Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:40

Absolem schreef:
Optiwolk schreef:
Bij mij was bij een contractbeëindiging ooit eens een van de redenen “je wagen verbruikt veel”
Ik reed met een oudere, zware diesel, dus hoog gemiddeld verbruik.
Ze wisten dat ik in het weekend een cursus volgde en ik ging ook met mijn eigen wagen dingen ophalen voor hun, minstens even ver als die cursus.
Even later kwam de aap uit de mouw, andere assistente was zwanger, mocht niet meer op de “vloer” werken (die deed 50/50) en had dus mijn taken over genomen.
Ze was er ook langer en dus duurder om te laten gaan (en mag ook niet als je zwanger bent).

Maar als de zaakvoerder nieuw hemd nodig had was dat 1 bepaalde soort van Boss of Armani oid, waarvan het prijskaartje zelfs met de huidige dieselprijzen nog de 85l-tank van de wagen zouden vullen…

I'm dat geval zou ik alle teveel gereden km met je eigen auto nog even vriendelijk gedeclareerd willen hebben. En er ook stampij van maken als dat niet zou gebeuren.

Achteraf ook gezien dat de papieren etc niet juist ingevuld waren…
Ik had best veel stampij kunnen maken, maar ik heb het als een kans gezien om even te bezinnen (niet te lang, hadden net huis gekocht) wat ik nu ECHT graag deed. Het had me meer energie gekost om te vechten dan op het te laten gaan.
Ik heb uiteindelijk een enorme terugval in loon genomen, ben iets totaals anders gaan doen en heb mijn eigen zaak opgestart.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:58

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:20

Heel eerlijk gezegd vind ik het bizar om te lezen hoeveel mensen er blijkbaar een auto van de zaak rijden, zonder dat het nodig lijkt voor het werk?
Ik weet eigenlijk niet anders dan dat je zelf gewoon moet zorgen dat je op het werk kunt komen, en in de sector waar ik werk is een woon-werk reiskostenvergoeding sowieso nooit kostendekkend. Ik kan er nog geen twee keer per maand van tanken, maar daarmee kom ik niet op mijn werk :')

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:23

Achterom schreef:
Heel eerlijk gezegd vind ik het bizar om te lezen hoeveel mensen er blijkbaar een auto van de zaak rijden, zonder dat het nodig lijkt voor het werk?
Ik weet eigenlijk niet anders dan dat je zelf gewoon moet zorgen dat je op het werk kunt komen, en in de sector waar ik werk is een woon-werk reiskostenvergoeding sowieso nooit kostendekkend. Ik kan er nog geen twee keer per maand van tanken, maar daarmee kom ik niet op mijn werk :')

Waar lees je dat het niet nodig is voor het werk?
Pre-Corona zat ik 3 a 4 dagen in de week op locaties bij projecten/klanten, in alle uithoeken van het land. Dan is een lease auto wel handig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:37

Ethelate schreef:
Achterom schreef:

Waar lees je dat het niet nodig is voor het werk?
Pre-Corona zat ik 3 a 4 dagen in de week op locaties bij projecten/klanten, in alle uithoeken van het land. Dan is een lease auto wel handig.

Daarom ook het woordje "lijkt", ik dacht dat te lezen, maar heb daarom ook een voorbehoud gemaakt.
Ikzelf werk in een sector waar het sowieso niet standaard is (zorg), maar ook in het bedrijf waar mijn man werkt heeft alleen de baas een leaseauto. Verder kun je voor reizen naar een andere vestiging, of een klant, een bedrijfsauto reserveren.
Ik ben al blij met een chromebook van de zaak, om te kunnen thuiswerken :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:06

Achterom schreef:

Waarom lijkt dat een probleem?
Ik ga met de trein naar het werk maar toch is zo’n leasewagen echt wel handig :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:34

En dankzij al die mensen die leasen zijn er zoveel tweedehands auto's voor mensen die een auto kopen. :P

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:51

Achterom schreef:

Is toch eigenlijk juist andersom raar. Je wordt als werknemer ergens ingedeeld om te werken maar een fatsoenlijke tegemoetkoming qua reiskosten zit er niet bij in.
Ik werk 35km verderop. Reiskostenvergoeding is al ruim 13 jaar hetzelfde. Werk je tussen de 32 en 37 uur per week krijg je net geen 100 euro per maand. Reden voor mij om op zoek te zijn naar ander werk een stuk dichterbij. Met de huidige benzineprijzen is het helemaal niet leuk meer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 17:29

Is een manier om belastingtechnisch voordeliger te zijn in België.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 17:55

Bij m’n man z’n werk krijgt iedereen de optie. Zelfs de stagiairs kunnen een leaseauto krijgen voor die periode. Alleen gaat hij momenteel met de fiets naar werk dus gebruiken hem voornamelijk om naar stal te gaan. Scheelt wel in de bezinekosten O:)

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 18:56

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:09, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:19

Ja in België is een bedrijfswagen ook veel goedkoper dan in Nederland.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:30

poes schreef:
Daisy: dat noem ik geen bedrijfswagen maar gewoon de bus mee naar huis nemen. Dat vind ik toch echt anders.

Maar dat was daar ook de bedoeling - ze "kregen" "hun" bestelwagen, moesten die ook mee naar huis nemen om daar de volgende ochtend terug mee op te dagen, er werd onderling ook nooit gewisseld oid, het was echt "hun" wagen, maar dus niet om privé te gebruiken haha.

Hij moest toen artikels ophalen in winkels/magazijnen voor de zeevaart en die bij de boten leveren.

Zijn huidige job: site engineer. 100km dagelijks, woon-werkverkeer. En staat ook on call, en moet dan vaak ook echt uitrijden. Dus wij vinden het wel logisch dat hij dan een wagen van de zaak krijgt :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:31

Ja ik ken dat concept dus dat eerste en dat is voor mij gewoon geen bedrijfswagen. Veel mensen nemen de bus/camion mee om in de ochtend vlot weer weg te zijn. Gelukkig want anders mag je die eerst nog ophalen. Maar ik heb nog niemand gehoord die dat een bedrijfswagen noemt.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:36

poes schreef:
Ja ik ken dat concept dus dat eerste en dat is voor mij gewoon geen bedrijfswagen. Veel mensen nemen de bus/camion mee om in de ochtend vlot weer weg te zijn. Gelukkig want anders mag je die eerst nog ophalen. Maar ik heb nog niemand gehoord die dat een bedrijfswagen noemt.

Mm, het stomme hieraan was dat hij wel elke ochtend naar het kantoor moest om zijn lijst op te halen, en die moest ook elke avond weer binnen gebracht worden. Dus in theorie kon die bestelwagen daar wel blijven staan. Nou ja, hij moest in ieder geval geen eigen benzine naar/van het werk bekostigen haha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:42

Dat is hier ook vrij normaal in de bouw bijvoorbeeld. Wel 'eigen' bus, maar er niet privé mee rijden. Met ook het eigen gereedschap erin. Is allemaal van de werkgever, maar wordt door 1 werknemer gebruikt.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:56

MyWishMax schreef:
Dat is hier ook vrij normaal in de bouw bijvoorbeeld. Wel 'eigen' bus, maar er niet privé mee rijden. Met ook het eigen gereedschap erin. Is allemaal van de werkgever, maar wordt door 1 werknemer gebruikt.

Dan zou ik hem liever laten staan, dan hem voor de deur hebben en niet mogen gebruiken :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:58

Das wel dwaas dat hij alsnog moest passeren ja.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:04

LWDaisy schreef:
MyWishMax schreef:

Dan zou ik hem liever laten staan, dan hem voor de deur hebben en niet mogen gebruiken :')

Mag bij sommige wel, maar hele hoge bijtelling voor niet de nieuwste bussen die helemaal vol gereedschap liggen en waar je maar met 2 personen in kan. Mochten wel 500km rijden, maar dat is vrij weinig. Wel handig als je thuis aan het klussen bent.

De meeste namen hem dus gewoon mee. Dan hoefden ze niet op de fiets naar het werk :+ en de vrouw of vriendin had een 2e auto waar wel meer mensen in konden

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:11

Zorg komt het zeker ook regelmatig voor als je in de detachering zit die hebben ook gewoon een
Lease auto

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:02

DuoPenotti schreef:
Mijn vriend neemt ook wel eens de vrachtwagen mee naar huis, maar daar mag hij ook niet privé mee rijden _O-

dat is met een vrachtwagen ook niet echt praktisch natuurlijk om die als boodschappenautootje te gebruiken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:37

Kan die wel heel wat ton boodschappen mee nemen :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:37

hahahaha ja dat dan weer wel :D

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:57

Ben benieuwd of jullie de volgende actie ook gierig vinden of dat het aan mij ligt :o

Een goede vriendin appte mij dat ze nog twee pakken omneo voeding2( baby voeding) had staan. Die kosten iets van 16€, of ik ze wilde overkopen voor 14. Dat is dan toch mooi 4€ korting in totaal…..zo zei ze

Kijk ik snap dat het geld kost maar ik moest hier toch een beetje om lachen :') misschien ben ik anders, ik had het of weg gegeven of voor een klein bedragje. Ze zit er financieel ook prima bij. Wat vinden jullie

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:01

Het is niet het ultieme voorbeeld van vrijgevigheid, maar nee, gierig vind ik het ook niet. Dat zou het zijn als ze nog winst had proberen te maken. :D