Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:38

Tja, je kunt ook zeggen dat het op enkele plekken nu kleredruk is omdat alles verder dicht zit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:50

Ik zag net op Facebook voorbij komen dat mensen die zelf op stap zijn zeggen dat het te druk is..dan denk, je bent er zelf toch ook? Dan had je zelf thuis moeten blijven, of ga iig weg als je het te druk vindt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:53

Regio15 had een filmpje op Twitter gezet. Het filmpje is alleen niet recent volgens andere mensen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:57

Politie in Groningen gaat actief bekeuren nu in de parken, het is er té druk. Parkeerplaatsen bij recreatieplassen staan vol, ook daar wordt gehandhaafd. Maar... de wc’s daar zijn ondanks de grote drukte níet open. Dus dat wordt allemaal lekker in het water of de bosjes gedaan? Báh.

En in Amerika laait het aantal besmettingen weer flink op nu er versoepeld wordt: https://www.washingtonpost.com/health/c ... story.html

Ik houd mijn hart vast hier... Vriend wil zodra het kan het terras bij ons favoriete speciaalbiercafe op maar ik weet het nog niet :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:01

SusanH schreef:
Ik zag net op Facebook voorbij komen dat mensen die zelf op stap zijn zeggen dat het te druk is..dan denk, je bent er zelf toch ook? Dan had je zelf thuis moeten blijven, of ga iig weg als je het te druk vindt.

Ik ben inderdaad ook bij de zandwinplas.

Maar ik was daar al vóór het echt serieus druk werd.

En ik zit daar in mn eentje, niet in een groep van 6+ personen.

Ik in mijn eentje heb 0,0% kans op besmetting, houdt ten alle tijden netjes 1,5m afstand tot iedereen.

Maar ja, ik erger me dus wél aan álle groepen die dus verboden zijn en gevaarlijk geven voor de volksgezondheid.

En ja, ik baal ook dat het aan de waterlijn nu eigenlijk te druk is om 1,5m afstand te houden. Ik probeer er daarom zo weinig mogelijk heen te gaan, alleen af en toe om de hond te laten zwemmen en dus afkoelen.

Ik hoop eigenlijk dat er zo politie komt om alle groepen weg te vegen, want dat is gewoon echt niet oké nu om met zn alle hutje mutje te gaan zitten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:07

elnienjo schreef:
En dan is nu de horeca nog niet eens open. Kun je nagaan wat voor massa er op gang komt als er ook weer te eten en drinken valt. Hou m'n hart vast voor in juni. En als klap op de vuurpijl worden de kuddedieren ook weer naar Spanje gevlogen en wie weet wat ze dan weer mee terug brengen...

Nou, die kudde komt zeker in juni het land nog niet in, zelfs juli is nog maar een gerucht.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:08

Ik denk nog steeds dat wanneer je als je ziek bent thuis blijft en dit nu ook nationaal gewoon gebeurt, dit al zoveel scheelt in de cijfers.

En alles sluiten, tja dan gaan mensen toch door naar de volgende plek? Dit had je als NL zijnde kunnen verwachten met 27 graden.

Edit: we hebben nu al ik denk zo'n 10 keer 'ons hart vastgehouden' wanneer het druk was maar gelukkig is het nog steeds niet opgelaaid. Ik denk dat het misschien wel meevalt zo in de buitenlucht. Maar we zullen over 2 weken wel weer zien.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:12

Van welke site komt jouw bericht over Zweden Elnienjo?
Het valt mij op dat de eerste negatieve berichten over de Nederlandse aanpak tot mij kwamen via Nederlanders die in Zweden wonen. Zat me al af te vragen wat Zweden doet met een mens. ;)

Heb heerlijk rustig gewandeld vanmorgen vroeg. Niet de 80km die voor de crisis op de planning stond voor vandaag, maar van 10% daarvan viel ook wat moois te maken.
Daarna ook niet meer op pad geweest, dus had nog niet door dat het druk is nu.
Laatst bijgewerkt door Astorga op 21-05-20 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:13

Hoogstwaarschijnlijk zal het vliegverkeer weer open gaan na de zomer vermoed ik...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:15

purny schreef:
Hoogstwaarschijnlijk zal het vliegverkeer weer open gaan na de zomer vermoed ik...

Ik dacht dat Transavia enz in juni weer begon?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:26

sureido schreef:
purny schreef:

Ik dacht dat Transavia enz in juni weer begon?

Het inreisverbod voor niet schengen inwoners is al verlengd naar 15 juni. Ik denk dat het massatoerisme pas na augustus kan komen of zelfs pas in 2021

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:29

We zijn op vakantie in Magnac Laval in onze gîte. Heerlijke wandeling gemaakt en niemand! tegengekomen. Verder genoten in onze tuin vh weer en zwembad en van manlief waarmee ik toekomstplannen ah maken ben.
Want corona raakt ons financieel zeer dus hoe verder? Leuk zo brainstormen in de tuin.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:36

Lekker Pien geniet ervan!

Ja, maar ik denk dat Spanje enzo het vooral hebben van schengenlanden kwa toerisme. Ben benieuwd wat er gebeurt na een zomer daar als het open zou gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:48

Zo, ik heb vandaag voor het eerst weer eens op een terrasje gezeten :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:04

Ik heb gewerkt en merk dat het nog geen halleluja is in de zorg. Ja er mag versoepeld worden maar hoe dat praktisch vorm moet gaan krijgen is nog een grote puzzel. Dus we zijn er nog lang niet.

Mvdende was niet op jou gericht maar wat ik om mijn tijdlijn op Facebook zag. Mensen die met een bootje op de Rijn varen en dan klagen dat het zo druk is. Uhm.... je vaart er zelf ook? En varen lijkt me nu niet echt risico op besmetting.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:04

Astorga schreef:
Van welke site komt jouw bericht over Zweden Elnienjo?
Het valt mij op dat de eerste negatieve berichten over de Nederlandse aanpak tot mij kwamen via Nederlanders die in Zweden wonen. Zat me al af te vragen wat Zweden doet met een mens. ;)

Van het AD: https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/k ... ~af19d0e5/ (via incognitovenster)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:19

Wat ik niet helemaal begrijp.. die ontslag rondes in juni juli en augustus he zonder boete om te reorganiseren, is dat alleen voor bedrijven die nu al gebruik maken van de overheids steun?
Ik werk in de gehandicaptenzorg en de organisatie doet hele gekke dingen. Ik was een beetje bang dat ook zij dit als excuus gebruiken om alles naar eigen zin te her organiseren en mensen voor de keuze te stellen. Ik hecht veel waarde aan mn vaste aanstelling ivm kopen van een huis wat in de planning staat komend jaar. Ij ben het niet niet eens met een aantal dingen maar ben echt niet van plan om mijn vaste contract te riskeren dus ik vermijd de discussie een beetje.. Maar begreep vn anderen dat dit niet kan omdat zij niet van die regelingen gebruik maken en het geld van de overheid komt.

Hoe moet ik dat interpreteren?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:23

ChantalSmook schreef:
Wat ik niet helemaal begrijp.. die ontslag rondes in juni juli en augustus he zonder boete om te reorganiseren, is dat alleen voor bedrijven die nu al gebruik maken van de overheids steun?
Ik werk in de gehandicaptenzorg en de organisatie doet hele gekke dingen. Ik was een beetje bang dat ook zij dit als excuus gebruiken om alles naar eigen zin te her organiseren en mensen voor de keuze te stellen. Ik hecht veel waarde aan mn vaste aanstelling ivm kopen van een huis wat in de planning staat komend jaar. Ij ben het niet niet eens met een aantal dingen maar ben echt niet van plan om mijn vaste contract te riskeren dus ik vermijd de discussie een beetje.. Maar begreep vn anderen dat dit niet kan omdat zij niet van die regelingen gebruik maken en het geld van de overheid komt.

Volgens mij geldt het alleen voor bedrijven die nu in moeilijkheden komen door de crisis. De zorg draait gewoon door en heeft eerder personeelstekort.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:33

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:37

elnienjo schreef:
ChantalSmook schreef:

Volgens mij geldt het alleen voor bedrijven die nu in moeilijkheden komen door de crisis. De zorg draait gewoon door en heeft eerder personeelstekort.

De zorg is best wel breed hè? Ook hier zijn instellingen die (daar ben ik het met je eens ) hier voor al zwaar hadden. Ook hier stoppen instellingen vanwege onder andere bezuinigingen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:11

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:46

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:25

In Frankrijk wordt daarom tijdens alle persconferenties erop gehamerd dat mensen met klachten hulp vragen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:30

Het ‚veelbelovende Oxford vaccin‘ is helaas toch niet zo veel belovend: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd913aff/

Dat Moderna vaccin blijf ik persoonlijk ver van weg als het op de markt zou komen. Daar zijn veel te veel afkortingen genomen voor een nieuwe technologie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:34

sureido schreef:

Ik vind het ook wel een beetje vreemd dat er geschreven wordt dat de patiënten wegbleven... Alle ziekenhuis afspraken van mensen in mijn directe omgeving werden afgezegd. En de huisarts had letterlijk en figuurlijk de deur gebarricadeerd. Mijn moeder had een keer de HAP gebeld met hartklachten en die moest het maar aankijken.