Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:27

_Lorette_ schreef:
Dat is wel zo, je kunt soms al een beoordeling geven als er helemaal geen overeenkomst is. Dat vind ik ook onlogisch.

. Heel vreemd... En idd onlogisch.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:25

Hier ook weer zo'n lekkere verkoopster hoor.
Vorige week een paar mooie laarzen in precies het juiste merk/maten/model gekocht. Waren prijzig, ongeveer de helft van de winkelprijs, maar waren echt nog maar paar keer gedragen en had het er voor over. Zou ook een zo goed als nieuwe Ariat laarzentas bij zitten. Heb ze verzekerd en 'gelijk oversteken' laten versturen.
Helaas ging deze gelijk oversteken regeling niet goed, verkoopster had ze nog niet verzonden toen ik melding kreeg voor afhandeling van deze regeling, en door de drukte van de post kwam het pakket veel later binnen. Achteraf gezien bied dit ook weinig zekerheid toen ik hierover marktplaats berichtte.
Toen ik ondertussen nog eens beter naar de verkoopfoto's keek bleken daar allemaal foto's tussen te zitten van andere laarzen, zat hem toen wel te knijpen. Uiteindelijk binnen gekomen en passen de laarzen prima, de staat was inderdaad redelijk als nieuw. Helaas zonder beloofde laarzentas. Verkoopster ontkent nu dat de deal incl deze laarzentas was en wil er nu weer € 49 excl verzendkosten voor vangen. Ze had al allerlei verhalen over dat ze de laarzen verkocht voor een vriendin in geldnood, foto's van hele andere laarzen er bij, en dan nog die tas achterhouden en extra geld voor willen vangen, nu reageert ze gewoon niet meer. Ze plaatst nog steeds allerlei advertenties op marktplaats. Denk dat ik dr maar eens een dikke negatieve beoordeling ga geven, doe daar normaal niet aan maar ze vroeg al eerder om 5-sterren. Kan mij niets schelen als ik ook een slechte beoordeling terug krijg. Maar zo krom werkt het dus met 'gelijk oversteken' al had ze alleen een baksteen verstuurd had ze nog dr geld overgemaakt gekregen. Ben blij dat ik er wel mooie spulletjes vanaf haal, betaal toch vaak wel de vraagprijs dus ook niet een koopjesjager die over elk dubbeltje zeurt, maar wordt dat gedoe toch wel zat. Ophalen was geen optie, maar dit doe ik ook niet meer.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:31

Maar bij normaal versturen heb je dat risico ook toch? Ik wacht ook tot ik het geld op mijn rekening heb voor ik verstuur. Ik kan dan ook een baksteen opsturen in principe.
Gelijk oversteken geeft alleen net wat meer zekerheid omdat je een T&T-code moet opgeven, maar verder is ophalen nog altijd het beste als dat kan :)
Naar als het zo loopt :\

Ik heb gelukkig weer wat fijnere ervaringen. Had nog een voeding (PC) verkocht en die persoon heeft gewoon netjes betaald en kreeg een beoordeling terug met 'voldoet aan verwachting' en 'product zoals omschreven', dus ik denk dat er deze keer geen issues waren met kapotte onderdelen :) (van die persoon die zij dat er dingen stuk waren nooit meer iets gehoord trouwens).
Ik heb nog twee afspraken om planten te halen, maar eentje heb ik maar verschoven omdat ik nu ze toch de grond niet in krijg met die vorst en sneeuw, en zij ze de grond niet uit gaan krijgen. Die communicatie gaat ook prima.
Straks een paar magnolia's erbij en twee wijnstokken :D
Laatst bijgewerkt door Century op 12-02-21 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Syberdepiep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:46

Dat verzenden en betalingsregeling zijn niet echt het punt, maar achteraf gezien geeft het weinig zekerheid viel mij op.
Vind het meer schandalig dat mensen gewoon de afspraken niet nakomen en daarna keihard ontkennen als het geld binnen is. Zeker ook goede ervaringen gehad hoor, maar er zitten ook een hoop tussen die je toch proberen te flessen. En daar valt gewoon niets tegen te doen, lucratieve handel hoor waar je dus zo mee weg komt. En dan dat sterrenstysteem wat voor geen meter eerlijk werkt.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:48

Gelukkig zijn het merendeel van de transacties (in mijn ervaring) wel prima, maar je hebt ze er tussen zitten inderdaad. :\

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:50

Je krijgt een melding van mp bij gelijk oversteken dat ze gaan uitbetalen.
Als je dan aangeeft nog geen pakket te hebben ontvangen wacht mp met uitbetalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:43

Pff ik had een staldeken te koop, reactie van iemand en of ik haar tegemoet wou komen omdat ze alleen scooter ter beschikking had, prima, normaal gesproken doe ik dat niet.
Dus ik op afgesproken tijd op de plek waar afgesproken was, niemand, heb kwartier gewacht en geen gehoor op appjes, belletjes etc, was echt pissig.
Uur later bericht dat er miscommunicatie was, of ze de deken alsnog over mocht nemen, ja prima maar je komt maar mooi halen, ik doe geen moeite meer.
Nou en ze kwam vandaag op de scooter, spekglad hier in de straat, zag haar glibberen en glijden (moest toch stiekem beetje lachen, karma is een b*tch) _O-

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:08

Nou niet op marktplaats maar Facebook.

Ik maak zelf een geboorte bord

Zoek daarvoor een paal die we in de grond kunnen doen. Gezien de bouwmarkt je minimaal 20 euro moet besteden voor je mag bestellen dacht ik ik probeer het via Facebook.
Maar man man al die reacties #)

“Die en die heeft wel een grote paal”
“ oh ik zoek ook een grote paal..voor een vriendin”

Heb nu maar gereageerd dat sommige wat missen in hun leven denk ik :=

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:15

Hahaha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:41

Iemand heeft een product van €25,- bieden vanaf €15,-
Ik bied €15,-
Zij: "ik vind €15 te ver onder de vraagprijs, ik wil minimaal €20,-"

Waarom stel je je bieden vanaf prijs daar dan niet op in?! |o

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:50

Ik heb iets erop staan en krijg een bericht dat ze het gratis op komt halen _-:(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:20

Ik heb een scheermachine in nieuwstaat erop staan met een nieuwprijs van 389 euro.
Krijg ik een bod van 25 euro met een zielig verhaal.

Eh nou, wat denk je zelf? :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:21

_Lorette_ schreef:
Dat is wel zo, je kunt soms al een beoordeling geven als er helemaal geen overeenkomst is. Dat vind ik ook onlogisch.

Is het ook, heel raar en heb mij toen ook behoorlijk geërgerd

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:23

Ik heb vanmiddag een deken gekocht, binnen een half uur alles geregeld en op de post, superfijn hoopte dat ik hem dan morgen nog zou hebben.... eerst stond hij wel voor morgen in de post.nl app en nu pas dinsdag ;(
Dont like post.nl, kan de verkopende partij (ze zou 10 sterren van me krijgen als dat kon, zo snel en fijn gecommuniceerd) natuurlijk niks aan doen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:59

Ben net erg uitgekafferd door een verkoper op mp.
Als je zo iemand blokkeert, kan diegene je dan niet beoordelen? Anders komt er 1 ster bij mij, die dus echt niet verdiend is..

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:00

saskiaojan schreef:
Ik heb vanmiddag een deken gekocht, binnen een half uur alles geregeld en op de post, superfijn hoopte dat ik hem dan morgen nog zou hebben.... eerst stond hij wel voor morgen in de post.nl app en nu pas dinsdag ;(
Dont like post.nl, kan de verkopende partij (ze zou 10 sterren van me krijgen als dat kon, zo snel en fijn gecommuniceerd) natuurlijk niks aan doen.

Ik werk voor postnl en het is echt zo ontzettend druk . Heb ik echt nog nooit mee gemaakt .
Ik ben dan postbezorgster en bezorg ook pakketten van klein naar formaat flinke schoenendoos . Heb ook geregeld pakketten in mijn werkapp staan en ik mensen moet teleurstellen omdat ik het niet in mijn tas heb.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:16

Mijn pa had vandaag ook weer een mooie...

Hij heeft er een vintage catalogus opstaan voor 40 euro vraagprijs. Reageert er vrijwel direct een man dat diezelfde catalogus op eBay in de UK 15 pond kost, en dat hij er dus 15 euro voor wil geven. Dus mijn vader vraagt om een link naar eBay en daar staat idd voor 15 pond diezelfde catalogus, maar wel met nog 15 pond shipping erbij.

Dus mijn vader heeft dat aangegeven aan die man die 15 euro bood en erbij gezegd dat hij 15 euro te weinig vond, en die man ging heel moeilijk doen. Dus mijn pa kwam vragen wat hij moest doen. ( :') oude mensen en internet)

Ik zei "nou dan koopt hij hem toch lekker daar?" Vond mijn vader dat niet zo netjes om te schrijven, dus hij stuurde terug "Ik zie het. Over en uit." :')

Nu heeft die kerel 24 euro geboden maar mijn vader "wil hem niet verkopen aan zo'n zeiksnor en naar figuur". :j :+ (dat zei hij tegen mij hoor, niet tegen die man. Die heeft hij niets terug gestuurd want hij vond "over en uit." duidelijk genoeg. :') )

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:29

Haarbal
Geweldige,droge reactie van je vader. _/-\o_

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:34

Over en uit, geniaal :')

Ik heb iets doms gedaan. Ik had allerlei geurkaarsen verkocht in één avond, wel ruim 20 stuks in 7 verschillende pakketten.
Alles ingepakt terwijl ik ook in de weer was met mijn huilende baby, snel naar de post gerend en blij dat alles op tijd de deur uit was.
Krijg ik vandaag een berichtje van één van de kopers dat er één kaars niet bij zat. Dat was toevallig iemand die nogal traag reageerde en communiceerde met elke keer één woord zonder leestekens dus ik dacht eerst nog: "ja ja, vast. Uhu".
Ik hecht nogal veel waarde aan grammatica en beleefdheid.
Staat verdomme inderdaad die kaars nog in een hoekje. Snotver.

Gelijk gestuurd dat het morgen alsnog haar kant op komt met een cadeautje als goedmaker. Dom.
Nu kon ze overigens prima in zinnen typen :+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 08:42

Ik ben aan het kijken voor andere meubels.
Nu zag ik een salontafel, van de serie die ik eigenlijk bij elkaar aan het sprokkelen ben.
Dat mensen de omgeving of de boel niet helemaal opgeruimd hebben, oké.
Maar dat er tussen de zooi iemand de blote voeten op de te verkopen salontafel heeft en dat er dan foto's worden gemaakt is wel even een door scroll momentje.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:14

Gatverdamme! Ook foto’s waarbij je de voeten van iemand kan zien als het product op de grond ligt zijn een No Go voor mij.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:32

Ik heb ook wel eens verkoop foto’s gezien waar een dildo op stond of waar een naakte weerspiegeling te zien was. Echt hilarisch :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:55

Tallie1979 schreef:
Ik heb ook wel eens verkoop foto’s gezien waar een dildo op stond of waar een naakte weerspiegeling te zien was. Echt hilarisch :')

Mensen bieden dildo’s ook gewoon te koop aan :')

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:08

Na 15 jaar keurige ervaringen met Marktplaats deze week wat bijzonders meegemaakt..

Ik heb vorige week een voedingsbh verkocht. Niet gedragen, maar in zwangerschap verkeerd besteld. Was een goedkopere dus ik ging akkoord met 5euro. Bh werd maandag door een meneer opgehaald. Hij had geen geld bij zich, en ik kreeg een tikkie niet zo snel voor elkaar.. het was stervend koud buiten en ik had mijn 2 weken oude dochter in de woonkamer liggen dus wilde de deur snel dicht hebben. Daarom meneer naar huis gestuurd met, "komt wel goed, uw vrouw veel plezier ermee gewenst!"

Vrouw appt later die dag dat ze erg blij was met de bh, waarop ik haar (als net bevallen moeders onder elkaar) succes wens met het borstvoeden en dat ik er geen geld voor hoef, ben al blij dat ie ergens gebruikt zal worden.
Mevrouw blij.

4 dagen later krijg ik weer een bericht van mevrouw;

"Ik kan er nog steeds niet over uit dat je de bh gewoon gratis weggeeft, dat die mensen nog bestaan. Mensen die een ander wat gunnen, kan er nog steeds met me pet niet bij hihihihi

Of vond je mijn vent gewoon een lekker ding? Jij had in ieder geval wel indruk op hem gemaakt, geloof ik ☺️"

Waarop ik terug stuurde:
"Dat zal wel meevallen, ben net 2 weken terug bevallen van mijn 3e.. nee ik heb de bh gewoon in de verkeerde maat gekocht en hij lag hier maar te liggen, dus dan ben ik allang blij als iemand anders er baat bij heeft"

Mevrouw weer:
"Wat zal wel meevallen?"

Ik:
"Indrukwekkend zijn"

Waarop ze me dit verstuurde:
"Ohw mijn vent.....
Nou hij kwam thuis en zei toch eigenlijk meteen dat ie je een hele mooie vrouw vond. Mooi figuur, mooi gezicht....hij zou het zeker wel op je kunnen (letterlijke woorden) dus tja, indrukwekkend was je zeker want eigenlijk zegt ie nooit wat over andere vrouwen.

Heb je nog meer in de aanbieding dat ie nog een x langs kan komen? Hahahaha"

Echt wat the f*ck.. die kerel komt dus thuis en zegt dat gewoon tegen zijn vrouw, en die vrouw vind het blijkbaar nog grappig ook en probeert voor hem een 2e ontmoeting te regelen???

Ik heb er niet meer op gereageerd, wat een koekwousen die 2!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:22

belle_boef schreef:
Tallie1979 schreef:

Mensen bieden dildo’s ook gewoon te koop aan :')

Ach ja waarom niet, je kan ze wassen toch?
Anders zouden mannen ook maar voor 1 vrouw gebruikt kunnen worden. En die hangen hem doorgaans in meer dan 1 vrouw. :')