Secret Santa Surprise 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Re: Secret Santa Surprise 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:31

Dank je Alwiene. Ik weet dat het bestaat maar vind het zo'n onlogische code.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:34

Ik heb net niet op de kaart gekeken hoe het er letterlijk op stond. Dus of het als of dan was weet ik niet zeker haha. Maar goed ik vermoed dus iemand uit de buurt. Met de kat die op de kaart stond, maar die komt me nog niet bekend voor, al lijkt hij op een van mijn oude katten, maar die is het niet. Ik ga me wel diep schamen als de gene die mij heeft echt een bekende is en dat ik de kat ook echt wel ken, maar momenteel gaat er nergens een lampje branden haha.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:42

Sommige hints zijn wel echt heel ingewikkeld, ik word er al duizelig van en ik hoef ze niet eens op te lossen %)
Maar wel echt leuk om te zien hoe creatief mensen ermee zijn, en elk jaar SSS groeit. Het moet maar net je ding zijn, ik zou het wel een toffe onderneming vinden zo'n hele speurtocht. Maar een eenvoudige hint is net zo leuk. Hopelijk komen er nog wat verslagjes :j

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:59

Ik dacht dat ik een eenvoudige hint had, zo van “ik heb geen corona”, omdat mijn Bokt naam hahahatsjoe is. Dacht dat die super simpel was maar niet dus. Terwijl de kaart die ik gestuurd had, een Kerstman met 4 rendieren voor de slee, geen hint was maar mijn lootje dacht gelijk aan mennen en 4 paarden of dieren. Nu heb ik er 4 en ik men maar de kaart was geen hint, dat was per ongeluk. Denk dat ik zelf te moeilijk denk met mijn SS maar ik ga morgen de lijst gewoon nog een keer door.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:10

Mijn lootje heeft ook nog niet de moeite genomen om te raden wie haar Secret Santa was, terwijl zij wel online is geweest. Ik weet de omstandigheden natuurlijk niet, maar als je wel online kan komen dan lijkt het mij een kleine moeite om hier iets te plaatsen of om hulp te vragen. Naar mijn mening was mijn hint niet eens zo moeilijk. Erg jammer. :\

Ik ben in ieder geval wel heel blij met mijn pakket! De plaids zijn heerlijk warm, hond is blij met zijn cadeautjes, het spel werkt op mijn oude laptop, ik heb vanavond samen met mijn ouders een stukje van de DVD gekeken en ik heb per pb contact over de fotoshoot.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:19

Bedankt voor alle fijne berichten.

Ik heb gelukkig een heel leuk pakket ontvangen van mijn santa, daar ben ik oprecht heel blij mee!

Het geeft ook niet als iemand weinig tijd heeft, maar meld dat dan even in t topic. Als je er niet uit komt, kun je dat ook in t topic delen en om hulp vragen. Genoeg mensen die graag mee puzzelen! Maar gewoon niks zeggen en de 1e twee hints niet eens benoemen nou ja dat schiet mij in t verkeerde keelgat.

Ik had dus een kaartje gemaakt met een hint naar een insta pagina. Via die insta pagina zag je de link naar een website waar de hints op stonden, incl gedicht. Hints die best op te lossen waren als je er even voor gaat zitten. T is gewoon jammer als daar dan niks mee gedaan wordt. Heb via t insta account ook nog contact gehad met Ynskek dus ze wist dat ik t prettig zou vinden als er iets met de hints gedaan zou worden.

Voor wie t leuk vindt:
https://Www.instagram.com/secretsantabokt
Via daar kun je dus naar de website
https://secretsantabokt2020.weebly.com/

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 00:28

miccamaaike schreef:
Klopt Ynskek ik ben inderdaad jouw santa.

Ik verbaas me wel over hoe dit gaat. Ik stuur een kaartje mee, heb een insta pagina en een website voor je gemaakt en niks van alles wordt hier door jou gedeeld. Er is een week lang stilte en op hint 1 en 2 heb je niet eens een antwoord gegeven. Ik vind dit persoonlijk echt organisatie onwaardig. Als iemand zn best doet om iets voor jou te maken dan zou het je sieren als je ook je best doet om de hints te raden. Voor mijn gevoel maak je je er wel heel makkelijk van af zo.

De coördinaten komen overigens uit op t Dwingelderveld en dat is niet Doetinchem. Zie onderschrift.

Met de coördinaten kwam ik bij een bos uit dat mij niet gelijk een bel deed rinkelen.

Ik even toen gaan kijken waar het in de buurt lag en kwam uit bij Detinchem als eerste herkenningspunt.

Ik zal voor jou ook even een tijdlijn schetsen...

Maandag eind van de dag is je pakket bij mij beland, dinsdag ben ik gaan kijken via de Instagram waarmee ik uiteindelijk bij je site kwam.

De eerste twee hints ben ik vervolgens woensdag mee aan de slag gegaan... zoals aangegeven op de site mocht ik derhalve de derde hint pas donderdag openen.

Helaas lukte dat op dat moment niet. Hierop heb ik wel s waar niet voor de schermen maar via bekenden hulp gevraagd en zaterdag ochtend via M_D_H.

Daarna ben ik op pad gegaan om een pony te verhuizen en kreeg ik te horen dat er geen extra hint zou komen.

Nadat je zaterdagavond de link hebt gegeven via insta ben ik dus gaan kijken op Google Maps en kwam uit in een voor mij onbekend bos.

Zoals ik je eerder aangegeven heb herkende ik de sokken foto maar kon ik deze niet meer terugvinden. Hoewel je deze niet als hint bedoeld hebt kon ik daardoor wel een deel van de lijst wegstrepen.

Vanmorgen ben ik dus met wie ik over had daarna profielen etc. Afgegaan opzoek naar een link met de omgeving waar ik op uitgekomen was.

Hopelijk heb je hiermee een beetje inzicht gekregen in hoe de tijdlijn hier in huis verlopen is.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:34

Ik vraag me dan wel af hoe je met Doetinchem bij mij uitkomt :+ want dat ligt hier niet bepaald in de buurt.
Coördinaten gaan overigens naar t Dwingelderveld.

Ik blijf t vreemd vinden dat je 0,0 hier hebt gedeeld en hint 1 en 2 niet eens hebt genoemd. Hint 3 was bedoeld voor als je echt niet uit 1 en 2 zou komen.

Maar laten we hier maar over ophouden, ik wilde graag mijn ei hierover kwijt en dat heb ik gedaan. Ik hoop dat je in een andere versie dit anders aan zult pakken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:38

Ik ben zelf ook niet altijd goed actief geweest, daarbij degene die ik had ook niet, maar wel erg blij en opgelucht dat ze ook oprecht het pakket leuk vond. Want dat is toch altijd een dingetje voor een vreemde om het zomaar te zeggen... :-)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:45

Super creatief miccamaaike, erg leuk gedaan en ik snap je gevoel dat het jammer is. :(:)

Hopelijk krijgt iedereen z'n pakketje snel en gaat iedereen die niet heeft gereageerd dit snel doen, want dat is wel zo fatsoenlijk! :list:

En anders kunnen er weer een paar afgestreept worden die niet meer mee mogen doen volgende edities :)) (meer ruimte voor mij, voor als ik het topic weer te laat zie)

Dus laten we de negatieve vibe uit het topic weer omtoveren naar iets positiefs en weer lief zijn voor elkaar!

Afbeelding
Hier een gezellige kerstfoto van m'n ene konijn die de aandacht opeist door de ander te verstikken :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:46

Maar er is dus wel een hoop gepuzzeld en met de hints bezig geweest :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:51

miccamaaike schreef:

Ik heb gelukkig een heel leuk pakket ontvangen van mijn santa, daar ben ik oprecht heel blij mee!

Het geeft ook niet als iemand weinig tijd heeft, maar meld dat dan even in t topic. Als je er niet uit komt, kun je dat ook in t topic delen en om hulp vragen. Genoeg mensen die graag mee puzzelen! Maar gewoon niks zeggen en de 1e twee hints niet eens benoemen nou ja dat schiet mij in t verkeerde keelgat.

Ik had dus een kaartje gemaakt met een hint naar een insta pagina. Via die insta pagina zag je de link naar een website waar de hints op stonden, incl gedicht. Hints die best op te lossen waren als je er even voor gaat zitten. T is gewoon jammer als daar dan niks mee gedaan wordt. Heb via t insta account ook nog contact gehad met Ynskek dus ze wist dat ik t prettig zou vinden als er iets met de hints gedaan zou worden.

Voor wie t leuk vindt:
Wauw, je hebt er wel werk van gemaakt! :D Heel tof!

Kimberley: Ooooo, konijntjes! <3 Ik heb vandaag bijna de hele dag naar het Lennon the Bunny Youtubekanaal zitten kijken en nu wil ik ook een konijn! :')

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:52

miccamaaike schreef:

Voor wie t leuk vindt:

Wauw, mijn complimenten voor hoe je dit hebt opgezet. Echt heel gaaf. Wat een inleeswerk moet daarachter gezeten hebben. _/-\o_ Ik kan je frustratie goed begrijpen, maar toch leuk dat je de linkjes zelf nog even gepost hebt zodat we kunnen meekijken.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:16

Ik vind het altijd erg lastig om een hint te bedenken. De aanloop hiernaartoe schiet me altijd van alles te binnen en als het dan zo ver is ben ik inspiratieloos :') Volgensmij is het me aardig gelukt om een leuke en niet te ingewikkelde hint te verzinnen. Vind het heel leuk om te zien hoe iedereen weer andere en creatieve ideeën heeft zelfs met het oplossen er van.

Aan de pakketten en hints te zien doet iedereen in ieder geval z’n best! _/-\o_

In mijn eerder gekregen kaartjes stond dat mijn geduld op de proef zou worden gesteld. Nou dat gebeurt en ik gok dat het nu niet meer bewust door mijn santa word gedaan maar dat de PostNL hier ook aan bijdraagt :Y)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 01:37

sauffi schreef:
In mijn eerder gekregen kaartjes stond dat mijn geduld op de proef zou worden gesteld. Nou dat gebeurt en ik gok dat het nu niet meer bewust door mijn santa word gedaan maar dat de PostNL hier ook aan bijdraagt :Y)

_O- misschien werkt je santa wel bij postNL

MKango, jaaaa bunnies zijn lief!
Naja... vaak :P

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:12

Wat een werk heb je in die hints gestoken miccamaaike!!

I like het konijn en het geplette konijn :') mijn katten pakken het ook altijd zo aan als de ene aandacht wil en de andere het toevallig krijg :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:21

Roodvos schreef:
@Mkango: ja, hoe die hint van jou die naar Hillie moet leiden heb ik nog steeds niet door :o?

In het topic ging het op een bepaald over Agnes. Dat is voor mij de hoofdpersoon uit de colums van Peter van Straaten, maar voor anderen zoals Mkango een karakter uit een animatiefilm.

Had Mkango dus de tekenstijl herkend en Google gebruikt, dan had ze bij Agnes uitgekomen en vervolgens bij ons gesprekje.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:39

Hilli schreef:
Roodvos schreef:
@Mkango: ja, hoe die hint van jou die naar Hillie moet leiden heb ik nog steeds niet door :o?

In het topic ging het op een bepaald over Agnes. Dat is voor mij de hoofdpersoon uit de colums van Peter van Straaten, maar voor anderen zoals Mkango een karakter uit een animatiefilm.

Had Mkango dus de tekenstijl herkend en Google gebruikt, dan had ze bij Agnes uitgekomen en vervolgens bij ons gesprekje.

Ooooh :)*
Bedankt voor je uitleg. Die link zou ik ook niet gelegd hebben :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:50

Miccamaaike, gaaf gedaan!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:08

Nayomie schreef:
Miccamaaike, gaaf gedaan!

Inderdaad, echt super knap! Een Instagram pagina aanmaken zal me nog lukken, maar zo'n website, echt geen idee! Daar zit ook vast aardig wat tijd in!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:21

Ik had ook een website gedaan, met puzzels omdat geerte van spelletjes houdt. Daar kon weinig gecheat worden omdat elke pagina afgesloten was met een wachtwoord en die wachtwoord kon je alleen krijgen door de oplossing van de puzzel op te lossen. Nu bleken de hints vrij moeilijk te zijn, sorry Geerte :(:) Dus toen nog even een kaart gestuurd met een extra hint. Maar heb wel lang nagedacht wat voor hint ik zou doen. Blijf dat lastig vinden :o

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:27

Tof die website. Hints blijven soms lastig, blijkbaar idd dacht ik ook te moeilijk. Op de kaart stond toch dat dat ook een hint was, ben wel benieuwd wat ik dan had moeten zien? :))
Had zelf ook het idee dat ik een te makkelijke hint had, dus nog een moeilijke erbij gedaan in de hoop dat mijn ss niet direct de cadeautjes zou linken als hint, maar ook wel een compliment dat ze precies die 2 cadeautjes eruit pikte als “afwijkend” van haar smaak, betekend wel dat de rest goed geschoten was :D

Ms voor iedereen die nog wacht op een pakket; check de kliko, zolder van de schuur, de overkapping in de tuin etc. Zag pas ook al een pakketje op een onmogelijke plek voorbij komen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:33

En komen echt goede hints voorbij, ik vind het zo leuk hoe veel moeite sommige mensen erin steken!

Ik baalde ook wel een beetje dat ik vrij veel moeite had gedaan om hints te verzinnen, en ik geraden werd door de manier waarop ik de kadootjes had ingepakt :') Dat was mijn eigen domme schuld haha. Maar uiteindelijk vind ik het vooral heel leuk dat de kado's zelf worden gewaardeerd natuurlijk, en dat ik er iemand blij mee heb kunnen maken :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:52

Nayomie schreef:
Ik had ook een website gedaan, met puzzels omdat geerte van spelletjes houdt. Daar kon weinig gecheat worden omdat elke pagina afgesloten was met een wachtwoord en die wachtwoord kon je alleen krijgen door de oplossing van de puzzel op te lossen. Nu bleken de hints vrij moeilijk te zijn, sorry Geerte :(:) Dus toen nog even een kaart gestuurd met een extra hint. Maar heb wel lang nagedacht wat voor hint ik zou doen. Blijf dat lastig vinden :o

Ze waren niet heel moeilijk, ik was gewoon niet zo helder. Ik had je een of andere manier uitgesloten maar ik weet niet waarom. Ik kwam steeds op jou en dacht nee die was het niet :')

Ik vond het echt een leuke hint, en een leuk pakket.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:35

Hopelijk zoekt en vind iedereen zijn SS snel. En komen de laatste pakketjes ook vandaag. Is nog best veel wat open staat volgens mij.

Even reminder :o , want ik denk dat je eroverheen gelezen hebt Banjer

sunny44 schreef:
Ik denk dat ik mijn SS heb gevonden. Banjer ben jij mijn SS?

Je woont vast in het noorden "daar waar het land eindigt en het water begint"
Je eerste foto is upside down
En je hebt 4 paarden

Oftewel lijkt aardig in het plaatje te passen :)*

Als je het niet bent moet ik ook verder zoeken.