Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:25

Ik heb een gezocht advertentie op MP staan en kreeg daarop een reactie. Iemand heeft wat ik zoek en wil daarvoor 2100 microsoft points hebben ('geld' om dingen op de xbox te kopen). Deze points moet ik dan kopen en de code moet ik hem sturen,dan stuurt hij mij de spullen op.
In principe vind ik dit geen probleem (de points kan ik vrij goedkoop aan komen), maar zijn mailtjes zijn wel een beetje.. Vreemd.
Geen aanhef oid, geen naam, niks. Heb hem dus ook om zijn gegevens gevraagd, als hij die niet wil geven dan gaat de koop mooi niet door.

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:29

Dat klinkt een beetje dubieus ... je hebt dan zelf dus geen bewijs van betaling via de bank :?
Mocht hij niks opsturen, heb je dus geen poot om op te staan ...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:30

Mwah, hij kan de code's gaan gebruiken en vervolgens niks opsturen natuurlijk... Vind met dat zoiets en ruilingen e.d beetje oppassen, pas op, zeg niet dat ze niet te vertrouwen zijn, maar let wel op!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:34

Shirley schreef:
Lianne86 schreef:
Staat er duidelijk "af te halen", en dan nog een mail krijgen met "kunt u het ook verzenden"... Liever niet.. (Gaat om een xbox en dan kan ik thuis even laten zien dat ie het gewoon doet etc.) ipv later klachten krijgen :))

Dus twijfel nog even wat ik hiermee ga doen... Gewoon verzenden kan ook.. aan de andere kant, het is 5 km omrijden van waar ik langskom :)

Dan zou ik dat aanbieden :j
Verzenden op eigen risico, maar dat je ook bereid bent er even mee langs te komen en 'm af te leveren.

Doe ik ook regelmatig en dan wordt over het algemeen zeer gewaardeerd !

Wel tegen benzinevergoeding neem ik aan dan?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:35

Ik zou dan alleen bewijs hebben van het kopen van de ms points, zat zelf ook al te denken.. Dan gebruikt hij die code mooi en vervolgens krijg ik niks binnen. Eerst maar eens zien of hij zijn gegevens door wil sturen. Het klinkt allemaal een beetje te mooi om waar te zijn..

Edit: Heb nu wel zijn adres, maar nog steeds geen naam.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:39

Bij twijfel: niet doen :n ( of beter gezegd: helemaal niet doen :)) )

En nee Marjoow, bij zulke kleine ommetjes rekenen wij eigenlijk nooit wat :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:40

Ik snap zijn probleem niet. Waarom koopt hij die points niet gewoon zelf dan?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:49

Marjoow schreef:
Shirley schreef:

Dan zou ik dat aanbieden :j
Verzenden op eigen risico, maar dat je ook bereid bent er even mee langs te komen en 'm af te leveren.

Doe ik ook regelmatig en dan wordt over het algemeen zeer gewaardeerd !

Wel tegen benzinevergoeding neem ik aan dan?

Het is nu een klein stukje om... en rij "gratis" dus....(eigenlijk moet ik dat wel gewoon vragen... ik weet het :$ maar het komt zo stom over?)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:52

Kirsha schreef:

Zat ik me ook al af te vragen.. Als ik gewoon 24 euro overmaak, dan kan hij ze zelf kopen.
Maar hij wil per se die points :? Raar figuur. Ik koop die spullen wel gewoon nieuw denk ik, dan weet ik zeker dat ik het binnen krijg en dat het werkt :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:56

Ghostattack schreef:
Kirsha schreef:

Zat ik me ook al af te vragen.. Als ik gewoon 24 euro overmaak, dan kan hij ze zelf kopen.
Maar hij wil per se die points :? Raar figuur. Ik koop die spullen wel gewoon nieuw denk ik, dan weet ik zeker dat ik het binnen krijg en dat het werkt :)

Dat lijkt me inderdaad verstandig. Vind het een beetje raar overkomen...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:05

Dan ben ik liever meer geld kwijt aan de spullen, dan dat ik minder betaal en niks krijg :)
Zal hem eens gaan mailen dat ik niet akkoord ga.

Binnenkort maar eens mijn rotzooi uitzoeken en weer nieuwe advertenties plaatsen :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:01

Wel tegen benzinevergoeding neem ik aan dan?[/quote]

Het is nu een klein stukje om... en rij "gratis" dus....(eigenlijk moet ik dat wel gewoon vragen... ik weet het :$ maar het komt zo stom over?)[/quote]

Heb laatst iets via mp gekocht en diegene wilde het ook komen brengen. Heb toen gezegd dat ik de 6,75 verzendkosten dan gewoon zou betalen aangezien benzine ook bak met geld kost. Had ze heel lief een zooitje borstels voor m'n dochters ponykamp erbij gedaan *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:09

Dat is aardig :j

Van beide partijen !

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:11

Vind t eigenlijk normaal. Benzine is duur en als t gebracht wordt is toch geweldige service :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:46

Ja, dat wel... maar er zelf over beginnen... Het is voor mij minder moeite dan naar het postkantoor te gaan :') (kan alleen op zaterdag, de rest werk ik... dan is parkeren al een crime... en nu gooi ik het in de auto en rij er gewoon even langs..) En ook praktisch omdat ik het dan meteen kan afrekenen... Want meestal voordat mensen iets overmaken... en het geld ontvangen is en ik het kan versturen :') Dan zit je alweer een week verder... waarderen mensen ook niet :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:49

Als iets in de buurt is breng ik het ook net zo lief, hoef je ook niet te zitten wachten :)
Net nog wat nieuwe kleren op mp gezet, laat de kopers maar komen ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:11

Na alle rampverhalen over postbodes die pakketjes buiten laten staan (heerlijk als er net een regenbui komt?!) en mensen die aan je deur komen zeuren dat iets toch niet goed werkt... tjah :$ ik vind brengen ideaal :p

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:24

Dat is een voordeel van in Amsterdam wonen; ze zullen er niet eens over denken een pakketje buiten te laten staan :D
En als het gebracht wordt is het ook heel fijn voor de koper, dus daar mogen ze best wat voor over hebben. Zelf zou ik er trouwens ook niet snel over beginnen :x

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:27

Met gezocht advertenties is het altijd oppassen, voor oplichters heel makkelijk op te reageren natuurlijk.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:06

Zijn er nog problemen met mails die niet aankomen? Ik heb op 2 verschillende mensen gereageerd via het bod op MP, maar geen reactie gehad. Ik begin te twijfelen of ze wel aankomen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:18

Op het moment niet , maar zijn het recente advertentie of oudere, dat je de kans hebt dat de adverteerder op vakantie is misschien ?

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:24

Dateert van maandag, dus recent. Ik vind het een beetje vervelend als ze dan gaan bieden terwijl ze op vakantie zijn. Ik wil wel graag van mijn spul af hahaha

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:34

Kitten84 schreef:
Zijn er nog problemen met mails die niet aankomen? Ik heb op 2 verschillende mensen gereageerd via het bod op MP, maar geen reactie gehad. Ik begin te twijfelen of ze wel aankomen.

Laatst nog gehad, heel vervelend aangezien die persoon toen al naar een ander was.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:14

ik had laatst dat iemand ergens op gereageerd had via mp en ik stuur een mail terug en dan krijg je dat de mail niet aankomt bij die persoon, heel vervelend want ik kan die persoon niet bereiken zo.

ook heb ik het idee dat er een hoop mensen terug zijn van vakantie of zo, verkopen gaan vandaag harder dan in de afgelopen weken bij elkaar

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:54

zadel erop gezet, nieuwprijs over de 1000 euro en pas anderhalf jaar oud en ziet er nog als nieuw uit omdat mijn merrie al een jaar niet heeft gereden. Krijg ik net een mailtje van een vrouw die hem voor 300 op wil halen. Heb maar een mailtje terug gestuurd dat voor 550 de thee klaar staat.