Waarom ben jij blij vandaag? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

luuntje schreef:
Wat een geweldige foto’s weer.

Blije dieren en mensen. En een bezem met slippers.

Alja was Britt Dekker wel leuk?
Hoe vond je dochter het?

Shenaville het zijn Thai Siamezen. Ouderwetse type.

Kater roze drinkt ondersteboven.
[ Afbeelding ]

Geweldig! Dat was een Romeinse kat in zijn vorige leven. :+

luuntje

Re: Waarom ben jij blij vandaag? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:35

Lekker verse soep.

Kater roze is bijzonder. Kater blauw ook. Die ligt soms dwars over de rest heen om te drinken.
Oogjes beginnen bij allemaal open te gaan. Poezen zijn sneller dan de katers daarmee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:37

De hele straat krijgt de servicekosten terug van de groenvoorziening. Die is ruim 18 maanden niet geweest dus hebben we voor niets betaald. Dat geld wordt terug gestort. :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:11

Dat is goed nieuw, Bellatrix. Bovendien is die groenvoorziening niet nodig, als ik zie hoe jij jouw tuin hebt onderhouden! :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:15

Het gaat om de beukenhaag om de tuin die geplant is door de woningbouw. Daar mogen wij niets aan doen want dat zou bijgehouden worden. Daar betalen we dus netjes voor.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:30

Ik kon vanmorgen vroeg niet meer slapen, dus ben ik om 4:30 begonnen met werken, wat dus betekent dat ik over twee uurtjes alweer klaar ben voor vandaag. Maar goed ook. Ik voel dat het toch langzaamaan begint op te warmen in huis.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:31

Fijn dat je dat zo kan regelen. Wat ga je dan doen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:03

dat ik de paarden al om 6 uur buiten had en uitgemest. Het warme werk voor vandaag is dus klaar. :)

En dat de puppies het goed doen ondanks het warme weer, ze groeien goed. Moeders heeft het wel warm maar doet het ook supergoed!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

Bellatrix schreef:
Fijn dat je dat zo kan regelen. Wat ga je dan doen?

De paarden binnen zetten en op bed liggen rotten voor de ven, denk ik :')
Eens zien of ik even drie/vier uurtjes bij kan slapen. Afgelopen nacht was niks.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:32

Voor de ergste hitte klaar op de moestuin en 1 kant gemaaid zelfs. Kippen 20 liter water en wat hoekjes van de ren nat gespoten. *\o/*

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:41

Bellatrix schreef:
Het gaat om de beukenhaag om de tuin die geplant is door de woningbouw. Daar mogen wij niets aan doen want dat zou bijgehouden worden. Daar betalen we dus netjes voor.

Tipje van iemand die in de groenvoorziening (vooral voor woningbouw, maar ik stuur mensen met een doelgroepverklaring aan) werkt; vragen of die servicekosten er standaard af kunnen en je het zelf mag gaan onderhouden tot de intervallen weer gehaald worden door het ingehuurde bedrijf.
Ook bij ons is er personeelstekort en we rennen onze poten uit ons lijf om het bij te kunnen houden. -O- Maar het is niet te doen en wij zijn nu erg blij als bewoners zelf dingen willen/gaan doen. Als ik door dit soort bewoners wordt aangesproken, meld ik ook altijd dat ze er wel ff contact over moeten opnemen met de woningbouw. Ook als mensen stukjes "toe-eigenen" en andere beplanting willen. Altijd sneu als ze plots zien dat de woningbouw ons de opdracht heeft gegeven om het terug naar originele beplanting te brengen en hun dure planten er uitgehaald worden. Of dat ze geld hadden kunnen ontvangen om de planten te vervangen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:27

Dat is een optie, ik kan en wil het ook prima zelf. Bij het huis op de andere hoek is de haag bijna dood. Huurder doet niets aan de tuin behalve 1x per jaar iemand inhuren die er een meter afhaalt. Maar de haag is bruin en gaat dood. Is een huurder niet verplicht om er goed voor te zorgen?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:35

Niet als er servicekosten betaald worden en het dus een bedrijf is die geacht is dit te doen toch

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:36

Nou er staat in de regels dat je je tuin niet mag laten verpauperen. En dat doet ze dus wel. Ze geeft de haag dus geen water. Alle andere hagen zijn vol en groen. Alleen bij haar zijn ze bruin.

We betalen voor het snoeien, meer niet.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:00

Little_Gift schreef:
Niet als er servicekosten betaald worden en het dus een bedrijf is die geacht is dit te doen toch

Vooral dit. Maar dat ligt dus aan wat er in het huurcontract staat over die servicekosten. Vaak is alles binnen schutting/haag is voor onderhoud van de bewoner zelf. Niet altijd fijn als de bewoner vergeet dat ie nog een buitenkamer heeft, waardoor wij ons snoeiafval tussen hoog gras, brandnetels of ander snelgroeiend onkruid uit moeten vissen.
Hagen water geven is bij ons eigenlijk nooit een taak voor de bewoner/opdrachtgever. Als wij iets aanplanten, zit daar altijd water geven bij tot de planten het zelf aan zouden moeten kunnen.
Meeste oudere hagen hebben niet echt water nodig. Ons bedrijf probeert altijd te kijken naar planten die wel tegen een stootje kunnen, maar als er iemand zich er mee gaat bemoeien op een verkeerde manier (te vroeg/kortþvaak iets doen) houdt het op.

Net als mensen die hun huisdieren maar overal laten poepen zonder op te ruimen of van 4 hoog maar alles van hun balkon afgooien. Dat gooien gebeurt zonder te kijken, dus heel soms staan wij daar onder de vorige storting nog op te ruimen.
Zeker al dat (zwerf)afval op ruimen, gaat heel veel tijd in zitten. Vergeten fietsen die ook maar niet worden verwijderd door de woningbouw. Dat bepaalt zo erg hoe het aanblik van een gebouw of wijk is.
Ik ben echt trots op hoe mijn team hun werk doet, maar baal er dan wel van als ik een dag later langs rij en zie dat de bewoners er weer een vuilnisbelt van hebben gemaakt

Edit: ik krijg net een mail dat we morgen om 13:00 mogen stoppen ivm de warmte. Daar ben ik vandaag al blij mee :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:28

Juval fijn dat de puppies het goed doen.
Ik fles de kittens bij. Ze willen slecht drinken door de warmte.
Maak ze regelmatig toch wakker en dan gaan ze zogen.
Ik ben een tuttebel wat betreft mijn dieren.

Blij met mijn rolluiken. En mijn grote parasol.