legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:14

Ohhhh die Disney's!!! Super zonde van 't stukje. Miste dat bij een nieuwe? Ligt die niet nog ergens onder de bank ofzo? Ik kwam na dat ik een puzzel al had weggedaan opeens een vermeend vermist stukje tegen in de zak van m'n ochtendjas := :+

Iemand die zo georganiseerd van boven naar beneden puzzelt wat knap. Bij mij is het dikke chaos en zoek ik vooral een beetje kleurtjes bij elkaar en ligt 't overal en nergens haha.

Waar kopen jullie de Disney puzzels?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:30

Wat fijn cursebreaker! *\o/* Pluspunten als een bedrijf zo'n klantenservice heeft. Toevallig heb ik deze Wasgij ook een keer gedaan en vond ik een hele leuke. :j

D_akota, oh wat is die ook leuk zeg! Eeyore. <3

Tancreda4, ik heb de mijne allemaal nu van Bol, wel eentje van een externe verkoper volgens mij. Ik hou een paar dagen de prijs in de gate want die schommelt wel nogal.

Heb net de randjes van Peter Pan uitgezocht. Verder nog niet begonnen, dat komt morgen. :D

cursebreaker

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:25

JPitty
Ja echt onwijs netjes! Dacht onder het mom niet geschoten altijd mis, kijk je maar eens wat ze zeggen maar ze gaven dit al meteen in de reactie aan, echt heel netjes.

Tancreda4
Ik kan natuurlijk niet 1000% uitsluiten dat het niet door mij zelf kwam, al ben ik wel uiterst voorzichtig met zak openmaken, uitsorteren en aan de kant/dichtmaken/opruimen wanneer ik niet puzzel (heb die puzzelmap van Jumbo) dus ik verwacht wel dat het inderdaad incompleet was bij binnenkomst. Hij was nieuw idd, heb ‘m eerder deze maand via Bol binnen gekregen. Ik heb uit voorzorg wel alles afgestruind rondom de tafel waar ik puzzel e.d. en m’n kleren af gezocht enz. Ik koop de Disney puzzels so far via Bol.com. De ene keer zijn ze van Bol zelf, de andere keer komen ze via bol van een externe verkoper af zoals Spellenrijk, zoals nu met Alice het geval was.

nevica
Ja echt fijne service! En leuk dat deze Wasgij je goed is bevallen, ik ben benieuwd. Ik vond de andere Mystery welke ik al deed, Mountain Mayhem, ook echt fantastisch namelijk. Heb ook nog originals en destiny puzzels liggen, daar ben ik ook nog benieuwd naar. En leuk dat je de randjes uitgezocht hebt. Ik mis er 2 bij de wasgij nu, kan ik me echt aan frustreren na al het uitzoeken en dan nog tekort komen haha.

Ik heb de rand, -2 nog missende stukjes, gisteravond nog gelegd. Eens kijken of ik vandaag ergens nog eraan toe kom even ervoor te gaan zitten om verder te gaan.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:17

Ik koop de puzzels ook vaker op Amazon. Soms is er ook een prijsverschil tussen NL en DL.

Die 101 dalmatiërs wil ik ook nog een keer kopen, maar heb al zoveel puzzels dat ik eigenlijk eerst wat weg moet doen, maar ja daar zit het probleem O:)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:22

Ik ben nu bezig met deze:

Afbeelding

En me mentaal aan het voorbereiden op deze:

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:33

Wauw, die twee zijn gaaf!! Waar heb je ze vandaan? Bij bol ben ik die niet tegengekomen. Prachtig zijn ze!

Ik ga vanavond denk ik een puzzel avondje ervan maken en met de wasgij verder. Huidige status (nog niet veel tijd gehad):

Afbeelding

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:36

_xManadisx_ schreef:

[ [url=m/KKBSMQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rRW6tJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Mooi!!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:40

_xManadisx_ schreef:

[ [url=m/KKBSMQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rRW6tJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die tweede ohmy <3

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:59

Mijn 2 Disney's zijn van de Aldi, die hadden ze voor 6.99 per stuk.

En heel netjes van de verkoper zeg!

Mijn moeder had een verrassing voor me :')
Afbeelding

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:18

cursebreaker schreef:
Wauw, die twee zijn gaaf!! Waar heb je ze vandaan? Bij bol ben ik die niet tegengekomen. Prachtig zijn ze!

Ik ga vanavond denk ik een puzzel avondje ervan maken en met de wasgij verder. Huidige status (nog niet veel tijd gehad):

[ [url=m/UpJQK2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn vader bestelt ze altijd via amazon gelijk als ze uitkomen.
Vandaag hebben we maleficent en vaiana binnen gekregen. Maar eerst nog even deze :)

Vaiana: https://www.amazon.de/Schmidt-Spiele-58 ... C96&sr=8-1

Maleficent:
https://www.amazon.de/Schmidt-Spiele-58 ... C96&sr=8-3

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 10:15

_xManadisx_, wat een leuke puzzels weer! Die Pinokkio is wat ouder lijkt? En die Vaiana!!! <3 <3 <3

Eleionomae, hahaha, bedankt moeders. :')

Ik ga vandaag Peter Pan af krijgen denk ik. Tenzij ik ga besluiten ineens hele andere dingen te gaan doen. :Y)

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:56

Ik heb vaker bij die van Bob Ross staan kijken, maar durf niet zo goed, omdat het allemaal wat in elkaar overloopt en ik niet weet wat de kwaliteit gaat zijn. Een moeilijke puzzel met slechte kwaliteit levert niet veel plezier. Ik ben benieuwd wat je er van vind!

Ik ben gisteren met een van mijn kringloop vondsten begonnen:

Afbeelding

Afbeelding

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 13:29

Het is geen ravensburger of Schmidt kwaliteit, maar Action heeft ze nu voor een paar centen, dus agh, is het niks, dan is het ook geen drama :))

Mooie met al die bloemen, lekker fleurig

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:38

Die bloemen is leuk maar wel moeilijk denk ik!

Hier Peter Pan af, ga nu 101 Dalmatiërs sorteren.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:53

Eleionomae
Ik moet ook echt de ALDI aanbiedingen in de gaten gaan houden, want voor die prijzen… wat een verschil tov wat ik nu bij bol telkens betaal. Ik zag bij amazon dat ze ook al een stuk goedkoper waren bijna allemaal, dus misschien vanaf nu ipv bol dan via amazon kopen ook. Daar is het aanbod in ieder geval groter ook wel. En ja echt heel netjes idd! Wat lief van je moeder, die ziet er prachtig maar ook heel moeilijk uit haha succes!

_xManadisx_
Ik was even gaan spieken bij amazon en daar si de collectie inderdaad een stuk groter en ook qua prijs is vrijwel alles goedkoper dus vanaf nu ook maar eens wat meer bij amazon shoppen voor de Disney puzzels haha. Die van Vaiana en Maleficent zijn ook echt super gaaf, wauw!

nevica
Prachtig is die van Peter Pan, je bent echt lekker opgeschoten ook. 101 dalmatiërs lijkt me ook heel mooi, benieuwd hoe ‘pittig’ die gaat zijn. Veel plezier!

Dorus
Mooi met al die kleuren, heerlijk lente gevoel krijg je ervan als je ernaar kijkt haha.

Ik ben nog lekker opgeschoten met de Wasgij Mystery 18 Grabbing a Quick bite!. Jammer genoeg mist er een stukje. Dit was eentje welke ik via vinted weg heb. Stond jammer genoeg ook niet vermeld in de advertentie dus vind het wel ontzettend balen moet ik eerlijk bekennen. Lijkt me vreemd als je dit niet weet wanneer je het verkoopt - en dan wel gewoon dezelfde prijzen vragen net als de complete puzzels. Ik heb van deze verkoper nog een wasgij liggen, dus ben benieuwd of die dan wel compleet gaat zijn. Dit zijn wel puzzels die ik vaker zou willen leggen, dus ik heb echt even zo’n ‘ugh’ gevoel nu haha. Weet ook wel echt zeker dat ik het niet zelf kwijt heb gemaakt, want ben voorzichtig te werk gegaan nadat ik met die Disney puzzel al wat miste en ik zeker wil weten dat het niet aan mezelf ligt :') Ben een beetje paranoia nu haha. Misschien uiteindelijk dan toch nog eens nieuw kopen en voorlopig koop ik via vinted e.d. toch maar niks meer - kringloop misschien wel, maar daar zijn de prijzen ook wel heel anders.

Even in spoiler voor wie de puzzel zelf nog wil leggen en niet wil zien hoe hij uitziet.
Spoiler:
Afbeelding

Hij was verder wel onwijs leuk om te leggen. De mystery van wasgij bevalt echt heel goed dus daar wil ik zeker mee doorgaan met sparen. Binnenkort de originals en/of destiny eens gaan proberen.

Voor nu ga ik nog even geen nieuwe starten meer denk ik, want moet nog vanalles doen en vertrek morgen richting Cochem voor een paar dagen. Dus volgende week als ik terug ben maar eens kijken waar ik zin in heb om aan te beginnen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:12

Afbeelding

Best pittig tot nu toe maar deze tekeningen zijn zo mooi dat ik het leuk blijf vinden. _O- <3

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:00

Sinds vorige week niets meer aan kunnen doen, maar vandaag gelukkig af kunnen krijgen.

Afbeelding

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:37

Die is ook zo lekker dromerig! <3

Ik heb even een lijstje gemaakt van alle Thomas Kinkade Disney puzzels (die ik kon vinden) die er (nu) beschikbaar zijn. Vul gerust aan!

Schmidt Thomas Kinkade Disney 1000stukjes
57595 • Disney 100th celebration
57596 • Disney 100th celebration Mosaic
58029 • Maleficent
58030 • Moana
59472 • Cindarella wishes upon a dream
59473 • The Jungle Book
59474 • Sleeping Beauty
59479 • The little mermaid
59480 • Tangled
59484 • Beauty and the Beast dancing in the moonlight
59485 • Snow White discovers the cottage
59486 • Bambi's first year
59489 • 101 Dalmatians
59490 • Lady and the Tramp
59625 • Snow White dancing in the sunlight
59635 • Peter Pan's Never Land
59636 • Alice in Wonderland
59639 • Mickey and Minnie sweetheart cove
59671 • Beauty and the Beast's winter enchantment
59672 • Mulan blossems of love
59673 • The lion king
59688 • Pocahontas
59689 • Winnie the Pooh
59690 • The Aristocats
59938 • Mickey and Minnie in the Alps
59939 • Dumbo
59950 • Aladdin
59951 • Donald and Daisy a duck afternoon

Schmidt Thomas Kinkade Disney 2000stukjes
59607 • Disney dreams collection

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:58

Ik heb hier nu 57369 Sleeping beauty dancing in the enchanted light liggen, is af.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:01

_xManadisx_ schreef:
Ik heb hier nu 57369 Sleeping beauty dancing in the enchanted light liggen, is af.

Ook nog the princess and the frog trouwens, en nog gepetto’s pinochio. En nog een little mermaid, een andere dan die hier eerder op de pagina staat.

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:44

Ik heb eigen helemaal niks met Disney dus sorry dat ik daar niet echt op reageer :o

De bloemen waren inderdaad best pittig. Veel dezelfde kleuren en texturen op verschillende plaatsen in de puzzel. Maar het is toch gelukt heb in elkaar te leggen.
Afbeelding

Hierna ga ik deze leggen, van mijn kringloop aanwinsten (de bloemen trouwens ook). Deze is niet helemaal rechthoekig, de witte rand is de buitenrand was ik al achter. Maar ik moet nog een paar uurtjes werken vandaag dus dat wordt vanavond dat ik eraan ga beginnen.
Afbeelding

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:23

oh wel tof met die halfronde rand!

Ik heb dat met van Haasteren en Wasgij, daar kan ik dan weer niet zoveel mee haha. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak :D

Ik ben ook niet zo van de basic Disney, maar die van Kinkade vind ik wel echt heel mooi :) al zag ik ook kinkade met mickey mouse enzo voorbij komen, dat komt er bij mij ook niet in :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:38

Van Haasteren vind ik ook echt niks! Wasgij vind ik dan weer wel grappig.

Nou, de rand gesorteerd. Word een gepuzzel!
Middenstuk is ook vrij bedekt qua kleur, maar daar zie ik meer diversiteit in.
Afbeelding

Sommige stukjes hebben nog wel een rand van de afbeelding dus die zullen ietsjes makkelijker zijn

Afbeelding

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:01

Succes :))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:44

Ik hebt het nodig!
Het is een puzzel van 1500 stukjes. Mijn map is voor 1500 stukjes. En dit zou de onderkant moeten zijn :?

Afbeelding