Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meniekske

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:38

Het is gewoon ook heel jammer dat het mailtje van marktplaats pas zo laat kwam.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:45

Ik ben benieuwd.
Had kleding kast te koop staan. Moet er snel van af vanwege verhuizing dus ruim onder de meeste prijzen van dezelfde kast op mp.
Vandaag akkoord met een bod. Gesprekken daarna waren niet je van het. Geen aanhef geen groetjes alleen korte woorden of zinnen. Vroeg niet naar een adres
Ben benieuwd of diegene er op de afgesproken tijd is.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:46

Hoe gaat die persoon er zijn als ze geen adres hebben?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:16

Abercrombie schreef:
Hoe gaat die persoon er zijn als ze geen adres hebben?

Die heb ik uiteindelijk maar gegeven met het nogmaals bevestigen van de tijd :')

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:56

Hier gaat de verkoop sloom. Behalve een kapotte laptop, die was binnen 5 minuten verkocht. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:08

meniekske schreef:
Het is gewoon ook heel jammer dat het mailtje van marktplaats pas zo laat kwam.

Ik zag nochtans enkele goede tips voorbij komen van bokkers toen je vroeg of het te vertrouwen was. Zoals vragen of het opgehaald kon worden, of vragen voor een foto met een papier met jou naam erbij.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:15

@ Demolenhoek, klopt die tips heb ik toen ook op gevolgd, alleen die vd foto dan niet, maar wel eerst vragen voor ophalen, en dat was mogelijk. pas daarna gevraagd of ie toch niet kon verzenden.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:19

Persooin stuurt nu na 20 min. Ben onderweg {:)-:(
Maar even gevraagd waar hij vandaan moet komen aangezien ik straks nog weg moet

Krijg net weer berichtje beste meneer is er om 20.15 %) %)
Het is hem geraden om die kast mee te nemen :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:50

en? en? en?
kast weg :+

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:52

Alja schreef:
en? en? en?

Gelukkig wel. Had ie ook nog eens alleen groot geld mee en ik bijna geen wisselgeld.
Heel bijzonder. Ze moesten een uur rijden, kast was 25,-. Vrij groot 3 deurs kleding kast. Met een fiat punto kwamen ze het ophalen :')
Ben benieuwd hoe die thuis gaan komen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:28

Ik had vanmiddag ergens op geboden.
Kreeg als reactie; 35 euro ex

Niks meer en niks minder.
Heb gezegd dat ik het een vriendelijke reactie vind en der succes gewenst met de verkoop.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:38

desi92 schreef:
Alja schreef:
en? en? en?

Gelukkig wel. Had ie ook nog eens alleen groot geld mee en ik bijna geen wisselgeld.
Heel bijzonder. Ze moesten een uur rijden, kast was 25,-. Vrij groot 3 deurs kleding kast. Met een fiat punto kwamen ze het ophalen :')

Ik heb een salontafel in een kleine auto zien gaan.. met twee personen. En een diepvriezer ook idem.. zijn vaak Mensen die het niet breed hebben denk ik en het dus maar zo doen.

Heb zelf een mega grote krabpaal in mijn kleine auto gekregen.. vraag maar niet hoe

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:00

Christiene schreef:
desi92 schreef:

Ik heb een salontafel in een kleine auto zien gaan.. met twee personen. En een diepvriezer ook idem.. zijn vaak Mensen die het niet breed hebben denk ik en het dus maar zo doen.

Heb zelf een mega grote krabpaal in mijn kleine auto gekregen.. vraag maar niet hoe

Waren 2 jonge gozers.
De ene achter het stuur en de ander kroop er via de achterklep naar naast omdat de grote delen van de kast over de bijrijder stoel hingen.
Ben benieuwd of ze de grote grens controle die hier nu aan de gang is wel goed door zijn gekomen....

Ik sta er soms ook versteld van hoeveel er in mn matizje past maar dit zag er wel komisch uit

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:46

Laatst stond hier ook een koppel om een twee persoonsbed, 2 nachtkastjes en een 3 deurs kleding kast op te halen met een personenwagen.
Moeder had nog gezegd dat ze met groot vervoer of een aanhanger moeten komen.

En boos dat ze waren. Ja hallo!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:00

_mexx_lady_ schreef:
Laatst stond hier ook een koppel om een twee persoonsbed, 2 nachtkastjes en een 3 deurs kleding kast op te halen met een personenwagen.
Moeder had nog gezegd dat ze met groot vervoer of een aanhanger moeten komen.

En boos dat ze waren. Ja hallo!

:')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:36

Nou toch wat gehad had al een tijdje een gloednieuwe fleecedeken erop staan geen reactie niks. Woensdag erop gezet met bieden geen prijs erbij en nu is hij voor meer verkocht dan waar hij eerst voor erop stond _O-

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:36

desi92 schreef:
Alja schreef:
en? en? en?

Zal je misschien verbazen, maar met een beetje denken kan je toch flink wat kwijt in kleine auto's hoor :+ . Mijn vriend is onlangs naar de andere kant van NL verhuisd en heeft toen een opgerold matras en een fiets en 5 volle tassen meegenomen in zijn Toyota Yaris :+ :+

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:44

Mijn marktplaats ervaring bleek toch nog niet klaar te zijn. Ik werk bij de post, vanmorgen kwam er een collega naar mij toen met een enveloppe, hij was van onder helemaal open, net of ie met een briefopener is open gemaakt, en 2 duchtape plakbandjes over het open gedeelte, er zat alleen nog een briefje in met er op geschreven veel plezier. Er zat geen postzegel op de enveloppe en er stond alleen mijn achternaam, postcode en huisnummer op. Maar het kaartje was er dus uit. Heel vreemd dus. Die enveloppe was zo bij ons op kantoor binnen gekomen.
Heel vreemd dus.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:48

Ik denk dat er 2 opties zijn:
1) Het kaartje is er uit gejat in het postbezorgproces.
2) De verkoper heeft goed z'n best gedaan om het te laten lijken alsof het kaartje is gejat, zodat de kans wat kleiner is dat hij succesvol wordt aangeklaagd voor oplichting.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:01

Optie 1 kan niet, want ik werk bij de post en ben dus smorgens al aan het werk met sorteren. Of het moet op een ander sorteercentrum zijn.
Zelf heb ik een beetje idee van optie 2, want ik had van marktplaats een mail gekregen, en de post kennende doen ze/ we een open of beschadigde brief in een plastic zakje met een "sorry" kaartje er bij. En dicht plakken met ducktape zie ik niet zo snel gebeuren dan eerder met normaal plakband.
En ik had die verkopen gisteren een bericht gedaan met dat ik nog steeds niks had ontvangen maar dat ik via mp wel een bericht had gehad. En dat ik dan nu mijn geld terug wou hebben, of dat ik anders zijn rekeningnummer bij de site van de politie zou aan geven.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:07

Owh nu ben ik een keer de rare verkoper... Voel me zo stom ik heb een partij kleertjes van een bepaald merk verkocht. Mijn dochtertje paste het goed met maat 74 dus heb het pakketje als maat 74 te koop gezet. Nu zegt de koper dat een aantal kleertjes maat 68 zijn. Heel stom maar het merk valt groot dus het was een oprechte fout van mij want heb het samen met andere 74 kleertjes uit haar kast gehaald. Wat moet ik hier nu mee behalve mijn excuses aanbieden? Ze kan de kleertjes trouwens zonder verlies weer doorverkopen want ze heeft het echt voor een spotprijs over kunnen kopen en het is een gewild merk.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:16

Ik denk dat je opgelicht bent menieske

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:25

litilaura schreef:
Owh nu ben ik een keer de rare verkoper... Voel me zo stom ik heb een partij kleertjes van een bepaald merk verkocht. Mijn dochtertje paste het goed met maat 74 dus heb het pakketje als maat 74 te koop gezet. Nu zegt de koper dat een aantal kleertjes maat 68 zijn. Heel stom maar het merk valt groot dus het was een oprechte fout van mij want heb het samen met andere 74 kleertjes uit haar kast gehaald. Wat moet ik hier nu mee behalve mijn excuses aanbieden? Ze kan de kleertjes trouwens zonder verlies weer doorverkopen want ze heeft het echt voor een spotprijs over kunnen kopen en het is een gewild merk.

Ik zou dat gewoon zo eerlijk zeggen. Dat je vergeten bent dat het een andere maat is, maar dat ze bij pakket 74 zitten omdat ze zo vallen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:47

Op marktplaats krijg ik nul reacties en op Facebook wel maar niemand die afspreekt om langs te komen. Is mijn advertentie nou te onduidelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:04

Waarom niet gewoon direct meer foto's plaatsen, ipv mensen eerst te laten appen ervoor? Hoe oud is de stal, wat is de staat, is er schade etc.