[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:56

Vind het eigenlijk bizar dat te water en een slipcursus niet standaard in lespakketten zit
Vooral in waterprovincies.

Mijn broer kreeg op zijn 21ste een slipcursus, ik heb daar toen wel 1 en ander van opgeslagen.
Zelf heb ik altijd het wat te doen bij een te water lating willen leren.
Dat vind ik meer een panieksituatie omdat je opgesloten zit.

Christiene

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 13:47

Ik heb 3 van die hamers . In de auto. Achterin twee, daar zitten geen deuren in.

Maar zie ze maar te vinden in paniek. Helemaal als het zo'n wilde waterstroom in de vorm van een rirvier is vol boomstammen en rommel. .

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:50

....wauw... Ook heftig voor familie, die dit dan als de laatste levende momenten te horen krijgt...

in het lijstje lugubere emergency calls:
deze kwam ik jaren geleden tegen, en nog steeds lopen me de rillingen over de rug bij het horen ervan. een vrouw belt in paniek terwijl je op de achtergrond haar chimpansee volledig hoort doordraaien... Het dier is een vriendin aan het aanvallen waarbij haar gezicht en handen worden verscheurd en afgebeten. Deze vriendin overleefd de aanval, de chimp is door de politie doodgeschoten.
Geen bloederige beelden.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:50

Mijn vroegere buurvrouw is een keer in een rivier terecht gekomen met haar auto. Haar bijrijder bleef gewoon zitten. Gelukkig zag iemand het gebeuren en hebben ze samen de bijrijder uit de zinkende auto gesleurd. Haar verklaring: ik wachtte op de brandweer net als op tv. Mensen doen rare dingen in een angstige situatie.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:14

Juut schreef:
....wauw... Ook heftig voor familie, die dit dan als de laatste levende momenten te horen krijgt...

deze kwam ik jaren geleden tegen, en nog steeds lopen me de rillingen over de rug bij het horen ervan. een vrouw belt in paniek terwijl je op de achtergrond haar chimpansee volledig hoort doordraaien... Het dier is een vriendin aan het aanvallen waarbij haar gezicht en handen worden verscheurd en afgebeten. Deze vriendin overleefd de aanval, de chimp is door de politie doodgeschoten.
Geen bloederige beelden.
[ Video ]

Volgens mij is die vrouw wel eens bij oprah geweest!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:42

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:31

Wat ontzettend sneu. Komt er dus op neer dat ze hem Zanax gegeven hebben waar hij dus zo op reageerde. Arm dier om zo aan zijn einde te moeten komen....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:29

Over die auto was gewoon een oprechte vraag/verbazing....
Ik bedoelde er verder niets mee.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 01:03

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 01:57

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:01

Juut schreef:

Geen bloederige beelden.
[ Video ]

Je mag van me denken wat je wilt, maar ik vind dit een typisch geval van eigen schuld. Wie houdt er dan ook een Chimpansee in huis... Dubbel zo sneu dat het dier niet alleen in een niet gewenste omgeving zit, maar ook nog eens door zijn natuurlijke instinct de dood moet vinden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:09

Typisch geval van eigen schuld? Dst zou zijn als de eigenaar uit elkaar was getrokken misschien. Dit was een vriend van.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:14

En het was geen natuurlijk instinct waardoor hij dat deed, want ze hadden hem bepaalde middelen gegeven .

Maar ben het helemaal met je eens dat een aap niet in huis hoort. Niet op deze manier waarbij hij behandeld is als een soort kind.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:39

Wat zou de operator van de noodcentrale ( die de vrouw aan de lijn had van de auto in water) gezegd hebben tegen die vrouw van de chimpansee. :=

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:12

HEb de vrouw van de chimpansee aanval opgezocht.
Ze heeft een gezichtstransplantatie gehad. En die is goed gelukt :wow:
https://www.youtube.com/watch?v=6inhUFpQnOo

edit : kan misschien wel wat onprettig zijn om te zien. al heeft ze wel wat voor haar gezicht gedaan.
Laatst bijgewerkt door furious op 25-12-19 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:18

Zo dan, dat is heftig zeg!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:18

Echt enorm heftig... Doodeng om zo'n aanval mee te maken en zo verminkt te worden, wat een kracht zo'n beest dan ook heeft, brrrr. Wel mooi om te zien hoeveel ze voor haar hebben kunnen betekenen!

En voor het geval mijn vorige post anders wordt opgevat. Ik ben enorm tegen dit soort dieren als huisdier te houden. Het is alleen echt heel zuur dat niet de eigenaar die hiervoor heeft gekozen de dupe werd, maar iemand anders....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:44

Tancreda4 schreef:
Typisch geval van eigen schuld? Dst zou zijn als de eigenaar uit elkaar was getrokken misschien. Dit was een vriend van.

Dan had die vriend kunnen zeggen dat hij niet in huis zou komen als er een wild dier zou zijn of zelfs kunnen zeggen dat dit gewoon niet kan. Als bezoeker/gast heb je ook verantwoording en kun je die niet alleen bij de eigenaar leggen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:55

Ehm, zoals ik het lees, was het een oud-werknemer die even mee naar binnen liep. Zij pakte een speeltje van de aap en toen ontplofte het dier en viel haar aan.

Ik vind het echt te ver gezocht om dan die vrouw medeverantwoordelijk te houden. Deze aap was 15 jaar oud en had nog nooit iemand aangevallen, dier werd zelfs gebruikt voor commercials etc. Dus dan kun je zoiets ook niet redelijkerwijze verwachten. Met een hond zou precies hetzelfde kunnen gebeuren.

Ik ben het ermee eens dat chimpansees geen huisdieren zijn, maar het zijn ook geen tijgers of andere carnivoren die normaliter mensen eten.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:00

Jemig, ik heb de foto's gezien.. Die is echt flink toegetakeld. Volgens mij was de aap ook slechtziend? Maar de vrouw die aan werd gevallen had ander kapsel las ik en toen de chimp zag dat ze het speeltje van hem had werd hij inderdaad boos.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:23

beert schreef:
Ehm, zoals ik het lees, was het een oud-werknemer die even mee naar binnen liep. Zij pakte een speeltje van de aap en toen ontplofte het dier en viel haar aan.

Ik vind het echt te ver gezocht om dan die vrouw medeverantwoordelijk te houden. Deze aap was 15 jaar oud en had nog nooit iemand aangevallen, dier werd zelfs gebruikt voor commercials etc. Dus dan kun je zoiets ook niet redelijkerwijze verwachten. Met een hond zou precies hetzelfde kunnen gebeuren.

Ik ben het ermee eens dat chimpansees geen huisdieren zijn, maar het zijn ook geen tijgers of andere carnivoren die normaliter mensen eten.

Ze kunnen wel kannibalistisch zijn en eten ook andere apen, het zijn zeker geen lieverdjes en eten dus ook vlees.
Ik heb ze wel eens op tv met een groepje achter een soortgenoot aan zien gaan om die te vermoorden.

In het Krugerpark in Zuid Afrika hadden we een keer per ongeluk een grote baviaan in ons huisje, dat was echt angstaanjagend.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:35

beert schreef:
En het was geen natuurlijk instinct waardoor hij dat deed, want ze hadden hem bepaalde middelen gegeven .

Maar ben het helemaal met je eens dat een aap niet in huis hoort. Niet op deze manier waarbij hij behandeld is als een soort kind.

Jawel hoor, als je de documentaire kijkt die ik eerder gelinkt heb, is het vrij normaal gedrag voor een aap, alleen versterkt wel door de Xanax.

Dus je kunt de eigenaar wel verantwoordelijk stellen in die zin. Vooral omdat ze achteraf ook nog zei dat "mensen ook weleens gemeen kunnen zijn". Dan realiseer je je denk ik gewoon niet wat je eigenlijk in huis hebt en wil je het ook niet zien.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:38

furious schreef:
HEb de vrouw van de chimpansee aanval opgezocht.
Ze heeft een gezichtstransplantatie gehad. En die is goed gelukt :wow:
https://www.youtube.com/watch?v=6inhUFpQnOo

edit : kan misschien wel wat onprettig zijn om te zien. al heeft ze wel wat voor haar gezicht gedaan.

heeft iemand voor mij een screenshot van before en after? ik kan momenteel niet op youtube

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 08:34

Ik bedoel dat chimpansees in hun natuurlijke habitat ook geen gezichten en handen van soortgenoten eraf bijten. Net zoals mensen dat niet doen. Onder mensen zijn er ook moordenaars en kannibalen, maar dat wil niet zeggen dat het natuurlijk gedrag is. Daar versta ik meer onder het voorspelbare gedrag van dieren of mensen.

Dit is meer een instinctieve reactie. Maar over het algemeen zijn chimpansees en ook mensen niet constant agressief of gevaarlijk.

En ja, de eigenaar is verantwoordelijk. Maar iemand zei dat de aangevallen vrouw ook medeverantwoordelijk was en dat vind ik dan weer niet zo.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 09:44

beert schreef:

Ik begrijp dat het te ver voert om hierover te discussiƫren, maar het vetgedrukte is nu juist waar de mens een stukje logisch nadenken mist. Het is en blijft een wild dier. Zelfs een gedomesticeerd dier kan onverwacht - of na het onnadenkend handelen van de mens - aanvallen. In dit geval pakte diegene het speeltje: dom. Lekker laten liggen. Het kan ook zijn dat het dier wat mankeerde en de mens de eerdere signalen niet heeft opgepikt. Hoe dan ook: blijf altijd op je hoede bij (wilde) dieren en altijd bewust van jouw eigen handelen.

Terug naar het topic. Ik heb van de week Midsommar gekeken. Erg voorspelbaar, maar ook hier weer: het brein van de mens maakt het luguber. En dan dat volgzame gedrag van de sekteleden.... brrrrrr.