Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:47

Alaska gaat toeristen gratis vaccineren met Pfizer of Moderna vanaf 1 juni. Wat 'n supergoed plan!
https://www.amerikaonly.nl/alaska-geeft ... fJTWlpDaXw
Ze hebben 't in Amerika echt wel goed voor elkaar met hun vaccinatiebeleid. Binnenkort mag iedereen van boven de 18 zich laten vaccineren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:59

Allemaal een ticket naar the last frontier kopen en dan maar hopen dat je in het vliegtuig vol priktoeristen niet alsnog Corona oploopt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:01

Eleeke schreef:
Kreeg gisteravond een melding van de Coronamelder app. Man wat voel ik me stom. Afgelopen vrijdag voor het eerst sinds meer dan een jaar een meeting gedaan zonder zoom. Een mogelijk klant wilde heel graag dat ik langskwam. En ja het loopt niet zo soepel een nieuw bedrijf opzetten( ik ben head of Sales , het bedrijf is buiten nederland heel groot binnen Nederland net gestart) in Corona tijd dus toch maar gegaan.
En dan die melding dat ik afgelopen vrijdag in contact ben geweest met iemand met Corona .....
Ik Heb twee uur met haar in een ruimte gezeten, weliswaar op afstand ,maar bij het koffie en thee halen niet.....
Nou afwachten maar, uiteraard netjes in Quarantaine.
Ik had zaterdag nog getest voor Artis , morgen dus weer ( 5 dagen test) .

Artis was trouwens heerlijk rustig en makkelijk met afstand houden. dat is nou zoiets waarvan ik denk dat het prima open kan. Buiten, ruimte genoeg etc

Dat is echt wel pech zeg. Als je na een jaar voor het eerst een afspraak hebt. Ik heb eigenlijk elke dag verschillende afspraken met klanten. Bij mij op kantoor of bij hun op het bedrijf. Nog niks vervelends meegemaakt gelukkig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:10

Morrie schreef:
mijn oud collega's zitten allemaal op de rand van overspannenheid, wat Femke_tweety al zei: alles is anders geworden sinds corona, ik heb ook nog een half jaar thuis gewerkt voor de stekker eruit ging, dus ik weet wat het is. Ik wil die mensen niet onnodig lastig vallen.
Ik heb geen mensen van mijn werk op social media, dat was ongewenst bij ons op het werk. Ik heb nog hetzelfde telefoonnummer, dus indien er nog iemand contact wil, kunnen ze me zo appen of bellen, maar daar heeft niemand blijkbaar meer behoefte aan.
Ik zal eraan moeten wennen.
Zodra ik de deur weer uit kan, wil ik iets gaan doen met paarden van een kennis, helaas andere paarden dan voor corona, want ze wisselt snel van paarden. Hopelijk zit er eentje tussen waar ik een klik mee heb. Ik heb ze alleen op foto's gezien.
Nog 3 maanden uitzitten hier in huis dus.

Je moet ook niet voor andere mensen denken. Wie zegt dat je die mensen lastig valt als je contact met ze opneemt? Waarschijnlijk vinden ze het heel leuk!

En naar die paarden dat kun je toch nu al zonder gevaar te lopen. Uiteraard moet je het zelf weten, maar ik heb ook niet het idee dat je het jezelf makkelijker maakt in deze situatie. Maar is geen verwijt hoor, doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:03

Ons reisverbod is gister opgeheven en ik lees dat de belgen massaal op het vliegtuig gesprongen zijn om een 2e verblijf in Spanje te kopen {:} :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:06

Ik wil ook zo graag op reis, daar kijk ik het meeste naar uit, ik ben ook gevaccineerd maar ik heb de plannen voor de zekerheid maar tot volgend jaar vooruit geschoven

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:16

Pandora2 schreef:
Ons reisverbod is gister opgeheven en ik lees dat de belgen massaal op het vliegtuig gesprongen zijn om een 2e verblijf in Spanje te kopen {:} :D

Bizar, ze komen echt met zijn allen. Veel zwart geld of zo?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:17

Ik zou ook nog niet durven boeken. Ik heb 2 weken camping met eigen sanitair geboekt in Nl. Pas in augustus. Ik hoop echt dat dat gewoon kan en dat je ook visite mag ontvangen op de camping.

Wel blij met waarschijnlijk wat versoepelingen. Vooral de avondklok.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:19

Niks geboekt maar bezig met plan ZZlicht :D :D

Dromen Dromen dromen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:20

Minder blij met de ic bezetting, ruim over de 800 nu, hoger dan vorig jaar en R waarde boven de 1. Hoop dat ondanks zeer welkome versoepelingen en vaccinaties de mensen hun gezonde verstand gebruiken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:23

MoniqueT schreef:
Pandora2 schreef:

Bizar, ze komen echt met zijn allen. Veel zwart geld of zo?

En wit geld :D
Ik las iets van een vrouw die gehoord had over strafrente bij ING in NL als je meer dan 100.000 op je spaarrekening staan had.
Ze ging niet wachten tot dit hier ook ingevoerd werd en is dan maar een 2e woning gaan kopen in Spanje. :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:24

Pandora2 schreef:

....en wij mogen de provincie niet uit.
Wat is de ethiek daarvan; de moraal daarin??
Dat onze restricties bezoek uit buitenland mogelijk maken? :roll:
Die restricties negeren, de cijfers opkrikken is beter voor het milieu! :)*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:25

Ik heb de eerste Spanje ganger ook al gespot op instagram. Maar dat is een influencer en die moet natuurlijk content schieten / fotoshoots doen daar. Maar alsnog voelt het een beetje dubbel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:30

bigone schreef:
Minder blij met de ic bezetting, ruim over de 800 nu, hoger dan vorig jaar en R waarde boven de 1. Hoop dat ondanks zeer welkome versoepelingen en vaccinaties de mensen hun gezonde verstand gebruiken.

Ik denk zelf dat het vooral komt doordat veel minder mensen thuis werken, de scholen die weer draaien, de bso’s enz.

Avondklok gaat denk ik weinig verschil maken. Ik ga er niet meer door op bezoek, maar kan nu op andere tijdstippen. En het is gewoon fijn niet naar de tijd te hoeven kijken.

Als ik om me heen kijk hier bij vrienden, familie, dorpsgenoten zie je dat de meeste mensen hun draai gevonden hebben in de regels. Sommigen worden strak opgevolgd en sommige worden iets losser gelaten. Dus die kleine versoepelingen zijn er toch al. Ik denk dat officiële versoepelingen niet voor enorme toename van besmettingen gaat leiden. Ik vraag me af hoeveel procent van de mensen zich echt houdt aan van iedereen buiten je huishouden afstand, 1 persoon bezoek en maar 1 bezoek per dag, avondklok en het advies bezoek echt te minimaliseren? Ik denk dat ze de 25% nog niet halen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:32

Ik denk de 1% niet. Ik geloof namelijk niet dat alle mensen die alleen wonen het afgelopen jaar niemand binnen 1,5 meter gezien hebben. Je overtreedt de regels al als je vriend niet bij jou in huis woont. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:50

Avondklok, bezoek beperken, 1 persoon per dag allemaal check. Reisbewrgingen beperken ook.

Alleen de 1,5 meter afstand niet met ouders en fysio :+ dat kan niet zonder afstand, ouders helpen me met van alles waaronder auto rijden en fysio kan niks doen op 1,5 meter :') Maar dat is met mondkapje tot ik ga liggen, dan mag de mijne af en zij houdt hem op.

Verder vriendinnen enzo niet gezien, behalve toevallig eens buiten op ruime afstand, maar niet op bezoek. Bij 1 vriend op bezoek zonder afstand maar dat is wel op 1 hand te tellen hoe vaak.

Heel eerlijk, als alleenstaande is die 1,5 meter niet te doen. Of bij relatie waar je niet bij elkaar woont. Ik zou dan al ruim een jaar niemand binnen 1,5 meter mogen hebben...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:53

MarlindeRooz schreef:
Ik heb de eerste Spanje ganger ook al gespot op instagram. Maar dat is een influencer en die moet natuurlijk content schieten / fotoshoots doen daar. Maar alsnog voelt het een beetje dubbel.

Ik wil ook influencer worden, mag ik dan ook op reis? Of mag dat alleen als je het al bent? En wanneer ben je dat eigenlijk?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:55

Ik ga morgen ook op reis om foto's te maken! 8-)

Oke, eigenlijk paar dagen met paard weg in NL omdat ze nog niet op het land mag (en seizoen elk moment kant beginnen) en op stal houden vragen om problemen is. Donderdag naar de Da, maar als we toch in het bos zitten camera maar mee en foto's maken :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:59

moonsparkle schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik wil ook influencer worden, mag ik dan ook op reis? Of mag dat alleen als je het al bent? En wanneer ben je dat eigenlijk?

Zij werkt vooral voor Zalando geloof ik. Dus dat is wel degelijk "werk" om daar content voor te maken wat wereldwijd gebruikt wordt. :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:24

Huertecilla schreef:
Pandora2 schreef:

....en wij mogen de provincie niet uit.
Wat is de ethiek daarvan; de moraal daarin??
Dat onze restricties bezoek uit buitenland mogelijk maken? :roll:
Die restricties negeren, de cijfers opkrikken is beter voor het milieu! :)*

Tuurlijk is dat zo krom als een kromme banaan.
Als ze terugkomen, moeten ze wel in quarantaine en 2x een negatieve test hebben. Maar wie gaat dat allemaal controleren ? :+
Ik vermoed dat dit in Spanje zelfs niet het geval is ?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:41

Pandora2 schreef:
Ik las iets van een vrouw die gehoord had over strafrente bij ING in NL als je meer dan 100.000 op je spaarrekening staan had.
Ze ging niet wachten tot dit hier ook ingevoerd werd en is dan maar een 2e woning gaan kopen in Spanje. :Y)

En die is in NL vrij van belasting in Box 3! Omdat onroerend goed belast is waar het gelegen is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:49

bigone schreef:

Waar vind je dat?

Nos had het over 1158
https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... erder.html

Gewoon interesse hoor, wij hadden met de leerlingen een onderzoekjes met cijfers over Corona, wat ik net heb nagekeken en ik ben dit dus niet tegen gekomen en zelf dus ook niet. (Opdracht ging over Corona vorig jaar en nu en hoe het je beïnvloed etc en daarin kwamen een hoop artikelen terug nu heb ik die cijfers dus nooit gelezen. :+ )

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:03

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Waar vind je dat?

Nos had het over 1158
https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... erder.html

Gewoon interesse hoor, wij hadden met de leerlingen een onderzoekjes met cijfers over Corona, wat ik net heb nagekeken en ik ben dit dus niet tegen gekomen en zelf dus ook niet. (Opdracht ging over Corona vorig jaar en nu en hoe het je beïnvloed etc)

823 IC bedden zijn vandaag bezet door Corona patiënten. Dit staat op Corona Dashboard

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:06

En op het nieuws nu zeggen ze dat de cijfers stijgen.... Ik snap er niks meer van.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:08

Bloodymary schreef:
Pandora2 schreef:

En die is in NL vrij van belasting in Box 3! Omdat onroerend goed belast is waar het gelegen is.

Daar betaal je hier wel over hoor, ook als niet-resident. Andersom betaal ik als Spaans resident wél Box 3 in Nederland over de waarde van ons appartement daar.

En Pandora: hier alleen quarantaine voor wie van bepaalde hoogrisico-landen komt. Niet Nederland of België...