Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:13

fokfanaat schreef:
Ben je met 67 tegenwoordig al bejaard.

Dat ligt eraan, de ene oudere is de andere niet... Nee je bent niet perse bejaard, en tegenwoordig moet je tot die leeftijd zeker werken..

Maar even hoor... zij vraagt "geef me ruimte" en hij doet dat niet.
Dan steekt een bejaarde een voet uit... en dan gooi je een oudere op de grond.. Nou dán ben je een held hoor... Je hebt jezelf goed verdedigt tegen het aankomende geweld.. :+

Nee het mag niet, en geweld is niet goed, maar was dit geweld? De beweging van mevrouw kan nog niet eens een corrigerende tik genoemd worden :')
Ik heb het filmpje bekeken, die actie van mevrouw... ik bleef er zowat in :')
zou ze een cursus zelfverdediging gedaan hebben :D
Laatst bijgewerkt door Cer op 27-03-20 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:13

Mja...dat die man er steeds zo langs loopt is niet goed.

Dat er niemand van de winkel lijkt te zeggen dat hij afstand moet bewaren / die potgrond niet hoeft te pakken is niet goed.

Dat die vrouw besluit eens lekker een trap uit te delen is niet goed.
En dat hij dan die zak gooit als reactie op die venijnige trap is niet goed.

Je ziet die vrouw denken "ik zal hem eens goed te grazen nemen" en daardoor escaleert ze het zelf en heeft ze toch wel een flink aandeel in de actie=reactie dat die kerel daar op reageert...

Het begint allemaal bij die vent die fout zit. Maar mevrouw roept het ook wel een beetje over zichzelf af door te besluiten dat ze geweld gaat gebruiken... ik snap het helemaal dat ze het doet, maar wie kaatst kan nu eenmaal de bal verwachten....

Hartstikke klöte natuurlijk dat het zo dan gaat, hopelijk is mevrouw er relatief goed vanaf gekomen :(:)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-03-20 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:14

https://www.omropfryslan.nl/nijs/949066 ... smettingen

Zou het in het minder drukbevolkte Noorden toch iets rustiger gaan verlopen?
Ik zie wel dat het overgrote deel zich echt keurig aan de regels houdt gelukkig.

Oja vertaling kan rechtsboven in naar Nederlands vlaggetje :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:15

Ho ho, ik zeg nergens dat de man niet gestraft moet worden. Ik ben het volledig met je eens dat hij ook gewoon wordt vervolgd voor zijn gedrag.

Ik zeg alleen dat de bejaarde niet onschuldig is in deze. Als de bejaarde niet had geschopt was het ook niet uit de klauwen gelopen.

pmarena schreef:
Mja...dat die man er steeds zo langs loopt is niet goed.

Dat er niemand van de winkel lijkt te zeggen dat hij afstand moet bewaren / die potgrond niet hoeft te pakken is niet goed.

Dat die vrouw besluit eens lekker een trap uit te delen is niet goed.
En dat hij dan die zak gooit als reactie op die venijnige trap is niet goed.

Je ziet die vrouw denken "ik zal hem eens goed te grazen nemen" en daardoor escaleert ze het zelf en heeft ze toch wel een flink aandeel in de actie=reactie dat die kerel daar op reageert...

Het begint allemaal bij die vent die fout zit. Maar mevrouw roept het ook wel een beetje over zichzelf af door te besluiten dat ze geweld gaat gebruiken...

Precies dit.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:16

Stress en angst haalt vaak niet het beste uit mensen naar boven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:17

Maar die bejaarde zou ook noot geschopt hebben als die kerel de regels had gevolgd, dus haar reactie is dus reactie uit zijn aso gedrag.
En ze werd ook uitgescholden, niet alleen genegeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:19

cobiie schreef:
Joman schreef:
Wat ik wel opvallend vind; zo’n beetje in heel eu en daarbuiten is een gebrek aan testen en testcapaciteit. Waarom krijgen bijvoorbeeld een Prins Charles of Johnson voorrang op de gewone bevolking. Ergens vind ik dat te begrijpen, maar ethisch kan ik dat niet billijken.

Vitaal beroep, in de meeste landen werden/worden verplegend personeel ook sneller getest dan de kapster op de hoek.

Verplegend personeel heb je idd nodig in deze strijd. En je wil testen om te voorkomen dat zij het in het ziekenhuis gaan lopen verspreiden. Charles komt nergens. En of hij een zogenaamd vitaal beroep heeft, kun je behoorlijk wat bomen over opzetten. Johnson en Merkel kan ik dan nog wel inkomen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:22

fokfanaat schreef:

Officieel met 65 geloof ik zelfs.

Maargoed deze langdurende discussie lijkt me niet bijster interessant. Volgens mij zitten beide partijen fout. En dit laat gewoon het beestachtige van de mens zien in tijden crisis.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:23

_Penotti schreef:
Maar die bejaarde zou ook noot geschopt hebben als die kerel de regels had gevolgd, dus haar reactie is dus reactie uit zijn aso gedrag.

Al wordt je de hele huid volgescholden, dat geeft je nog niet het recht om dat gedrag te beantwoorden met agressie. Dat het een logisch vervolg is maakt het nog niet correct gedrag.

De vrouw zat óók fout door te schoppen. Punt. Als ze zich eraan ergerde had ze een winkelmedewerker moeten vragen of weg moeten lopen (ze was immers al klaar).
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 27-03-20 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:23

Destination schreef:
Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1653720 ... arde-omver
Dit is toch wel weer een dieptepunt... -O-
Coronaruzie in Brabantse supermarkt: man smijt bejaarde omver

Man smijt bejaarde om ver ja, maar alleen nadat bejaarde man probeert te schoppen. Ik praat het natuurlijk niet goed, maar die kop is ook stemmingmakerij.

Dan nog, dat doe je gewoon niet. Het is vreselijk laf om dan met een zak potgrond te gaan gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:24

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:24

Loretta schreef:
Dan nog, dat doe je gewoon niet. Het is vreselijk laf om dan met een zak potgrond te gaan gooien.

Ik zeg toch ook duidelijk dat ik het niet goed praat? := Alleen dat er meer context is dan de titel doet vermoeden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:27

_Penotti schreef:

Het is allemaal goed te begrijpen :j
Die kerel mag ook zeker aangepakt worden voor het zich niet aan die anderhalve meter afstand houden.

Maar mevrouw is wel degene die begint met geweld gebruiken en als je daar eenmaal mee begint kan je wel verwachten dat het escaleert... die schop was ook niet om die man af te weren maar echt heel berekenend er voor klaar gaan staan van "ik zal hem eens even te grazen nemen"....

Als we iedereen maar gaan schoppen of voor zijn bek gaan slaan die iets lelijks zegt.... :=

Hier net ook moeten tanken met handschoenen aan....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:29

pmarena schreef:

Waarom? Hier hangen overal plakkaten dat je dieselhandschoenen in de shop kan halen, want ze worden gestolen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:32

pmarena schreef:
Maar mevrouw is wel degene die begint met geweld gebruiken en als je daar eenmaal mee begint kan je wel verwachten dat het escaleert... die schop was ook niet om die man af te weren maar echt heel berekenend er voor klaar gaan staan van "ik zal hem eens even te grazen nemen"....
Als we iedereen maar gaan schoppen of voor zijn bek gaan slaan die iets lelijks zegt.... :=

Ja ik vond het er supergrappig uitzien (das ook niet goed natuurlijk :') )
Het laatste erover van mijn kant: Hij 'zei' niks lelijks.. hij liep op minder dan 50cm langs een mevrouw die bij de risico groep hoort... Hij bracht haar in gevaar.

Ik vraag me trouwens af of de winkel een boete krijgt, gezien ze er niet voor zorgen dat mensen afstand houden.. dat is nu hun plicht toch?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:35

Cer schreef:
Ik vraag me trouwens af of de winkel een boete krijgt, gezien ze er niet voor zorgen dat mensen afstand houden.. dat is nu hun plicht toch?

Ik denk niet dat je dit de winkel verder kan aanrekenen. Hij krijgt een winkelverbod begrijp ik uit het artikel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:39

Gisteren avond was de mevrouw van Roche bij een interview op TV. Ik begreep eigenlijk niet heel goed was zij nou probeerde te vertellen. Ze zei eerst dat het recept voor de test al lang op internet staat. Waarop Asher bijna van zijn stoel viel van verbazing, omdat s' morgens in de kamer besproken was dat het geheim was.
Daarna stak zij van wal met een verhaal (en dat begrijp ik dus niet goed) waarin ze zei dat ze wel wilde meewerken met anderen om het recept te delen? Of bedoelde ze dat zij het niet slim vond dat anderen het gingen maken? Of bedoelde ze dat Roche kwaliteitscontroles krijgt en anderen die de tests gaan namaken dat niet krijgen (waardoor er foute testen op de markt komen)?
We hebben met zijn tweeen zitten te kijken en snapten eigenlijk allebei niet wat ze nou bedoelde.
Toen ze het woord aanbieding en klanten in de mond nam gingen mij wel even de haren rechtop staan.

Maar misschien bedoelde ze het wel goed? Spanje had een partij testen gekocht die niet goed waren. Wellicht wil ze voorkomen dat dit hier ook gebeurt?

Kan iemand van jullie dit voor me verduidelijken? :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:40

Destination schreef:
pmarena schreef:

Waarom? Hier hangen overal plakkaten dat je dieselhandschoenen in de shop kan halen, want ze worden gestolen.

Waarom...? Nou gewoon, omdat er een briefje hing dat het moest :P
Zat nog een dun bundeltje handschoenen in. Ook wel een echt dorpspompje.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:44

pmarena schreef:

Ik vroeg me meer af waarom dat noodzakelijk is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:46

Destination schreef:
pmarena schreef:

Ik vroeg me meer af waarom dat noodzakelijk is :D

Ik schat zomaar in, omdat iedereen die tankpistolen na elkaar aanraakt. Ook een risico op besmetting :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:46

fokfanaat schreef:

idd dat. Mijn vader van 72 is op dit moment nood ziekenhuizen aan het maken in containers voor heel Europa . En heeft een officiële status als essentieel bedrijf dat indien nodig leger bescherming krijgt.
Wat nou bejaard +:)+

( sorry ben zo trots op die man, en maak mee ook een beetje zorgen uiteraard dat hij het krijgt )

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:48

Eleeke schreef:
fokfanaat schreef:

idd dat. Mijn vader van 72 is op dit moment nood ziekenhuizen aan het maken in containers voor heel Europa . En heeft een officiële status als essentieel bedrijf dat indien nodig leger bescherming krijgt.
Wat nou bejaard +:)+

( sorry ben zo trots op die man, en maak mee ook een beetje zorgen uiteraard dat hij het krijgt )

Tof! Ik ben ook trots op je vader.

Hoe zien de containers eruit? En doen ze ook aan donatie voor landen die het niet kunnen betalen? Denk aan Corona in Syrië en dergelijke.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:52

Scum schreef:
Gisteren avond was de mevrouw van Roche bij een interview op TV. Ik begreep eigenlijk niet heel goed was zij nou probeerde te vertellen. Ze zei eerst dat het recept voor de test al lang op internet staat. Waarop Asher bijna van zijn stoel viel van verbazing, omdat s' morgens in de kamer besproken was dat het geheim was.
Daarna stak zij van wal met een verhaal (en dat begrijp ik dus niet goed) waarin ze zei dat ze wel wilde meewerken met anderen om het recept te delen? Of bedoelde ze dat zij het niet slim vond dat anderen het gingen maken? Of bedoelde ze dat Roche kwaliteitscontroles krijgt en anderen die de tests gaan namaken dat niet krijgen (waardoor er foute testen op de markt komen)?
We hebben met zijn tweeen zitten te kijken en snapten eigenlijk allebei niet wat ze nou bedoelde.
Toen ze het woord aanbieding en klanten in de mond nam gingen mij wel even de haren rechtop staan.

Maar misschien bedoelde ze het wel goed? Spanje had een partij testen gekocht die niet goed waren. Wellicht wil ze voorkomen dat dit hier ook gebeurt?

Kan iemand van jullie dit voor me verduidelijken? :o

Wat ik begreep is dat het gaat om een testvloeistof die idd vrij te maken is met een recept op internet, maar dat dat een “generic” of alternatieve versie is. Het is bijna hetzelfde maar niet exact, en daardoor zou je kwaliteitsverschil kunnen krijgen (en dan heb ik het nog niet eens over het extra marge wat je creëert door zelf het spul in elkaar te draaien ipv de van de fabrikant onder hoogst gecontroleerde omstandigheden gemaakte versie in te kopen). Het is een beetje alsof je op zoek bent naar een recept voor de echte Coca-Cola maar alleen een goedkoop huismerk receptje hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:53

Cer schreef:
pmarena schreef:

Ja ik vond het er supergrappig uitzien (das ook niet goed natuurlijk :') )
Het laatste erover van mijn kant: Hij 'zei' niks lelijks.. hij liep op minder dan 50cm langs een mevrouw die bij de risico groep hoort... Hij bracht haar in gevaar.

Er wordt gezegd dat hij ook lelijke dingen zei :)

Als mevrouw zo bang was om iets van hem op te lopen doordat hij dicht langs haar loopt, is de reactie om hem dan zelf op te wachten om hem eens even lekker een trap te geven en hem daarbij zelfs aan te raken (!) ook niet zo heel logisch natuurlijk :=

Het lijkt me sterk dat ze winkels boetes gaan geven voor mensen die dit soort fratsen uithalen, dat heeft een winkel ook niet in de hand. Misschien wel als ze mensen er niet op aan blijken te spreken?

Ik heb hier net een boodschappenrondje gedaan en ook meteen boodschappen gedaan voor schoonmoeder. Lekker hoor, zo van de ene naar de andere winkel en van het ene naar het andere karretje :n

Terwijl ik normaal lekker met mijn eigen boodschappenmandjes loop en nergens aan hoef te komen.

Bij de Lidl werden de wagentjes (nouja, de duwstang....) die terugkwamen constant schoongemaakt (hoe goed zou dat eigenlijk werken...) zodat iedereen echt een vers schoongemaakt wagentje kreeg.

Bij de Jumbo moest je met winkelwagen naar binnen. Maar de 1 zet hem terug en de volgende pakt hem weer.... en bedankt beleidsmakers voor het enorm vergroten van het risico dat ik iets oppik of doorgeef +:)+

Toen nog voor de nog steeds ontbrekende dingen naar 2 lokale winkels en daar was dat getrut gelukkig niet, gewoon een verademing als je niet zo'n goor wagentje hoeft te pakken :#

En toen bijna thuis dan nog even tanken. Dat dus met een handschoen moest.
Hoefde ik daar tenminste niet met mijn winkelwagenbaccillen-handen aan te zitten....toch wel slim bekeken van de garage :)

Mooi van die containers! Sowieso wel mooi om te horen wat er allemaal gaande is om deze Corona-crisis aan te pakken. Hopelijk maakt dat over een poosje allemaal bij elkaar een enorm verschil +:)+