Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 06:09

deksel schreef:
Zou een astma-pufje helpen als je benauwd bent omdat je corona hebt? :o?

Als die benauwdheid veroorzaakt wordt door vernauwde (samengetrokken) luchtwegen, dan wel. Ben je benauwd vanwege littekenweefsel of vocht in de longen, dan zal het weinig effect hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:02

oomens schreef:
deksel schreef:
Zou een astma-pufje helpen als je benauwd bent omdat je corona hebt? :o?

Als die benauwdheid veroorzaakt wordt door vernauwde (samengetrokken) luchtwegen, dan wel. Ben je benauwd vanwege littekenweefsel of vocht in de longen, dan zal het weinig effect hebben.

Bij beschadigingen kan het zeker wel effect hebben. Het wordt niet voor niks ook voorgeschreven bij COPD. Maar aan een ontstekingsremmer zul je waarschijnlijk weinig hebben denk ik.

deksel

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:47

Ah, interessant. Thanks!

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:00

Sheran schreef:
Is het bij typen op je telefoon (motorola+android) mogelijk om bij je autocorrect van taal te wisselen? Ik zit vaak in 3 gesprekken in 3 talen tegelijk en het is zó irritant dat hij bv alle Franse woorden niet herkent en automatisch verandert. Dan duurt typen echt 4x zo lang en levert het minstens 50x zoveel frustratie op :P

Ik gebruik de app SwiftKey, waarmee ik zonder gedoe drie talen door elkaar kan gebruiken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:06

Waarom staat er een gewoon huis geblurd op google streetview?
Kun je dat aangeven dat je wilt dat je huis er niet op komt te staan?
En waarom zou je dat willen?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:53

Vanaf welke frequentie gaat een paard vooruit met een handige ruiter?

Voorbeeld: ruiter A rijdt prima stap, draf en galop maar heeft geen idee wat rechtrichten is, rijdt 5-6x per week lekker buiten zonder buigingsarbeid. Ruiter B is juist heel bekwaam in het rechtrichten en traint het paard 1x per week.

Gaat dit paard vooruit door ruiter B of juist achteruit omdat ruiter A vaker rijdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:10

_Penotti schreef:

Gezichten en kentekens worden automatisch geblurd, dus als er bijvoorbeeld een busje met een grote foto erop voor de deur staat kan het zijn dat het huis wordt meegeblurd. Of als er een ''gezicht'' te zien is in de ramen bijvoorbeeld.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:13

_Penotti schreef:

Dit kan je inderdaad aanvragen. In elk geval in belgie toch, dus vermoed dat het bij jullie ook zo gaat.

Mijn buren hebben dit ook gedaan. Ze hebben schrik dat dieven de ramen en deuren gaan kunnen bestuderen als het niet geblurd is ... :') :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:13

Shanna schreef:
_Penotti schreef:

Gezichten en kentekens worden automatisch geblurd, dus als er bijvoorbeeld een busje met een grote foto erop voor de deur staat kan het zijn dat het huis wordt meegeblurd. Of als er een ''gezicht'' te zien is in de ramen bijvoorbeeld.

mijn inmiddels overleden oud-buurman stond gewoon ingeblurd op streetview, maar bij mijn paard werd een bepaald onderdeel dat hij even liet luchten wel geblurd :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:15

_O- Wel zo netjes om de privacy van je paard te respecteren

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:17

Afbeelding
Paard is al 2 jaar hemelen, deze foto is in 2015 gemaakt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:52

Geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:07

Ja dat blurren gaat ook automatisch in de meeste gevallen. Je kan inderdaad een blur ook aanvragen wanneer je ziet dat iets niet geblurd is. :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:16

Het is geen vlekje van 1 persoon, echt een compleet huis.

Afbeelding

Maar dat kan dus ook aangevraagd worden lees ik :)

En dat paard :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:17

Oh ja dat is overduidelijk op verzoek gedaan :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:23

0091 schreef:
Vanaf welke frequentie gaat een paard vooruit met een handige ruiter?

Voorbeeld: ruiter A rijdt prima stap, draf en galop maar heeft geen idee wat rechtrichten is, rijdt 5-6x per week lekker buiten zonder buigingsarbeid. Ruiter B is juist heel bekwaam in het rechtrichten en traint het paard 1x per week.

Gaat dit paard vooruit door ruiter B of juist achteruit omdat ruiter A vaker rijdt?

Paarden en mensen kan je niet in hokjes en vakjes plaatsen.

Beide situaties lijken me onwenselijk.
A. Spreekt voor zich
B. Incidenteel rijden zet geen zoden aan de dijk

En combinatie hiervan vind ik sowieso absurd, een paard 7 keer in de week laten lopen met dit soort eentonige arbeid. 3x B en 1x A is nog wat... Liever 0,5x A.

Op basis van gestelde situatie is er geen enkele noodzaak om dit paard 7 dagen in de week te laten lopen.

Ik heb geen idee wat het doel met dit paard is. Maar er lijkt niet bepaald over nagedacht, laat staan gedacht aan de behoefte van het paard.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:57

Afhankelijk van de bouw / conditie / leeftijd / mindset van het paard zou het een verbeterende combinatie kunnen zijn, Ligt er ook maar net aan wat de doelstelling is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:20

_Natasja_ schreef:
Afhankelijk van de bouw / conditie / leeftijd / mindset van het paard zou het een verbeterende combinatie kunnen zijn, Ligt er ook maar net aan wat de doelstelling is.

Hoe dan? 5 á 6 keer een ruiter erop zonder ruitergevoel die alleen maar beetje stap, draf, galop doet?

Als je gaat hardlopen train je ook meer dan alleen je conditie om te verbeteren toch?

Ruiter B kan elke weer gewoon weer opnieuw beginnen... Ik wist het wel als ik ruiter B was... :evaw:

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:25

Morrie schreef:
[ [url=m/xKvTUl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paard is al 2 jaar hemelen, deze foto is in 2015 gemaakt

:D
Dat ze daar überhaupt op gestudeerd hebben om dit eruit te filteren :))

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:09

Janine1990 schreef:
_Natasja_ schreef:

Hoe dan? 5 á 6 keer een ruiter erop zonder ruitergevoel die alleen maar beetje stap, draf, galop doet?

Als je gaat hardlopen train je ook meer dan alleen je conditie om te verbeteren toch?

Ruiter B kan elke weer gewoon weer opnieuw beginnen... Ik wist het wel als ik ruiter B was... :evaw:

Dan denk je imo heel erg vanuit jouw rijdpatroon als wedstrijd ruiter. (Helemaal goed natuurlijk)

Maar als het een 4 jarig flegmatiek paard is dat op buitenrit lekker voorwaarts leert denken en daarnaast 1x per week bakwerk doet om zichzelf te ontwikkelen dan is dat imo prima om op te bouwen.

Optie 2: het paard is van Ruiter A die graag buiten rijdt maar wel weet dat een paard ook ontwikkeld moet worden Maar daar zelf de kennis en motivatie niet voor heeft. Daarvoor ruiter B inhuurt en betaald.

En zo zijn er nog wel wat opties te bedenken.
Is dat een goede basis voor een paard dat naar de Z dressuur moet... Nee. Maar niet iedereen zijn doel ligt daar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:26

_Natasja_ schreef:
Dan denk je imo heel erg vanuit jouw rijdpatroon als wedstrijd ruiter. (Helemaal goed natuurlijk)

Maar als het een 4 jarig flegmatiek paard is dat op buitenrit lekker voorwaarts leert denken en daarnaast 1x per week bakwerk doet om zichzelf te ontwikkelen dan is dat imo prima om op te bouwen.

Optie 2: het paard is van Ruiter A die graag buiten rijdt maar wel weet dat een paard ook ontwikkeld moet worden Maar daar zelf de kennis en motivatie niet voor heeft. Daarvoor ruiter B inhuurt en betaald.

En zo zijn er nog wel wat opties te bedenken.
Is dat een goede basis voor een paard dat naar de Z dressuur moet... Nee. Maar niet iedereen zijn doel ligt daar.

Niet per se een rijdpatroon als wedstrijdruiter. Ik kan prima zonder wedstrijden realiseerde ik me laatst nog. Het heeft wat jaren gekost, maar ik ben een ommekeer aan het maken naar het paard centraal stellen in plaats van mijn doelen. En dan zijn wedstrijden rijden gewoon hele leuke uitjes.

Een flegmatiek paard kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Rechtuit op buitenrit is hartstikke fijn natuurlijk. Maar als daar geen gymnastiek bij komt kijken, wordt het in de bak niet minder flegmatiek. Het heeft waarschijnlijk veel meer te maken met balans dan met een 'lui' paard, zeker op die leeftijd.

Je stelt een vraag, ik antwoord gewoon graag... Blijkbaar niet het antwoord waar je op had gehoopt.

Ik ben ook niet van mening dat een Z proef een doel moet zijn. Maar een paard van 4 jaar voornamelijk rechttoe rechtaan rijden, geeft geen goede basis voor zijn fysieke gezondheid.
Ik ben wel van mening dat elk paard goed dressuurmatig getraind dient te worden om een ruiter uberhaupt te kunnen dragen. En met alleen maar rechttoe rechtaan rijden verbeter je de conditie, maar niet het gestel. En als het gestel verslechtert, verslechtert de mentale toestand op den duur ook.

Je wilt een positieve vicieuze cirkel creëren. Dat betekent dat in mijn ogen dat een paard in de loop der tijd ten minste zover getraind wordt dat het een M1 proefje zou kunnen lopen (alsjeblieft niet getrokken), niet omdat dat M1 proefje het doel is, maar omdat een M paard zichzelf prettig kan dragen en niet het uiterste is qua vraag. Dit hoeft niet op 4-jarige leeftijd, maar met 6/7 jaar lijkt me dit toch wel zeer wenselijk als dit het bewegingspatroon van het paard wordt (minimaal 6 keer per week ohz).

Als mensen plezier van hun paard willen onder het zadel, is het aan hun ook de taak om het paard in een conditie te brengen dat ze dit van het paard mogen vragen. Zonder dat het dier alle elasticiteit verliest die hij juist zo nodig heeft om zowel ohz als in vrije beweging zijn natuurlijke ingevingen te kunnen volgen. En daarmee bedoel ik dat het niet de bedoeling is dat een paard door een schrikreactie meteen een blessure oploopt omdat zijn spieren daar niet op berekent zijn door een gebrek aan rijderij.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:37

Het probleem in dit geval is vooral dat dat recht toe recht aan waarschijnlijk scheef is. Als je een paard echt wil rechtrichten, moet je dat ook op de rechte lijnen doen. Dan ga je dat dus in deze combinatie wel verliezen.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:41

Het was niet mijn vraag.

Ik had gewoon een ander Antwoord dan jou op dezelfde vraag. :-)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:43

Ik denk dat er erg veel teniet word gedaan.
Maar aan de andere kant, de goede ruiter helemaal niet laten rijden is zeker slecht.
Beter is dat de mindere ruiter ook leert rechtrichten, want ook voor een recreatiepaard is dat belangrijk.

Daarnaast zou ik het paard geen 6of 7 dagen laten lopen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:49

Bij onze Hotra Tramper paarden trailer is een raampje kapot. Weet iemand hoe je aan een nieuw raampje kunt komen?