Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Ik zag net op Facebook voorbij komen dat mensen die zelf op stap zijn zeggen dat het te druk is..dan denk, je bent er zelf toch ook? Dan had je zelf thuis moeten blijven, of ga iig weg als je het te druk vindt.
elnienjo schreef:En dan is nu de horeca nog niet eens open. Kun je nagaan wat voor massa er op gang komt als er ook weer te eten en drinken valt. Hou m'n hart vast voor in juni. En als klap op de vuurpijl worden de kuddedieren ook weer naar Spanje gevlogen en wie weet wat ze dan weer mee terug brengen...
sureido schreef:purny schreef:Hoogstwaarschijnlijk zal het vliegverkeer weer open gaan na de zomer vermoed ik...
Ik dacht dat Transavia enz in juni weer begon?
Astorga schreef:Van welke site komt jouw bericht over Zweden Elnienjo?
Het valt mij op dat de eerste negatieve berichten over de Nederlandse aanpak tot mij kwamen via Nederlanders die in Zweden wonen. Zat me al af te vragen wat Zweden doet met een mens.
ChantalSmook schreef:Wat ik niet helemaal begrijp.. die ontslag rondes in juni juli en augustus he zonder boete om te reorganiseren, is dat alleen voor bedrijven die nu al gebruik maken van de overheids steun?
Ik werk in de gehandicaptenzorg en de organisatie doet hele gekke dingen. Ik was een beetje bang dat ook zij dit als excuus gebruiken om alles naar eigen zin te her organiseren en mensen voor de keuze te stellen. Ik hecht veel waarde aan mn vaste aanstelling ivm kopen van een huis wat in de planning staat komend jaar. Ij ben het niet niet eens met een aantal dingen maar ben echt niet van plan om mijn vaste contract te riskeren dus ik vermijd de discussie een beetje.. Maar begreep vn anderen dat dit niet kan omdat zij niet van die regelingen gebruik maken en het geld van de overheid komt.
Hoe moet ik dat interpreteren?
elnienjo schreef:Astorga schreef:Van welke site komt jouw bericht over Zweden Elnienjo?
Het valt mij op dat de eerste negatieve berichten over de Nederlandse aanpak tot mij kwamen via Nederlanders die in Zweden wonen. Zat me al af te vragen wat Zweden doet met een mens.
Van het AD: https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/k ... ~af19d0e5/ (via incognitovenster)
elnienjo schreef:ChantalSmook schreef:Wat ik niet helemaal begrijp.. die ontslag rondes in juni juli en augustus he zonder boete om te reorganiseren, is dat alleen voor bedrijven die nu al gebruik maken van de overheids steun?
Ik werk in de gehandicaptenzorg en de organisatie doet hele gekke dingen. Ik was een beetje bang dat ook zij dit als excuus gebruiken om alles naar eigen zin te her organiseren en mensen voor de keuze te stellen. Ik hecht veel waarde aan mn vaste aanstelling ivm kopen van een huis wat in de planning staat komend jaar. Ij ben het niet niet eens met een aantal dingen maar ben echt niet van plan om mijn vaste contract te riskeren dus ik vermijd de discussie een beetje.. Maar begreep vn anderen dat dit niet kan omdat zij niet van die regelingen gebruik maken en het geld van de overheid komt.
Hoe moet ik dat interpreteren?
Volgens mij geldt het alleen voor bedrijven die nu in moeilijkheden komen door de crisis. De zorg draait gewoon door en heeft eerder personeelstekort.
sureido schreef: