Bellatrix schreef:Het gaat om de beukenhaag om de tuin die geplant is door de woningbouw. Daar mogen wij niets aan doen want dat zou bijgehouden worden. Daar betalen we dus netjes voor.
Tipje van iemand die in de groenvoorziening (vooral voor woningbouw, maar ik stuur mensen met een doelgroepverklaring aan) werkt; vragen of die servicekosten er standaard af kunnen en je het zelf mag gaan onderhouden tot de intervallen weer gehaald worden door het ingehuurde bedrijf.
Ook bij ons is er personeelstekort en we rennen onze poten uit ons lijf om het bij te kunnen houden.
Maar het is niet te doen en wij zijn nu erg blij als bewoners zelf dingen willen/gaan doen. Als ik door dit soort bewoners wordt aangesproken, meld ik ook altijd dat ze er wel ff contact over moeten opnemen met de woningbouw. Ook als mensen stukjes "toe-eigenen" en andere beplanting willen. Altijd sneu als ze plots zien dat de woningbouw ons de opdracht heeft gegeven om het terug naar originele beplanting te brengen en hun dure planten er uitgehaald worden. Of dat ze geld hadden kunnen ontvangen om de planten te vervangen.