Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Warboel schreef:Ik ben er ook mee gestopt hoor met het vragen of ik mag zitten. Toen ik nog dagelijks Arnhem of Eindhoven - Alphen a/d Rijn reisde had ik echt altijd m'n kruk mee en vooral de trein Utrecht - Alphen wil nog wel eens erg druk zijn... Maar mensen doen gewoon alsof je niet bestaat. Als je het vraagt ook. Of de welbekende "Je hebt toch een kruk, dan kan je daar toch op leunen als je staat". Vooral terug was het altijd erg. Dan zijn mensen moe en geïrriteerd
Inmiddels reis ik meestal buiten de spits en op rustige lijnen dus heb ik vaak m'n kruk niet meer mee maar als ik in de spits naar Rotterdam moet wel. Mocht er niemand opstaan heb ik iig nog een soort van houvast
Shadow0 schreef:Heel goed om een klacht te versturen Nayomie! Ik vind het ook maar raar dat dit gebeurt - met al die hippe ov-chiptechnologie weten ze toch hoeveel mensen er gebruik van maken?
Shadow0 schreef:Heel goed om een klacht te versturen Nayomie! Ik vind het ook maar raar dat dit gebeurt - met al die hippe ov-chiptechnologie weten ze toch hoeveel mensen er gebruik van maken?
oomens schreef:Waarschijnlijk net te weinig reizigers om een grote bus rendabel te maken. Als ze structureel die kleine busjes eens per uur blijven inzetten, dan lopen de reizigersaantallen op dat traject op den duur vanzelf zover terug dat ze geen mensen meer hoeven te laten staan.
Citaat:Volgende stap is dat de aantallen dan zoveel verder dalen dat er belbusjes gereden door (goedkope!) vrijwilligers van gemaakt worden.
oomens schreef:Shadow0 schreef:Heel goed om een klacht te versturen Nayomie! Ik vind het ook maar raar dat dit gebeurt - met al die hippe ov-chiptechnologie weten ze toch hoeveel mensen er gebruik van maken?
Waarschijnlijk net te weinig reizigers om een grote bus rendabel te maken. Als ze structureel die kleine busjes eens per uur blijven inzetten, dan lopen de reizigersaantallen op dat traject op den duur vanzelf zover terug dat ze geen mensen meer hoeven te laten staan.
Volgende stap is dat de aantallen dan zoveel verder dalen dat er belbusjes gereden door (goedkope!) vrijwilligers van gemaakt worden.
oomens schreef:Waarschijnlijk net te weinig reizigers om een grote bus rendabel te maken. Als ze structureel die kleine busjes eens per uur blijven inzetten, dan lopen de reizigersaantallen op dat traject op den duur vanzelf zover terug dat ze geen mensen meer hoeven te laten staan.
Volgende stap is dat de aantallen dan zoveel verder dalen dat er belbusjes gereden door (goedkope!) vrijwilligers van gemaakt worden.
badeendje schreef:Ik vind het altijd komisch dat, op overduidelijk zeer drukke tijdstippen, mensen toch denken dat ze een tweezits voor zichzelf kunnen claimen met een tas. Vooral als ze dan zelf aan de gangpadkant gaan zitten en hun tas aan het raam zetten, als een soort waakhond. Kijk, dat je dat ‘s middags om 1u doet wanneer er toch verder amper iemand in de trein zit: je doet maar. Maar serieus mensen, in de spits? Wat een grap :’).
corine1981 schreef:oomens schreef:Waarschijnlijk net te weinig reizigers om een grote bus rendabel te maken. Als ze structureel die kleine busjes eens per uur blijven inzetten, dan lopen de reizigersaantallen op dat traject op den duur vanzelf zover terug dat ze geen mensen meer hoeven te laten staan.
Dit vind ik dus een hele slechte ontwikkeling en het gebeurt inderdaad al veel te vaak.
Dit is gewoon een heel groot grijs gebied wat door aanbesteding gecreëerd wordt in mijn ogen...
Maar ja... wie ben ik.
Dé mensen die het in Nederland voor het zeggen hebben wat dit soort onderwerpen betreft zitten bar weinig in de bus, dat weet ik wel...
SavannahNx schreef:De man van middelbare leeftijd die van alle lege plekjes in de bus naast mij op de lange achterbank gaat zitten en ook echt naast me. Het zijn 5 stoelen en steeds schuift hij iets meer naar mij. Lekker overdreven tegen me aanhangen als de bus een bocht maakt.. En dan giechelen en “oeps” zeggen. Ugh man hou toch op... nog een kwartiertje uitzitten
topsylover schreef:SavannahNx schreef:De man van middelbare leeftijd die van alle lege plekjes in de bus naast mij op de lange achterbank gaat zitten en ook echt naast me. Het zijn 5 stoelen en steeds schuift hij iets meer naar mij. Lekker overdreven tegen me aanhangen als de bus een bocht maakt.. En dan giechelen en “oeps” zeggen. Ugh man hou toch op... nog een kwartiertje uitzitten
Je bent vast al de bus uit, maar volgende keer gewoon gaan gillen hoor! Wat denkt die vent wel niet.