[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:59

Hier twee rottweilers en ja, tis net alsof je twee kleine kinderen in huis hebt

Hoewel je deze net wat makkelijker een paar uur alleen kan laten dan de gemiddelde kleuter
Daar gaan mensen over zeuren
Bij de honden niet :+

Maar de oudste is nu dik 9 en aan zijn laatste hoofdstuk bezig
Gisteren deed hij iets te fanatiek naar een andere reu en heeft ie zich weer stevig geblesseerd, nu een paar dagen tramadol en hopelijk kan hij daarmee ook de rust nemen die hij nodig heeft voor zijn poot anders is het, vrees ik, einde verhaal .(hij loopt al langere tijd op pijnstilling voor een blessure )

De jongste is net 5
Maar als ze alletwee uit de tijd Zijn, dan komt er voorlopig geen nieuwe familie uitbreiding

En ja, veel mensen halen wat in huis en hebben eigenlijk geen flauw idee wat precies en na een paar maanden moet het weg want : druk, luistert niet, is vervelend , vul maar aan.
Hier hebben we jaren twee keer in de week lange uren gemaakt op de club met die ouwe , speuren, appel en pakwerk
Anders was ie idd niet te harden
Maar goed, dat wisten we toen we hem in huis haalden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:15

Sonja_vR schreef:
Hier twee rottweilers en ja, tis net alsof je twee kleine kinderen in huis hebt

Hoewel je deze net wat makkelijker een paar uur alleen kan laten dan de gemiddelde kleuter
Daar gaan mensen over zeuren
Bij de honden niet :+

Maar de oudste is nu dik 9 en aan zijn laatste hoofdstuk bezig
Gisteren deed hij iets te fanatiek naar een andere reu en heeft ie zich weer stevig geblesseerd, nu een paar dagen tramadol en hopelijk kan hij daarmee ook de rust nemen die hij nodig heeft voor zijn poot anders is het, vrees ik, einde verhaal .(hij loopt al langere tijd op pijnstilling voor een blessure )

De jongste is net 5
Maar als ze alletwee uit de tijd Zijn, dan komt er voorlopig geen nieuwe familie uitbreiding

En ja, veel mensen halen wat in huis en hebben eigenlijk geen flauw idee wat precies en na een paar maanden moet het weg want : druk, luistert niet, is vervelend , vul maar aan.
Hier hebben we jaren twee keer in de week lange uren gemaakt op de club met die ouwe , speuren, appel en pakwerk
Anders was ie idd niet te harden
Maar goed, dat wisten we toen we hem in huis haalden

Dat heb/had ik ook met de weim. Jaren gehoorzaamheid en behendigheid, 2x in de week. 1x in de week jachttraining.

Toen takkie erbij kwam ging ook hij 1x in de week mee naar gehoorzaamheid en jachttraining.

Voor de honden is dat gewoon heel goed. Werken/bezig zijn, omgang met andere honden, ik heb er met die twee herplaatsers van mij heel erg veel aan gehad. Mensen moeten daar beter bij stilstaan, imo.

lor1_1984

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:26

Ik heb mijn beide honden als herplaatser in huis genomen en vooral met het keesje veel te stellen gehad, zij is zó hyper en tegelijkertijd zó gevoelig dat het echt ff flink omschakelen was.
Totdat ik haar meenam naar cursus en naast de fiets liet lopen, ineens werd ze een stuk beter te pruimen. :P
Of nou ja, ze is nog steeds behoorlijk hyper en ontzettend gevoelig maar ze is beter te hanteren nu, makkelijker bij te sturen etc,
Net ook weer een stuk gefietst met haar en ze dribbelt nu door het huis heen maar over een kwartiertje gaat ze plat en dan zie ik haar de rest van de dag bijna niet meer. :D

De Shih Tzu is een luie bankaardappel, die vindt het geweldig om overal mee naartoe te mogen maar liever niet langer dan 45 minuutjes lopen want dan gaat hij in de staak en nee je mag hem ook niet optillen ofzo. _O-
Die zit dus als een koning voorop de fiets als we ergens heen gaan. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:35

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:18

Djezus

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:32

Dat is echt mijn grootste nachtmerrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:32

Maar wel fijn dat ie er binnen een paar minuten uit was.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:28

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b8a7f252/
Man woonde hier eerst alleen, vrouw erbij en toen 4 kinderen gebaard.
Dat is krap in twee kamers.
En dat moet de woningbouwvereniging nu oplossen blijkbaar 8)7
Je weet toch dat kinderen ruimte innemen en dat de woningmarkt in Amsterdam dramatisch is qua wachttijden ?
Iets met zelf nadenken en verantwoordelijkheid voor eigen keuzes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:31

Nou inderdaad.. daar was je helemaal zelf bij dat je ruimte tekort ging komen. Anders wil ik een huis met grotere tuin, voor m'n kippenverzameling.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:37

Dammie schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b8a7f252/
Man woonde hier eerst alleen, vrouw erbij en toen 4 kinderen gebaard.
Dat is krap in twee kamers.
En dat moet de woningbouwvereniging nu oplossen blijkbaar 8)7
Je weet toch dat kinderen ruimte innemen en dat de woningmarkt in Amsterdam dramatisch is qua wachttijden ?
Iets met zelf nadenken en verantwoordelijkheid voor eigen keuzes.

Ik snap niet waarom de woningbouwvereniging hun oliebol moet oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:43

Ik mag toch hopen dat dat ook niet gebeurd.. echt van de zotte.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:51

Doe mij even een samenvatting, Blendle betalen lukt niet.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:55

Zij wonen driehoog, en beneden woont een vrouw alleen in een ruimere flat die niet wil ruilen. Nu gaat de woningbouwvereniging kijken of er toch niet ( al dan niet met deze benedenwoning) geruild kan worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:02

Idioterie!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:04

Mijn ego is laatst enorm gegroeid, ik heb ook een groter huis nodig, en wel snel een beetje, zonder extra kosten uiteraard.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:17

Mijn paard heeft moeite met de trap naar het balkon, ook echt niet handig bedacht door de woningbouw _-:(

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:28

Dammie schreef:
Zij wonen driehoog, en beneden woont een vrouw alleen in een ruimere flat die niet wil ruilen. Nu gaat de woningbouwvereniging kijken of er toch niet ( al dan niet met deze benedenwoning) geruild kan worden.

Schandalig als die vrouw eruit gezet wordt hierdoor -:(- Ik zou dan echt bakstenen onder mn voeten binden om de nacht rond te klossen en met de bank te schuiven.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:00

Qimm schreef:
Djezus

Gezien de twee namen van de broertjes van Herman

Is DJ ezus inderdaad toepasselijker dan gewoon Jezus :+ :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:03

Daarom dus ook

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:03

Qimm schreef:
Daarom dus ook

:') :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:26

Ik zie zoveel zwangeren de laatste tijd, wat bezield mensen om in deze wereld een jong uit te kakken?? Kan daar niet bij, denken meer met hun eierstokken dan met hun hersenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:32

Het is lockdown, de mensen zijn thuis en als je niet de drukte van buitengebied wil opzoeken... Tjah.

Of er wordt veel aan goedmaaksex gedaan :Y)

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:54

Mars schreef:
Ik zie zoveel zwangeren de laatste tijd, wat bezield mensen om in deze wereld een jong uit te kakken?? Kan daar niet bij, denken meer met hun eierstokken dan met hun hersenen.

Precies dit en als je vraagt waarom nu en niet na corona (ook vanwege de drukte in het ziekenhuis en de onzekerheid over wat een coronabesmetting doet bij een ongeboren kind) dan krijg je "moet ik me nu verantwoorden waarom ik een kind wil?"

Nee je hoeft je niet te verantwoorden waarom je een kind wil maar wat mij betreft wel waarom nu..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:18

Ik kan het me wel voorstellen als de tijd begint te dringen zeg maar. Want wie weet hoelang deze ellende nog duurt.

Maar de mensen die in mijn omgeving zwanger zijn zijn begin of midden 20 dus die hadden het best nog even kunnen aankijken. :D

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:47

Jildau schreef:
Ik kan het me wel voorstellen als de tijd begint te dringen zeg maar. Want wie weet hoelang deze ellende nog duurt.

Maar de mensen die in mijn omgeving zwanger zijn zijn begin of midden 20 dus die hadden het best nog even kunnen aankijken. :D

Uiteraard maar in mijn omgeving zijn het ook vooral meiden in de 20 zonder echt stabiele relatie die nu besluiten dat het een goed idee is om een kind te nemen..