Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:25

Relaxed schreef:
Waar baseer je op dat het aantal verkoudheden niet afneemt? Want als ik naar mijn eigen omgeving kijk merk ik dit juist wel. Vriendin die bij een supermarkt werkt bijvoorbeeld is normaal ook meerdere keren per jaar ziek/grieperig. Sinds corona nog niet en ze is gewoon blijven werken.

Ook op mijn eigen omgeving. Dat doe jij toch ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:28

lenaa_tje schreef:
Relaxed schreef:
Waar baseer je op dat het aantal verkoudheden niet afneemt? Want als ik naar mijn eigen omgeving kijk merk ik dit juist wel. Vriendin die bij een supermarkt werkt bijvoorbeeld is normaal ook meerdere keren per jaar ziek/grieperig. Sinds corona nog niet en ze is gewoon blijven werken.

Ook op mijn eigen omgeving. Dat doe jij toch ook?

Ja ik noemde ook mezelf als voorbeeld en daar reageerde jij op alsof ik het zit te verzinnen.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:29

Volgens mij zijn al die mensen die nu positief zijn getest ook verkouden

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:30

Nee dat doe ik niet. Ik vind dat je het niet zo zwart/wit kan zeggen.
De afstand helpt zeker maar bij een virus als het verkoudheidsvirus spelen gewoon nog meer dingen mee.

Bij ons wordt iedereen getest met één verkoudheidskansen. Wat nog steeds veel druk geeft. Gelukkig geen besmettingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:32

Laat maar, ik snap wel vaker niet wat je nou precies wil zeggen.. Ik snap je punt niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:35

Relaxed schreef:
Laat maar, ik snap wel vaker niet wat je nou precies wil zeggen.. Ik snap je punt niet.

Dat is dan wederzijds :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:40

purny schreef:
Volgens mij zijn al die mensen die nu positief zijn getest ook verkouden

Nou je leest ook positief getesten zonder klachten.. Kjeld Nuis had geloof ik ook geen klachten, maar had het wel. Gordon laatst ook, preventief getest, positief en geen klachten.
Dus niet alle mensen met corona zijn verkouden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:41

Als verkoudheden overspringen kan dat net zo goed corona zijn. Dus die 90% die gestest wordt en geen corona heeft is dus toch te dicht bij iemand anders geweest.
Daarom ben ik denk ik ook nog zo in shock over die cardiologie afdeling. Als er iemand is met koorts en hoesten dan is het irrelevant of het corona is. Ook alle andere koorts met hoesten virussen zijn potentieel dodelijk op een afdeling met hartpatienten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:42

Nu je het zegt, ik ga rond deze tijd áltijd met elk virusje en verkoudheidje mild mee.
Dit jaar nog niks gehad!
En dat begon bij mij echt zodra de eerste begon met hoesten ofzo om me heen.
Mij hoor je er niet over mopperen.

Sizzle, meen je nou dat ze hoestende en proestende mensen getest hebben op corona, en toen op de normale cardiologie afdeling gelegd hebben?
Mijn hemel dan heb je het echt niet begrepen.
Ik las ook dat een oom van een bokker bij oncologie besmet geraakt is.
Dat begrijp ik ook echt niet, je hoort veel dat er geen mondkapjes gedragen worden.
En dan werk je met zulke kwetsbare mensen, en vind je dat je dat kunt verantwoorden..?
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 10-10-20 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:43

Idd Sizzle, ik kan me ook voorstellen dat vpk altijd al eerder thuis bleven met verkoudheid. Op kantoor zag je mensen half dood nog steeds komen werken.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:44

Nee inderdaad ..een heel pak positieven hebben helemaal geen klachten :n
Het weer zal ook wel een belangrijke rol spelen bij (het krijgen van ) verkoudheden ?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:47

Relaxed schreef:
Informatie van het rivm zelf over eerdere griepgolf.. Hier zitten we nog lang niet aan..

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... jRA1EawpJl

Zeker wel. ( Als je het dan toch wil vergelijken wat volgens al een niet kloppende vergelijking is)
Die ergste griep periode hebben er 354 mensen op de ic gelegen en 16000 mensen in het ziekenhuis.
Toen lag de gewone zorg ook even stil. En dat griepjar was één van de heftigste ooit.

Inclusief 'lockdown' gaan we er nu al overheen.

Van griep weten we veel; hoe te behandelen, hoe het zich gedraagt en waneer het de kop opsteekt etc. Dat moeten we nu nog allemaal leren.
Dat jaar was de griepprik ook minder effectief.

Als we nu en griep en corona hebben rondgaan in het land, zonder maatregelen, dat kunnen we niet aan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:48

moonfish13 schreef:
Nu je het zegt, ik ga rond deze tijd áltijd met elk virusje en verkoudheidje mild mee.
Dit jaar nog niks gehad!
En dat begon bij mij echt zodra de eerste begon met hoesten ofzo om me heen.
Mij hoor je er niet over mopperen.

Dit dus!

Laatste keer had ik het in maart een fikse keelontsteking ( ben niet getest). Maar geen koorts en geen neusverkoudheid. Na 5 dagen begon ik te hoesten. Ik ben toen gewoon nog aan het werk geweest.... Maar niemand thuis was ziek en mijn vader is wel gevoelig nu om ziek te worden. Dus dat moet wel een gewone keel ontsteking geweest zijn. Wel een hele pijnlijke moet ik zeggen...

Maar sindsdien nog niks gehad. Nu voelt mij neus af en toe wat vol maar dan komt hypochondrie weer om de hoek en die denkt he je hebt ook keelpijn en benauwd. Die klachten zijn dus niet eens echt maar meer door het vastzetten van spieren. Maar ik ben ook meer gaan sporten en meer bezig buiten en die afstand lijkt werkelijk te werken.

Cliënten waar ik mee werk worden wel regelmatig verkouden. Toen ik daar net was werd ik zo vaak ziek , ik moest echt wennen aan de bacterien en virussen die daar rondvlogen. Nu gebeurd dat al lang niet meer zo. In de zomer hebben mijn zusje en vader een verkoudheid gehad. En ik maar wachten maar gebeurde gelukkig niks.

Dus ik denk dat afstand houden en betere weerstand in ieder geval helpen om gewone virussen wat minder de kans te geven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Ik lees nu net op NOS in de liveblog dat Gommers een volledige lockdown adviseert. Op persoonlijke titel, dat wel. Ik word nu al heel onrustig van dat idee.

Eleeke

eekhoornerik schreef:
Ben gister geopereerd in het ziekenhuis in Apeldoorn. Verpleging op de afdeling had allemaal een mondkapje op. Ik moest van en naar de ok ook eentje op, maar eenmaal op de locatie ter voorbereiding op operatie hadden een aantal ok-assistentes weer geen mondkapje op...Anesthesist, orthopeed en alle assistentes op de ok wel.

Was heel blij dat de operatie doorging, hij was in april uitgesteld vanwege corona :j

Alles goed gegaan? Moest je blijven of mocht je gelijk naar huis?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:50

Tiggs schreef:
Vandaag nog een artikel in de Volkskrant over de IC in het Amsterdam UMC, dat gaf me nou niet echt het beeld dat het in de ziekenhuizen 'nog wel meevalt'...

Pittig artikel was dat. Wel heel goed geschreven, je kon mee voelen hoe hectisch het moest voelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:51

Eleeke schreef:
Relaxed schreef:
Informatie van het rivm zelf over eerdere griepgolf.. Hier zitten we nog lang niet aan..

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... jRA1EawpJl

Zeker wel. ( Als je het dan toch wil vergelijken wat volgens al een niet kloppende vergelijking is)
Die ergste griep periode hebben er 354 mensen op de ic gelegen en 16000 mensen in het ziekenhuis.
Toen lag de gewone zorg ook even stil. En dat griepjar was één van de heftigste ooit.

Inclusief 'lockdown' gaan we er nu al overheen.

Van griep weten we veel; hoe te behandelen, hoe het zich gedraagt en waneer het de kop opsteekt etc. Dat moeten we nu nog allemaal leren.
Dat jaar was de griepprik ook minder effectief.

Als we nu en griep en corona hebben rondgaan in het land, zonder maatregelen, dat kunnen we niet aan.

Heb je ergens de cijfers van dit jaar? Heb al even gezocht, maar kan niks vinden..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:55

Lolaliza, wij hebben bij de paarden juist veel verkouden paarden gehad.
Omdat het weer zo raar was.
Voorgaande jaren hoorde je rond deze tijd standaard mensen snotterend etc rondlopen.
Dat is nu écht aanzienlijk minder tot niet.
Enkel de chronische hooikoortsklanten hoorde je van de zomer, maarja op een gegeven moment weet je wie dat zijn.
Sowieso weet ik op stal nu iedereen die hooikoorts/allergieklachten heeft, omdat ze niet aangezien willen dat het aangezien word voor covid.

Het Amsterdam UMC?
Ik had ze gisteravond aan de lijn en het was twijfelachtig.
Allergische reactie, maar een pittige in de trant van antihistamine per infuus mag als je komt.
Ben ik blij dat ik niet ben gegaan.
Ik had thuis ook medicatie en het ging, maar afspraak was gaat het over een uur niet beter kom ik alsnog.
Maandag gelijk maar vragen aan de huisarts of ze dat bewuste middel in pilvorm wil geven voor zulke gevallen.
Dan bel ik gewoon eerst voor ik het neem.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:58

Sizzle schreef:
Als verkoudheden overspringen kan dat net zo goed corona zijn. Dus die 90% die gestest wordt en geen corona heeft is dus toch te dicht bij iemand anders geweest.
Daarom ben ik denk ik ook nog zo in shock over die cardiologie afdeling. Als er iemand is met koorts en hoesten dan is het irrelevant of het corona is. Ook alle andere koorts met hoesten virussen zijn potentieel dodelijk op een afdeling met hartpatienten.

Ik hoop dat ze daar nu voorzichtiger mee zijn, maar voorheen gebeurden er ook gekke dingen..
Zo heb ik ooit in het ziekenhuis gelegen op een isolatie afdeling op verdenking van mers of iets dergelijks. Was wel gewoon een eenpersoons kamer maar ook met marsmannetjes die me eten, infuus en medicijnen kwamen brengen enzo. :+
Toen bleek dat het maar een rhinovirus infectie was hebben ze me op een kamer op de longafdeling gelegd met 5 andere patienten. Waarvan sommige met ernstige copd, een mevrouw met saturatie van 70% ofzo en andere mensen die Rhino echt niet konden hebben.

Ik heb mezelf toen heel snel dat ziekenhuis uitgepraat want dat was echt fiets up. :oo Dan ga ik liever thuis benauwd liggen zijn.

Dat ze iemand op de Covid afdeling leggen als de testuitslag er nog niet is lijkt me ook niet helemaal ok. Ik snap wel dat je iets moet als je geen isolatiekamers meer hebt maar dan bestaat er toch een kans dat je die persoon nog zieker maakt. :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:11

Afbeelding

Dit is toch ook verschrikkelijk, komt 1/3 gewoon niet opdagen :n asociaal om dan niks te laten horen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:16

Krijg je die borg wel terug als je afzegt wegens verkoudheidsklachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:17

Shadow0 schreef:
Krijg je die borg wel terug als je afzegt wegens verkoudheidsklachten?

Volgens mij is de clou dat ze juist niet afzeggen, dus ja lijkt me wel :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:31

Ik kan het artikel niet lezen (en wat een afschuwelijke site is het AD zeg. Dat kan niet goed voor je gezondheid zijn, al die ophitserige koppen.)

Maar het restaurant zegt alleen: "Restitutie mogelijk tot 1 dag voorafgaand aan uw reservering"

Ik denk niet dat het uitnodigt tot zorgvuldiger zijn en thuis blijven bij klachten dan...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:23

Ik hoop dat de griep dit jaar juist mee gaat vallen omdat mensen de corona regels volgen. Neem aan er daardoor ook minder besmet worden met het griepvirus plus er meer mensen zich nu laten enten tegen de griep omdat ze toch wat voorzichtiger geworden zijn..

Ik denk dat er nu juist veel verkouden zijn. Lees het topic ,,corona patienten op Bokt,, mensen met keelpijn en snot enz worden allen negatief getest daar!

Ik denk trouwens dat als de test capaciteit zoals nu in Maart/april hetzelfde was geweest het net zo zou zijn gegaan met de aantallen besmettingen. Er werd toen amper getest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:34

Shadow0 schreef:
Ik kan het artikel niet lezen (en wat een afschuwelijke site is het AD zeg. Dat kan niet goed voor je gezondheid zijn, al die ophitserige koppen.)

Maar het restaurant zegt alleen: "Restitutie mogelijk tot 1 dag voorafgaand aan uw reservering"

Ik denk niet dat het uitnodigt tot zorgvuldiger zijn en thuis blijven bij klachten dan...

Ik maak er juist op uit dat wanneer je wegblijft zonder afmelding je de borg kwijt bent.