Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:10

is marktplaats stuk???
Krijg steeds een foutmelding als ik iets wil plaatsen ;(

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:13

Geen idee, maar ben vandaag met 7 verschillend biedingen akkoord gegaan en van niemand een reactie terug gehad. Toevallig dat niemand de moeite neemt om terug te reageren, of omdat ze weer niet aankomen?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:16

Hier vandaag "gewoon" een te lage bieding :roll: gehad via mail.. Maar dat wil niets zeggen natuurlijk!
Wel lastig weer ....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:33

Ik kan zonder problemen advertenties plaatsen!

kiki1976 schreef:
Geen idee, maar ben vandaag met 7 verschillend biedingen akkoord gegaan en van niemand een reactie terug gehad. Toevallig dat niemand de moeite neemt om terug te reageren, of omdat ze weer niet aankomen?

Ik vraag me dat ook zo af!!
En gister akkoord gegaan met een bod. Krijg ik een reactie terug dat ze helemaal geen interesse had en ook nergens op had geboden ^) Zou dan de reactie via de mp server naar een compleet verkeerd adres gegaan zijn?!?

Maar van de week ook een hele mooie ervaring! Schoenen gekocht. Vrijdag rond gemaakt, maar kon het pas s avonds overmaken en dan krijgt de verkoper dat van het weekend niet meer te zien. Aangezien ze zondag voor 2 weken op vakantie zou gaan, wilde ze het graag zaterdag nog in orde maken. Heeft ze op goed vertrouwen de schoenen alvast op de post gedaan <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:06

Ik had laatst een oud aquarium op MP gezet, zo goed als gratis (lees: in ruil voor wat kattenspeelgoed).
Geen verlichting of pomp/filter erbij, lekt niet, enkel wat krasjes in het glas maar nog helemaal goed.
Hoop mensen die erop af kwamen maar allemaal afhaakten omdat er geen pomp of lamp in zit.
Uiteindelijk is de bak alsnog de deur uit gegaan en heb er €5,- voor gekregen omdat diegene niets afwist van kattenspeelgoed.
Moest de bak daarvoor wel zelf van boven naar beneden sjouwen (bovenwoning met steile trap), maar deed dat met liefde. :)
Nu heb ik iig weer wat meer ruimte in m'n keuken. *\o/*

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:54

:= _O-
Kreeg mail met bod van 5 euro voor jas, die nieuw is, en voor 10 er op staat.
Is dus al scherp geprijst!
Dus ik reageer dat ik wel snap dat ze hem voor die prijs wil hebben maar dat biedprijs er niet voor niets staat en al scherp is. En veel succes met zoektocht verders maar hou realiteit in het oog!

Krijg ik vandaag mail met titel: poedersuiker
En bericht: poedersuiker

Nou, dan doe ik het in mn broek ( van het lachen dan)!
Tja, als je niet kan incaseren mot je niet zo'n beledigend bod doen ...
Geweldig :')

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:00

11 Augustus iets gekocht via Marktplaats en meteen overgemaakt. Vandaag maar eens even gemaild of het uberhaupt al op de post was gegaan, want ik had niks ontvangen. Volgens haar was het geld nog niet op haar rekening verschenen, bij mij was het er wel af. Dus ik vraag "Is dit het juiste rekeningnummer?" gevolgd door het nummer wat ze me weken terug had gemaild.

Krijg ik "Het rekeningnummer klopt geloof ik wel" ....eum :+

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:00

Evelienepien schreef:
:= _O-
Kreeg mail met bod van 5 euro voor jas, die nieuw is, en voor 10 er op staat.
Is dus al scherp geprijst!
Dus ik reageer dat ik wel snap dat ze hem voor die prijs wil hebben maar dat biedprijs er niet voor niets staat en al scherp is. En veel succes met zoektocht verders maar hou realiteit in het oog!

Krijg ik vandaag mail met titel: poedersuiker
En bericht: poedersuiker

Nou, dan doe ik het in mn broek ( van het lachen dan)!
Tja, als je niet kan incaseren mot je niet zo'n beledigend bod doen ...
Geweldig :')

:') :')

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:15

Pearlx: oe...lekker twijfelachtig...

Update:
Kon het natuurlijk niet laten om terug te reageren dat ze me met zo'n bod teleurgesteld en beledigd had en dat het niet fijn voelt want alles kost geld en het is al pineats prijs...

Krijg ik terug:
Ga op de markt staan blerren...verkoop je misschien nog ea... Viswijf

:oo
Heb maar gevraagd wie hier hrt viswijf was met dr gevloek etc en dr fijne avond gewenst!
Wat een ???? Raar mens 8)7

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:33

_O-

Sorry.. lach me dood

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:01

Dott schreef:
_O-

Sorry.. lach me dood

Me 2 := _O-

En ja, ergens schaam ik me wel dat ik als middelbare zo kinderachtig ben geweest om terug te reageren :o maar kon het ff nie laten :)) . Ben iig wel netjes gebleven O:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:20

Waarom hebben de mensen de optie Bieden staan op MP terwijl ze perse hun vraagprijs willen hebben?
En dan ook nog in de advertentie zetten dat ze er zo snel mogelijk vanaf willen :roll:

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:03

Is toch simpel :?
Ookal wil je ergens vanaf, heb je voor jezelf ( in mojn geval dan) al scherpe prijzen wil dat niet zeggen dat het gratis is! Extreem lage biedingen kunnen ook beledigend overkomen: iedereen wil wel het onderste uit de kan maar als er dan al lage prijzen staan of bijv een laag bod op duur artikel dan kun je 1+1=2 doen dat het je niet gegund is. Want het is kwestie van gunnen:)!
Als jij mij als verkoopster niets gunt, gun ik jou dat ook niet!
Ben je vriendelijk etc dan komt het al anders over en heb je misschien geluk.
Maar niet iemand die alleen maar ondrste uit kan wil :n
Ligt bij mij ook aan manier van communiceren :o

En ja, als mogelijke koper kun je " bieden" ; dat is mp. Ookal staan er vaste prijzen, richtprijzen of biedprijzen...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:43

Pff.....
Ik was op zoek naar zo'n opoefiets, voor naar mijn werk, aangezien daarvandaan de dichtsbijzijnde bushalte een kwartier lopen is. En als ik dat 5 dagen in de week moet doen heb ik liever een oud barreltje daar staan.
Ik gisteren marktplaats afgestruind en eindelijk 1 gevonden. Voor een tientje, was al 12,- op geboden. Toevallig ging ik savonds naar de richting waar de fiets te koop stond, dus gemeld dat ik 15,- bood en hem dan meteen vanavond op kwam halen. Was geen probleem hij accepteerde mijn bod.
Mijn stage was van 19.30-20.30. Ik kreeg om 20.30 een smsje dat hij mijn bod accepteerde. Om 20.45 een smsje hoe laat ik er zou zijn, want dan kon hij de fiets alvast uit de garage halen. Dus ik een smsje terug; Rond 21.00 ben ik er. Sta ik daar om 21.05, ja sorry de fiets is al verkocht, iemand bood meer.
Uuuuhh.. Pardon? Krijg ik dan niet even de kans om nog meer te bieden? EN waarom mij 20 minuten geleden een smsje sturen of het nog doorgaat, meteen een bevestiging krijgen en m dan aan een ander doorverkopen??
Vond het zoo raar! Heb inmiddels gelukkig een andere fiets!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:39

Nou, niet netjes in dit geval, was kleine moeite geweest om ff te bellen. Gelukkig heb je een ander gevonden!

Kan trouwens een adv op boktmarkt verwijderd worden :o? ?
Na 1 dag?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:45

:j Je kan als adverteerder zelf de advertentie sluiten en dan is deze niet meer zichtbaar

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:53

Kentaro schreef:
:j Je kan als adverteerder zelf de advertentie sluiten en dan is deze niet meer zichtbaar

Oh, dat wist ik niet!
Weer wat geleerd;)! Is wel spannend wachten op iets dan :) !
Laat zelf altijd adv staan totdat pakket binnen is, ter veiligheidsgevoel van koper zeg maar ...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:55

:j Ik laat inderdaad ook m'n advertentie staan totdat het ontvangen is door koper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:57

Rare actie van die fiets.. Gelukkig heb je een andere.

Ik heb mijn jasje ook eigenlijk binnen *\o/* hij staat heel schattig en past perfect dus ik ben blij.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:44

Ik word er gek van ik heb dekjes ,dekens, eropstaan meer moet ik er nog op zetter maar dat terzijde,

Er staat bij mijn advertentie s ophalen
Steeds krijg ik mailtjes wilt u verzenden doet u verzenden ....

Of je accepteert het bod zeg dat ze hem mogen ophalen en in het vervolg blijft het stil.

Nu een die bood en ik zij voor die prijs mag het komen halen het bleef stil ...
Dus ik een mail gestuurd. Krijg ik een mail terug ja ik heb geen geld tjonge reageer dan niet,

Ik wil er gewoon vanaf maar ik.word gek van de onzin mailtjes onzin boden en mensen die geen zin hebben om te.lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:46

Waarom wil je niet verzenden?
Als ik iets graag wil hebben vraag ik ook of ze het willen verzenden als het te ver weg is, ik betaal de verzendkosten dus zo moeilijk is dat toch niet?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:51

Ik vind de vraag van verzenden ook zo raar niet.
Heb het toevallig zelf vorige week ook nog gedaan (waren plantenpotjes, dus liefst ophalen), maar ze heeft het keurig verpakt en naar mij verzonden!
Heb ook liever dat ze het vragen, dan dat ze eerst gaan bieden en dan achteraf afhaken omdat het niet verzonden kan worden :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:35

Doordat je het niet wilt verzenden haken er veel mensen af.
Gewoon de verzendkosten door de koper laten betalen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:22

Er zou om 19 iemand wat op komen halen. Maar tot nu toe niemand gezien. Maar even een berichtje gestuurd of hij nog van plan is om langs te komen. :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:38

Gelukkig had ik mijn product nog niet van internet gehaald, haha. Nog niemand gezien, denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat hij niet op komt dagen! :))