Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Berdien schreef:Ik zou heel graag een hondje willen. Een CorgiOf een Teckel. En die noem ik dan Takkie
Maar ik werk fulltime, heb een kat (koningin van het huis) en met twee paarden + een vriend is de tijd voor een hond dan wel heel beperkt. Plus dat ik 3 hoog woon, en de meeste honden zijn niet gemaakt om meerdere keren per dag 6 trappen op en af te hobbelen.
Maar ooit... ooit heb ik een hondje
Berdien schreef:Corgi.Ik zou heel graag een hondje willen. Een CorgiOf een Teckel. En die noem ik dan Takkie
Maar ik werk fulltime, heb een kat (koningin van het huis) en met twee paarden + een vriend is de tijd voor een hond dan wel heel beperkt. Plus dat ik 3 hoog woon, en de meeste honden zijn niet gemaakt om meerdere keren per dag 6 trappen op en af te hobbelen.
Maar ooit... ooit heb ik een hondje
Mars schreef:Ik heb dat dus met Jack Russels, hyperactieve ***keffers. Maar dat zit hem in de baasjes die zo’n beestje nemen. ‘Lekker klein hondje leuk voor me kids’ maar opvoeden, nope.
MarlindeRooz schreef:Mijn ouders wilden pas een hond toen ze in het bos gingen wonen. Want een hond moet een grote tuin hebben en niet aan de riem te hoeven lopen. Eindstand: riem is bij ons puur decoratie, voor in je jaszak.
Groot gelijk ook trouwens, honden moeten lekker los kunnen lopen ipv alleen in huis + aan de riem zijn.
HopeMyDay schreef:Varekaj schreef:Als wij een teckel (of basset) zouden nemen, dan doop ik 'm Saucisse
Als ik ooit een Basset neem (maar dat doe ik niet want die beesten zijn hartstikke zielig) dan noem ik hem Fred.
Fred Basset
Nicky91 schreef:MarlindeRooz schreef:Mijn ouders wilden pas een hond toen ze in het bos gingen wonen. Want een hond moet een grote tuin hebben en niet aan de riem te hoeven lopen. Eindstand: riem is bij ons puur decoratie, voor in je jaszak.
Groot gelijk ook trouwens, honden moeten lekker los kunnen lopen ipv alleen in huis + aan de riem zijn.
Dit is trouwens wel een grote misvatting van werk honden rassen..
'ze moeten veel lopen/bewegen' dat is niet "waar" ze hebben uitdaging nodig.
En of dat nou hersenspelletjes zijn, trucjes, of een intensieve snuffel ronde, ze willen graag werken.
Ik heb een werklijn australian shepherd van 9,5 maand en weet je wat zij doet de hele dag als ik aan t werk ben? Slapen...![]()
Ik heb zelf 2 katten en een hondje ik vind t heerlijk
Palmera schreef:https://www.facebook.com/10000585277777 ... 4/?app=fbl
Om bij het onderwerp honden te blijven....
Ondanks dat ik dit buikje minder ranzig vind dan zo'n bult met uitpuilende navel en aalstreep en ondanks dat ik meer van honden dan van mensen hou gaat dit zelfs mij iets te ver.
Palmera schreef:https://www.facebook.com/10000585277777 ... 4/?app=fbl
Om bij het onderwerp honden te blijven....
Ondanks dat ik dit buikje minder ranzig vind dan zo'n bult met uitpuilende navel en aalstreep en ondanks dat ik meer van honden dan van mensen hou gaat dit zelfs mij iets te ver.