Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:55

Joman schreef:
kiki1976 schreef:
Ja klopt dat het ook jongere personen treft en aan overlijden. Hier in NL ook een klein kindje van 1 jaar, vreselijk.
Had gehoopt dat er duidelijkheid komt en de andere landen daar wellicht Leering uit kunnen halen

Waar komt die info vandaan? Kindje van 1? Heb ik nog nergens gelezen.

Op verschillende nieuwssite´s staat dat ze in het ziekenhuis ligt, niet dat ze overleden is (miss niet handig geformuleerd, maar sloeg op ht feit dat ook jonge kinderen het krijgen)
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... d-brigitte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:57

kiki1976 schreef:
Joman schreef:

Waar komt die info vandaan? Kindje van 1? Heb ik nog nergens gelezen.

Op verschillende nieuwssite´s staat dat ze in het ziekenhuis ligt, niet dat ze overleden is (miss niet handig geformuleerd, maar sloeg op ht feit dat ook jonge kinderen het krijgen)
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... d-brigitte

Dat meisje ligt in het ziekenhuis en is niet overleden. Wel even je bronnen fatsoenlijk checken voordat je van alles roept, of je zinnen anders formuleren.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:00

Hij mag veel niet delen met ons op dit moment, dus ik weet niet hoe en wat en al helemaal niet hoe ze er nu uit zien.
Maar ze leveren ( in andere tijden ) veel in gebieden waar geen echte ziekenhuizen zijn zoals diep in de Jungle.

De stentor had een mooi filmpje geplaatst over hun werk na de ramp in Haïti.
Let op er zitten beelden bij die als schokkend kunnen worden ervaren ( zeer discreet maar je ziet beelden van de ramp en van mensen uit het puin gehaald worden, gewond niet overleden )

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:00

Scum schreef:
Gisteren avond was de mevrouw van Roche bij een interview op TV. Ik begreep eigenlijk niet heel goed was zij nou probeerde te vertellen. Ze zei eerst dat het recept voor de test al lang op internet staat. Waarop Asher bijna van zijn stoel viel van verbazing, omdat s' morgens in de kamer besproken was dat het geheim was.
Daarna stak zij van wal met een verhaal (en dat begrijp ik dus niet goed) waarin ze zei dat ze wel wilde meewerken met anderen om het recept te delen? Of bedoelde ze dat zij het niet slim vond dat anderen het gingen maken? Of bedoelde ze dat Roche kwaliteitscontroles krijgt en anderen die de tests gaan namaken dat niet krijgen (waardoor er foute testen op de markt komen)?
We hebben met zijn tweeen zitten te kijken en snapten eigenlijk allebei niet wat ze nou bedoelde.
Toen ze het woord aanbieding en klanten in de mond nam gingen mij wel even de haren rechtop staan.

Maar misschien bedoelde ze het wel goed? Spanje had een partij testen gekocht die niet goed waren. Wellicht wil ze voorkomen dat dit hier ook gebeurt?

Kan iemand van jullie dit voor me verduidelijken? :o

Ik heb Jinek nog niet gezien, maar gisteravond bij Nieuwsuur of Op1 (zie nu zoveel dat ik soms niet meer weet wat ik waar zie) kwam dit ook tersprake. Het bewuste schijnt nogal verstopt, in een oude rapportage, op de website te staan. Het is een oud recept waarbij het niet duidelijk is of dat ook voor de bewuste machines geschikt is èn er werd gezegd dat de precieze wijze van bereiden niet duidelijk was.

Als Roche echt wil meewerken laten ze dan het complete recept met bereidingswijze aan de gebruikers van hun machines overhandigen

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:02

Hoewel ik ook vind dat Roche moet meewerken en moet buigen voor de gezondheid van de burger, is dat wel meteen het einde van hun bestaansrecht. Maargoed, dat is wat mij betreft secundair.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:03

pmarena schreef:
Ik heb hier net een boodschappenrondje gedaan en ook meteen boodschappen gedaan voor schoonmoeder. Lekker hoor, zo van de ene naar de andere winkel en van het ene naar het andere karretje :n

Terwijl ik normaal lekker met mijn eigen boodschappenmandjes loop en nergens aan hoef te komen.

Bij de Lidl werden de wagentjes (nouja, de duwstang....) die terugkwamen constant schoongemaakt (hoe goed zou dat eigenlijk werken...) zodat iedereen echt een vers schoongemaakt wagentje kreeg.

Bij de Jumbo moest je met winkelwagen naar binnen. Maar de 1 zet hem terug en de volgende pakt hem weer.... en bedankt beleidsmakers voor het enorm vergroten van het risico dat ik iets oppik of doorgeef +:)+

Toen nog voor de nog steeds ontbrekende dingen naar 2 lokale winkels en daar was dat getrut gelukkig niet, gewoon een verademing als je niet zo'n goor wagentje hoeft te pakken :#

Hier nu ook verplicht een karretje die niet worden schoongemaakt tussen mensen door. Normaal gesproken neem ik juist eigen tas mee en gebruik ik geen eens een kar of mandje. De kassa's zitten ook dicht bij elkaar, ze proberen wel de 2 open te gooien waarbij de paden neit naast elkaar zitten, maar als die wel samen open zijn sta je zij aan zij. Net als de paden, verplicht een karretje vanwege de afstand, maar dan wel langs elkaar moeten. :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:04

Joman schreef:
Ik schat zomaar in, omdat iedereen die tankpistolen na elkaar aanraakt. Ook een risico op besmetting :)

Ah, op die manier. We moeten terug naar de tijd waar er voor je getankt wordt, scheelt weer plastic handschoentjes :))

Ik lees nu net op de NOS liveblog dat Nordrhein-Westfalen eventueel openstaat voor het opnemen van Nederlandse patiënten. NRW neemt binnenkort al 14 patiënten over vanuit het buitenland terwijl het zelf al meer dan 11,000 bevestigde besmettingen heeft.
Laatst bijgewerkt door Destination op 27-03-20 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:06

RIVM: 112 mensen extra overleden aan het virus
In de afgelopen 24 uur zijn er 112 corona-doden bijgekomen, meldt het RIVM. Daarmee komt het totale dodental in Nederland op 546. Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis opgenomen is (geweest), is met 349 toegenomen tot 2500.

NOS.nl

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:06

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:10

Apart die karretjes, hier wordt bij AH en MCD alkes door een medewerker schoon gemaakt na gebruik.
Bij de Aldi staan spullen om het zelf te doen >;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:11

Kana schreef:
In de afgelopen 24 uur zijn er 112 corona-doden bijgekomen, meldt het RIVM. Daarmee komt het totale dodental in Nederland op 546. Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis opgenomen is (geweest), is met 349 toegenomen tot 2500.

NOS.nl

Dat klinkt niet alsof het afneemt zoals ze zeiden?

beatje

bigone schreef:
Katten hebben ook corona maar een andere variant die niet gevaarlijk is voor mensen dus die kat in Belgie kan wel corona hebben maar of het dezelfde is dan waar wij het over hebben waag ik te betwijfelen.

De kat is behandeld door dierenartsen en ondertussen weer beter.In de ontlasting van de kat is de mensenvariant gevonden. Het dier is besmet door zijn eigenaar en was er goed ziek van.

Anoniem

LadyMadonna schreef:
Apart die karretjes, hier wordt bij AH en MCD alkes door een medewerker schoon gemaakt na gebruik.
Bij de Aldi staan spullen om het zelf te doen >;)

Lekker, zit nog iedereen met z'n handen aan dezelfde spullen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:12

opisop_shop schreef:
Kana schreef:

NOS.nl

Het gaat niet om afname, maar om het remmen van een exponentiele toename. Dat lijkt enigszins te lukken, anders zouden de cijfers veel sneller oplopen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:13

opisop_shop schreef:
Kana schreef:

NOS.nl

Ik begrijp die uitspraken ook niet helemaal.
Wanneer is het te grote groei en wanneer niet?

edit/ Als in dan moet er dus een soort van groeilijn verwachting zijn die ze hebben waar we dus blijkbaar nog niet van af wijken oid?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:16

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:18

Joman schreef:
Hoewel ik ook vind dat Roche moet meewerken en moet buigen voor de gezondheid van de burger, is dat wel meteen het einde van hun bestaansrecht.

Een mooi moment om medisch onderzoek en dergelijke weer aan de maatschappij terug te geven :j Niet alleen voor dit geval maar gewoon in het algemeen. De bedrijven kunnen niet vertrouwd worden met het algemeen belang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:19

Kana schreef:
Ik begrijp die uitspraken ook niet helemaal.
Wanneer is het te grote groei en wanneer niet?

edit/ Als in dan moet er dus een soort van groeilijn verwachting zijn die ze hebben waar we dus blijkbaar nog niet van af wijken oid?

Voor zover ik weet zijn er een aantal prognoses gedaan, waaronder de toename van het dodental als er geen maatregelen getroffen zouden worden. Waarschijnlijk bedoelen ze met voorzichtig positief dus dat we tot nu toe onder die prognose blijven en dat het dus niet zo exponentieel oploopt als verwacht. Dat kan betekenen dat het later wel komt, of dat de maatregelen werken en er dus minder kwetsbare mensen besmet raken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:19

Of was het misschien zo dat een zelfgeprepareerde test niet goed combineert met een machine die van Roche af komt? En in dat geval vind ik ook dat ze deze kennis moeten delen met apotheken en ziekenhuizen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:20

Shadow0 schreef:
Joman schreef:
Hoewel ik ook vind dat Roche moet meewerken en moet buigen voor de gezondheid van de burger, is dat wel meteen het einde van hun bestaansrecht.

Een mooi moment om medisch onderzoek en dergelijke weer aan de maatschappij terug te geven :j Niet alleen voor dit geval maar gewoon in het algemeen. De bedrijven kunnen niet vertrouwd worden met het algemeen belang.

Er is genoeg mis met de manier waarop er nu onderzocht wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:21

Ik heb mijn hoop gevestigd op de testen die mogelijk in Wageningen zullen worden gedaan. Geen Roche, en 500 tot 1500 testen per dag aan capaciteit. Het zou beter zijn als we eens niet zo afhankelijk worden gemaakt van een dergelijk bedrijf.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:24

Joman schreef:
Ik heb mijn hoop gevestigd op de testen die mogelijk in Wageningen zullen worden gedaan. Geen Roche, en 500 tot 1500 testen per dag aan capaciteit. Het zou beter zijn als we eens niet zo afhankelijk worden gemaakt van een dergelijk bedrijf.

Roche is om van te kotsen.
Ik snap ook niet wat voor een pantser die vrouw voor haar hoofd heeft dat ze dat nog voor de televisie met droge ogen kan zeggen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:25

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:28

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:28

Loretta schreef:
Even een hele andere kijk op de bestrijding van het virus vanuit Wuhan

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... id=1&pid=1

wat is er zo anders aan deze kijk?

NB: hoe zit het trouwens als medisch onderzoek weer van de maatschappij is, en een buitenlandse maatschappij een baanbrekend medicijn maakt? Mogen zij er dan geen patent op aanvragen ofzo?