Absolem schreef:Optiwolk schreef:Bij mij was bij een contractbeëindiging ooit eens een van de redenen “je wagen verbruikt veel”
Ik reed met een oudere, zware diesel, dus hoog gemiddeld verbruik.
Ze wisten dat ik in het weekend een cursus volgde en ik ging ook met mijn eigen wagen dingen ophalen voor hun, minstens even ver als die cursus.
Even later kwam de aap uit de mouw, andere assistente was zwanger, mocht niet meer op de “vloer” werken (die deed 50/50) en had dus mijn taken over genomen.
Ze was er ook langer en dus duurder om te laten gaan (en mag ook niet als je zwanger bent).
Maar als de zaakvoerder nieuw hemd nodig had was dat 1 bepaalde soort van Boss of Armani oid, waarvan het prijskaartje zelfs met de huidige dieselprijzen nog de 85l-tank van de wagen zouden vullen…
I'm dat geval zou ik alle teveel gereden km met je eigen auto nog even vriendelijk gedeclareerd willen hebben. En er ook stampij van maken als dat niet zou gebeuren.
Achteraf ook gezien dat de papieren etc niet juist ingevuld waren…
Ik had best veel stampij kunnen maken, maar ik heb het als een kans gezien om even te bezinnen (niet te lang, hadden net huis gekocht) wat ik nu ECHT graag deed. Het had me meer energie gekost om te vechten dan op het te laten gaan.
Ik heb uiteindelijk een enorme terugval in loon genomen, ben iets totaals anders gaan doen en heb mijn eigen zaak opgestart.