Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleeke schreef:Kreeg gisteravond een melding van de Coronamelder app. Man wat voel ik me stom. Afgelopen vrijdag voor het eerst sinds meer dan een jaar een meeting gedaan zonder zoom. Een mogelijk klant wilde heel graag dat ik langskwam. En ja het loopt niet zo soepel een nieuw bedrijf opzetten( ik ben head of Sales , het bedrijf is buiten nederland heel groot binnen Nederland net gestart) in Corona tijd dus toch maar gegaan.
En dan die melding dat ik afgelopen vrijdag in contact ben geweest met iemand met Corona .....
Ik Heb twee uur met haar in een ruimte gezeten, weliswaar op afstand ,maar bij het koffie en thee halen niet.....
Nou afwachten maar, uiteraard netjes in Quarantaine.
Ik had zaterdag nog getest voor Artis , morgen dus weer ( 5 dagen test) .
Artis was trouwens heerlijk rustig en makkelijk met afstand houden. dat is nou zoiets waarvan ik denk dat het prima open kan. Buiten, ruimte genoeg etc
Morrie schreef:mijn oud collega's zitten allemaal op de rand van overspannenheid, wat Femke_tweety al zei: alles is anders geworden sinds corona, ik heb ook nog een half jaar thuis gewerkt voor de stekker eruit ging, dus ik weet wat het is. Ik wil die mensen niet onnodig lastig vallen.
Ik heb geen mensen van mijn werk op social media, dat was ongewenst bij ons op het werk. Ik heb nog hetzelfde telefoonnummer, dus indien er nog iemand contact wil, kunnen ze me zo appen of bellen, maar daar heeft niemand blijkbaar meer behoefte aan.
Ik zal eraan moeten wennen.
Zodra ik de deur weer uit kan, wil ik iets gaan doen met paarden van een kennis, helaas andere paarden dan voor corona, want ze wisselt snel van paarden. Hopelijk zit er eentje tussen waar ik een klik mee heb. Ik heb ze alleen op foto's gezien.
Nog 3 maanden uitzitten hier in huis dus.
MoniqueT schreef:Pandora2 schreef:Ons reisverbod is gister opgeheven en ik lees dat de belgen massaal op het vliegtuig gesprongen zijn om een 2e verblijf in Spanje te kopen![]()
Bizar, ze komen echt met zijn allen. Veel zwart geld of zo?
Pandora2 schreef:Ons reisverbod is gister opgeheven en ik lees dat de belgen massaal op het vliegtuig gesprongen zijn om een 2e verblijf in Spanje te kopen![]()
bigone schreef:Minder blij met de ic bezetting, ruim over de 800 nu, hoger dan vorig jaar en R waarde boven de 1. Hoop dat ondanks zeer welkome versoepelingen en vaccinaties de mensen hun gezonde verstand gebruiken.
MarlindeRooz schreef:Ik heb de eerste Spanje ganger ook al gespot op instagram. Maar dat is een influencer en die moet natuurlijk content schieten / fotoshoots doen daar. Maar alsnog voelt het een beetje dubbel.
moonsparkle schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb de eerste Spanje ganger ook al gespot op instagram. Maar dat is een influencer en die moet natuurlijk content schieten / fotoshoots doen daar. Maar alsnog voelt het een beetje dubbel.
Ik wil ook influencer worden, mag ik dan ook op reis? Of mag dat alleen als je het al bent? En wanneer ben je dat eigenlijk?
Huertecilla schreef:Pandora2 schreef:Ons reisverbod is gister opgeheven en ik lees dat de belgen massaal op het vliegtuig gesprongen zijn om een 2e verblijf in Spanje te kopen![]()
....en wij mogen de provincie niet uit.
Wat is de ethiek daarvan; de moraal daarin??
Dat onze restricties bezoek uit buitenland mogelijk maken?![]()
Die restricties negeren, de cijfers opkrikken is beter voor het milieu!
Pandora2 schreef:En wit geld![]()
Ik las iets van een vrouw die gehoord had over strafrente bij ING in NL als je meer dan 100.000 op je spaarrekening staan had.
Ze ging niet wachten tot dit hier ook ingevoerd werd en is dan maar een 2e woning gaan kopen in Spanje.
bigone schreef:Minder blij met de ic bezetting, ruim over de 800 nu, hoger dan vorig jaar en R waarde boven de 1. Hoop dat ondanks zeer welkome versoepelingen en vaccinaties de mensen hun gezonde verstand gebruiken.
lenaa_tje schreef:bigone schreef:Minder blij met de ic bezetting, ruim over de 800 nu, hoger dan vorig jaar en R waarde boven de 1. Hoop dat ondanks zeer welkome versoepelingen en vaccinaties de mensen hun gezonde verstand gebruiken.
Waar vind je dat?
Nos had het over 1158
https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... erder.html
Gewoon interesse hoor, wij hadden met de leerlingen een onderzoekjes met cijfers over Corona, wat ik net heb nagekeken en ik ben dit dus niet tegen gekomen en zelf dus ook niet. (Opdracht ging over Corona vorig jaar en nu en hoe het je beïnvloed etc)
Bloodymary schreef:Pandora2 schreef:En wit geld![]()
Ik las iets van een vrouw die gehoord had over strafrente bij ING in NL als je meer dan 100.000 op je spaarrekening staan had.
Ze ging niet wachten tot dit hier ook ingevoerd werd en is dan maar een 2e woning gaan kopen in Spanje.
En die is in NL vrij van belasting in Box 3! Omdat onroerend goed belast is waar het gelegen is.