Secret Santa Surprise 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:10

Hartverwarmend dat mooie pakket vopr Quera <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:14

Wat jammer van dat kapotte pakket.
Het lijkt mij ook leuk om volgend jaar mee te doen. :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:26

M_D_H schreef:
De stand van zaken is als momenteel als volgt:

1 pakket is helaas terug gestuurd naar de verzender (kapot) dit pakket is gister opnieuw verstuurd.
2 pakketten... Nou ja, laten we het er op houden dat wij twee bokkers bereid hebben gevonden om een nieuw pakket te maken (En daar zijn wij oprecht heel dankbaar voor).

Voor nu zijn wij vooral aan het brainstormen hoe wij er volgend jaar voor kunnen zorgen dat alle pakketten aankomen. Deelnemers uitsluiten lost helaas niks op want het is elk jaar weer een ander die het niet verstuurd :(

Ja dat heb je met zoveel mensen. Zit altijd wel een rotte appel tussen. Erg jammer. Vind het enorm onbeschoft. Maar voorkomen is denk ik niet te doen.

Charaz

Re: Secret Santa Surprise 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:28

Wat ontzettend onbeschoft, zelf wel een mooi pakket ontvangen maar niks verzenden. Heel erg jammer

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:31

Stille meelezer reageert ook eens: Ik heb genoten van jullie verhalen en pakketten. Ik zat mee te puzzelen en wist soms meteen wie de ss was, terwijl de ontvanger nog meer hints wilde. :+ Wat hartverwarmend en lief hoeveel moeite jullie voor elkaar doen. En dan de organisatie: Wat een klus! Wat een gedoe af en toe en wat super wat jullie doen!

Ik had een heel ander beeld bij ss, daarom las ik nooit mee. Dacht dat het een oproep was om een pakket te sturen aan iemand die wel een steuntje kon gebruiken. Nooit gedacht aan deze manier!

Ik hoop dat ik volgend jaar ook mee mag doen. Als er een volgend jaar komt, natuurlijk. Dan zal ik tzt iets in mijn profiel zetten, en natuurlijk vaker wat posten. ;)

Ik vind het wel belachelijk hoe sommige met elkaar omgaan. Geen pakket meer sturen, niet willen raden, niet optijd versturen, (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...) of niet meer reageren in het topic en 1 vage hint geven.. Vind ik echt jammer, doe dan niet mee denk ik dan. Maar ja, niet iedereen kan zich verplaatsen in een ander en tegenwoordig is het vooral "ikke,ikke,ikke en de rest kan stikke" wat boeit mij het nu wat een ander daarvan vindt.

Ben erg benieuwd naar de laatste pakketten en of iedereen al weet wie de ss is. In ieder geval superbedankt voor het vele leesvoer en plezier wat jullie deze meelezer hebben bezorgt!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:34

Zwaar onbeschoft om wel een pakket te ontvangen maar niet te versturen. Zijn degene die niets hebben verstuurd toevallig ook degene die geen verslag van hun pakket hebben gemaakt?

Ik heb ook geen idee hoe je dit kunt voorkomen eerlijk gezegd. Het enige wat ik zou bedenken is om een soort borg in te stellen, een bedrag dat je betaald om mee te doen en terug krijgt als je pakket verstuurd is. Maar dat is enorm omslachtig voor de organisatie natuurlijk.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:35

M_D_H schreef:
De stand van zaken is als momenteel als volgt:

1 pakket is helaas terug gestuurd naar de verzender (kapot) dit pakket is gister opnieuw verstuurd.
2 pakketten... Nou ja, laten we het er op houden dat wij twee bokkers bereid hebben gevonden om een nieuw pakket te maken (En daar zijn wij oprecht heel dankbaar voor).

Voor nu zijn wij vooral aan het brainstormen hoe wij er volgend jaar voor kunnen zorgen dat alle pakketten aankomen. Deelnemers uitsluiten lost helaas niks op want het is elk jaar weer een ander die het niet verstuurd :(

Bedankt voor de update! Balen dat er 1 pakket zo mishandeld is. Hopelijk zijn de cadeautjes nog heel en komt het vandaag of morgen goed aan. Daar kun ie helaas niks aan doen.

Fijn dat er zulke lieve bokkers zijn <3 het komt altijd wel goed en aan rotte appels moet je niet te veel aandacht schenken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:36

Wat jammer dat er toch altijd mensen bij zitten die niks versturen en er zo mee om gaan om welke reden dan ook. Maar nogmaals aan de organisatie : Jullie zijn toppers. Zovee tijd en energie erin steken en zorgen dat iedereen een pakket krijgt. En heel lief van de personen die nu een pakket maken zodat iedereen wat heeft...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:38

Marjoow schreef:
Zwaar onbeschoft om wel een pakket te ontvangen maar niet te versturen. Zijn degene die niets hebben verstuurd toevallig ook degene die geen verslag van hun pakket hebben gemaakt?

Ik heb ook geen idee hoe je dit kunt voorkomen eerlijk gezegd. Het enige wat ik zou bedenken is om een soort borg in te stellen, een bedrag dat je betaald om mee te doen en terug krijgt als je pakket verstuurd is. Maar dat is enorm omslachtig voor de organisatie natuurlijk.

Hier hebben wij het dus wel laatst serieus over gehad.
Punt is alleen dat wij nog niet weten of dit mag in verband met de bokt regels, het maakt het erg omslachtig en de deelnemers moeten genoeg vertrouwen in de organisatie hebben om hierin mee te willen gaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:43

Als het bedrag laag gehouden wordt, zeg 5 euro, zou ik het aandurven.

Wat dat betreft zou je even een moderator moeten aanschieten en misschien een poll starten in een apart topic om de mening van de sssers te peilen?

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:45

Balen dat er een pakket is beschadigd! Heb je een mooi pakket gemaakt, krijg je het ding zo terug...

En echt schandalig dat er twee SS zich niet aan de afspraken houden... Ik hoop toch dat er niets vervelends is gebeurd waardoor ze het pakket niet konden verzenden, maar denk dat de organisatie dan al wat gehoord had toch? Niet heel chique, maar misschien wel effectief: de namen bekend maken? Ik zou me kapot schamen...
Bedenk me nu dat we die met de lijst natuurlijk zelf kunnen nagaan :)*

Borg vragen zou ik niet doen, dat is echt een gedoe... Laten we (kerstgedachte) uitgaan van het goede in de mens, volgend jaar gaat vast alles goed! En anders lossen we het samen wel weer op... Dat is ook onze kracht denk ik {:)

Lieve organisatie, enorm bedankt weer!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:46

Kan er niet eventueel een consequentie aan gehangen worden bij niet versturen een ban op Bokt voor een jaar?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:48

Het gaat in zo'n grote groep deelnemers om 2 personen die niets hebben verstuurd. Dat lost zich nu ook op en zal zich in de toekomst ook wel oplossen. Moet je voor deze paar mensen gelijk een hoge drempel voor sommigen opwerpen om deel te nemen+ een hoop extra administratie? Als ik volgend jaar weer mee doe wil ik best erbij melden dat, mocht iemand niks versturen, ik nog een pakket maak voor iemand. Er zijn vast wel meer mensen die dat kunnen/willen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:56

Even met de Mod-pet op: nee we kunnen er geen consequentie als een ban aan vast hangen: het modteam staat buiten de organisatie van SS. Bokt is het medium voor deze SS maar staat er verder buiten. Het zou ook niet goed zijn als het mod-team zich met de organisatie zou bemoeien (en andersom :) ). Indien er op Bokt binnen SS de Boktregels worden overtreden, is dat uiteraard wel een modzaak.

Mod-pet af:
Niets dan hulde voor de organisatie :) met zo'n enorme groep is het een enorme klus. Uiteraard ga je voor 100% succes qua verzonden en ontvangen pakketten maar helaas kan er altijd ergens iets mislopen en dat is vreselijk balen. Maar niks dan goede woorden over hoe er mee om gegaan wordt +:)+

Qua borg, allicht is overleg met het modteam een goed idee.

Qua bekendmaken van de namen; laten we er vooral geen schandpaal van maken :n nergens voor nodig. Niemand heeft iets aan die informatie. Laat het bij het beheer. :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:08

Omg
Ik schaam me diep....
Ik heb jou gewoon overgeslagen omdat ik er gewoon vanuit ging dat jij niet mijn ss zou zijn .. waarom? Geen idee
Maar de combi van de laatste 2 hints doen ineens een lampje branden....

Dees.... :o ben jij mijn ss? :o?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:09

Hahahahahaha
Ik ben inderdaad jouw SS Donna :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:09

Thats_Me schreef:
Het gaat in zo'n grote groep deelnemers om 2 personen die niets hebben verstuurd. Dat lost zich nu ook op en zal zich in de toekomst ook wel oplossen. Moet je voor deze paar mensen gelijk een hoge drempel voor sommigen opwerpen om deel te nemen+ een hoop extra administratie? Als ik volgend jaar weer mee doe wil ik best erbij melden dat, mocht iemand niks versturen, ik nog een pakket maak voor iemand. Er zijn vast wel meer mensen die dat kunnen/willen.

Ik sta er zeker voor open! Jammer dát het schijnbaar soms nodig is, maar fijn dat iedereen alsnog een pakket ontvangt!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:14

Borg is geen probleem voor mij

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:15

Thats_Me schreef:

shirleyp schreef:
Balen dat er een pakket is beschadigd! Heb je een mooi pakket gemaakt, krijg je het ding zo terug...

En echt schandalig dat er twee SS zich niet aan de afspraken houden... Ik hoop toch dat er niets vervelends is gebeurd waardoor ze het pakket niet konden verzenden, maar denk dat de organisatie dan al wat gehoord had toch? Niet heel chique, maar misschien wel effectief: de namen bekend maken? Ik zou me kapot schamen...
Bedenk me nu dat we die met de lijst natuurlijk zelf kunnen nagaan :)*

Borg vragen zou ik niet doen, dat is echt een gedoe... Laten we (kerstgedachte) uitgaan van het goede in de mens, volgend jaar gaat vast alles goed! En anders lossen we het samen wel weer op... Dat is ook onze kracht denk ik {:)

Lieve organisatie, enorm bedankt weer!

Even deze twee berichten er uit gepikt hoor :)

Tot nu toe hebben wij 3 jaar achter elkaar te maken gehad met pakketten die niet aankomen. Ik durf er niet meer vanuit te gaan dat het volgend jaar wel goed :)

Namen bekend maken zal ik niet doen. Als je wil kan je er zelf achter komen maar iemand actief aan de schandpaal nagelen daar doe ik niet aan mee :)

Uiteraard lost het zichzelf op, alleen nu komt het steeds neer op andere die extra kosten maken.
Als je een borg vraagt kan je een deel van dat bedrag of het gehele bedrag gebruiken voor het pakket dat niet verstuurd is :)

Maar goed, het is nog maar een idee en we zouden dat sowieso eerst nog verder moeten uit werken, dan met de modjes overleggen en dan pas kan het uitgevoerd worden, dus voor als nog is er nog niks aan de hand :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:15

Heel triest van deze bokkers.

Fijn dat er bokkers zijn die een nieuw pakket hebben samengesteld <3

Wat balen van het beschadigde pakket |(

Organisatie team top werk verricht!
Dankjewel

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:16

M_D_H schreef:
Hahahahahaha

Zo erg! Geen idee hoe ik het had..

Hahahahah suuuper bedankt voor alles en dat laatste kaartje met hint ook zo lief!!! <3

Afbeelding

Beste ss ever!

Daarnaast wil ik natuurlijk ook officieel de organisatie bedanken. Enn wil ik vast een plekje reserveren volgend jaar, wanneer ik hoop wat meer rust te hebben en meer tjjd
Tevens wil ik dan ook wel helpen in de organisatie mocht dat nodig zijn!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:23

Donna89 schreef:
M_D_H schreef:
Hahahahahaha

Zo erg! Geen idee hoe ik het had..

Hahahahah suuuper bedankt voor alles en dat laatste kaartje met hint ook zo lief!!! <3

[ [url=m/X9Fjsx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beste ss ever!

Daarnaast wil ik natuurlijk ook officieel de organisatie bedanken. Enn wil ik vast een plekje reserveren volgend jaar, wanneer ik hoop wat meer rust te hebben en meer tjjd
Tevens wil ik dan ook wel helpen in de organisatie mocht dat nodig zijn!

YES IK BEN DE BEST SS EVER *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Ik wil daar een thee mok van :') _O-

Ik wilde je eigenlijk een boom sturen met alles er op en er aan...
Maar toen pbde Ashley mij voor jouw adres en toen dacht ik... oliebol, dus ik heb de boom etc maar samen met Ashley en los van je pakket gedaan :+

Toen besloot ik om dan maar een verwen pakket te maken want als alleen staande moeder en met alle stress die je nu hebt, heb je dit wel nodig en ook zeker verdient :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:24

SpeechLess schreef:
Ik heb mijn hint ineens door :)* *\o/* Nog eens naar de letters gekeken en ik zag ineens de honderd in de losse letters! En toen was het niet zo moeilijk meer: Rena100, heel erg bedankt voor het pakket :D {:)

Jaaaaaa graag gedaan. Ik dacht echt dat ik een simpele hint had, maar blijkbaar niet, sorry! Veel plezier ermee in ieder geval.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:42

Ooh Quera, mooi dat je het pakket zo leuk vindt!! :))
Mooi samengesteld door Tanya en Brigitte! <3

Wat ontzettend jammer van de 2 bokkers die geen pakket hebben gestuurd {:)-:( Je bent dit jaar pas begonnen met mensen uitsluiten he... dat kan nu dus mooi bij deze 2. Zo heb je iig geen herhaling.
Super dat er 2 anderen zijn die een pakket willen maken <3

Een borg... ja wellicht, maar je haalt jezelf wel een GIGA werk op je schouders als je dat doet :oo
Daar zou je een nieuw persoon voor aan moeten trekken, die dat regelt! Ik zou nog steeda meedoen als er borg wordt gevraagd ;) dat jullie betrouwbaar zijn hebben jullie wel bewezen!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:46

Rena100 schreef:
SpeechLess schreef:
Ik heb mijn hint ineens door :)* *\o/* Nog eens naar de letters gekeken en ik zag ineens de honderd in de losse letters! En toen was het niet zo moeilijk meer: Rena100, heel erg bedankt voor het pakket :D {:)

Jaaaaaa graag gedaan. Ik dacht echt dat ik een simpele hint had, maar blijkbaar niet, sorry! Veel plezier ermee in ieder geval.

Geen probleem hoor, vind het juist wel leuk om er niet meteen achter te komen maar even te puzzelen :D Achteraf was ie eigenlijk ook wel simpel, maar ik dacht nogal ingewikkeld :+