Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:20

Needje schreef:
Waarom denkt men dat het überhaupt code zwart gaat worden?! We hebben nooit code zwart ‘gehaald’. Waarom dan nu met 85% gevaccineerd ineens wel? Omdat delta besmettelijker is? Dus die 15% die niet gevaccineerd is komt nu ineens allemaal in het ziekenhuis?
Kom op.
Ík geloof daar echt niet in.

We hebben steeds net niet code zwart gehaald, en we hadden toen allerlei maatregelen. Het is een kansberekening obv de cijfers, geen voorspelling. Daar heb je allerlei wiskundige rekenmodellen voor.
Het is geen geloof of welles nietes spelletje ofzo.
De kans is reeël :j
En er hoeft geen 15% in het zkh te komen, iets minder is ook al genoeg.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:25

MarlindeRooz schreef:
Needje schreef:
Waarom denkt men dat het überhaupt code zwart gaat worden?! We hebben nooit code zwart ‘gehaald’. Waarom dan nu met 85% gevaccineerd ineens wel? Omdat delta besmettelijker is? Dus die 15% die niet gevaccineerd is komt nu ineens allemaal in het ziekenhuis?
Kom op.

Waar ik bang voor ben:
- vaccins die niet meer werken na +- een jaar
- een variant waartegen de vaccins niet beschermen

Ik sta hier wat positiever in, omdat ik hoop dat oa Pfizer heel snel op mutaties kan reageren. Daar liggen ook al contracten voor.

Maar spannend is het allemaal wel, zo’n winter als vorig jaar zou ik mentaal heel zwaar vinden en ik denk niet dat ik daarin een van de weinigen ben..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:29

Volgens mij hebben we alleen helemaal in het begin een bezetting gehad op de ic met Corona patiënten die die kant op gingen.
1409 6-4-2020
839 22-4-2021
En ja. Bij beide was er een lockdown.
Maar was niemand gevaccineerd en hielden de niet gelovers zich ook echt niet aan alle maatregelen. (En waarschijnlijk een buts wel gelovers ook niet)

Als het nu poedersuiker wordt komt dat mede doordat oa de griep weer oprukt er bij denk ik.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:33

Needje schreef:
Als het nu poedersuiker wordt komt dat mede doordat oa de griep weer oprukt er bij denk ik.

Zou dat, dat is toch vooral voor de hele zwakken en hoogbejaarden en die komen toch al weinig op de IC omdat de kans op herstel er niet tot nauwelijks is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:35

Code zwart is er niet geweest omdat we alle gewone operaties uitstelde.
Verplegend personeel van de Ok stond op de IC.
Verplegend personeel van afdeling orthopedie stond op de afdeling Covid, enz enz.
Daarom is het allemaal net aan door kunnen gaan.

Maar dat personeel staat nu weer op hun eigen afdeling de achterstand weg te werken. Plus uiteraard de nieuwe die erbij komen.

Daarnaast zit er nu door die overbelasting meer personeel ziek thuis.

Dan hebben we dit jaar ook nog kans op een griepgolf wat ook altijd enorm opoopt aan ziekenhuis opnames.

Dus ja, een code zwart is niet weg te denken als we wel gewoon alle personeel op de plek laten waar ze horen.
Dus ook blijven opereren aan die heup die 1,5 jaar gelden al aan de beurt was.

Ja van mij mag men ook zeggen, niet gevaccineerde mogen alle hulp, maar corona gerelateerde hulp, daar zijn maar x plaatsen voor. Vol is vol. Want corona is toch niet ernstig? Heb je daar ook geen hulp voor nodig toch?!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:45

Needje schreef:
Kom op.

Ik denk niet dat we code zwart gaan krijgen. Ik zeg àls we code zwart krijgen.
Maar tot nu toe hebben we alles gedaan juist om die code zwart te voorkomen. En ik vind dat we daar wel mee mogen stoppen nu.
Alles open, geen restricties meer. En àls code zwart dan komt dan is dat jammer voor die groep.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:52

Anti vaxxers geen zorg geven als ze Corona hebben tja... de antivaxxers die met een door hun speciaal gemaakt pasje om welke reden dan ook het ziekenhuis in komen en geen bloed van gevaccineerden willen krijgen helemaal geen bloed meer als ze dit nodig hebben vertelde Kuipers op tv...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:57

Popstra schreef:
geen bloed van gevaccineerden willen

bestaan die mensen? Meine gute
.....

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:57

Jep

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:59

Nou die wens zou ik dan gewoon respecteren idd. Succes ermee!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:03

Wat je ook bedenkt, iedereen heeft recht op zorg. Maar dan is ook iedereen de dupe wanneer de cijfers door niet gevaccineerden weer teveel oploopt, zo was het en zo zal het ook blijven.
En daar kunnen we collectief ontzettend van balen en zeggen gooi alles maar open en laat de ongevaccineerden maar thuis creperen, dat is niet de weg.
Gelukkig niet maar ik hoop wel dat niet gevaccineerden eens diep nadenken en zelf de juiste beslissing nemen.
Want niet vaccineren in een situatie zoals we de laatste anderhalf jaar hebben gehad is imo een blijk dat je met de rest van de maatschappij weinig ophebt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:09

Zolang er nog steeds ook gevaccineerde mensen opgenomen worden kan je ook niet alles op de ongevaccineerden schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:11

Maar dat is maar een heel gering percentage...

Uiteindelijk ga je wel toe naar een situatie waarin er misschien wel zelfs weer maatregelen moeten komen omdat er een groep is die weigert te vaccineren waardoor de druk op de zorg blijft toenemen. En dat zou wel heel erg spijtig zijn voor de 85% die wel heeft laten vaccineren.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:16

Daar zijn geen cijfers van. En let wel, de kans dat een gezond persoon in het ziekenhuis belandt, neemt met vaccinatie af van 0,3% naar 0,1%. Als je kansberekeningstechnisch stappen wilt zetten, zou je moeten targetten op (ongevaccineerde) risicogroepen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:18

secricible schreef:
En àls code zwart dan komt dan is dat jammer voor die groep.

Maar dat is dan niet alleen voor die groep. Als mijn oma of tante dan in het ziekenhuis komt dan zal zij hoogstwaarschijnlijk geen zorg meer krijgen.
Of als jouw oma of opa zorg nodig heeft zal dit ook het geval zijn.
Zou je dit willen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:21

purny schreef:
secricible schreef:

Maar dat is dan niet alleen voor die groep. Als mijn oma of tante dan in het ziekenhuis komt dan zal zij hoogstwaarschijnlijk geen zorg meer krijgen.
Zou je dit willen?

Daarom werd net ook gezegd: Een maximum aantal bedden voor niet gevaccineerden. Zodat opa en oma gewoon geholpen kunnen worden als dat nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:37

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:38

*\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:40

Dus dan kunnen we nu ophouden met het roepen dat het discriminatie is en wettelijk gezien niet mag. Het is géén discriminatie en er is geen enkele wet waarop het niet ingevoerd mag worden.

Dan blijft enkel nog over dat het er niet mee eens kan zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:41

En je mag natuurlijk ook vinden dat de QR-code niet als hoofddoel heeft dat de besmettingen laag blijven. Maar dat het hoofddoel is dat zoveel mogelijk mensen een vaccin nemen. En dat vind ik nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:43

Zeker maar roeptoeteren dat het discriminatie is en wettelijk gezien niet juist dat kan dus van tafel :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:50

Geloof me dat er nog zat mensen zijn die dit blijven roepen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:56

Och, er zijn ook mensen die kunnen zwemmen zonder zwemvest vergelijken met Corona en vaccineren. Kun je zwemmen dan heb je geen zwemvest nodig dus heb je een immuunsysteem dan heb je geen vaccin nodig. Ik bedoel maar, je kunt het zo gek niet bedenken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:58

purny schreef:
secricible schreef:

Zou je dit willen?

Nee, juist niet. Daarom een quota op IC bedden voor ongevaccineerde corona-patienten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 12:40

Niet alleen op IC, verpleeg bedden op andere afdelingen zoals de long zijn er in de winter ook vaak te kort aan.