Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:09

absoluut! :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:17

Echt heel stom, maar ik komt nooit aan zoveel kantjes, moet echt mn best doen voor 4 kantjes hehe :P Shea is ook niet zo'n grote schrijver.... Maar nou bellen we af en toe ook dus dan bepraat je ook wel dingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:21

whaha. Ja bij Noah krijg ik vaak maar 2, max 3 kantjes. Hoe hij hierbij komt heb ik nu wel door. Wat een kletskous! :D

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:10

Ik kom nu vaak ook niet verder dan twee kantjes := geen geweldige klik, dan worden de brieven minder uitgebreid. Met B waren het brieven van minimaal vier kantjes, meestal vijf of zes. Record van zijn kant was 40+ kantjes :+ Maar toen zat hij in the hole dus had hij echt niks anders te doen :D
Van K krijg ik meestal brieven van twee/drie/vier kantjes.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:15

Wauw :') Mijn record was 12 kantjes, met mijn vorige pp.... Heb nu een grotere klik maar blijkbaar hebben we aan een half woord genoeg? :P

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:32

wow, 40+ kantjes??!! Mijn god, middagtaak!

'Mijn' penpals schrijven steeds 2, 3 of 4 kantjes. Ik kom met gemak aan 4 kantjes als ik met pen schrijf, maar als ik typ is het denk ik anderhalf a4tje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:35

dit is het record wat ik heb ontvangen!! Benieuwd hoever ik kom ik een reactie. Heb heeeeel wat te vertellen namelijk. :-)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:48

Als ik typ kom ik ook maar aan max. 2 kantjes denk ik. Mijn laatste geschreven brief was 12 kantjes, maar heb ook een groot handschrift :=

Record wat ik tot nu toe ontvangen heb is 6 kantjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:59

:D cool. ik ben nu foto's aan het uitzoeken en dan laat ik ze afdrukken. Vinden ze toch leuker dan op papier merk ik.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:02

Ja, John was ook onwijs blij met de foto's die ik gestuurd had. Hij schrijft dat-ie er echt lang naar heeft zitten kijken, samen met een paar anderen met wie hij vaak tekent. Ze waren vooral erg gek op de foto's van de kunstwerken in Parijs. Ik had er daar expres een paar van gestuurd, want ik dacht al dat-ie dat wel gaaf zou vinden! :D Straks als ik thuis ben maak ik nog zo'n envelopje voor hem :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:09

whaha, gaaf! :D wat leuk zeg! 'mijn' John gaf ook aan supergraag de wereld te willen zien, dus ik ga denk ik of Jolanda naa-apen, of een folder in mekaar zetten of ook wat losse foto's van internet plukken en af en toe sturen!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:31

Ik ga NU foto's bestellen haha. Waar sturen jullie allemaal foto's van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:41

whahaha. :P

- mij
- paard, hond, kat
- wat ik doe: zelf geverfde rijlaarzen, imara's deken die ik kleur etc
- met broer en zusje in dierenpakken van de primark
- fotos van hun als ze vragen die te kopiëren

ik ben mn facebook afgestruind naar wat ik leuk vond. :-)

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:44

Tot nu toe heb ik wat foto's van mij en mijn paard gestuurd, een foto van mij op vakantie en allerlei dingen waar ik foto's van had gemaakt op vakantie (Eiffeltoren, kunstwerken, stukjes natuur etc) En van de kat :P

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:45

Owja Alex weet dat ik wel wat met Photoshop kan :P Hij heeft me gevraagd of ik hem en zijn zoontje in één foto wil photoshoppen, omdat-ie geen foto's heeft van hun samen, haha! Dat wil ik wel doen natuurlijk :) Maar hij bracht me ook op een ander idee.

Ik ga een serie foto's maken van hem in allerlei andere plaatsen, bv. naast de Eiffeltoren, naast beroemdheden, dat soort dingen :P Vindt-ie vast leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:47

whaha leeuikkk!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:56

Rianne11_42 schreef:
wow, 40+ kantjes??!! Mijn god, middagtaak!

Zeker! Vooral omdat er niks op volgorde was en beroerd aan elkaar was geplakt. Zijn wraakactie omdat ik een brief had geschreven op mini post-it briefjes :=

Leuk al die foto ideeen! Ik stuur vaak gewoon wat van mezelf, hondje, paard, dat geneuzel :D B vroeg een keer naar fietspaden in NL, dus daar een serie van gemaakt inclusief stoplichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:57

:p cool. ik heb wel een foto van een drempel en mn brievenbus erbij gestopt. Wist niet of ze daar drempels kennen :p En natuurlijk een stukje waar ik veel wandel.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:08

Ik heb al meerdere malen hier bij jullie gespiekt.
Vind het knap dat jullie dit doen, maar waarom zijn jullie dit gaan doen?
En waarom met gevangenen zo ver weg? In nederland kun je er ook genoeg vinden toch?
Hoor het graag, heb er ook wel eens over nagedacht maar nooit echt de stap gezet.
Hebben jullie een relatie? wat vind hij dan hiervan?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:10

Whaha goeie wraakactie! Stonden ze alle 40 ook echt helemaal vol?

Stuurden jullie bij de eerste brief ook al foto's van jezelf mee? Ik wilde (ja ik ben heel langzaam met m'n brief :p) het eigenlijk niet gaan doen, want ik ben niet zo van de foto's.. Maar eigenlijk heb ik hem natuurlijk al wel 'gezien' en ik kan me voorstellen dat het wel leuk is om een beeld bij de persoon te hebben die schrijft.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:14

onkeltje schreef:
Ik heb al meerdere malen hier bij jullie gespiekt.
En waarom met gevangenen zo ver weg? In nederland kun je er ook genoeg vinden toch?
Hoor het graag, heb er ook wel eens over nagedacht maar nooit echt de stap gezet.

Ik moet nog gaan beginnen met schrijven.. maar de reden is vooral dat ik iemands leven daar een stukje prettiger wil laten zijn, minder eenzaam.
Mijn vriend heeft er geen probleem mee. Ik was ook niet echt van plan liefdesbrieven te gaan schrijven ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:17

onkeltje schreef:

Ik ben gaan schrijven nav dit topic. Ik wist niet eens dat het kon! Zelf vind ik het heel fijn dat ik mijn Engels kan bijhouden en mijn woordenschat verbreed. Ook een ander land 'ontdekken' en dan specifiek het rechtssysteem en de verschillen spraken me erg aan. En omdat ik koosvriendloos ben is het ook wel gaaf om op deze manier vriendschappen te sluiten. Je merkt ook wel dat je met de een een goede klik hebt en vrij snel een band opbouwt terwijl de ander altijd 'gewoon leuk' blijft. Kan nog veranderen want zolang schrijf ik nog niet. Met Noah nu 6 maand, Allen 4 maand en John net een 2e brief van gehad. Matthew heb ik vandaag een eerste antwoord gehad dus daar ben ik nu naar aan het schrijven. :) Ik heb zelf geen relatie. Vind mijn ene penpal wel superleuk maar ben even goed op mn plek gezet en ben nu met een jongen aan het appen. Het interesseert hem niet zoveel. Ik stuurde een foto van een brief met: ik heb post! Maar hij vroeg verder niet hoe en wat dus mocht hij meer willen weten vraagt hij het maar. :Y)

SpeechLess schreef:
Stuurden jullie bij de eerste brief ook al foto's van jezelf mee?

Bij de een wel en bij de ander niet. Bij de allereerste brief stuurde ik niets, de tweede naar hem wel omdat hij ook een foto stuurde en het een leuke brief was. Naar Allen stuurde ik een kleine foto met mij en mijn paard en naar John wat meer foto's omdat ik wist dat hij nog geen pp's had en hoogswaarschijnlijk zou antwoorden. Matthew krijgt nu 2 foto's erbij en maandag haal ik mn bestelde foto's op. :-) Je merkt wel dat ze het fijn vinden om een beeld bij jou te hebben, en zelfs je huisdier hangen ze nog op aan de muur. :p

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:24

Hoe weet je dan als je een brief gaat schrijven of ze al een schrijver hebben of niet?
Heb je ze zelf uitgekozen of worden ze aan je "gekoppeld"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:34

onkeltje schreef:
Hoe weet je dan als je een brief gaat schrijven of ze al een schrijver hebben of niet?
Heb je ze zelf uitgekozen of worden ze aan je "gekoppeld"?

Steffiiy hier op bokt heeft wel regelmatig adressen. Ik heb van haar John's adres gekregen. De rest heb ik zelf uitgekozen. Ik zoek op www.writeaprisoner.com bijvoorbeeld op: man, 19-23, christian en daar kwam Noah uit bij wie ik een goed gevoel kreeg. Allen is een wat oudere man van 49, hij is net een vader. Heel lief en bewaart afstand, maar ik krijg wel steeds stukjes van hem/zijn leven te zien. Het is echt flink aftasten maar hij is wel echt een hele leuke man, en heeeeel leerzaam om met hem te schrijven. Matthew ook weer zelf opgezocht. Even getwijfeld bij zijn crime maar uiteindelijk valt het - naar zeggen- best mee wat het is. Je weet toch pas of je de klik hebt met iemand of niet als je hebt geschreven.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:33

Weet niet meer wie het vroeg, maar photopigeon is toch speciaal voor gevangenissen? Neem aan dat zij het er dan wel op zetten :P

Marlijn, ik zet naam + nr op elke foto en op elk papier wat ik hem toe stuur!

Ik stuur foto's van mijn straat, het gebouw waar ik werk, mij, m'n beestjes, de regenboog :+ , foto vanaf m'n paard op buitenrit and so on.