Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sodera schreef:Let qua reizen wel even op wat de eisen van het vakantieland zijn!!
Vorig jaar werd een land alleen geel als zowel in- als uitreizend geen beperkingen oid waren.
Dit jaar niet; Ierland is al weken geel dus je kunt zonder test/quarantaine wat dan ook naar Nederland maar Ierland eist nog wel testen &thuisquarantaine voor minimaal 5 dagen.....
Neonlight schreef:Sodera schreef:Let qua reizen wel even op wat de eisen van het vakantieland zijn!!
Vorig jaar werd een land alleen geel als zowel in- als uitreizend geen beperkingen oid waren.
Dit jaar niet; Ierland is al weken geel dus je kunt zonder test/quarantaine wat dan ook naar Nederland maar Ierland eist nog wel testen &thuisquarantaine voor minimaal 5 dagen.....
Ik had begrepen quarantaine in hotel/B&B voor 5 dagen, verplicht testen en na 2 dagen uitslag die je ook nog eens in een hotel/B&B moest uitzitten. Maar gevaccineerd geen beperkingen.
Heb het niet opgezocht verder, maar toevallig kwam ik dinsdag een collega tegen op de parkeerplaats van de Jumbo, die zijn vaccinatie-afspraken had gemaakt en ook direct de vlucht naar Ierland had geboekt (expat, is een ier), en die vertelde het zo.
Bloodymary schreef:Echwel schreef:Denken jullie dat eind augustus begin september het weer mogelijk is met camper richting Frankrijk te gaan..
We hebben nu de plannen om de westkust af te zakken, door Pyreneeën weer naar boven..
Alleen moet het we mogelijk zijn
Dat is nu al mogelijk toch?
Fitzroy schreef:Nederland slaat wel vaker de plank mis met de reisadviezen. Het is alleen jammer dat je daar direct mee te maken hebt (bv touroperators die annuleren, je reisverzekering die niet geldt voor covid.)
pien_2010 schreef:Klopt. Je moet een negatieve test hebben van minder dan 72 uur oud, waarbij de kans dat je aangehouden wordt op de snelweg uiterst gering is. Treinen en vliegtuigen word je zeker wel gecontroleerd.
Als je 2x gevaccineerd bent, en de 2de vaccinatie is 2 weken geleden dan is een test niet nodig.
Gisteren is Frankrijk opengegaan.
Het rare is op corsica na, dat de NL regering Frankrijk code orange heeft gegeven. En dit terwijl de besmettingen hier zeer laag zijn (gisteren 5557 in heel Frankrijk), Het R nummer 0,84 is en in geheel Frankrijk gelijk blijft en per 100.000 gevallen Frankrijk op67,9 zit (data van 4 dagen geleden dat aardig stabiel blijft).
Op dit moment kun je dus beter aan de côte d'azur zitten als aan het Scheveningse strand, zo las ik vandaag op internet als opmerking van een reis deskundige. Of anders gezegd, ik begrijp er niet veel meer van en vind het allemaal erg onlogisch.
Gelukkig voor ons, zijn er erg veel mensen die het ook niet meer begrijpen en gewoon afgereisd zijn naar Frankrijk waaronder de toeristen in onze gîte. Er zijn regio's zoals bij ons, dat we zelfs beneden de 50 besmettingen zitten per 100.000 en die tendens is nog steeds dalende.
Code oranje krijgen van NL betekent dus dat je officieel in quarantaine moet als je terug komt naar NL. Gisteren had de Haute Vienne 1 besmetting in het hele departement. Tja, wie het nog snapt?
Dus kijk zelf wat de consequenties zijn met bv je (ziekte) verzekering en kijk of je wel of niet kiest om af te reizen. Ben je negatief getest en je gaat naar het platteland in een huisje, dan zou ik het risico wel durven nemen. Moet je met het vliegtuig, dan zou ik er nog eens goed over na denken want als de verzekering je ziekte kosten niet zou betalen als je covid krijgt, vind ik het risico te hoog. Zodra Frankrijk code geel krijgt van NEderland, dan is ook alles goed vergoed als je iets krijgt.
Frankrijk is echter een offensief begonnen in Nederland waarin ze de echte cijfers laten zien en ik verwacht dat alles binnenkort weer normaal is en zeker in juli of augustus/ september.
Enfin wij mogen weer sinds gisteren uit eten gaan binnen en buiten en wij hebben er heel erg veel zin in en gaan dan ook morgen voor het eerst sinds heel erg lang weer horeca bezoek doen.
karuna schreef:Ik hoop binnenkort toch naar frankrijk te kunnen. Volgende week de tweede enting en twee weken daarna zou het kunnen met de camper. Ik hoop mijn paps mee te kunnen krijgen dan ook zodat hij er ook weer even uit komt en dan ook eea aan voedsel en waspoeder weer in te kunnen slaan. Had goddank nog een pak gevonden daarvan.
Zal anders wel alleen moeten gaan ivm werk van gv (hij krijgt geen vrij meer tot en met september omdat een paar collegas zo "aardig" zijn geweest vier weken aaneen vrij te nemen waardoor de rest niet meer weg mag van de baas)![]()
dus meer dan een weekend zit er niet in met zijn tweeen) en zijn enting die wat achter loopt op die van mij.
De eventuele plannen zijn dus overboord voor de zomer misschien dat oktober gaat mogen, kunnen en lukken. Dan heeft hij er vier volle maanden ploegendienst met nachtdienst opzitte; zonder een vrije dag. Vraag me af of hij en zijn collegas dat volhouden.
Sizzle schreef:Dat kaartje is zo slecht te interpreteren.
Zo mag een ingeente NLder eigenlijk gewoon weer Zwitserland in zonder test, echter staat NL nog wel op de rode lijst ivm aantal besmettingen dus staat het voor jullie als oranje aangegeven terwijl ingeente reizigers hartstikke welkom zijn
Sizzle schreef:Dat kaartje is zo slecht te interpreteren.
Zo mag een ingeente NLder eigenlijk gewoon weer Zwitserland in zonder test, echter staat NL nog wel op de rode lijst ivm aantal besmettingen dus staat het voor jullie als oranje aangegeven terwijl ingeente reizigers hartstikke welkom zijn