Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:44

Anne_GTI schreef:
pien_2010 schreef:
Vooral die laatste zin vind ik heftig. Goed geremd.

Geniet jij ook zo van rijden in de bus? Mijn vriendin heeft nl onlangs haar bus rijbewijs gehaald en mag nu school kinderen vervoeren en ze vind zo'n grote bus fantastisch om in te rijden. Heb jij dat ook?
Ik vind het vooral erg stoer.

Het is inderdaad mooi om met zo'n groot voertuig onderweg te zijn. Soort van tetris level 10 waarbij als je het goed doet ineens het hele veld weggespeeld wordt. Het voordeel verder is dat je best veel invloed hebt over het verloop van de dag. Ik krijg betaald voor uit het raam kijken, kan ervoor kiezen om leuke gesprekken aan te gaan, heb fantastische collega's en je maakt elke dag wel weer iets mee. Het is nooit saai.

Natuurlijk zijn er ook nadelen maar sommige dingen moet je gewoon schijt aan hebben. Als je dat laatste goed kan is het prachtig werk.

Je praat er met net zoveel liefde over als mijn vriendin. Leuk!

xSagan

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:09

Zo, vanochtend weer een goede les opletten gehad. Wij hebben een oversteek waar je verplicht bent om te stoppen. Fietsers hebben daar voorrang. Als er school is, kan je wel eens moeten wachten. Die weg is slecht verlicht en het leuke is, rechts van je heb je twee wegen die op die kruising dus 1 worden. Dus op 1 bocht van rechts heb je daar heel slecht zicht. Dat weet ik ook.

Vanochtend had ik 3 tot 4 keer alle kanten opgekeken en dacht daarna dat het wel kon, halverwege komt er vanuit mijn dode hoek een fietser met snelheid en oortjes in. Net op tijd kunnen remmen. Hij boos en geschrokken en ik geschrokken, maar niets aan de hand verder, maar wat een rot punt blijft dat…. Spiegels aan de weg zouden daar zoveel helpen bij die bocht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 12:49

Oef een fietser gelukkig niet op de klep.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 13:42

Eerst een scootmobiel die tegen het verkeer inging op een fietspad op een plek waar het echt niet kon - dus ik zag haar pas op het laatst en toen keek ze mij boos aan. Daarna op de rem voor een auto met richtingaanwijzer naar rechts die niet naar rechts ging, en daarna een automobilist die uitgebreid aan het bellen was. Achter elkaar.

Ik ben echt de moeilijkste niet maar dacht toch: kunnen we de schijn van verkeersregels niet een beetje ophouden?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:04

Net een droeftoeter die voordrong bij een wegversmalling.
Ik was tegenligger met witte pijl. Dus voorrang.
Heb mijn station doorgeduwd (met 2 wielen op de stoep ivm schade anders) en getoeterd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:22

Hahahahahahaha dat doe ik nu nooit. Dus ik vind het vooral erg grappig.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:20

Kijk, vrachtwagens die elkaar inhalen, ok. Dat hoort er gewoon bij, die hebben daar hun redenen voor. Alleen waarom moeten ze dat nou per se massaal in de avondspits op de snelweg doen... Op het korte stukje van circa 35 kilometer telde ik er zeker 8-10... Daar ging ik me toch wel een beetje aan ergeren op een gegeven moment.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:23

Oh ja, dat heb ik hier op de A67 ook altijd. Ook vrachtwagens die hem in de file gewoon naar links gooien.. ontzettend ergerlijk.

Ik had vandaag twee keer in een ritje van nog geen 10 minuten twee afzonderlijke voertuigen die hem er vanuit stilstaand gewoon voor gooiden terwijl ik op een voorrangsweg reed met 50. De eerste was een lijnbus nota-bene.. moest voor beiden echt flink afremmen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:48

Oeps dat afremmen is niet ok.

Ik heb een nachtbril vanaf vandaag en toen het schemerig werd en ik weer wat angstig werd van al die lichten in mijn ogen, heb ik hem opgezet. WAT EEN VERADEMING! Het geeft hoop en ik ben heel benieuwd hoe het is echt in het donker rijden met die bril.
Lette ik vooraf op, dat ik niet te langzaam ging rijden , was het met bril dat ik op moest letten dat ik niet te hard ging rijden _O- . Het reed gewoon alsof het licht was. Zo fijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 06:04

Lijnbus binnen de bebouwde kom hoort voorrang te krijgen bij het verlaten van een halte. Was iedereen vergeten vandaag...

Als de bus van rechts komt en je voorrang moet verlenen is het ook wel handig om je auto zo neer te zetten dat die bus ook de bocht kan maken. Ik was er klaar mee. Het was druk en ik liep al achter in mijn tijd dus dom doorgedrukt tot vlak voor de auto. Die kon niet anders meer dan achteruit.

Kruising vrijhouden bij file... ook zoiets.

Op zulke momenten vraag ik me serieus weleens af hoe mensen ooit hun rijbewijs gehaald hebben en waarom code95 niet gewoon voor iedereen van toepassing is.

Weer 8 minuten pauze ingeleverd door dit soort acties.... en dat was 1 ritje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 07:14

pien_2010 schreef:

Ik heb een nachtbril vanaf vandaag en toen het schemerig werd en ik weer wat angstig werd van al die lichten in mijn ogen, heb ik hem opgezet. WAT EEN VERADEMING! Het geeft hoop en ik ben heel benieuwd hoe het is echt in het donker rijden met die bril.
Lette ik vooraf op, dat ik niet te langzaam ging rijden , was het met bril dat ik op moest letten dat ik niet te hard ging rijden _O- . Het reed gewoon alsof het licht was. Zo fijn.

Jij had de bril van de Action toch?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:19

Anne_GTI schreef:
Lijnbus binnen de bebouwde kom hoort voorrang te krijgen bij het verlaten van een halte. Was iedereen vergeten vandaag...

Als de bus van rechts komt en je voorrang moet verlenen is het ook wel handig om je auto zo neer te zetten dat die bus ook de bocht kan maken. Ik was er klaar mee. Het was druk en ik liep al achter in mijn tijd dus dom doorgedrukt tot vlak voor de auto. Die kon niet anders meer dan achteruit.

Kruising vrijhouden bij file... ook zoiets.

Op zulke momenten vraag ik me serieus weleens af hoe mensen ooit hun rijbewijs gehaald hebben en waarom code95 niet gewoon voor iedereen van toepassing is.

Weer 8 minuten pauze ingeleverd door dit soort acties.... en dat was 1 ritje.

Ik denk niet dat ik jouw beroep zou kunnen doen... Ik erger me niet-beroepsmatig al groen en geel in het verkeer en dan rijd ik ook nog eens een gewone auto. Weet niet wat code 95 is, maar eens met dat je je soms afvraagt hoe sommige mensen hun rijbewijs hebben gehaald ;( .

Mijn voornemen (al jaren :+ ) is om me niet meer op te winden in het verkeer. Meestal faal ik jammerlijk. Ik blijf proberen, ben tenslotte ook gestopt met roken, dus dit moet ook lukken B-) .

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:36

Ik heb altijd geleerd wanneer de Lijnbus laat weten dat ie van de bushalte af gaat dat je hem voor laat.
Dus ik geef de buslijn die ruimte ook. :)

Wij hebben dus tijdelijk een voetgangers brug over het water want de huidige brug word aan geknutseld,
en zal hopelijk 20 December klaar zijn dan is ie 3 maanden dicht geweest.

Er staat heel duidelijk een voetgangers bord en er onder 'Fietsers afstappen'
nou ik kan je vertellen je word werkelijk aangereden door fietsers,brommers/scooters.

Handhaving doet er niets aan helaas.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:43

pien_2010 schreef:

Een nachtbril helpt mij ook zo goed! Werd heel onzeker van in het donker rijden.
Had eerst zo'n overzet bril.
Maar paar weken terug nieuwe bril gekocht en gelijk een nachtbril op sterkte genomen.
Echt nog geen seconde spijt van!

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:48

Ik hou altijd rekening met bussen, vrachtwagens en ander groot verkeer. Mijn zoon is vrachtwagenchauffeur en ik weet hoe vervelend het is als ander verkeer je in de weg rijdt en geen rekening houdt met grote draaicirkel, uitzwenken en dergelijke.
Bij ons in de stad rijden er echter een aantal buschauffeurs die zonder op of om te kijken hun richtingaanwijzer aanzetten en direct hun bus de weg opgooien. Dan is het wel heel lastig anticiperen en voorrang geven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:48

Bellatrix schreef:
pien_2010 schreef:

Jij had de bril van de Action toch?

Nee. Van Amazone

Vervelend Anne al die mensen die maar geen voorrang geven. Kun je mijn geheugen opfrissen over code95?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:53

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:29

Ik geef de lijnbus ook wel voorrang als ze dat eigenlijk niet hebben. Bijvoorbeeld bij uitrijden op onoverzichtelijke stukken, of op het busstation. Zeker als ik genoeg ruimte achter me heb heb om een keer extra voorrang te verlenen. Lijnbussen rijden op een strak schema, ik als gewone automobilist doorgaands niet. Wordt altijd gewaardeerd :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:41

Anne_GTI schreef:

Heb wel een keer bijna een ongeluk gehad hierdoor (en mijn fout), maar dat had wel een reden. Op bijna alle stukken waar ik veel rijd was toen de busbaan apart van de rijbaan. Wegrijden bij de halte heeft dan geen verdere gevolgen - de bus blijft op z'n eigen baan.

Alleen dit stukje had geen busbaan na de halte. Dus ik zag de bus, reed er in volle bewustzijn voorbij... terwijl de bus op mijn rijbaan kwam. Oeps.

(Is al een tijdje geleden gelukkig. En volgens mij is de situatie aangepast dat de bus nu gewoon op de rijbaan stopt, dus geen inham voor de halte - verkeer wacht erachter en kan niet meer passeren. Helemaal prima.)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:52

pien_2010 schreef:

Dat klinkt als iets waar ik ook baat bij zou hebben!
Heb je een linkje van jouw bril?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:53

Als een bus zijn richtingaanwijzer gebruikt geef ik zeker voorrang want een bus terugkoppen win ik niet op de fiets. Maar dan moeten ze wel die dingen gebruiken en daar schoort het in mijn woonplaats nogal aan.

Ik had laatst een discussie met mijn man over voorrang en passagiers die uit de bus stappen: stel, je stapt uit de bus en moet een fietspad oversteken om bij het trottoir te komen, heeft de fiets dan voorrang of de passagiers uit de bus?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:05

Hangt er volgens mij vanaf of ze vanuit de bus op een eiland stappen en daarna een fietspad over moeten steken (dan heeft fietser voorrang) of direct op het fietspad uit moeten stappen. (dan heeft passagier voorrang)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:39

Ik geef de bus ook voorrang.
Te groot om mee te knuffelen.

Maar ook paar keer gehad dat ik naast de bus reed, chauffeur van de bus de weg op reed en toen knipper pas aandeed. Kon geen kant meer op.

Mijn voornemen isook om mij minder te ergeren in het verkeer.
Faal nog steeds.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:44

fohadie schreef:
Maar dan moeten ze wel die dingen gebruiken en daar schoort het in mijn woonplaats nogal aan.

Ik denk dat je dat best een keer (of een paar keer) kunt melden via het klachtenformulier op de website. Misschien dat dat dan toch een keertje wordt herhaald als aandachtspunt?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:47

Ik heb hier nog wel eens dat de bus het knipperlicht aanzet als ik er al naast zit.
En dan kan ik weinig meer, dus dan vind ik het wel enigszins onfatsoenlijk wanneer de bus zich er dan ook gelijk voor gooit.

Normaal gezien geef ik de bus gewoon netjes voorrang en als ik ook maar enigszins zal verwachten dat die wil gaan wegrijden houd ik zelfs nog wel even in.
Maar als ik er eenmaal naast zit, voordat het knipperlicht aangaat, ja, dan mag die bus even op mijn wachten tot ik helemaal voorbij ben.