Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 00:03

Mijn vader is onlangs overleden en mijn moeder durft geen auto te rijden. Ik heb nu de auto van mijn vader en breng haar naar de noodzakelijke afspraken en af en toe gewoon een gezellig uitje.

Nu hadden we het over een taxi voor het geval ik een keer niet zou kunnen, dat vind ze toch wel duur, €20 voor een ritje. Tot ik voorrekende dat ze voor het niet meer hebben van de auto iedere week wel een keer met de taxi op pad kon.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 00:06

Marocje schreef:
Daar hoef je toch geen ruzie om te krijgen? Neehoor, Ben echt voor open en eerlijkheid hierin. Dit vind ik gewoon hypocriet, van beide partijen.

Ik snap het wel. De uitkomst is hetzelfde, namelijk een buurman die niet meer op je wifi zit en tegelijkertijd heb je een eventueel conflict vermeden. Als mensen tegen mij liegen, hoeven ze van mij ook niet de volledige waarheid te verwachten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 00:14

tiwi1969 schreef:
Mijn vader is onlangs overleden en mijn moeder durft geen auto te rijden. Ik heb nu de auto van mijn vader en breng haar naar de noodzakelijke afspraken en af en toe gewoon een gezellig uitje.

Nu hadden we het over een taxi voor het geval ik een keer niet zou kunnen, dat vind ze toch wel duur, €20 voor een ritje. Tot ik voorrekende dat ze voor het niet meer hebben van de auto iedere week wel een keer met de taxi op pad kon.

Oef, ik vind dit een heftige om in dit topic te plaatsen. Vind jij je moeder gierig omdat ze de taxi duur vindt? Wat als ze twee keer in de week ergens naartoe wilt? Of snap ik iets niet?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 00:27

Gini schreef:
Marocje schreef:
Daar hoef je toch geen ruzie om te krijgen? Neehoor, Ben echt voor open en eerlijkheid hierin. Dit vind ik gewoon hypocriet, van beide partijen.

Ik snap het wel. De uitkomst is hetzelfde, namelijk een buurman die niet meer op je wifi zit en tegelijkertijd heb je een eventueel conflict vermeden. Als mensen tegen mij liegen, hoeven ze van mij ook niet de volledige waarheid te verwachten.

Nee, uitkomst is absoluut niet hetzelfde. Maar misschien trek ik het te persoonlijk. Heb 2 buren gehad die op mijn WiFi gingen, en die betaalden daarvoor.
Maar als ik voor een paar dagen mijn wachtwoord aan een buur zou geven, en na een tijd merk ik dat diegene er nog op zit zou ik ook het ww veranderen. Maar als diegene er dan om komt vragen, zou ik dus echt wel zeggen dat ik er zelf ook voor betaal. Prima als hij er ook op wil, maar niet netjes om dit maar voor een paar dagen te vragen en er vervolgens 2 jaar later nog op zitten. No way dat ik daar een smoesje voor ga verzinnen.

Maar eerlijk is eerlijk: ik sta hier (in de buurt) ook wel bekend dat ik gewoon zeg waar het op staat. Niet ongevraagd (meestal), maar vraag je ergens om, zal ik eerlijk antwoord geven. Confronterend soms.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 00:34

Oké, dat kan en dat mag. Ik vind alleen niet dat dat betekent dat iemand die niet zoals jou handelt, meteen hypocriet is. Toch? Iedere mens handelt naar waar die zich op dat moment goed bij voelt en als dat een smoes is om het gesprek met een leugenaar snel af te ronden, hell yeah, dan gebruik ik die smoes.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 00:54

Ik was er niet bij toen dat gezegd werd dus heb er verder ook geen invloed op.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 01:00

LWDaisy schreef:
Poekkie schreef:

Ik denk dat jij dan heel weinig km maakt? Brandstof alleen al ligt rond de 200 euro per maand hier.

Dan kom jij er nog goedkoop vanaf, mijn vriend tankt 400 euro per maand 8)7
Gelukkig wel op kosten van zijn werk! Wij mogen ook privé km's maken met die wagen, en in BE tanken we altijd op kosten van het werk, dat mag gewoon. We mogen rustig naar Spanje rijden met die wagen. Over de grens is tanken wel op eigen kosten :)

Dit is toch standaard met een bedrijfswagen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 01:04

fjordjes schreef:
Ik denk een kleine 2 jaar geleden vroeg onze buurman om onze wifi omdat hij zou overstappen naar een andere provider en dan eventjes geen internet zou hebben. Tuurlijk prima doe ik niet moeilijk over. Later zag ik ook dat ie z'n eigen netwerk had dus het klopte. Tot afgelopen maandag op dinsdag, ik kreeg al eerder meldingen van een tv icoontje op mn telefoon maar dacht dat zal wel aan Google liggen met een nieuwe update dus die meldingen uit gezet maar maandagavond bleef het icoontje staan en wilde niet weg. Het gekke was ik kon het ook stop zetten terwijl we (man en ik) al in bed lagen en ik niks aan het kijken was en manlief lag te snurken. Toen zag ik dus dat de buurman p*rno aan het kijken was en was ik er klaar mee want zo lang hoef je niet te profiteren van mijn internet abonnement, heb dus meteen het wachtwoord veranderd.
Net kwam m'n man thuis van z'n werk en was de buurman er ook, ze stonden even te kletsen en vroeg de buurman dus aan m'n man of we nog wel wifi hebben want bij hem deed ie het niet meer. Maar hij zou over 10 dagen een nieuw abonnement krijgen van Ziggo. Ja tuurlijk geloof je het zelf. M'n man heb een smoes gezegd tegen hem en no way dat ie nog het wachtwoord krijgt.

Waarom een smoes??? Ik had hem rechtuit gezegd waar het op stond en de rekening voor gelegd…

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 01:05

Ik was er niet bij toen m'n wederhelft dat zei

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 01:06

Te braaf haha :) nieuw en goed paswoord nemen. Belangrijk sowieso voor verdere beveiliging.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 01:08

poes schreef:
Te braaf haha :) nieuw en goed paswoord nemen. Belangrijk sowieso voor verdere beveiliging.

Was nog een heel gedoe om dat wachtwoord te veranderen, heb bijna een uur met de kpn aan de telefoon gezeten :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 01:09

Oei echt? Ik dacht dat ik dat zelf kon.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 01:11

poes schreef:
LWDaisy schreef:

Gelukkig wel op kosten van zijn werk! Wij mogen ook privé km's maken met die wagen, en in BE tanken we altijd op kosten van het werk, dat mag gewoon. We mogen rustig naar Spanje rijden met die wagen. Over de grens is tanken wel op eigen kosten :)

Niet per se. Ik heb nu onbeperkt rijden en tanken overal in europa. Maar met mijn vorige wagen was privevervoer beperkt tot xx km per jaar (kwam uit op iets van een 30 km per week als ik heb me goed herinner, echt niet veel) en alleen tanken in belgie.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 01:13

Oja ik onderhandel altijd onbeperkt rijden in België…

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 01:17

poes schreef:
Oja ik onderhandel altijd onbeperkt rijden in België…

Ah nee je verstaat me verkeerd. Ik ben van Belgie :) privevervoer was gewoon beperkt in dat bedrijf.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 01:17

Idem hoor

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 07:48

tiwi1969 schreef:

Weet niet hoe lang de ritjes zijn maar dit is toch ook duur :?

Ze kan ook een regiotaxipas aanvragen, dat is een stuk goedkoper. :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 08:28

poes schreef:
LWDaisy schreef:

Niet perse hoor, toch niet hier in BE :)
Op een vorig bedrijf mocht hij bijvoorbeeld de wagen énkel voor het werk gebruiken, onderweg naar huis mocht hij nog net naar de winkel met die wagen (maar niet als hij al thuis was terug de auto in om naar het werk te gaan), maar in het weekend moest die sowieso blijven staan. Echt stom, want het was een bestelwagen en dus best handig haha.
En bij andere werkgevers wordt je soms beperkt in het max. bedrag dat je maandelijks op kosten van het werk mag tanken, grofweg wat je kwijt bent aan woon-werkverkeer. Daar mag je privé dan wel mee rijden, maar op eigen kosten. Of, je mag er wel privé mee rijden, maar enkel in eigen land.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 08:44

In NL hangt dat af of je wel of geen bijtelling betaald. Betaal je geen bijtelling, mag je Max 500km per jaar privé rijden en moet je km administratie bijhouden. Betaal je wel bijtelling, ligt het aan de werkgever, sommige stellen een limiet. Hier gelukkig geen limiet en Europese tankkaart.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 08:51

Ethelate schreef:
In NL hangt dat af of je wel of geen bijtelling betaald. Betaal je geen bijtelling, mag je Max 500km per jaar privé rijden en moet je km administratie bijhouden. Betaal je wel bijtelling, ligt het aan de werkgever, sommige stellen een limiet. Hier gelukkig geen limiet en Europese tankkaart.

Hier ook! Afgelopen jaren al meerdere rondreizen gemaakt, onder andere Italië en Polen :D Scheelt echt veel kosten dan

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:28

Bij mij was bij een contractbeëindiging ooit eens een van de redenen “je wagen verbruikt veel”
Ik reed met een oudere, zware diesel, dus hoog gemiddeld verbruik.
Ze wisten dat ik in het weekend een cursus volgde en ik ging ook met mijn eigen wagen dingen ophalen voor hun, minstens even ver als die cursus.
Even later kwam de aap uit de mouw, andere assistente was zwanger, mocht niet meer op de “vloer” werken (die deed 50/50) en had dus mijn taken over genomen.
Ze was er ook langer en dus duurder om te laten gaan (en mag ook niet als je zwanger bent).

Maar als de zaakvoerder nieuw hemd nodig had was dat 1 bepaalde soort van Boss of Armani oid, waarvan het prijskaartje zelfs met de huidige dieselprijzen nog de 85l-tank van de wagen zouden vullen…

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:39

Optiwolk schreef:
Bij mij was bij een contractbeëindiging ooit eens een van de redenen “je wagen verbruikt veel”
Ik reed met een oudere, zware diesel, dus hoog gemiddeld verbruik.
Ze wisten dat ik in het weekend een cursus volgde en ik ging ook met mijn eigen wagen dingen ophalen voor hun, minstens even ver als die cursus.
Even later kwam de aap uit de mouw, andere assistente was zwanger, mocht niet meer op de “vloer” werken (die deed 50/50) en had dus mijn taken over genomen.
Ze was er ook langer en dus duurder om te laten gaan (en mag ook niet als je zwanger bent).

Maar als de zaakvoerder nieuw hemd nodig had was dat 1 bepaalde soort van Boss of Armani oid, waarvan het prijskaartje zelfs met de huidige dieselprijzen nog de 85l-tank van de wagen zouden vullen…

I'm dat geval zou ik alle teveel gereden km met je eigen auto nog even vriendelijk gedeclareerd willen hebben. En er ook stampij van maken als dat niet zou gebeuren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:37

Daisy: dat noem ik geen bedrijfswagen maar gewoon de bus mee naar huis nemen. Dat vind ik toch echt anders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:46

Mijn vriend neemt ook wel eens de vrachtwagen mee naar huis, maar daar mag hij ook niet privé mee rijden _O-

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:11

Ik moest gewoon 11 cent per prive kilometer aan mijn werkgever betalen BOVENOP de bijtelling die ik dus al betaalde.

Toen ik aangaf zelf een auto te hebben en dat niet wilde werd er moeilijk gedaan en moest ik toch echt bijtelling betalen. Dus toch mijn eigen auto maar verkocht.

Vervolgens zou ik op vakantie gaan 2 weken met de auto. Moest ik eigenlijk de auto op de zaak laten staan, als ik m echt perce nodig had kon ik m huren :roll: