Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:48

Ik zat te denken aan tzt een eettafel uit die lijn met strakke zwartleren stoelen erbij en een zwartleren hoekbank als de huidige ooit vervangen wordt en dan de salontafel.
Evt nog een laagpolig tapijt erbij en een paar extra kasten, dan is de woonkamer wsl naar mijn smaak. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:52

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:49

Oh wauw die kast!

Wij zijn ondertussen druk bezig alles te verhuizen. Ik ben er wel uit dat ik de eerste 50 jaar niet meer wil verhuizen. Wat kom je opeens een rotzooi tegen joh..
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:51

Ik eerst wel even op marktplaats kijken als het zover is betreffende meubels.

Prut vader is per 1 februari werkenloos/afgekeurd, moeders broer afgekeurd en mijn broertje wil niet als garantsteller en toen waren mijn mogelijkheden op....... -O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:30

Ik heb nu ook nog deels marktplaats en deels Ikea, ideaal om mee te starten maar na een verhuizing (of 2) stort het Ikea-spul bijna in elkaar.

Vakkenkast kan nog wel een ronde mee maar is beschadigd en gaat dus de weggeefhoek op vd week, met 5 rode bakken en 5 rieten manden (zwart en beige) erbij, mogen ze zelf uit elkaar halen dan. :)
Idem voor de 2 ladekasten die nu als dressoir fungeren, zodra daar een mooie vervanger voor besteld is gaan die ook op de weggeefhoek.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:39

Ik ga volgende week m'n Ikea spul ook verhuizen... Ben benieuwd. :=

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:48

Hier is vanavond de eerste Ikea kast gesneuveld. Eerst maar aan elkaar plakken met duct tape. :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 06:41

Sowieso vinden kasten het niet heel prettig om te verhuizen :') maar Ikea kasten spannen wel de kroon.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:45

Ligt er een beetje aan wat voor kasten je hebt, de moderne zijn idd wat minder bestand tegen verhuizingen maar de massieve meubelen kunnen bijna alles wel hebben, ze zijn alleen zo zwaar. :+

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:20

ik heb een beetje spijt van mijn beslissing om toch te wachten tot augustus met uit huis gaan. Maar hier zit je overal bijna tegen jaar contracten wil je iets vinden dus is er geen andere keus wat dat betreft. Vriendin heeft wel aangeboden dat ik in haar nieuwe appartement een kamer mag 'lenen', maar twijfel nog of ik dat ga doen...En of dat überhaupt een verstandig plan is

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:32

Hoe hebben jullie dat gedaan met het veranderen van adres met de post? Alles apart gewijzigd of kan je ergens alles in een keer doen?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:02

Als je het bij de gemeente aangeeft verandert er heel veel vanzelf. Ik krijg namelijk nooit meer post bij mijn ouders en altijd keurig op mijn eigen adres.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:27

Hallo iedereen.

Mag ik mij toevoegen?

Ik heb net mijn eerste eigen huisje gekocht en morgen krijg ik de sleutel.

Afbeelding

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:21

gefeliciteerd daantjuhhh... Veel plezier ervan! Ziet er goed uit.

Ik krijg maandag ook de sleutel van mijn appartement. het is allemaal nieuwbouw dus ziet er top uit.
Nu begint de ellende met alles uitzoeken.
energieleverancier ben ik al uit maar TV/internet nog niet.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:40

Ik heb volgens mij lang geleden (voor ik op kamers ging) hier eens gereageerd, wel altijd het topic blijven volgen! Wil weer gaan meepraten!

Ik woon nu sinds december '15 op kamers en het bevalt me zo goed! Ga ook nog maar weinig terug naar m'n ouders, dus eigenlijk woon ik gewoon op 'mezelf' haha. In de tussentijd wel van kamer gewisseld, van 17M2 naar 22M2 in een oud monumentaal pand zo'n beetje aan de Waalkade! Deel de grote woonkeuken, badkamer en toilet maar met twee andere meiden.

Over Ikea kasten verhuizen.. Mijn 3-lades-Malm heeft het niet echt overleefd. Heb hem nu al 4 keer moeten lijmen geloof ik :') Heb hem nog wel in m'n kamer staan, maar er zit maar weinig in. Ook één van die tussenlatjes is doormidden. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:05

Mijn expedit is gisteren verhuisd, die mensen waren zich ervan bewust dat hij ietswat gammel is en aan de zijkanten wat beschadigen heeft maar hadden zoiets van 'hij is gratis met 5 bakken, 5 manden, extra houten pinnetjes, wandbeslag en alles erbij, wat verwachten we nog meer?' en waren er erg blij mee.
Nu wachten op m'n nieuwe kast die dinsdag geleverd wordt. :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:59

Gefeliciteerd daantjuh!

Ik ben ook bezig met spullen overhuizen, vandaag al wat kasten en kleine dingetjes gedaan. Woonkamer is leeg op de bank en tafel na, ziet er wel gek uit. :+
Morgen als het goed is vast de helft van m'n bed verhuizen (heel handig zo'n boxspring) en als het qua tijd uitkomt, zaterdag de rest van de meubels en dan ook zelf over.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:05

Hallo allemaal!
Ik had net een topic geopend en toen kwam ik erachter dat er een centraal 'op jezelf woon' topic is, dus hier ook even mijn verhaaltje!

Vandaag had ik een bezichtiging bij een woning via de woningbouw en als het goed is (mijn papieren moeten nog gecontroleerd worden) ben ik straks de nieuwe bewoner! :)

Aan de ene kant vind ik het super leuk, maar toch ook wel een beetje eng omdat ik na 24 jaar veilig bij papa en mama wonen, het nu op eigen benen moet gaan doen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:39

Welkom. :)

Ik hoorde vanmiddag dat het appartement boven mij vrij komt dus ik ga zo aangeven dat ik ervoor wil meedingen.
Kans is klein dat ik het krijg maar niet geschoten is altijd mis en een appartement met 3 slaapkamers en veel ruimte is nooit weg. :D
Als ze het niet aan mij willen geven ga ik iig op m'n strepen staan dat ze de vloer goed gaan isoleren want nog een keer een gezin met kinderen boven me overleef ik anders niet vrees ik. :+
Huis is door ontbrekende vloerisolatie zo gehorig dat als er een beetje gestoeid of gerend wordt het geregeld lijkt of er een kudde olifanten boven me bezig is. :x

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:47

Spannend!

Ik ben sinds zaterdag verhuist naar m'n nieuwe woning.
Heel blij mee. Veel meer licht in deze woning en er is gewoon verwarming. Ook wel fijn.

Qua oppervlakte minder groot (had eerst 2kamer appartement en nu een studio), maar kwam erachter dat ik toch meer spullen moet kopen om de lege ruimte op te vullen. :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 07:47

Nou iedereen alles goed verlopen?

Moesten jullie ook allemaal trappen op met je spullen?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:24

Jep, zes trappen maarliefst. :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:25

Ik moet ook zes trappen op maar met verhuizen hebben we een verhuis lift gehuurd. Alles kon ze via het balkon naar binnen haha

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:57

Mag ik mij hier ook melden? :D Mijn vriend en ik gaan zaterdag voor de tweede keer kijken naar een appartement in Breda. Mijn vriend heeft het appartement via via gevonden, het staat nog niet op internet. Het is een 100 m2 appartement met een woonkamer, eetkamer, nog 3 extra kamers, balkon, keuken, en een berging. Zij vragen hier 800 euro huur voor, en de servicekosten bedragen 247,23 euro. Mijn ouders zijn van mening dat de service kosten te hoog zijn, dit zit er bij inbegrepen, van wat we tot nu toe hebben gehoord:

- Stookkosten
- Opstal-brand- en glasverzekering
- Schoonmaak algemene ruimte
- Reservering groot onderhoud

Wat is jullie mening hier over? Daarnaast stelde ze voor om in het begin een jaarcontract aan te gaan, en erna maandelijks opzegbaar. Ook hier hebben mijn ouders hun twijfels over.

Graag jullie mening, gezien ik een totaal onervaren iemand ben op dit gebied. :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:01

Als stookkosten er bij inbegrepen zijn dan is het ongeveer evenveel als ik betaal voor mijn appartement en ik heb ongeveer 20m minder. Dat maakt niet meteen dat het niet veel is, maar bied misschienw el een klein beetje perspectief.