Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:08

Mars schreef:
Koetjesrepen zijn goor :r

Ja! :+

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:10

Mars schreef:

Helemaal mee eens!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:10

Mars schreef:

Volgens mij een best wel algemeen gedeelde mening :o ? Ik ken echt niemand die die dingen lust :P.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:12

_San87_ schreef:
Mars schreef:

Volgens mij een best wel algemeen gedeelde mening :o ? Ik ken echt niemand die die dingen lust :P.

Ik ken er een aantal :')

Mars

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:13

Oh ik wel!
Heel veel mensen juist die het waanzinnig lekker vinden in mijn omgeving.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:14

Mars schreef:
Oh ik wel!
Heel veel mensen juist die het waanzinnig lekker vinden in mijn omgeving.

Rare mensen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:21

Tiggs schreef:
Ik vind het heel ouderwets dat zoveel vrouwen de naam van hun man gaan voeren na hun huwelijk.

Hier een unpopular opinion de andere kant op: ik haat mijn familie, ik haat mijn meisjesnaam en ik wil zo min mogelijk verbintenis met de mensen die mij op aarde hebben gezet. Dan ben ik liever ouderwets met m'n man en m'n eigen gevormde gezin. :D

Sommige mensen reageren super spastisch als je zegt dat je je moeder haat, maar mensen die anderen terecht met een hele grote boog ontwijken kunnen ook kinderen op de wereld zetten en ik vind niet dat ik haar ook maar iets verschuldigd ben. Heel veel mensen komen aan met 'maar het is toch je moeder' en dat vind ik heel makkelijk praten als je zelf een leuke moeder hebt, of een moeder die geen onvergeeflijke dingen heeft gedaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:30

_San87_ schreef:
Mars schreef:

Hier *\o/* Heerlijk. Ik eet zo'n zak in 1 keer leeg. Ook lekker opmeen witte boterham trouwens.

Ik lust dan weer geen karamel en vind om die reden mars en snickers ook echt smerig. Enne witte chocola is ook vies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:57

Mensen láten zich besodemieteren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:28

Ik weet niet of het echt impopulair is, het is iets dat eigenlijk nooit mag gebeuren, maar ik ben momenteel zo ver dat ze van mij het leger in mogen zetten om die relschoppers een lesje te leren :).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:44

Of die relschoppers in het leger zetten, kunnen ze wat discipline leren :+ En zich bezig houden met nuttige zaken. Omgaan met wapens kunnen ze al, dus lijkt me niet moeilijk voor ze.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:40

Dan toch ook maar even hier: middelbare scholieren worden op het moment soms veel te veel in een voor hen zeer comfortabele slachtofferrol geduwd. Daar hebben de leerlingen helaas ook niets aan, ik maak me daar wel een beetje zorgen over.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:51

Als kinderen door deze coronacrisis een jaar over moeten doen is dat helemaal geen ramp. Misschien is het zelfs verstandiger om alles gelijk te trekken en deze periode als een verloren schooljaar te zien.

(zeg ik, als single kinderloze)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:54

Je bedoelt: iemand die alleen maar 8en en 9ens heeft en er keihard voor gaat moet toch maar blijven zitten want dat is goed voor je karakter en eensgezindheid van de bevolking?
Een kind dat een jaar later naar school gegaan is of al een jaar extra gekleuterd had moet maar tot 8 jaar doorkleuteren? Idem met 6 jarigen die al deels kunnen lezen en schrijven?

Dat klinkt niet zozeer als een niet polulaire mening maar eerder een mening zonder onderbouwing.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 25-01-21 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:58

Ik bedoel: Er zijn kinderen die geen hol met online lessen kunnen, niet meer gemotiveerd zijn en zich verloren voelen. En dan is er wel de druk dat een CITO perse moet. Wáárom? En het stukje 'achterstanden in het onderwijs'. Waarom is iets een achterstand als velen er mee zitten?

Misschien moet er meer worden gekeken naar maatwerk, dat kan ook. Maar de term 'achterstanden' stuit mij nogal tegen de borst. Want achterstanden kun je zien wanneer het onderwijs normaal is. Momenteel is het verre van normaal.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:59

Sizzle schreef:
Dat klinkt niet zozeer als een niet polulaire mening maar eerder een mening zonder onderbouwing.

Ik verwijs je graag even terug naar de OP in dit geval :evaw:

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:02

In de OP staat niet heel veel (is mijn blijkbaar niet polulaire mening) :D

Ik heb niets tegen blijven zitten, helemaal OK als dat nodig is.
Maar niet gewoon: iedereen blijft zitten, daar gaan ook heel veel kinderen de motivatie van verliezen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:07

Maar wat doe je dan met de kinderen die na de zomer naar groep 1 zouden gaan? Ook een jaar later? Dan wordt het hele naar school gaan dus naar een latere leeftijd geschoven. En dus het naar de middelbare gaan ook en naar de vervolgopleiding ook.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:09

Maar misschien zou het eens andersom kunnen: iedereen doet zijn jaar over behalve die kinderen die bovengemiddeld goed blijven presteren. (I.p.v. iedereen over en de "slechtste" blijven zitten).
Dan heb je de motivatie mee, de vlijtige leerlingen worden voor hun prestatie beloond, de bovengemiddeld intelligenten behouden hun uitdaging en alle anderen krijgen de extra tijd die ze nodig hebben om de gemiste leerstof in te halen.

Maar het probleem blijft logistisch bij de overgangsjaren en de examenklassen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:16

Ik weet niet hoe jullie als kind waren, maar in mijn ogen was 'een jaar blijven zitten' de allergrootste ramp die me kon overkomen op vlak van school. Dit zou dus absoluut geen oplossing geweest zijn voor een mogelijk motivatieprobleem, absoluut niet.

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:22

Ik heb ook een mening die niet veel mensen delen.
Ik vind het raar dat überhaupt alle scholieren nog zo lang naar school moesten.
Niemand wist (weet) of er nog langdurige gevolgen van corona in je lichaam blijven maar iedereen loopt wel te roepen dat wij beina nooit echt ziek worden en het alleen maar verspreiden.
En dat er pas na een jaar onderzoek naar wordt gedaan.
En op school kàn je gewoon geen 1.5 m houden. 8)7

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:22

En sommigen moeten nog steeds...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:57

Ik denk ook zelfs dat contact beroepen en winkels veiliger open kunnen dan scholen, dat daar veel minder besmettingen uit komen.

En dan gooien ze de scholen 9 feb weer open en dan kunnen die nog langer dicht blijven omdat alles door de scholen weer oploopt. :7

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:58

Scholrn zijn open bij ons en we zijn nog steeds in een dalende lijn.
Mijn al dan niet polulaire mening: Niemand weet concreet wat de maatregelen doen. Zelfs binnen een land is er ruzie over zoals in Duitsland in ieder bundesland andere maatregelen zijn die een ander bundesland dan weer als zinloos bestempeld.
We doen met z‘n allen maar wat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:02

Sizzle schreef:
Scholrn zijn open bij ons en we zijn nog steeds in een dalende lijn.
Mijn al dan niet polulaire mening: Niemand weet concreet wat de maatregelen doen. Zelfs binnen een land is er ruzie over zoals in Duitsland in ieder bundesland andere maatregelen zijn die een ander bundesland dan weer als zinloos bestempeld.
We doen met z‘n allen maar wat.

‘We doen met z’n allen maar wat’

Is echt precies hoe ik heel het afgelopen jaar bekijk :')