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:41

Ik vind wel dat als je opgeroepen bent, er een afspraak staat en je niet komt opdagen zonder af te zeggen dan ben je een zogenoemde dwarsligger en dat kan ik absoluut niet respecteren hoor.
Zeg dan netjes af zodat een ander in jou plaats kan gaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:56

Arch... Mijn trouwe auto'tje moet opnieuw gekeurd worden, maar er moe zoveel aan gebeuren. Kosten 800 euro... Auto is misschien nog maar 1000 euro waard.

Dus ik moet een nieuwe, maar ik ben echt hopeloos met dat soort dingen en auto's zijn mega duur...

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:00

Laat mij dan maar een dwarsligger zijn
:o maar ik neem hem niet.. val in risicogroep heb nog geen oproep gehad, maar als ik die krijg bel ik af.
Misschien denk ik er na de zwangerschap anders over maar voor nu niet :D..
En ja bijna mijn hele familie heeft corona gehad vriend,dochter en ik niet en zusje en haar partner ook niet. Rest voor het grootste gedeelte wel

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:00

Froukje_J schreef:
:o maar ik neem hem niet.. val in risicogroep heb nog geen oproep gehad, maar als ik die krijg bel ik af.
En ja bijna mijn hele familie heeft corona gehad vriend,dochter en ik niet en zusje en haar partner ook niet. Rest voor het grootste gedeelte wel

Je kan het twee keer krijgen en dan weer flink veel mensen besmetten. Waardoor je weet bijdraagt aan de alsmaar durende lockdown. Echt top!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:04

MarlindeRooz schreef:
Froukje_J schreef:

Je kan het twee keer krijgen en dan weer flink veel mensen besmetten. Waardoor je weet bijdraagt aan de alsmaar durende lockdown. Echt top!

Ja en? Dus ik moet het leven van mijn ongeboren kind op het spel zetten voor zo'n vaccin?..dacht ik niet..
Houd me verder netjes aan de maatregelen maar dat vaccin komt sowiso de eerst komende maanden niet in mijn lichaam
Laatst bijgewerkt door Froukje_J op 13-04-21 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:04

Jungles schreef:
Mkango schreef:

Off topic, maar om mensen die zich nu (nog) niet willen laten vaccineren ‘dwarsliggers’ te noemen, vind ik respectloos. En nee, ik ben geen anti-vaxxer en ga mij ook gewoon laten prikken, zodra ik aan de beurt ben. Maar mensen zijn bang en dit kun je ze vanwege de recente berichtgevingen niet kwalijk nemen. Dus een beetje respect alsjeblieft voor de vrije keuze van de mens. Dank.

Ik snap echt niet waarom mensen banger zijn voor het vaccin dan Corona zelf

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:05

Froukje_J schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ja en? Dus ik moet het leven van mijn ongeboren kind op het spel zetten voor zo'n vaccin?..dacht ik niet..

En wat als je Corona krijgt en samen met je kind overlijdt? Of iemand anders besmet en die komt te overlijden?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:08

Oh ik zie nu dat vaccineren tijdens zwangerschap niet per se aangeraden wordt, ik neem het terug!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:17

Marcella schreef:
[ Afbeelding ]
Dat dit dus al veel ruimte in neem en nu verzinnen hoe ik nog meer kwijt kan voor straks (multivrucht, appel, peer, appel/peer sap, moes appel, peer of combi, aardappelen, kippen bouillon). Verwacht zo wie zo veel sap ook van de druiven, appels, peren, pruimen, bramen, frambozen, aardbeien, japanse wijnbessen, roze en blauwe bosbessen, rode en witte aalbessen. := :+

Wil ook nog runder bouillon maken zodat ik gewoon even een snelle lekkere soep kan maken. :roll:

Oh zo lekker, verse sapjes, kan je niet wat verkopen 8-)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:21

Froukje_J schreef:

Ik las dwarsligger eerder als oproep krijgen, ook echt afspraak maken en daar niet op komen dagen, als je gewoon niet belt voor afspraak of afzegt of aangeeft goh later tijdstip vanwege zwangerschap blijft dat eerdere vaccin gewoon beschikbaar voor een ander ipv een bezet houden en dan niet komen halen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:23

MarlindeRooz schreef:
Froukje_J schreef:

Ik ga hem ook niet nemen als ik word opgeroepen. Ik vind het dan wel zo netjes om af te zeggen, uiteraard.
Het aantal allergieën dat ik heb is op 2 handen niet te tellen en dan hebben we het alleen nog maar over middelen waar ik daadwerkelijk op getest bent. Daarbij komt dat mijn vriend en ik een kinderwens hebben, noem het egoïstisch maar ik wil wat dat betreft geen enkel risico nemen.
Dan ga ik maar niet naar festivals, concerten of het buitenland.