Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:57

M_D_H schreef:
Sanniejtjuh schreef:
Ik heb morgen de uitvaart van mn vader. Lang verhaal maar de situatie is erg complex. Nu valt de support van sommige mensen mij tegen, of eigelijk het gebrek eraan. Doet me extra zeer, terwijl ik er zelf altijd voor iedereen ben…

Sterkte!

Ik erger mij aan mijn man, alweer? Ja, alweer.

Van de week nog maar eens aangegeven dat ik zo op vakantie gaan echt niet leuk vind, aangezien alles op mij terecht komt. Hij begreep mij en heeft meer inzet getoond, dus gister is hij mee geweest te shoppen voor de vakantie benodigdheden, heel blij mee.
Vandaag zouden we de bieb samen opruimen (moet niet veel gebeuren, maar even wat rotzooitjes weg, stoffen, stofzuigen, dweilen etc), hier staat een loungebank in die omgetoverd kan worden tot een 2 persoonsbed, waar onze vrienden 2 nachten in kunnen slapen (de nacht dat we naar het vliegveld toe moeten en de nacht dat we terug komen). Deze vrienden zijn geen stel, maar delen altijd een bed als we samen op vakantie gaan (niet seksueel).
Dus, ik begin in de bieb, manlief rent in eens naar zolder om daar op te ruimen :?
Om vervolgens, na de helft gedaan te hebben, naar onze slaapkamer te gaan en daar te gaan opruimen. WAAROM IN GODSNAAM???
Dus dat heb ik hem ook gevraagd en zijn antwoord was:
Je kan toch niet van ze verwachten dat ze samen slapen? (Hoezo niet, dat doen ze straks op vakantie ook?) Dus de logeerkamer moet ook opgeruimd worden, dus ik heb de zolder opgeruimd, zodat ik de tv en de kast daar naar toe kan brengen, want die gebruiken we in de zomer toch niet, en dan kan het geen wat opgeslagen is op de logeerkamer op onze slaapkamer staan...
Oke, maar waarom?
Ja, omdat de logeerkamer best wel veel staat en daar moet iemand ook lekker kunnen slapen. Oke, maar waarom? Straks slapen ze ook 8 nachten samen?
Ja, nou, dit voelde goed...
:roll:
Kan je dan niet beter de zooi van de logeerkamer rechtstreeks naar zolder brengen?
Kijkt mij aan alsof hij water ziet branden: "nee".

Het was een heel simpel verzoek toch?
Even schoonmaken, wat rotzooitjes wegruimen (de bieb bewaren wij ook vaak het oudkarton in de loze ruimte achter de loungebank, omdat ik veel pakketjes binnen krijg :') ) en klaar.
Maar nee, meneer moet met 30 graden het halve huis opruimen (en maar klagen dat het warm is) en ik zeg bewust half, want hij heeft van alle 4 de kamers waar hij vandaag is geweest maar de helft opgeruimt.
Ik zweer het jullie. Ik heb ADHD maar ik heb enorme vermoedens bij de geestelijke gesteldheid van mijn man, ik weet vrijwel zeker dat daar ook een verstopte ADHD actief is.

Dit helpt niet met mijn gemoedsrust, mijn stressniveau rijst de pan uit momenteel en ik voel migraine opkomen van de drukte in mijn hoofd nu.

Dus ik heb mijzelf nu uit de situatie gehaald, ik ben heerlijk in de auto gaan zitten met de airco aan, een groot glas limonade met ijsklontjes en mijn fidgetkubus draait overuren.
Debiel gedrag weer.

Arme man, wordt je gedrag even aan het Bokt Tribunaal vertelt, bijzonder hoor.

LaPluche

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:06

Wie ben jij om te oordelen?
Mannen hangen soms van onzin in elkaar. Dat is gewoon een feit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:07

Vrouwen ook.
Mensen (als in: niet alleen mannen)hangen soms van onzin aan elkaar. Mannen zijn echt niet de eikels en vrouwen heilig.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:12

ontherun schreef:
Rug verbrand en het prikt! Alsof er 100 naaldjes in gestoken worden. En niks helpt. Ook geen aftersun, mentholpoeder, koude natte theedoek uit de koelkast, aloe vera . Niks.

Kun je een lauwe douche verdragen?
Of zijn de douchestralen ook al te hard?
Eventueel met een T-shirt onder een lauwe douche kan ook fijn zijn.
Lauw haalt beter de brand eruit dan extreem koud douchen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:18

Ik zie MDH al zitten in dr auto met airco en limonade. :') Irritant is het wel, maar blijkbaar liggen jullie wat opruimen betreft niet helemaal lekker op één lijn.

Het blijft benauwd, ik wil verkoeling in mijn huis.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:21

Ben de warmte nu al zat. Het is in huis 27,5 graden, enige verkoeling is een ventilator. Maar ik wordt gek van het geruis en de gordijnen hele dag dicht voelt zo opgesloten. Ook slecht geslapen door de warmte, niks geen honger hebben.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:29

hagelslag schreef:
ontherun schreef:
Rug verbrand en het prikt! Alsof er 100 naaldjes in gestoken worden. En niks helpt. Ook geen aftersun, mentholpoeder, koude natte theedoek uit de koelkast, aloe vera . Niks.

Kun je een lauwe douche verdragen?
Of zijn de douchestralen ook al te hard?
Eventueel met een T-shirt onder een lauwe douche kan ook fijn zijn.
Lauw haalt beter de brand eruit dan extreem koud douchen

Douchen zorgt er wel voor dat ik enigszins stil kan staan ipv kronkelen van het gemene gevoel ja. Een lauw kamillebad is wel enigszins verlichtend, maar het vervelende gevoel blijft -O- Yoghurt hetzelfde verhaal.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:31

Nadeel als je flink verbrand bent -O-
Vroeger als kind zo vaak verbrand ondanks insmeren dat het bij mij eigenlijk zelden nog extreem pijn doet

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:33

Polarize schreef:
MDH, had ik nu eerder ook gelezen dat je man adhd heeft of vergis ik mij daar in? Want dan is die extra richting krijgen wel eens fijn, maar het klinkt ook een beetje alsof hij gewoon niet naar instructies luistert :')

Nee, ik ben diegene met ADHD. Maar ik vermoed af en toe dat mijn man het ook heeft :')

En nee, als hij zich iets bedacht heeft is dat wat we gaan doen :') _O-

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:50

ontherun schreef:

Yoghurt evt icm met komkommer

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:57

Het is zo warm op werk. Minstens net zo warm als buiten, als het niet erger is.
Er staan al 2 ventilatoren op me gericht maar ik houd het echt niet meer {:}

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:23

Hallelujah de zon is weg en het waait. Ramen boven al open gezet, zo beneden nog doen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:26

Wat een verschillen in het land, hier is het een graad of 21 en er staat een lekker verkoelend windje :). Gisteren daarentegen :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:33

Dat er mensen op deze wereld zijn die behoorlijk een kabel los in de kop hebben zitten.

Waarom kunnen we gewoon niet allemaal een beetje liever voor elkaar zijn.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:38

Dat er letterlijk zendtijd gewijd wordt aan het verdedigen van een pedo

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:57

denisesilver schreef:
Het enige leuke aan Kerst is dat we vanaf dat punt gevoelsmatig weer naar het voorjaar gaan.

_/-\o_

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:58

Polarize schreef:
charrr91 schreef:
Aan het werk in het tuincentrum, zonder airco in de kas in de horeca. Mensen die nog lopen te drammen.. ‘Goh wat is het hier warm’. Joh, je komt hier zelf eten, ik sta hier ook niet voor de lol..

Zelfde idee als de mensen die met feestdagen naar de winkel gaan en zeggen "wat vreselijk dat je moet werken op een feestdag!"

Ik wil juist werken met de feestdagen, maar helaas is het bedrijf dan gesloten. Bij mijn vorige werkgevers heb ik wel altijd met de feestdagen gewerkt. Heerlijk!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:01

Chickyy schreef:
Themba schreef:
Naar de huisarts geweest na aantal weken pijn hiel/hak. En bingo ontsteking aanhechting achillespees. Als je dat gaat Googlen zie ik vooral staan lange hersteltijd. Top echt top. Heb net na 9 maand eindelijk geen schouderpijn meer krijg je dit...

Bij mij hebben steunzolen erg goed geholpen :j

Ik zit inmiddels op maand 4 met pijn en werkelijk niets helpt. Steunzolen gaven bij mij juist dusdanig veel pijn dat ik het nog net niet uitschreeuwde en ter plekke met een bijl mijn voet eraf wilde hakken (echt, op dat punt stond ik inmiddels). Veel op blote voeten lopen, wat ik mijn hele leven al doe, helpt bij mij wel. Punt is alleen dat ik dat helaas niet op het werk kan/mag doen, dus moet ik op werkdagen vooral veel pijnstilling slikken om de dag door te komen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:50

LaPluche schreef:
Wie ben jij om te oordelen?
Mannen hangen soms van onzin in elkaar. Dat is gewoon een feit.

Nou nou, pittig hoor. Geef je helemaal gelijk, net als vrouwen hangen soms van onzin in elkaar. Ervaringsdeskundige door op te groeien met 3 zussen en een hele rij tantes. :D
trouwens: in elkaar hangen is mij vreemd, aan elkaar hangen ken ik wel.
Groetjes :knuffel:

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:58

We hebben begin dit jaar alle hardhouten kozijnen (met enkel glas) van onze nieuwe woning laten vervangen door nieuwe kunststof kozijnen met 7 luchtkamers en triple glass, nieuwste van t nieuwste, ventileerstand, kiepstand en open deur stand.
Konden we 5500€ subsidie voor krijgen, alles geregeld met de leverancier en aannemer en ingediend, wat denk je... U komt in aanmerking voor 400€ subsidie... Puur omdat we geen ventilatieroosters hebben (bewust, want dan is je hele tripleglass idee weg want je hebt weer een directe gehoorgang naar de buitenwereld), voldoen we niet. Madam we hebben op alle ramen een speciale ventilatiestand waarbij het raam op een kier open gaat en een intern ventilatierooster actief wordt in het kozijn. Iets moderner dan jullie ouderwetse voorwaarden... Ik wil mn 5500€ die ik heb ingecalculeerd.

Grrrrr. Denk je 'we doen het gelijk goed...'

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:00

Hutcherson schreef:
We hebben begin dit jaar alle hardhouten kozijnen (met enkel glas) van onze nieuwe woning laten vervangen door nieuwe kunststof kozijnen met 7 luchtkamers en triple glass, nieuwste van t nieuwste, ventileerstand, kiepstand en open deur stand.
Konden we 5500€ subsidie voor krijgen, alles geregeld met de leverancier en aannemer en ingediend, wat denk je... U komt in aanmerking voor 400€ subsidie... Puur omdat we geen ventilatieroosters hebben (bewust, want dan is je hele tripleglass idee weg want je hebt weer een directe gehoorgang naar de buitenwereld), voldoen we niet. Madam we hebben op alle ramen een speciale ventilatiestand waarbij het raam op een kier open gaat en een intern ventilatierooster actief wordt in het kozijn. Iets moderner dan jullie ouderwetse voorwaarden... Ik wil mn 5500€ die ik heb ingecalculeerd.

Grrrrr. Denk je 'we doen het gelijk goed...'

Gelukkig heeft NL die voorwaarde niet (wij krijgen ook geen ventilatieroosters en idd ook de speciale ventilatiestand).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:03

Wat apart joh, en wat zonde van het geld...
In mijn huis zitten van die ventilatieroosters, wel leuk en aardig hoor maar ik heb ook al vanaf het begin al het idee het op de plek van het rooster minder tot niet zoveel isoleert, warmte èn geluid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:08

Telpeva schreef:
Wat apart joh, en wat zonde van het geld...
In mijn huis zitten van die ventilatieroosters, wel leuk en aardig hoor maar ik heb ook al vanaf het begin al het idee het op de plek van het rooster minder tot niet zoveel isoleert, warmte èn geluid.

Nee, isoleert ook niet goed.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:10

Wat balen Hutcherson.

Mijn hond die niet tegen de warmte kan, zie ik net keihard racen met de buurhond.
Koelen wil hij niet, dan is 50 kilo onwil nogal sterk, dus ik zit de rest van de avond/nacht met een hond die klinkt als een stoomlocomotief.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:52

Wij hebben op dit moment in zuid friesland een flink lichtshow zonder dat er echt onweer bij komt, maar ergens gaat het in ieder geval enorm hard te keer op het moment