Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 07:31

Mkango schreef:
Dat ik me echt een beetje zorgen maak over m'n externe harde schijf. Al m'n foto's staan erop, maar ik heb ook niet echt zin om honderden euro's te moeten betalen om m'n bestanden terug te krijgen. -O-

Weet niet waar je woont maar weet in Utrecht wel een adresje waar ze dat doen.
Daar komen mijn familie en ik al jaren, ook voor refurbished laptops e.d.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 07:35

Zebrastreep schreef:
Dat ik morgen voor de allerlaatste keer mijn oma ga zien in haar eigen huis... -O- Woensdag gaat ze naar de hospice , zal even flink omschakelen worden voor mijn oma en eigenlijk iedereen. Raar idee dat ze daar dan blijft totdat ze komt te overlijden , en nooit meer naar haar eigen huis gaat.

Ik schoof het wat voor mij uit , maar nu op stage moest ik er ook wel regelmatig aan denken.

Maar we gaan er alsnog een leuke paar uurtjes van maken! Ik zei altijd tegen haar huilen doe ik wel als je er niet meer bent , nu vindt ik het belangrijker dat we nog even kunnen lachen om dingen.

:(:)

Kairos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:00

Van de trap gevallen op deze vroege ochtend :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:20

Kairos schreef:

Alles nog heel?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:29

__Sannne schreef:
Blonde balayage bijwerken, maar mijn haar vond het leuk om blauw met geel uit te slaan en in een poging het te fixen werd het witblauw. Hopelijk trekt het snel bij. :')

Mis rood dan was het compleet voor Koningdag. :')

Zebrastreep sterkte.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:41

Straks de livestream uitvaart van mijn oudoom. Zie er echt tegenop, er is zoveel verdriet in de familie en daar kan ik op het moment niet goed mee dealen.

En nu wordt de inlogcode die ik heb gekregen niet herkend... Driedubbel gecheckt of ik m wel goed heb ingevuld.
Laatst bijgewerkt door marley93 op 13-04-21 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:51

MarlindeRooz schreef:
Kairos schreef:

Alles nog heel?

Flinke blauwe plek op mijn kont , diverse schaafwonden op arm en elleboog, teennagels ingescheurd :') (ben denk ik met mijn voet langs de muur geschraapt) maar ja gaat wel weer over zeggen we dan

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:44

Dat ik een nieuwe betaalbare jas gevonden had. Was ik uitgelogd ineens kan ik opnieuw gaan zoeken. Andere jas op de scooter begin een beetje uit elkaar te vallen. Maar heb ik dan ook al jaren eerst bij de paarden gebruikt wel 3 maten te groot, maar in de winter heerlijk warm. Ooit een jaren terug als zeiljas gekocht bij de Bassen voor 25 euro zo jammer dat het haast niet meer voor die prijs te krijgen is.

Ruk is de maat die ik wilde bestellen er natuurlijk niet meer.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:46

Marcella schreef:
Dat ik een nieuwe betaalbare jas gevonden had. Was ik uitgelogd ineens kan ik opnieuw gaan zoeken. Andere jas op de scooter begin een beetje uit elkaar te vallen. Maar heb ik dan ook al jaren eerst bij de paarden gebruikt wel 3 maten te groot, maar in de winter heerlijk warm. Ooit een jaren terug als zeiljas gekocht bij de Bassen voor 25 euro zo jammer dat het haast niet meer voor die prijs te krijgen is.

Ruk is de maat die ik wilde bestellen er natuurlijk niet meer.

Gefeliciteerd *\o/*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:47

Jij ook gefeliciteerd.

Ben nu verjaardagscadeau aan het inwisselen en 37 euro voor een jas die wind en waterdicht is. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:59

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:19

Mkango schreef:
https://nos.nl/artikel/2376530-vier-op- ... itten.html
Stoppen die boomers dan ook meteen met het innemen van de 20 andere pillen die ze slikken? Also: als zij hem niet willen, geef maar hier dan. :') Maar waarschijnlijk betekent dit alleen maar meer vertraging. :roll:

Echt hè? Ik kan hier ook heel slecht tegen. Sowieso schijnt de opkomst bij huisartsen voor de enting heel laag te zijn. Echt teleurstellend. En intussen zitten de jongere risicopatiën te wachten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:23

Maar kan je dat die mensen kwalijk nemen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:27

Jolien87 schreef:

Ja deels wel. Het is heel egoïstisch vind ik. Voor de samenleving is het belangrijk dat het vaccineren zo snel mogelijk gaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:28

Die medicatie is vaak omdat het echt niet anders kan. Ik heb ook medicatie waar je de bijwerkingen niet van wilt lezen, maar zonder kan ik absoluut niet. Zonder vaccin kan ik wel...
Ik zou ook liever geen az krijgen, maar tegen die tijd overleg ik wel met mijn artsen. Ik laat me alsnog wel vaccineren, maar wel in overleg met artsen die mij kennen en inschatting kunnen maken.

Mijn moeder is 65+ en heeft liever ook geen az, die heeft ook nog geen oproep oid gehad. Die heeft liever een andere en ik begrijp dat wel, ja.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 13-04-21 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:29

Jolien87 schreef:

Ja. Ik weet niet hoor, maar ik ben wel een beetje klaar met deze pandemie. Geef mij maar Astra Zenica, leuk is anders maar zolang ik anticonceptie gebruik loop ik ook meer risico op trombose dan zonder. Ik wil niet meer met zo veel angst leven.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:30

Jolien87 schreef:

Inderdaad Jolien, de bijwerkingen worden zó benadrukt in de bladen en het nieuws dat je je wel even op je hoofd krabt.
Daarbij kwam er een prikstop, daarna alleen voor boven de 60 dus ik twijfelde ook want ik ben 61!

Edit, gesprek met mijn HA gehad en die zei ook dat er zoveel medicijnen worden geslikt waarmee ook de kans op trombose wordt vergroot, bv de pil, maar daar hoor je vrijwel niks over.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:32

Je kan ook ineens dood neervallen, hartaanval, auto die uit de bocht vlieg waar jij staat. Leven is niet voorspelbaar.

Kom maar op met de vaccinatie.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:34

Snap ik maar daar kies je niet bewust voor toch!

Gefeliciteerd Marcella!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:36

Ja veel is een keuze. Zoals autorijden, de pil slikken, ongezond eten, drinken... allemaal gevaarlijke zaken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:39

Klopt hoor maar bedoel maar en als je alle bijsluiters ga lezen word je echt niet blij. En bij alles wat je doe zit nu eenmaal een risico.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:40

Tenzij je de hele dag binnen in huis blijft... oh wacht dat is het gevolg wat de bevolking heeft als zoveel bejaarden egoïstisch zijn en geen vaccin nemen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:43

En eigenlijk is het ook jouw keuze om daar in de bocht te staan. Het is niet jouw keuze dat de auto uit de bocht vlieg.

Wil mijn zonnetje terug stomme wolken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:44

Jolien87 schreef:
Als die mensen vervolgens wel gewoon in de auto of op de fiets stappen? Ja. Alles loopt nu vertraging op door dat getrut met dat vaccin en als die 60-plussers ook nog eens dwars gaan liggen, duurt het allemaal nóg langer, want ik betwijfel of ze doorgaan met de lagere leeftijdsgroepen als de hogere leeftijdsgroepen nog niets gehad hebben. Dus wordt het wachten op Pfeizer, Moderna en Janssen en ligt AZ op de plank te verstoffen. De kans dat ze wat overhouden of komen te overlijden aan Covid is vele malen groter dan de kans dat ze trombose krijgen door het vaccin.

Happy birthday, Marcella! Y)(^)

Marcella schreef:
Klopt hoor maar bedoel maar en als je alle bijsluiters ga lezen word je echt niet blij. En bij alles wat je doe zit nu eenmaal een risico.
Van een van mijn medicijnen kun je hartritmestoornissen krijgen. Ook niet echt lekker. :+ Toch vreten duizenden mensen dat medicijn elke dag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-21 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:48

65 plus wordt op dit moment gewoon door geënt hoor, met Pfizer. Ze zijn alleen nog niet bij 65, maar bij 70 ongeveer qua leeftijd en oproepen. Dat gaat nog niet sneller, ze roepen 2 of 3 jaartallen tegelijk op. Maar dat gaat gewoon door. En die kregen geen az vanwege de werkzaamheid en dat andere vaccins beter waren voor 65 +. Dus helemaal niet alleen maar bejaarden die weigeren, want een gedeelte is al lang geënt en niet met az. Of je moet mensen die nog gewoon moeten werken ook al bejaarden vinden :=

60 tot 65 is weer een andere groep waar ze ook al mee bezig waren.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 13-04-21 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt