[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:44

Ik heb 2 paarden, 2 pony's (genoeg ruimte) en 2 oudere katten van nu 13 en 18 jaar oud (leeftijd is geen issue). Daarnaast werk ik halfijds (tijd genoeg) en houdt mijn vriend ook wel van een langere wandeling.
Het is dat de ruimte niet aan huis beschikbaar is, we hebben geen tuin en veel trappen in huis. Dat is voor ons de doorslag om geen hond te nemen.

Berdien

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:23

Ik zou heel graag een hondje willen. Een Corgi <3 Of een Teckel. En die noem ik dan Takkie {:}

Maar ik werk fulltime, heb een kat (koningin van het huis := ) en met twee paarden + een vriend is de tijd voor een hond dan wel heel beperkt. Plus dat ik 3 hoog woon, en de meeste honden zijn niet gemaakt om meerdere keren per dag 6 trappen op en af te hobbelen.

Maar ooit... ooit heb ik een hondje :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:30

Ik hou totaal niet van honden :+
(Katten wel)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:31

Katten en honden wel.

Geeeeen kinderen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:32

Sizzle schreef:
Ik hou totaal niet van honden :+
(Katten wel)

Ik vind katten dus echt stom. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:57

Als wij een teckel (of basset) zouden nemen, dan doop ik 'm Saucisse :Y)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:04

Berdien schreef:
Ik zou heel graag een hondje willen. Een Corgi <3 Of een Teckel. En die noem ik dan Takkie {:}

Maar ik werk fulltime, heb een kat (koningin van het huis := ) en met twee paarden + een vriend is de tijd voor een hond dan wel heel beperkt. Plus dat ik 3 hoog woon, en de meeste honden zijn niet gemaakt om meerdere keren per dag 6 trappen op en af te hobbelen.

Ik wil ook ooit een Teckel en idd die wil ik ook Takkie noemen ;) . Ik werk dan wel parttime maar toch 3 hele dagen en 1 halve dus nu ook geen tijd voor helaas. Komt ooit wel. Heb nu 2 katten, een pony en een parkietje. Is leuk en voor nu genoeg

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:19

Varekaj schreef:

Als ik ooit een Basset neem (maar dat doe ik niet want die beesten zijn hartstikke zielig) dan noem ik hem Fred.
Fred Basset

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:44

Ik vind een hond dus echt veel te veel werk. Eigenlijk vergelijkbaar met een kind; je kunt niet zomaar lang wegblijven, hebt allemaal verplichtingen (3x per dag wandelen). Vind ze wel leuk, maar vind honden ook vaak ruiken. Mijn zus heeft er twee en daar ruik je zodra je binnenkomt zo’n hondengeur. En ik weet van haar dat ze elke dag stofzuigt en dweilt, dus daar ligt het niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:48

Ik heb dat ook Ceffyl, honden kunnen heel leuk zijn (en puppies uberschattig <3 ) maar niet voor mezelf.. Zoveel werk en je bent behoorlijk beperkt als je er eens op uit wil. En de (veel) blaffende en kwijlende exemplaren vind ik net zo irritant als kinderen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:48

Berdien schreef:

Corgi. <3 Takkie. <3
San en Sall hier op Bokt hebben hun teckels ook epische namen gegeven. 8-)

Onze teckel heette Dushi... ze was derdehands en we vonden de naam die ze al had - Snoopy - maar stom, alleen omdat ze al een jaar of 4 was toen we haar kregen, wilden we het ook niet teveel veranderen (niet dat ze ernaar luisterde, want teckel. :') ). Die van mijn tante heet(ten) Pebbles en Bambam, en ze deden hun naam ook eer aan. Peppie is helaas overleden, maar dat was echt zo'n superlief, bescheiden hondje die ook nog eens goed luisterde. Bamsie is wat meer van de eh... domme kracht. :')

Ik wil, als ik later groot ben, een boxer, Weimaraner of Rhodesian ridgeback. := Stiekem hoop ik dat mijn werkgever office dogs oké vindt, want dan hoef ik niet tot na m'n pensioen te wachten. :')

Varekaj _O-
Onze boxer heette Boxie (don't judge, ik was 4 en vond het briljant), en mijn vader noemde haar vaak afwisselend 'platneus' of 'rothond' dus op een gegeven moment waren er mensen die dachten dat ze echt zo heette. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:50

Mars schreef:
Ik heb dat dus met Jack Russels, hyperactieve ***keffers. Maar dat zit hem in de baasjes die zo’n beestje nemen. ‘Lekker klein hondje leuk voor me kids’ maar opvoeden, nope.

Zo'n etter hebben wij, heerlijk beest.
Maar inderdaad bananen in de oren, tot je roept snoepje :+
En dan kan ze ineens alles. Snoepjes op; bananen in de oren :D

Kids hebben we niet en niemand heeft er last van.
Maar jack russels zijn gewoon energie rijke etter bultjes, heeeerlijk :+

Maar inderdaad ze passen niet overal.
Wij hebben ons hondje van marktplaats af met 5 maanden oud.
Ze zou te druk zijn.... zucht.
Bij ons ligt ze binnen stil en hoor je haar niet.
Maar die komt wel heel wat buiten, rennen en rennen.
Kun je ze dat niet geven dan zijn het ***keffers.

Maar zo zit het meestal, hond aanschaffen die niet past.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:58

Een hond lijkt mij heel leuk, maar een kat ook, of zoals iemand hier op het forum een papegaai. <3
Maar ik begin er niet aan, want ik zou mij heel schuldig voelen om het dier achter te laten als ik naar mijn werk moet.
De manier waarop ik met ze om zou willen gaan, kost gewoon veel tijd en die heb ik niet. Dus niet gewoon een ommetje, maar echt een wandeling. Elke dag training enz.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:07

MarlindeRooz schreef:
Mijn ouders wilden pas een hond toen ze in het bos gingen wonen. Want een hond moet een grote tuin hebben en niet aan de riem te hoeven lopen. Eindstand: riem is bij ons puur decoratie, voor in je jaszak. _O-

Groot gelijk ook trouwens, honden moeten lekker los kunnen lopen ipv alleen in huis + aan de riem zijn.

Dit is trouwens wel een grote misvatting van werk honden rassen..

'ze moeten veel lopen/bewegen' dat is niet "waar" ze hebben uitdaging nodig.

En of dat nou hersenspelletjes zijn, trucjes, of een intensieve snuffel ronde, ze willen graag werken.

Ik heb een werklijn australian shepherd van 9,5 maand en weet je wat zij doet de hele dag als ik aan t werk ben? Slapen... :Y)

Ik heb zelf 2 katten en een hondje ik vind t heerlijk :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:11

Ik hou helemaal niet zo van honden. Ik kan niet zoveel met dat super afhankelijke.
Sommige individuen ben ik gek mee, maar dat zijn enkel de goed opgevoedde exemplaren, en misschien dat het aan mijn omgeving ligt, maar ik ken ècht maar een handvol mensen die hun hond(en) echt goed opgevoed heeft.
Onopgevoedde honden doen me aan kinderen denken.
Luid, stinkend, vies, druk, irritant, geen respect voor ruimte en zo kan ik nog wel even doorgaan :=
(overigens valt het wel op dat de mensen met goed opgevoedde honden vaak geen kinderen hebben, òf hele brave eveneens goed opgevoedde kinderen)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:13

Hier twee honden, herplaatsers, dus met hun quirks. Als ze er niet meer zijn, komen er denk ik geen nieuwe... Sowieso komt er denk ik geen grote hond meer, hoe dol ik ook ben op die ouwe.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:43

HopeMyDay schreef:
Varekaj schreef:

Als ik ooit een Basset neem (maar dat doe ik niet want die beesten zijn hartstikke zielig) dan noem ik hem Fred.
Fred Basset

Toevallig! Hier loopt een Basset genaamd Fred in de wijk. Echt zo'n humptiedum, laamemaar, sjoksjok. Grasje hier, snufje daar, niet te snel allemaal :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:09

De Basset van onze buren heet Flash :D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:45

DObermann, Weimaraner, Viszla of Rhodesian ridgeback zou ik wel willen. Maar met een huisje van 70m2 en een tuin van 10m2 gaat dat hem toch niet worden.

En nu werk ik thuis, dus zou het makkelijk kunnen. Maar als we weer terug naar kantoor gaan zou ik toch wat moeten regelen als ik 12 uur van huis ben. Echt oneerlijk naar het beestje toe.

Ik heb zelf meer met honden dan katten. Maar heb nu toch twee poezen. Cornish rex
In gedrag meer een kruising tussen kat, hond (ze kunnen zitten op commando, komen je begroeten als je weg bent geweest. ), aap (klimmen, springen, snelheid) en konijn/kleuter (zitten overal aan, graven zich helemaal in in dekentjes).

Leuke beesten maar veel energie. Heel mensgericht. Door corona misschien iets té. Ze zitten het liefst bij je (of op je, of in je trui). Prioriteiten zijn aandacht, warmte en zachte dekentjes en eten. Gaat al drie jaar goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:20

Hier ooit een teckel. Onze kat wil ik geen hond aandoen, kent hij helemaal niet. Hij loopt altijd achter de Turkse herder van mijn schoonmoeder aan als die er is. Als een soort schaduw de tuin door. Hond wordt er altijd heel onzeker van, van die zwarte stalkende vlek _O-

Weet niet wat ie in huis zou doen, dus hij mag lekker alleen blijven.

Maar onze kat is net een hond. Loopt ook altijd mee de tuin door. Heel gezellig. Als we het erf af willen, moeten we zorgen dat hij niet meeloopt. Zie je ons de kat binnen doen en hard wegrennen (want kattenluikje).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:01

https://www.facebook.com/10000585277777 ... 4/?app=fbl

Om bij het onderwerp honden te blijven....
Ondanks dat ik dit buikje minder ranzig vind dan zo'n bult met uitpuilende navel en aalstreep en ondanks dat ik meer van honden dan van mensen hou gaat dit zelfs mij iets te ver.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:34

Nicky91 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Mijn ouders wilden pas een hond toen ze in het bos gingen wonen. Want een hond moet een grote tuin hebben en niet aan de riem te hoeven lopen. Eindstand: riem is bij ons puur decoratie, voor in je jaszak. _O-

Groot gelijk ook trouwens, honden moeten lekker los kunnen lopen ipv alleen in huis + aan de riem zijn.

Dit is trouwens wel een grote misvatting van werk honden rassen..

'ze moeten veel lopen/bewegen' dat is niet "waar" ze hebben uitdaging nodig.

En of dat nou hersenspelletjes zijn, trucjes, of een intensieve snuffel ronde, ze willen graag werken.

Ik heb een werklijn australian shepherd van 9,5 maand en weet je wat zij doet de hele dag als ik aan t werk ben? Slapen... :Y)

Ik heb zelf 2 katten en een hondje ik vind t heerlijk :D

Ik kan dit beamen met mijn niet-werkras wel hyperactieve stuiterbal. :j
Ze gaat een paar keer per week los op een omheind veld om ff lekker vrij uit te razen, daarnaast 1-2x per week ong 15-20 minuutjes naast de fiets op gecontroleerd tempo met stukken vol gas rennen tussendoor.
Buiten covid deed ik er 1x per week cursus mee, dat varieerde van gehoorzaamheid tot detectie.
Buiten dat doe ik eigenlijk verrekt weinig met haar, 2-5x daags uitlaten maar aangelijnd en ook niet elke dag lange wandelingen, wel snuffelrondjes en verder speelt ze met mijn andere hond. :)
Als ik eraan denk krijgt ze een hersenwerkje of gewoon een opdrachtje.
En ja, ze stuitert alsnog door het huis heen maar das 1-2x per dag hooguit 5 minuten en vaak in opwinding.
Het is wel een stuk pittiger dan een luie bankaardappel maar tegelijkertijd is het een ontzettend leuke uitdaging om haar precies goed te hebben ipv onder- of overprikkeld.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:00

Palmera schreef:

Ondanks dat ik dit buikje minder ranzig vind dan zo'n bult met uitpuilende navel en aalstreep en ondanks dat ik meer van honden dan van mensen hou gaat dit zelfs mij iets te ver.

Het is wel schattig.. maar ook echt weird.. :')

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:51

Palmera schreef:

Oh wauw... -O-
Dit is echt heel slecht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:58

Ik stoor me vooral aan de overdaad aan roze. :')