Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:18

Pepperrr schreef:
Jolien, heb jij een beeld van wat er in Noord-oost brabant gaat gebeuren? Regent hier nu pijpenstelen, maar alle buienradars lijken laatste tijd een beetje van het padje geraakt te zijn dus die vertrouw ik ook niet meer :+

Ja alles en iedereen snapt er niks meer van, dus dat kan wel redelijk kloppen zeg maar. :P Het is echt afwachten, kan er niks van zeggen.

Mondy

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:19

Hier een behoorlijke bui nu ja. Hopelijk om half 3 een half uurtje droog ...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:29

Hier regent het alweer even nu, maar niks bijzonders verder, volgens buienradar in het rood, maar die nemen we maar niet meer serieus :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:35

Gerommel hier *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:08

Pepperrr schreef:
Jolien, heb jij een beeld van wat er in Noord-oost brabant gaat gebeuren? Regent hier nu pijpenstelen, maar alle buienradars lijken laatste tijd een beetje van het padje geraakt te zijn dus die vertrouw ik ook niet meer :+

Gewoon wat regen. Ik zou verder niet te veel uitgaan van alle spookverhalen. De afgelopen dagen is daar weinig van gebleken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:13

Cayenne schreef:
Pepperrr schreef:

Gewoon wat regen. Ik zou verder niet te veel uitgaan van alle spookverhalen. De afgelopen dagen is daar weinig van gebleken.

Ehhh onder welke steen heb jij gelegen? De spookverhalen zijn wel uitgekomen. Misschien niet boven jouw huis, maar genoeg andere plaatsen waar wel de pleuris uit is gebroken. Stond er gisteren nog tussen, remember ;)

Denk trouwens dat het zwaartepunt zich niet in Twente gaat bevinden, mar dat het meer het noorden wordt. Daar is nu een systeem aan het ontstaan en die trekt langzaam richting de grens.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:17

Cayenne schreef:
Pepperrr schreef:

Weinig van gebleken? In Ede is er flink wat gevallen. In onze straat kan iedereen de komende tijd werken aan wat het water heeft aangericht in de kelders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:19

Oh te vroeg gejuicht. Er komt ook een activerend systeem deze kant op. Eens kijken wat die gaat doen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:20

Nou Cayenne zeg dat eens tegen de mensen hier in de buurt! Die hebben allemaal hagelschade aan hun auto’s! Hier schijnt nog half de zon maar de wind wordt wel koeler, thank God, maar volgens mij komt er hier ook wel wat aan!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:22

Citaat:
Ehhh onder welke steen heb jij gelegen? De spookverhalen zijn wel uitgekomen. Misschien niet boven jouw huis, maar genoeg andere plaatsen waar wel de pleuris uit is gebroken. Stond er gisteren nog tussen, remember ;)

Denk trouwens dat het zwaartepunt zich niet in Twente gaat bevinden, mar dat het meer het noorden wordt. Daar is nu een systeem aan het ontstaan en die trekt langzaam richting de grens.

Ik heb het ook niet over Twente of Utrecht maar over Noord-Oost Brabant. Daar woon ik zelf en de afgelopen paar dagen is hier gewoon weinig gebeurd.
Staat er toch duidelijk?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:24

Ook in noord-oost Brabant zijn er flinke buien gevallen....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:25

Ja, maar niet zoals werd voorspeld en daar doelde ik op :P
Maar goed, ieder z'n eigen perceptie natuurlijk :) Er was gisteren een item over op Omroep Brabant dat het in deze regio enorm mee viel.
(En dan heb ik het over de afgelopen 2 dagen, niet over wat er vorige week viel).

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:28

Als we geluk hebben trekken die zware buien onder ons door. Maar goed kan altijd nog iets activeren of af zwakken. We zullen zien.
Ze hebben al wel weer code oranje voor groningen en Drenthe gegeven

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:29

Nou ik dacht net dat t avond was werd helemaal donker. Gevolgd door enorm harde regen. Zag niks meer en flinke aquaplaning. Op de. A15 bij Tiel

Hier begon t net te druppen

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:30

Het is hier wel opeens 4 graden afgekoeld. Van mij mag het deze temperatuur blijven.

Ruim 80 procent vochtigheid in huis. Ik kan de vloerbedekking van de trap niet eens meer stofzuigen omdat ie te nat is :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:41

Cayenne schreef:
Citaat:

Ik heb het ook niet over Twente of Utrecht maar over Noord-Oost Brabant. Daar woon ik zelf en de afgelopen paar dagen is hier gewoon weinig gebeurd.
Staat er toch duidelijk?

Ehh straten stonden hier blank... Wij konden bootjevaren met de auto.
Afbeelding

Hier trouwens ook flink afgekoeld. Vind het wel lekker zo :j
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 01-06-18 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:42

Hoe kan je dat zien Cayenne?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:45

Ondanks voorspellingen dat het vandaag droog zou blijven }>
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:50

Nogmaals, dat het bij jou niet is gebeurd, hoeft in dit geval niet te zeggen dat het een dorp verder geen bende was. Hier was het gisteren in Almelo bende, maar in Wierden viel het weer mee. Dat is hemelsbreed een paar kilometer :+

Sorry dat ik zo aanvallend reageer, maar ik krijg altijd jeuk van mensen die zeggen 'ach het zal toch wel meevallen'. Dat we weerdiensten hebben, moet je blij mee zijn. En nee, die kunnen het weer niet voorspellen, maar wel een verwachting geven. Dat die verwachting niet altijd uitkomt, dat is niet hun fout, of stom, of oh ze hebben overdreven, maar omdat het weer voorspellen gewoon knettter moeilijk is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:52

Hier hezelfde hoor. Glanerbrug en Enschede liggen tegen elkaar aan, lopen in elkaar over. Glanerbrug drama en bij ons, hemelsbreed 10km verderop, alleen regen. Veel regen, maar geen gekkigheid. En bij mijn zus en tante hagel waar je naar van werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:56

Hier kan het zelfs zo erg zijn dat de provinciale weg de scheiding vormt tussen wel of geen klereweer.
Dan belt mijn vriendin joh het hoost hier, nou hier niet.
Verder wat Joolien zegt kan ik alleen maar beamen.
Heb heel bewust de beruchte winter van 1979 meegemaakt.
Smorgens nog regen en diezelfde avond -10 met een halve meter sneeuw.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:02

Hier ook gemerkt inderdaad, toen men in Sittard (20 km verderop) de kelders aan het leegpompen was, en wij hier de sproeier aan hadden staan omdat de wei en moestuin zo droog waren 8)7

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:06

Net naar leuven gereden. Kon amper iets zien op de weg.
Hoop dat het straks wat meevalt als ik terug rij.

De ponys zijn aan het veranderen in zeepaardjes thuis :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:08

Ik kan bij Buienalarm vaak de verwachting niet ophalen. Jullie ergens last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:14

Was gisteren bij mijn vriend. Woont buitenaf tegen Rijssen aan.

Was geen drup gevallen. Maar kon bui waar ik doorheen was gereden nog duidelijk zien.

Afbeelding