Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:01

Rechtdoor verkeer gaat voor rechtsaf verkeer en als de bus later komt, ondanks dat je in zijn dode hoek zit, hoort de chauffeur te weten dat je daar staat. Maar voelt niet prettig alleen als de bus het niet doet dan kan ie de nu bocht niet nemen met alle wielen op de weg blijvend (en niet op de stoep uitkomend). Dus ik weet eigenlijk niet goed of doe bus anders kan staan. Ik denk het niet en jij hebt gewoon voorrang maar let wel op ivm dode hoek of je doe ook krijgt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:53

Als de chauffeur van de bus op tijd knipper aandoet en kijkt in de spiegelszou het al schelen.
De weg opdraaien en dan pas knipperen is niet leuk als je er naast rijdt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:01

Ik probeer altijd rekening te houden met de draaicirkels en dode hoeken van groot verkeer als bussen/ vrachtwagens. Dat lukt wel alleen maar als de bestuurders van die dingen inderdaad aangeven wat ze van plan zijn. Ik ben geen helderziende. Van lijnbussen (mits je de routes ongeveer kent) kan je vaak wel inschatten wat ze van plan zijn. Dat is bij vrachtwagens vaak een heel stuk lastiger.

Maar (binnen de bebouwde kom) moet de lijnbus ook inderdaad wel aangeven dat hij weg wil rijden en dan wel even kijken of er niet al iemand naast hem zat op het moment dat hij z'n knippertje uitgooit.

Mijn ergernis van vandaag die me een spiegel gekost heeft: Mensen die niet heel even wachten terwijl zij het obstakel aan hun zijde hebben en het dus blijkbaar net niet past. Mijn richting vrije doorgang, in file parkeren half op de weg in de andere richting. Ik reed door conform regels. Die ander dus ook. Helaas geen gegevens dus jammer voor mij.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:05

Wat ik altijd doe en de meeste collega's: op de halte richtingaanwijzer naar rechts, passagiers erin en eruit, deuren dicht en kijken naar invoegmogelijkheden. Richtingaanwijzer naar links, voertuigen naast de bus rustig laten passeren en dan gaan. Maarja, als er dus auto's die nog op 100 meter afstand waren gas bij gaan geven kom ik wel van de halte. Wel op zo'n manier dat er geen ongeluk komt maar degene wel een bus voor zijn neus heeft.

Zelf rijd ik met de auto graag achter de bus aan: meeliften op de KAR en snel door de verkeerslichten.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:12

Zo hoort het volgens mij toch ook Anne? Zo heb ik het in elk geval altijd geleerd.
Alleen buiten de bebouwde kom heeft de bus geen voorrang voor zover ik weet. En ook dan, als ik zie dat een bus moeite heeft ertussen te komen, dan probeer ik mijn snelheid zodanig aan te passen dat ik niet vol in m'n ankers hoef maar de bus wel een beetje fatsoenlijk kan invoegen. Hoewel de bushaltes buiten de bebouwde kom hier vaak op aparte "eilanden" liggen waardoor ze meestal al op snelheid zijn bij het invoegen. En dan geef ik je gewoon de ruimte (tenzij ik die dag echt een pestbui heb maar dat gebeurt niet vaak).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:14

Doe ik precies zo Mick. Anne zo hoort het ook..Beroepsverkeer krijgt altijd voorrang als ze het hebben en/of willen nemen.

Citaat:
Ik reed door conform regels. Die ander dus ook. Helaas geen gegevens dus jammer voor mij.
balen van je spiegel. Maar ik zou hem zeker de ruimte hebben gegeven. Want gelijk hebben is wat anders als het ook krijgen. Les van mijn vader := en ik hoor die lieve stem dan in mijn hoofd zo van :" schatje geef toch maar voorrang".

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 13:24

Mick dat is naar van je spiegel.
Je hebt hem toch nodig.

Ik kon gisteravond net op tijd stopper voor een zebrapad.
Liepen mensen die gingen oversteken.
Echter donker, regen en hele slechte verlichting. Ze waren niet te zien.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 15:05

Anne, op die manier houd ik ook altijd rekening met lijnbussen.
Goed opletten of het knipperlicht naar rechts nog aan staat.
Zo ja, dan ga ik er aan voorbij.

En ook al van te voren kijken of ik nog beweging zie, rechts naast de bus. Of ik dus kan voorspellen of dat knipperlicht uit zal gaan of niet.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:03

Vandaag een soort van bedreigd in het verkeer. Hij maakte een gebaar van je keel doorsnijden en met een pistool schieten.

Ritsen na een rotonde. Ik reed links, van rechts (de baan die ‘verdween’) iemand voor mij in laten voegen. Komt er een auto als een debiel op de rechterbaan aangereden, voegt eerst half achter mij in en besluit daarna (terwijl ik al bij het verdrijvingsvlak reed) om nog in te halen via rechts/het verdrijvingsvlak. Hij zat pas bij de kont van mijn (lange) auto naast me en moest flink remmen om de vangrail te ontwijken. Daarna langzaam rijdend verkeer (1 baan) en op een gegeven moment een uitvoegstrook/pechstrook. Hij stak de hele tijd al zijn middelvingers op en op die strook ging hij naast me staan en die fijne gebaren maken.

Vlak daarvoor op een kronkelige dijk al 2x bijna aangereden omdat tegenliggend verkeer het slim vond om in een onoverzichtelijke bocht fietsers die 2-3 breed fietsen in te halen. Het blijft schrikken als je zo’n auto ineens frontaal ziet aankomen.

Topdag in de auto :\

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:05

Een kerel met een klein pikkie en veel compensatiedrang.
Wat een loser.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:14

Charlotte wat een droeftoeter.
Je hebt geen dashcam zodat je beelden naar de politie kan sturen?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:41

Zoiets zal het wel geweest zijn Goof.

Helaas niet luuntje. Die vervelende gebaren maakte hij naast me, dat was dan buiten beeld geweest.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 19:18

Charlotte446 schreef:
Vandaag een soort van bedreigd in het verkeer. Hij maakte een gebaar van je keel doorsnijden en met een pistool schieten.

Achterlijke klootviool. Ik ben daar altijd veel te lang van slag / boos over, zijn eigenlijk gewoon dieptreurige types.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 19:22

miereneter schreef:
Charlotte446 schreef:

Achterlijke klootviool. Ik ben daar altijd veel te lang van slag / boos over, zijn eigenlijk gewoon dieptreurige types.

Dat heb ik dus ook omdat ik er heel erg van schrik. Voortaan stel ik me zoals Goof fijntjes aangeef voor dat ie gefrustreerd is omdat ie een klein pikkie heeft _O- := .
Mij maakt dat normaal niets uit als de man leuk is, maar zo'n klootviool verdiend wel die gedachtes .....

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 21:55

Charlotte heb je het een beetje van je af kunnen zetten?
Het is nogal wat zulke gebaren.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:08

Gek genoeg gaat het prima. We hebben reclame achterop de auto staan, dus je kan ons adres zo vinden als je op Google kijkt := Het zegt natuurlijk niks maar het waren twee jonge ventjes die voor mijn gevoel enkel een soort van stoer wilden doen. Ze zaten echt heel fout met actie, ergens moeten ze dat wel weten toch?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:22

Wat fijn dat het goed met je gaat. Ik verwacht ook dat die gastjes ooit je nog op gaan zoeken hoor.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 07:16

Heb die dreigingen ook eens gehad terwijl ik bij de bushalte stond hier in het dorp.
Er kwam ineens iemand vanaf de overkant over gerend en kreeg snij gebaren en een pistool gebaar naar het hoofd.

En dan bedenken bij de bushalte stonden er nog zo'n 7-10 mensen en die reageerde er allemaal niet op.

Stond even verbijsterd bij de halte, maar daarna door gereisd naar plek van bestemming.
Daarna nooit meer gezien die kerel.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:07

Charlotte gelukkig gaat het goed met je.
Het is nogal wat.

Ik ben 20 jaar geleden eens bijna uit mijn auto getrokken, stond voor een verkeerslicht.
Licht sprong op groen en ik heb gas gegeven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:14

Jessis wat eng Luuntje. Wat ik altijd zo bizar vind is dat als je wacht om af te slaan en anderen bevinden zich op een voorrangsweg, dat die auto waar op gewacht wordt pas op het allerlaatste moment laat zien dat ie zelf alrechts af gaat slaan en dat je dus voor Janneke Joker hebt staan wachten . Sommige mensen hebben zo weinig verkeersinzicht. Dat zie je toch dat iemand daar staat te wachten en dan kom je toch niet snel aangereden om op het laatste moment te remmen en pinnetje uit te doen om af te slaan.
Ik vind dat zo bizar....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:16

Mensen die doodsbang zijn voor de grens Nederland Duitsland -O-
Je rijd vanaf duitsland richting Nederland.
Voor je rijd een Duitser met 95-100.
Dikke prima

Laat ie verdorie 2 kilometer voor de grens al z'n gas los.
Rijd nog maar 55-60 inhalen kon ik toen nog niet.
Om in Nederland met 50 verder te rijden |o je mag daar 80 vriend |o

Ik haal echt niet snel in... ook niet als iemand 70 rijd waar je 80 mag.
Maar die heb ik toen het kon wel ingehaald

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:44

Pien dat voor niks wachten is stom.
Knipper gewoon op tijd.

Hagelslag er wonen enge kabouters bij de grens.
Die vallen auto’s aan. Tenzij je zacht rijdt. :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:53

Dat denk ik ook. Kabouters die het vooral op Duitsers hebben gemund. Wij zullen ook wel moeten stoppen bij de Mede grens met onze Franse auto.
Ik vind het zo'n gezeur. Ik ben nog van de generatie die overal de grenscontroles goed ken. Als ons vriendinnetje mee reed (en dat gebeurde nogal eens) werden we er altijd uitgepikt en daar konden we de klok op gelijk zetten want zij was bruin en wij niet. Dus toen Schengen kwam vonden we dat vroeger geweldig vanwege ons weekend huisje aan de andere kant van de grenzen. En nu komen al die controles weer terug en dan vind ik terug in de tijd en echt niet fijn. Gaat zoveel tijd kosten. Dus dat is een ergenis die ik al bij voorbaat heb.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:15

Ja dat gaat wel een ergernis zijn, ik heb in de komende weken heel wat grensovergangen gepland staan :+ (NL - DU - OOS - DU - NL - DU - FR - CH - FR - CH - DU - NL) _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:32

Opritten naar de snelweg die tevens afritten zijn. Vanmorgen een wat oudere man voor me die rechts bleef rijden, want die wilde direct de 1e afslag weer pakken en die dan rustig 70 blijft rijden, maar er niet bij stilstaat dat verkeer erachter wellicht wel op snelheid op de snelweg wil invoegen.
Dat gebeurt zo vaak, mensen kijken alleen vooruit en niet naar wat er achter zich gebeurt.