Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:03

Trampoline wordt hier sowieso ingegraven en er komt een groot model met brede rand en een net er om.
Ach, ik kan ze toch niet voor alles beschermen, ze zullen ook wel eens van de pony vallen :Y)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:04

Ik heb op 10meter lopen de speeltuin dus er komen geen grote dingen in de tuin. Ik kijk uit het raam op de speeltuin dus dat is ideaal voor later

Keet

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:07

We gaan deze zomer wel de tuin wat meer inrichten voor de kinderen. Komt een open ruimte waar in de zomer uiteindelijk een flink zwembad kan komen te staan.
Rest van de straat zwemt gewoon in de sloot achter de huizen (wonen aan het vaarwater) maar dat vind ik vies en gevaarlijk met alle boten

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:42

Way to play ziet er goed uit, dat is denk ik ook nog wel wat voor ons.
Maar zou denk ik zelf toch voor een fiets gaan, ben er alleen nog niet over uit welke. Denk toch maar eens bij de plaatselijke fietsenmaker kijken, maar wij hebben nog wel even.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 20:02

Wij gebruiken ook oppervlakte water hoor MM. Wordt wel gezuiverd, maar dat kan prima. Het is idd de verspilling van water wat zonde is en je moet zeker weten dat de grond waar ze in staan echt wel schoon is.
Bij ons staan de tomaten bijv op steenwol ipv in de grond. Dat is schoner (in de grond zit gewoon veel meer rotzooi) en je kan met een fractie van de hoeveelheid water af. Biologische teelt gaat bijv in volle grond. Dan spoelt gewoon letterlijk liters water met voeding weg de grond in. Bij ons wordt teveel aan water opgevangen en herbruikt.

Wat een onzin PMarena. Je mag echt niet stiekem even wat gebruiken aan chemicaliën...
alles wordt getest, gemonitord en gecontroleerd. Je hebt echt geen idee hoe er gecontroleerd wordt.
Ziektes bestrijd je biologisch met andere beestjes niet met troep.
Voeding van de planten is helemaal perfect afgestemd op wat de plant nodig heeft daardoor bevat je groenten tenminste vitaminen en smaak.
Op je eigen buitenstaande planten zit meer chemicaliën van voorbij rijdende auto’s en rotzooi die ze opnemen vanuit de grond en water dan groenten uit de kas.
Wellicht moet je je wat beter inlezen over de Nederlandse glastuinbouw. We zijn in Nederland zo ver qua technologie daar hebben mensen geen idee van.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:09

Ik wou juist zeggen dat ik denk dat er in de grond van je tuin pmanera, meer viezigheid zit dan bv de tomaten van lautje. Daar wordt echt heel streng gecontroleerd. Of je moet natuurlijk je grond hebben laten testen maar dan heb je nog de luchtverontreiniging.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:12

Hier nog niet echt verstand van speelgoed, dus daar heb ik geen tips voor.

Sofietje net weer even in een nieuwe outfit gehesen. Beetje saai, maar toch wel leuk. Ben meer van de wat strakkere broekjes/leggings merk ik al wel. Broekje HEMA en truitje Prénatal
Afbeelding

De tip die ik aanstaande ouders ga geven is dat ze niet te veel losse kledingstukken moeten kopen maar gelijk moeten kijken naar stukken die bij elkaar passen. Heb zoveel dingen, maar het past allemaal net niet bij elkaar. :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:13

Afbeelding
Gup was het ledikant van mupje aan het inladen. Heeft ie allemaal zelf getilt :)
Opa en oma zijn dichterbij komen wonen :))

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 20:14

En je grond laten stomen en afdekken zodat er niet opnieuw viezigheid bij komt....

Fee: ik heb een aantal basic broekjes van Noppies in donkergrijs, donkerblauw en roze. Dan heb je voor shirtjes eigenlijk altijd een combinatie. En voor shirtjes geldt hetzelfde. Je hebt er misschien maar 3 van nodig. En je kan dan eindeloos combineren

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:15

Kwa speelgoed, voor een 3 jarige jongen: plantoys plancity of waytoplay met grimms auto's? Haba spellen of djeco puzzels, duurzame knutselmaterialen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:20

Stoere jongen Keet! Lekkere bos met haar heeft hij. :D

Ja ik heb ook wel wat basics, die je inderdaad prima met elkaar kan combineren. Maar toch ook wel wat items die maar blijven liggen.

Al Bundy O:) :))
Broekje Prénatal en shirtje name IT.
Afbeelding
Afbeelding

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:22

Mijn 3 jarige neefje had is dit oa op zijn lijstje staan

Afbeelding
Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:26

Way to play zag ik, lijkt me echt heel leuk voor hem!
Zag nu ook de hubelino knikkerbaan. Vind ik ook erg gaaf.
Haha spellen zijn ook erg leuk! Hij houdt van spelletjes doen :j

Qua groenten uit de NL kas. Chemische bestrijdingsmiddelen zijn echt wel een beetje ‘uit’. Zwager doet in biologische bestrijdingsmiddelen, werkt heel goed en is veel vraag naar.

Fee, wat een schatje <3

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:28

Iréne is zaterdag jarig, zal dan wel even posten wat ze gekregen heeft, misschien kun je daar inspiratie uit opdoen.

Gelukje van de dag zojuist op marktplaats een poudre organic jurkje voor 8,50 inclusief verzendkosten gescoord bijna te mooi om waar te zijn maar hopelijk is dit echt en heb ik echt een koopje gedaan.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:42

Fee wat een mooi meisje heb je. En heel herkenbaar van veel losse items maar geen setjes. Dat vind ik dus nog steeds lastig ook al mag ik van mezelf ook geen losse items meer kopen :')

Litilaura wat leuk! Heb je een foto?

Even wat anders, mijn zus is over 2 weken uitgerekend en heb slofjes voor de baby gehaakt. Mag nu eindelijk weer wat nieuws beginnen van mezelf voor m'n eigen baby!

Afbeelding

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:09

Oh zo mooie slofjes.

Hier vandaag in Hulst nog wat ingeslagen, altijd leuk om daar de kleding te kopen aangezien in België hetzelfde duurder is.

Voor [naam]:
Afbeelding

Voor [naam]:

Afbeelding

Afbeelding

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:17

Stoere vent zo Keet!

Sofie ligt er weer goed gekleed bij Fee. Wat je zegt herken ik. Bij een tweede ben ik beter voorbereid 8-)

Mooie gemaakt emoe! Zulke slofje heb ik ook gehad van mijn moeder en schoonmoeder. Altijd leuk als iemand de tijd neemt iets voor je te maken vind ik!

Gied geslaagd dromertje, vooral bovenste setje vind ik leuk!

Broekje is af *\o/* lange tijd geleden dat ik weer wat gemaakt heb. Maar ben blij!

Afbeelding

Pijpjes zijn nu nog raw edge maar ik kijk even hoe de stof zich houdt of ik dat zo laat. Morgen maar eens passen bij O.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:42

Leuk hoor mir lijkt op stof van Monkind.
Hoe lang ben je er meebezig?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:50

Benieuwd hoe het hem staat.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:57

Inspiratiebroekje was van Nico Nico, maar raakte ook direct een principieel punt dat ik geen 70,- ging betalen voor zo’n broekje. Het is van mousseline dus heerlijk zomers {:} niet bedoeld om mee over de stoeptegels te raggen op de knietjes >;)

Qua tijd, vanmiddag een half uur denk ik om het patroon te tekenen en vanavond twee uur werk met knippen, denken en naaien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:12

Ha daar is Lautje weer met allerlei veroordelende aannames, je kon er op wachten :))

Jammer voor jou maar ik heb jaren meer dan full-time in de glastuinbouw gewerkt en daar alle voorkomende werkzaamheden gedaan. Zowel op glaswol als biologisch ;) De buurman is verder doorontwikkeld en heeft in de loop der jaren eerst het glaswol er uit gegooid om over te gaan op volle grond teelt voor een in zijn ogen beter product, en heeft inmiddels verschillende kassen waar hij biologisch-dynamische groentes kweekt die bijzonder lekker zijn :9

Daarnaast liggen er natuurlijk veel meer groenten en fruit in de winkel dan die tomaten waar jij toevallig het 1 en ander vanaf weet.

Er zijn natuurlijk wel controles, maar je bent echt ontzettend naïef als je werkelijk denkt met 100% zekerheid te weten dat er niks op de groenteafdeling van de gemiddelde supermarkt ligt waar toch nog het 1 en ander overheen is gespoten. De consument wil nu eenmaal perfect uitziende groentes en fruit en bovendien zijn er bij de verschillende teelten best nog dingen toegestaan en er loopt ook niet 24/7/365 een politieagentje door elke akker heen die met een laboratorium ter plaatse eerst alles gaat testen voordat het uitgesproeid wordt :P

Zo is er in de biologische aardappelteelt extra aandacht voor koper, dat niet gebruikt mag worden als gewasbeschermingsmiddel, maar wel als meststof en daar schijnt wat mee gesjoemeld te worden waardoor daar extra controles vanuit SKAL voor moesten komen. Dat soort dingen gebeurt ook gewoon :)

Bij biologische eieren zou je ook hopen dat je eieren krijgt die niet met rommel in aanraking zijn gekomen, en tada dan is er ineens Fipronil in het nieuws, oeps!

Ik had het niet eens over dat soort dingen die stiekem toegepast worden, daar ga jij maar weer vanuit :P Maar er zijn gewoon verschillende middelen toegestaan, óók in de biologische teelt. Die je in je eigen tuintje helemaal niet nodig hebt en waar je een beter gevoel bij kan hebben als wat je eet gewoon zonder foefjes & middeltjes gegroeid, geoogst en verwerkt wordt :)

Daarnaast kan er nog vanalles uit het buitenland gehaald worden waar de regelgeving weer wat anders kan zijn. Natuurlijk zal je vast niet direct dood neervallen van alles dat er toch nog gespoten wordt, of waarmee spullen gewassen e.d. worden voordat ze in een zakje gaan. Maar dat zeg ik dan ook niet :)

Het enige dat is zeg is: alleen bij je eigen productie weet je exact of er iets van "middelen" overheen gegaan is of niet, en ik vind het persoonlijk zeer prettig dat we hier niks dan water en eigen compost hoeven te gebruiken om prima spul uit de grond te krijgen :j

En je eigen groentes hoeven toch niet per-sé open en bloot langs de weg te staan, als je alleen een tuintje direct naast de weg zou hebben dan kan je daar ook gewoon een kasje op zetten hoor als je daar intens gelukkig van wordt :P

dromertje2 schreef:
Ik wou juist zeggen dat ik denk dat er in de grond van je tuin pmanera, meer viezigheid zit dan bv de tomaten van lautje. Daar wordt echt heel streng gecontroleerd. Of je moet natuurlijk je grond hebben laten testen maar dan heb je nog de luchtverontreiniging.

Weer zo'n aanname. Je hebt mij trouwens niks horen zeggen over dat de tomaten van Lautje (haar man) niet goed zouden zijn ofzo :)

Hier kweken we in bakken met een speciale luchtige moestuinmix, niet in de volle grond. Elk jaar wat eigen compost er doorheen mengen, zaadjes er in en hopen dat het genoeg regent zodat je niet zelf hoeft bij te wateren.

Maar ik koop natuurlijk ook gewoon (meestal) bio fruit & groente in de winkel maar daarbij besef ik mezelf wel dat ik eigenlijk geen enkele zekerheid heb wat daar nu precies wel of niet voor spul overheen gegaan is.

Het is helemaal zo gek nog niet om daar even bij stil te staan. Ik denk ook dat dit 1 van dè redenen is dat mensen aan een eigen groentetuin beginnen, zodat ze meer zicht hebben op wat ze eten :) Het is natuurlijk ook gewoon leuk om je eigen eten te zien groeien :j En leerzaam voor kinderen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:17

M_i_R schreef:
Inspiratiebroekje was van Nico Nico, maar raakte ook direct een principieel punt dat ik geen 70,- ging betalen voor zo’n broekje. Het is van mousseline dus heerlijk zomers {:} niet bedoeld om mee over de stoeptegels te raggen op de knietjes >;)

Qua tijd, vanmiddag een half uur denk ik om het patroon te tekenen en vanavond twee uur werk met knippen, denken en naaien.

Serieus, 70 euro... :=

Die van jou zelf ziet er hartstikke leuk uit +:)+

Ik heb deze in het blauw liggen.... van H&M geloof ik, daar waren ze 20 euro meen ik.
Misschien een tip voor als iemand zoiets zoekt en het niet zelf kan of wil maken :)

Over trampolines: wij hebben de EXIT Twist, hele leuke en veilige trampoline want de veren zijn volledig bedekt en ze kunnen ook niet onder de beschermrand door erbij komen, want dan kom je met handen / voeten tegen een netje aan +:)+

Alleen moet je dan natuurlijk wel nog opletten dat ze er niet af vallen of dat er meerdere kinderen tegelijk op / tegen elkaar komen :P

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:30

Idd zeventig euro :roll: en dan zal het vast allemaal super verantwoord in Nederland in elkaar gestikt zijn maar daar pas ik toch voor in dit geval.

Afbeelding
Het Nico Nico broekje in kwestie.

Broekje past goed!

Afbeelding
Natuurlijk wel al een dolle aan het rondrennen dus geen goede poseerfoto. Komt straks met het mooie weer wel een keertje.

We gaan nu eerst even paardrijden :wave:

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:34

Wat leuk MIR!
Doet idd zeker niet onder voor dat broekje van 70€ :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:36

Ik vind de jouwe mooier eigenlijk := Lijkt minder met dat kruis op de knieën dan de voorbeeldfoto.

En voor bij een rondrennend kind heb je toch betere foto's voor elkaar gekregen dan mij menig maal gelukt is :))

Rij ze! Lekker weer dus je hebt groot gelijk :D